Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz kiskuplung #27940 üzenetére

    Plusz az olyanok akik nem gigabittel nyomják szépen be tudják osztani a letöltést. Most én is hazajöttem vidékre és mobilnetről töltöm. :D
    De a pre-load fogalma már pár éve azért jelen van újonnan megjelenő címek esetén.

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz proci985 #27959 üzenetére

    Nekem is rendetlenkedik néha de én már megtanultam vele együtt élni. Mondjuk nekem az USB hosszabbító is ludas lehet, vagy maga a Rift is mert más eszközzel ami az inateck kártyán van, nincs gond.
    Gondolom a Windows energiaséma beállításokban az usb selective suspend-et kikapcsoltad. Ha nem az biztosan megoldja.
    Azt viszont több helyről is hallottam hogy aki stabil megoldást akar akkor nincs más megoldás, mint a ~35 ezres StarTech 4 portos USB kártya aminek minden portja önálló vezérlőn van és egyszerre tudják az USB 3.0-ás szabvány max kapacitását hozni.

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz GuruZone #27987 üzenetére

    Én is a kicsomagolást várom... Egyébként ha valakit érdekel, mobilnetről no commentary adásban megmutatom a játékot ótvar minőségben. :D Ha van kérdés, a chatet figyelem megnézhetünk a játékban dolgokat.

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    3 óra gameplay után most már abbahagytam mert nem bírok állni. :DDD Kicsi pihi és hidratáció utána írok is róla pár sort. Röviden: bármi jön ki idén, ez az év játéka, sőt az év játékától valami nagyobb jelzőt érdemelne, tuti játéktörténelmi darab lesz belőle. Talán az évtized játéka. :))

    (#28017) GuruZone: szerintem a vonatos részt is tedd spoilerbe...

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz Raymond #28019 üzenetére

    Ez az első játék ahol én is a fenébe kívánom a kábelt! :DDD

    Egyébként nem tudom ti észrevettétek-e a mini kopácsolókat:

    Olyan cukik kis korukban! :))

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz proci985 #28042 üzenetére

    Na pont ezaz, a linearitás oltárán elég sokmindent fel kellett áldozniuk és nekem ez tetszik. Így igazi folytatás, így van meg az igazi hl hangulat. Én is dobáltam benne a hullákat de csak picit. Gulasoft említette, hogy a hullát nem tudta beledobni. Lehet vannak fix hullák amiket el sem lehet mozdítani. De azért abba is gondoljunk bele, hogy itt egy 19 éves lány szerepét játsszuk... szerintem nem sok kisportolt csaj van ebben a korban akik a náluk 2x nehezebb testeket jobbra-balra tudják hajigálni, még gravity glove-val sem. :DDD

    De nem is szabad szerintem itt sok realitást keresni. A korlátozások hozzák a HL ízét szerintem, így lehet ez igazi folytatás és nem úgy, hogy egy open world valamit adnak ki, az nem lenne igazi Half-Life mert ez a cím nem arról szól. Aki anno játszott az 1-gyel és 2-vel, 99.9%-ig biztos vagyok benne, hogy bejön az Alyx is majd és ez a játék főleg nekik szól és ez szerintem rendben is van így.
    Ebben a játékban egy történetet élhetünk át játékosként amit nem mi alakítunk, mi csak megéljük. Ebben is lehet egyébként molyolni de csak korlátozottan. Egy Fallout 4-ben is vannak emlékezetes pillanatok de ott simán eltöltök 2 órát a semmivel. Itt 2 óra alatt mindenképp emlékek és élmények égnek be az ember agyába. Szerintem ez az amit ma már kevés játék tud.

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz kiskuplung #28066 üzenetére

    Ez a tárgyfelvevési mechanizmus nekem is új volt és szerintem is nagyon el lett találva. De most mégis mit írjon, hogy ez is egy n+1-edik VR játék? :U
    Szerintem a legtöbb ilyen sajtóanyagot olyanoknak írják akiknek nincs VR szettjük -nagyon helyesen. Ugyanis a nagyobb közönséghez kell szólni és a legtöbb gamernek még mindig nincs otthon VR eszköze. Akinek van úgyis beszerzi előbb-utóbb, másrészt nem mindenki próbálta végig az összes VR címet.

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz Raymond #28093 üzenetére

    Az nice, lesz itt még kövezés, úgy érzem. :)

    Egyébként van a topikban olyan aki már végigvitte az Alyx-et? Érdekelne, hogy kb hány óra a gameplay normál vagy adott esetben részletezett játékmenettel. :)

    Az én Rift kábelemben is van egy két csavar:

    Érdekes, hogy eddig a jobb füles volt kontaktos, most a bal lett az... kibírható mert mindig találok rajta stabil pontot. Viszont néha van, hogy meghülyül a HMD és lecsatlakozik máskor meg hetekig semmi baja aktív használat mellett... érne már a csere az egyszer biztos.

    Szerk: azt hiszem meg is lett a bal füles kontakthibájának forrása: ki volt lazulva a rögzítő csavar, tudtam rajta tekerni vagy 5-6 teljes fordulatot, körömmel. :)) A jobb meg magától meggyógyult most.

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    HL Alyx helyzetjelentés:
    Chapter 6, talán végefelé járhatok, de már nem bírtam állni úgyhogy abba kellett hagyni. :DDD

    Combine egységek:
    Ezek a Fallout-ból pattant power armoros Combine egységek nagyon brutálok. Ha nincs gránát, felemésztik a lőszer készleteimet. Egyébként meg próbálok fejre célozni, ott persze kisebb az armor de a combine fegyoval nagyon nehéz lézer célzó nélkül.

    Fegyver fejlesztés:
    Épp a mai játékom végén sikerült összeszednem rá a lézert. Így tuti jobban fog menni, a pisztolyon is nagyon jól jött a lézer. Azt viszont nehezen tudom elhinni, hogy egy végigjátszás alatt ki lehetne húzni minden fegyver upgrade-t. Vajon második végigjátszásra át lehet vinni az upgradeket, hogy kimaxoljunk mindent? :U A shotgun-ra is tettem lézer célzót nagyon jópofa. Bár a shotit szerintem nem fogom tovább upgradelni, nagyon kevés lőszer van hozzá ezért azt használom a legkevesebbet. A pisztolyra és a kombány fegyverre megyek rá, ezeket fejlesztem.

    Új állatok:
    Egyelőre ez a lighning god megszivat mikor szembe jön. Remélem többet nem látom mert az a szoba ahol volt belőle 2 és tele volt zombikkal az egy rémálom volt. Muszáj volt kinyírnom egy-két zombit mert elállták az utamat, nem volt elég hely a lightning dogokkal való harchoz. És ezek a mocskok hulláról-hullára vándoroltak. Már-már azt hittem feladom mert kezdtem mindenből kifogyni de nagy nehezen sikerült végezni velük.

    Általában:
    Kicsit úgy érzem kevés a fight, az akció és sok a logika és mászkálás. Mondjuk a sima HL is kb ilyen volt, de kicsit több akció azért jó lenne néha. Mert jön 2-5 combine és annyi egy fight. Bár én is hibás vagyok, mert sokat kutakodom, kell a resin. :DDD

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz kiskuplung #28106 üzenetére

    A link nem volt jó, lehet van aki nem tudja szerkeszteni könnyen mondjuk mobilról: [link]
    Egyébként állati ötlet. :D Én is rajzolgattam (lambdát és azt hogy the cake is a lie), bedobom bátyámnak nem akarja-e VR-ban megtartani az egyik órát. :))

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz kiskuplung #28110 üzenetére

    Ha genyó lennék akkor most kimenteném a képet és direktbe betenném a fórumba. ;]
    Egyébként pedig nagy igazság van ebben a képben. :))

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz Jinxb1rd #28117 üzenetére

    Van néhány 20+ éves franchise amiből igen ritkán jön folytatás. Ha jön új rész és valaki az árát nézi az szerintem inkább meg se vegye. Nézzen róla videókat vagy várjon x évet mire fél/negyed áron lesz, nekik nem fontos.
    A többiek viszont azóta felnőttek, hogy az első résszel játszottak és a többségnek szerintem nem gond ~20k-t kiadni egy gyerekkori álom folytatásáért hiszen nagyon ritkán van ilyenre alkalom. 8.4 óránál tartok, én már ennyi után is azt mondom nem bántam meg a vételt. Jah és tuti, hogy legalább még egyszer végig fogom vinni egy-két héten belül, aztán még egyszer kicsit később. :DDD

    Egyébként kicsit megint ott tartunk, mint a BS esetében: HL Alyx most már 50 Eur. Eddig 45 volt, akcióhuszárok is tudtak spórolni ha akartak.

    Mindeközben a Steam page-en:

    Szóval ha valaki úgy gondolja, hogy nem éri meg az árát azt azért fogajda el, hogy az egyik legnagyobb kisebbséghez tartozik a véleményével. :)

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz proci985 #28128 üzenetére

    Bugreportot hol lehet érdemben tenni? Simán a discussions-ben lehet jelezni? Most írtam egyet, nagyon örülnék ha az Oculus controller fogásának iránya nem lenne hatással a mozgásra, mert így nem lehet egyszerre fegyvert tölteni és mozogni... Kevés akciódús helyzet van de ez olyankor nagyban tetézi a szívást, hard fokozatnak így neki sem merek kezdeni.

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz proci985 #28135 üzenetére

    Igen. Nem kellene, hogy hasson.... Megyek előre-jobbra, hogy fedezékbe kerüljek, közben lövöldözöm, közben a bal kezemmel hátranyúlok a következő tárért, mert már tudom, hogy csak 3 lövésem van de mivel hátranyúltam elkezd hátrafelé menni... De vannak más helyzetek is amikor ez rossz. Pl mozgás közben el akarok tenni hátra egy tárgyat a backpack-be.

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz proci985 #28145 üzenetére

    Ez igen, na végre valami érdekes iromány HL témában!
    1.5 év azért az kemény... Egyébként gondolom az Index launchakor ez már vele együtt adható cím lehetett volna, ezt valahogy sejtettem, hogy ez lenne a cél mikor jött rengeteg HL leak.

    Azzal viszont totál egyetértek, hogy ez nem HL3 és nem Freeman-t játszunk ezért nem is nagyon van keresni valója itt feszítővasnak. Persze, mint HL őrült azért én is szívesen lóbálnám. :D De érthető miért nem került bele.
    Mondjuk én azért azt még kipróbáltam volna, hogy a mozgást korlátoztam volna, ha épp feszítővas van a kézben. PL csak úgy lehetne vele futni ha magunkhoz öleljük két kézzel. Bár igaz, hogy ami Freeman-nél volt az nem egy kétkezes pajszer. (Régen kútgyűrűt mozgattam kétkezessel, na azt tuti nem lehet csak úgy lóbálni és beleakasztani mindenbe. :)) )

    11 óránál tartok, chapter 8 és csak tippelni tudom a vége hol lehet (szándékosan nem néztem utána, nem is fogok).
    Szerintem még vagy egy óra gameplay lehet benne nekem. Talán 2 max. De már meghagyom másnapra, hogy frissebb legyek a végére. :DDD
    Steam review-kba csak nagyon óvatosan olvastam bele. Volt egy olyan, hogy "fuck you Jeff". Most már értem mit értett ezalatt és én is ezt mondtam mikor bezártam a....
    De a liftes rész vele nagyon para volt. Hú én nem vagyok könnyen ijedős (kivéve Alien) de itt majd' becsokiztam. Magamban azt kérdezgettem mikor bezárult velem a liftbe és nem indultunk sehová:
    "Ugye most elindulunk? Mindjárt elindulunk, ugye? Miért nem megyünk sehová? Ugye nem kell megnyomnom azt a piros gombot? Megnyomom, hátha... Áhh túl közel van, vissza... Na de mégis, akkor mi legyen? Áhh legfeljebb betöltöm.... Nem, ez tényleg közel van, vissza a lyukba. A FENE EGYE MEG AKKOR MEGNYOMOM AZT A SZAROS GOMBOT, NA!"

    De utána a konzollal megszenvedtem. Nem gondoltam, hogy picit várni kell és csak utána lehúzni az utolsó kart. Biztos eltököltem ott vagy 5-10 percet, ez volt a leghosszabb vakvágány amibe belefutottam eddig. Nem értem miért nem húzta le elsőre mikor lehúztam a bal kart, a két oszlopot elfordítottam és húztam volna a jobb kart akkor nem engedte. Lehet, csak be kellett pörögnie a búgócsigának, nem tudom.

    Egyébként több hely is van ami a korábbi részeket idézi. Volt olyan terem ahol egész közel volt az álmennyezet, az tök olyan volt, mint a hl 1 elején a vizes szoba csak it nem volt semmi veszély a padlón. A Xen környezetek is érdekesek, A srácot már nem is tudom hogy hívták de kicsit hasonlított a tiszteleteshez a Hl2-ből oly módon, hogy nem lehetett hozzá túl közel kerülni.

    Na de azért van más haszna is a HL: Alyxnek, úgy látom sikerült megtalálni vele a topik udvari bolondját. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz Raymond #28164 üzenetére

    Nem lőszert, csak gránátot. Azokat max a csiklóra lehet tenni egyet-egyet, illetve kézben lehet hurcolni de lesznek részek ahol egy helyszínen többet is ad a játék, mint amennyit elbírunk.

    A ládás dolog egyébként nekem sem jutott eszembe, nagyon jópofa ötlet! :C

    Más praktika ami bár triviális lehet azért ha itt tartunk leírom:
    Vannak tárgyak amiket lehet viselni. Pl a sisak. Ha felveszed és nem veszel észre egy plafonról csüngő szörnyet, akkor az a sisakot fogja lekapni a fejedről mikor áthaladsz alatta. :D
    De a sisakon kívül fel lehet venni a bóját is, az viccesebb. :)
    Találtam egy világoskék sisakot. Narancs volt rajtam, de lecseréltem rá. Utána találkoztam a Jeffes résznél a sráccal (elfelejtettem a nevét) és az egyik résznél meg is dicsért, hogy milyen jól áll nekem a sisak. :DDD Nem tudom, hogy a kék sisakhoz van-e köze vagy a narancsot is megdicsérte volna, de gondolom ez egy olyan kis érdekesség ami nem történik meg, ha épp nincs a fejemen semmi. Egyszer kipróbálom, hogy mi van ha bójával a fejemen találkozom vele (a dicséret nem az első találkozáskor hangzott el, talán háromszor találkoztunk vele és a közepén dicsért meg valahol de nem tudom már pontosan).

    De van arcmaszk is a játékban, az hasznos a veszélyes környezeteknél ahol egyébként el kellene takarnunk a szánkat (maszkban nem kell takargatnunk).

    Az álarcot is próbáljátok ki, marha keveset lehet kilátni belőle, rettentően idegesítő én nem tűrtem sokáig magamon. :D

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz Raymond #28166 üzenetére

    Baaz... Más elírásom is van de kétségtelenül ez a legviccesebb. :DDD Úgy tűnik a hét utolsó munkanapján nem érdemes kommenteket írogatnom.

    (#28167) kiskuplung: Gázmaszk az elején is van, ott nincs sok értelme. Következő chapterben lesz, bár nem nagy spoiler de nem lövöm le, úgyis rájönnél magadtól is akkor is ha most nem is említettem volna. :) (A dialógusokra meg figyelj majd nagyon, azok sokat segítenek nem csak abban, hogy merre kell menni vagy mit kell csinálni de a következtetésben is.)

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz SANYA BALI #28170 üzenetére

    Ha már a feltételezés megfogalmazódott a fejedben, lehet, hogy érdemes lett volna megnézni a steam értékeléseket hozzászólásod megírása előtt. :)

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz Gigi01 #28176 üzenetére

    Mindenesetre ha láttok nyugodtan linkelhetitek (a nem hardveraprós) hirdetéseket! Ha már az emberhez hajigálják a zsír új indexeket én is elkapnék egyet.

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz Bagoly81 #28203 üzenetére

    CV1-ről írtam, de szerintem ugyanaz a kiosztás, nem különbözik gombokban a kontroller.

    Többiek nehezményezik az inventory rendszert mert nem holsterbe rakod a csípódre, hanem az analog sticket kell lenyomni és levegőben hadonászva kiválasztani a fegyvert. Nekem bejön ez a menürendszer. Az egyetlen bajom a mozgás közbeni interakcióval van. Egyébként semmi Doom VFR szerű marhaság nincs benne, totál élvezhető szerintem. Free locomotion-nel nyomom de mivel van benne ugrás, bármikor lehet teleportálgatni is, de a beállításokban is testre lehet szabni a legfontosabb dolgokat.

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz kiskuplung #28229 üzenetére

    Valóban ez lehet, mondjuk én ezt a megoldást méág mindig nem tartom jó ötletnek. Akkor már vegyen az ember Pimax-et és tojjon a garira.

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    A fentiekhez csatlakozva akkor írnék egy Half-Life Alyx Review-t.
    Azt az elején leszögezném, hogy végigvittem a játékot és szerintem ahhoz, hogy teljes véleményt alkossunk a játékról végig kell vinni mert a végén lehetnek olyan dolgok amik megváltoztatják a véleményünket a játékról.

    TLDR.: Én 10/10 pontot adok a játéknak annak ellenére is, hogy bele tudok kötni pár dologba de tényleg kevésbe. Nem tudom ki milyen VR megváltást várt a játéktól. Én egy kitűnő Hal-Life játékot vártam VR-ban. Ezt megkaptam és nincs ellenvetésem.

    Előszó:
    Én részben a Half-Life játékokon nőttem fel. Az első és második részt is számtalanszor végigjátszottam, de a többi Valve játékkal is sokat játszottam (CS, TF1-2, Portal, Garry's mod). Rosszat akkor mondanék az Alyx-re ha az előző részektől gyökeresen elszakadt volna és nem hozná az igazi HL feelinget. De hozza és nem is rosszul! :K

    Grafika/optimalizáció:
    A profilomban szereplő géppel (2700x + 1080 Ti + SSD + 16Gb Ram + Rift CV1) soha semmi gondom nem volt a teljesítménnyel, még streamelés közben sem. Grafika High-on volt. A beállítások pont annyira részletesek amennyire szerintem kell. De alapbeállításon hagytam mindent, csak az irányításon módosítottam. Rögtön az elején volt az asztalon egy buci. Azt megnéztem közelről, olyan jól nézett ki, hogy bármikor beleharaptam volna, kicsit meg is éheztem pedig csak egy friss pékáruról beszélek. Később találtam bagettet is az is frissnek tűnt. :DDD Az effektek nagyon jók, nincs túltolva semmi.
    Sötét részek OMG.... Na ez végre az a játék ahol a sötét az sötét és nem szürke, ehhez mondjuk bizosan hozzátett a CV1 OLED panelje is. A zseblámpa nagyon jó a játékban, szépen megcsinálták, hozza az előző részek feelingjét. A végefelé vannak olyan részek ahol az effektek nagyobb hangsúlyt kapnak. Szerintem lenyűgöző. A környezetek is nagyon jól váltják egymást, ahogy azt a HL játékokban megszokhattuk. Minden nagyon realisztikusan, mégis Half-Life-osan néz ki.

    Sztori:
    Ez nem egy Half-Life 3, de néhol mégis az. :DDD Én sokszor éreztem azt, hogy ez bizony egy Half-Life 3 csak a neve nem az.
    Ugyebár itt Alyx-szel játszunk és a HL 1 és 2 ideje között játszódik. A Combine megszállta a földet de a Citadel itt még áll, gyakorlatilag a totális elnyomást, a Combine uralmat tapasztalhatjuk meg. Alyx egy Gravity Glove-ot használ a kalandok során ami nagyban hasonlít a gravity gunhoz, de attól picit gyengébb, szerintem jobban is illik a női karakterhez.
    Ehhez a játékhoz szerintem úgy kell hozzáállni, hogy ez egy szerepjáték is részben. Alyx történetét játszuk végig és ez nem egy open world játék, inkább egy belső nézetes akció/logikai/ügyességi/szerepjáték. Egy igazi Half-Life. :)
    HL rajongóként nekem nagyon tetszett a játék sztorija. Felmerültek régebbi dolgok és új szálakat is kapott a játék. A Wikiben le van írva a történet, azt csak kicsit egészíteném ki.
    Szóval a story-ról Spoileresen (csak azoknak ajánlom akik már végigvitték a játékot, kérdések is merültek fel bennem, remélem ki tudom majd beszélni veletek spoiler tag alatt :DDD ):
    Szóval elindultunk az ellenállás útján, hogy kiszabadítsuk Eli Vance-t. Ez sikerülm is az őt szállító vonat eltérítésével. Célunk módosul: egy állítólagos szuperfegyverre rátette a Combine a kezét és nagyon őrzik. Úgy gondoljuk ez a fegyver bármi is legyen, segíthet a Combine leküzdésében. Ahogy közelítünk a Vault felé elcsípünk egy beszélgetést: egy nő sziluettjét látjuk csak aki arról beszél, hogy a Vault a Black Mesa egyik túlélőjét tartja fogva. Ez persze csak Gordon Freeman lehet! A nő egyébként szerintem Dr. Judith Mossman. Hang és siluett alapján én őt ismertem fel az ismeretlen nőben.
    Aztán végigverekedjük magunkat különböző akadályokon és kinyitjuk a Vaultot...
    A Vaultban nem Gordon volt, hanem.. G MAN! OMG... Az endinget még mindig emésztgetem, nagyon jó lett. G Man azt mondta kívánhatunk valamit amiért kiszabadítottuk... Na most akkor G Man egyfajta Dzsinn? Még rejtélyesebbé vált a karaktere szerintem mert bár kicsit jobban megismerhettük, még több kérdést vetett fel a létezése. Vajon a Black Mesa incidens hozta őt létre vagy csak kiszabadította őt valahonnan?
    Alyx először azt kérte, hogy szabadítsa meg a Combine-tól a Földet. Ez nagyon szimpatikus kérés, azt hiszem mindenki ezt kérte volna! G Man arról beszélt, hogy a munkaadója kérésével ez ütközik és ez kicsit nagyobb kérés, mint amit kérhetünk... Ki az ő munkaadója? Dr Breen? A Combine? Vagy a Combine-ok fölött is állhat valaki?
    Alyx megmenti apját G Man "segítségével" aki ez után arról beszél, hogy Gordon alkalmatlannak bizonyult a küldetése végrehajtására ezért Alyx lesz az akit megbíz majd ezzel... De mi ez a küldetés? Az biztos, hogy Alyx könnyebben manipulálható, mint Gordon... Szerintem az apja halálát is G Man rendezte meg, mármint a körülményeket így alakította.
    A végén még Gordonnal van egy jelenet az Episode 2 végéről és kezünkbe vehetjük a feszítővasat. Hallelujah!
    Teljesen úgy van vége a játéknak, mint egy sorozatnak amiből a néző már tűkön ülve várja a folytatást... Reméljük lesz...

    Játékmechanika, VR megoldások:
    A fegyver menürendszerrel nekem semmi bajom, számomra kényelmesnek tűnt a fegyver választó: Lenyomunk és nyomva tartunk egy gombot majd hadonászunk jobbra/balra/fel/le és elengedjük a gombot. Ha röviden nyomjuk és eleresztjük a gombot, azzal eltesszük ami a kezünkben van. Mindez instant történik. Néha azért mellé váltottam de azt az én bénaságomnak tudtam be. Az tuti, hogy így legalább nem lehet elejteni véletlenül a fegyvereinket. És szerintem gyorsabb mozdulat, mint a csípőnkhöz nyúlni és onnan elvenni ami ott van, ráadásul más játékokban néha lenézünk hogy eltaláljuk a csípőnket, az Alyxben meg ott ugrik fel a menü ahol épp a kezünk van, így látótéren belül is könnyen válogathatunk.
    A játék tartalmaz megkötéseket, amiket tudni kell elfogadni és nem mérgelődni rajta: a fejlesztők hoztak dizájn döntéseket, a játékot így építették fel, ez van. Nem olyan, mint más játékban de ez nem is más játék, ez a HL Alyx.
    Az, hogy bizonyos dolgokat nem lehet, pl felmászni bármire szerintem pozitívum és nem negatívum... azért gondolom ezt, mert sok helyen vannak fejtörők a továbbjutást illetően. Ha bármire felmászhatnánk, ha túl nagy lenne a VR szabadság, nekem kétszer eddig tartott volna végigjátszani... (Pl a Jeff-es részek, az a terem ahol középen egy lyuk van és egy csövet meg a két fa-kaput kellett elmozdítani, az elforgatott gravitációjú szoba, ezek mind-mind sokkal tovább tartottak volna, ha nincsenek korlátozások.)
    Az egyetlen amivel gondom van, az az, hogy a bal kéz analog stick-jével mozgok és a kontroller orientációja hatással van a mozgás irányára. Ez hatalmas hiba, gondolkodtam rajta, hogy emiatt -1 pontot adjak rá, de azt írták fórumon ettől más játék is szenved... de hátha javítják ezért nem vonok le pontot.
    Az irányítás... Szerintem remekül megoldották Oculus Touchra az irányítást. Aki régóta benne van a VR-ban, tudja, hogy mindig van valami gebasz valamelyik platformon... Ez vagy szándékos (pl Bethesda), vagy hanyag munka miatt van (Doom VFR, mert lehetett volna jó is). Egy picit fejlesztői szemszögből nézve a játékot azt éreztem, hogy helyenként előnyös lenne az Index kontroller... De hiányának igazi hátrányát nem éreztem, csak sejtéseket, hogy flottabb lenne helyenként az az irányítás. Pl.: a gránát dobálás vagy gombok nyomkodása full hand tracking-el.

    Hangok:
    Az előző részekből ismert hangok itt is visszaköszönnek. Nagyon jól sikerült, nem tudom, hogy binaurális-e a hang, de sok helyen olyan érzésem volt, hogy az. A CV1 füles minősége is biztosan hozzátett, de szerintem nagyon jól sikerült minden. Az ijesztős részeknek is jól megcsinálták a hangját és a játék végén is kapkodtam a fejem, mindig a jó irányba.

    VR játékidő, újrajátszhatóság:
    Steames mutató alapján, normal fokozaton kereken 15 óra a játékidőm. Én úgy játszottam, hogy közben megnéztem haszontalan dolgokat, olvasgattam posztereket, kerestem annyi Resin-t amennyit csak tudtam, igyekeztem minden lyukba benézni és olykor gyönyörködtem a VR kilátásban. A leghosszabb idő amit elakadás miatti kutakodással töltöttem az talán 5-7 perc lehetett de sosem kellett utána néznem a továbbjutásnak, mindig megtaláltam a kiutat. A Resin kutakodásnak hála majdnem mindent kifulloztam. Minden attachmentet tekintve talán ~90%-ban megszereztem mindent. A pisztoly fullos a burst kivételével, a Combine pisztoly max, a shotgunra a lézert, gránátvetőt és azt hiszem a reflex-et tettem (utóbbit azért mert ennyi resin-em volt és már a végén voltam).
    Normal fokozaton párszor azért megöltek de ez annak is köszönhető, hogy szokni kellett a HL módit. Viszonylag könnyen meghalunk, keresni kell a fedezékeket és a leghatékonyabb módokat egy-egy akció kivitelezésére. Ez az amit szintén jól csinál a HL Alyx: Nem csak egyes nyugis helyeken való továbbjutást kell keresgélni, de sok helyen a megfelelő fegyvert választva az akcióhoz hamarabb, könnyebben továbbjutunk egy csatában.
    Biztos vagyok benne, hogy nekiállok ismét de már Hard-on, hogy legyen némi kihívás is. :) Pár ismerős már bejelentkezett az Alyx végigjátszásra, amit a vírus miatt én most halasztani fogok, de utána élvezettel fogom végignézni az ő szenvedésüket is! :DD Szóval szerintem nézőnek is jó lenni, nem csak játékosnak, ezt a szempontot sok VR játék újrajátszhatóságából ki szokták felejteni. Szerintem itt különösen kíváncsi lehet az, aki már végigvitte, hogy mások hogy közelítenek meg egy adott problémát, pályán való továbbjutást.
    Megérte az árát? Nekem, mint kiéhezett HL fannak: teljes mértékben.

    Nagyon várom a folytatást. Ha nem is lesz, ahogy felettem már linkelték, remélem a modderek ráugranak az Alyxre. :D

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz proci985 #28252 üzenetére

    Miért? Mikor a menüben vagy, ott vannak a slotok, bármikor indíthatsz új game-t.

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz proci985 #28254 üzenetére

    Jah köszi. nem vágtam az elnevezést! :R Azt feltételeztem ez benne van, de nem indítottam új gamet még.

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz pimpi001 #28272 üzenetére

    Én a Tilt Brush-ra ráereszteném őket, biztos ki tudnak kreatívkodni valamit. Ez a VR Etch A Sketch-e. :)

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz Raymond #28270 üzenetére

    A frametime értékeket hogyan számolod ki vagy mi alapján lehetne tudni? Az én 90 fps-es mániámhoz mekkora frametime-ot kellene mutasson a steamVR? Én valami 6 körülire emlékszem de lehet rosszul, régen néztem már... :F

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz Raymond #28278 üzenetére

    Ahh, leesett (1s = 1000ms), köszi a magyarázatot! :R Tulságosan benne vagyok a melóban, nem jó két deploy között fórumozni. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    Na ilyet sem láttam még VR-ban. :DDD Én is megpróbáltam zsonglőrködni, de én a valóságban sem tudok, oculus touch controllerrel meg szinte lehetetlen is. :D

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz Csavez™ #28318 üzenetére

    G27/G29 vagy ilyesmi logitech.ed van? Az optikai encoder tört el?

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz Csavez™ #28320 üzenetére

    Jah látom már kaptál segítséget fórum kollégától, akkor ez mindenképp jó hír. :K

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    Hát srácok lassan 4 éve van már meg a Rift, 30+ ember tuti kipróbálta nálam de eddig még senki nem rókázott tőle nálam... idáig...
    Olyan emberre adtam akin már volt korábban (4-5 óra tapasztalata volt) és próbálta a játékot is amivel most játszott (Asetto Corsa) de ma valahogy összejött egy instant rosszullét és jött Vuk. Szerencsére nem lett nagyon-nagyon csúnya vége csak kicsit csúnya de ez után mindig tartani fogok valami alkalmatosságot ilyen helyzetekre a gép mellett. Lehet az is közrejátszott, hogy előtte egy másfél-két órával ehetett de ezt nem tartottam túl közelinek illetve abban hibáztam, hogy utoljára valami fél éve próbálhatta nálam a VR-t és most nem szajkóztam eléggé azt, hogy ha kicsit is furán érzi magát akkor azonnal szóljon (máskor ezt 10x elmondom és mindenki unja). A beállítások is tökéletesek voltak, fix 90 fps-re belőve a grafika, nincs motor a székben, csak a G27 állványon, előtte én is kipróbáltam és stabil volt minden.
    A szóban forgó személy előtt egy VR-ban még annyira sem gyakorlott vendég ment egy pár km-t AC-ban, igaz kb 20-30-cal szóval nagyon lassan de neki nem volt semmi gondja.
    10 perc után annyira hirtelen jött az egész, mindenki meg volt lepődve, a szóban forgó személy is hogy milyen hirtelen lett rosszul pedig egyáltalán nem ment gyorsan ő sem. Kell szokni az ilyesmit és mindig körültekintőnek kell lenni, picit sem szabad lazára venni a figurát. Én most először nem vittem túlzásba a VR-ozás felvezetését és meg is lett az eredménye.
    Én tanultam belőle, gondoltam megosztom, hogy ti is tanuljatok belőle. :R

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz Imilenni #28557 üzenetére

    A lényeg: ne legyen locomotion a mozgás, hanem teleportálás inkább és ne szimulátor legyen.
    Én először sima bámulós álló experienceket ajánlok, azokkal bárki meg tud küzdeni. Oculus oldalon a First Contact tökéletes (azt úgy is elindítja automatikusan), majd a Dreamdeck. Ha ingyen kapod, akkor Robo Recall. Aztán jöhet a The Lab is mondjuk, az sztár a demozásban. Ezek után jöhet kb bármi csak a mérték nem mindegy. Sosem szabad elmenni a végletekig és kisebb pár perces session-öket kell csinálni az elején. Szép lassan hozzá lehet szokni a legdurvább motion sickness-szel élőknek is. A legrosszabb ha valaki vagánykodva áll neki, a "bírom én ezt" stílus. A baj az, hogy rosszullét után persze rendbe jön az ember, de az emlék örökre beég az agyba és utána a fene akar VR-ozni.
    Mondjuk én is úgy kezdtem, hogy jöhet bármennyi, bármilyen élmény és bírtam is. Én szerencsés voltam/vagyok. De azért az első időkben 15-20 perc free locomotion mozgás nekem is elég volt, én sosem vártam meg azt, hogy rosszul érezzem magam. Kb olyan ez is, mint a piálás, tudni kell hogy hol a határ és minden embernél máshol van.

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz #54625216 #28620 üzenetére

    Igen, legalább is velem már jött szembe anno, kb a videó feltöltésének idejében. Én különösebben nem követtem a projektet de egy társasjátékokat kedvelő ismerősnek megosztottam.

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz #54625216 #28630 üzenetére

    Én értem az előnyeit és engem nem is kellene annyira győzködni, viszont ez CSAK társasjátékra való. Míg egy VR rendszerben lehet repkedni, vezetni, arcade shooterezni, szerepjátékokat játszani, tower defense-t játszani, rajzolni, zenét kreálni, mozizni, lövöldözni, társasozni és a többi.
    Ez egy rétegtermék. Ahogy a VR is a maga módján. (Az ára miatt is de vannak akik elvből elvetik.)
    Akárhogy is nézzük ebből csak úgy lehet versenyképes termék, ha az ára és a rendszer bonyolultsága a töredéke egy VR rendszerének.

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz Chapel #28634 üzenetére

    Szia!
    Na az is ritka, hogy dicsérik az összefoglalót pedig tényleg sok időt töltök a karbantartásával. :DDD Köszi érte!
    Nekem azt hiszem pont ilyenem van. A dobozát már szerintem kidobtam, a kábelen nincs rajta, hogy monoprice, csak simán USB 3.0-ás jelölés van rajta meg hogy active de ugyanígy néz ki rajta az anya ház-foglalat.
    Nekem rossz tapasztalatom van vele, de jobb alternatívát nem tudok. Én is valami 15 Eur/darab áron vettem 3 darabot mivel három szenzorom van, egyenként 5m-esek (mondjuk az egyik hosszabbítót épp nem használom, az direktbe van elhelyezve a gép mellett). Nekem kellett az 5m mert úgy akartam elvezetni, hogy "láthatatlan" legyen a kábel.
    Ha elég neked szenzoronként 3m hosszabbítás, akkor az Amazonbasics is opció lehet. Reddit ajánlások erről.

    Na ha már kijött szóra akkor mesélnék picit:
    Ugyebár karantén miatt hazaköltöztem városi panelból vidéki kertesbe. Hazahoztam mindent magammal. Minden ugyanúgy megy, mint eddig azt leszámítva, hogy bárhová dugom a hosszabbított szenzorokat, USB 2.0-ás üzemmódra állnak át. Eddig mindegyik 3.0-ban üzemelt. Nagy tracking gondok nincsenek, bár néha kicsit úszkál egyet a tracking de hamar helyreáll. Felteszem az úgyszkálás azért lehet, mert csak ledobtam a szenzorokat oda ahol jónak gondoltam, de máskor is mozdítottam már a setupom, máskor is költöztem a majd 4 év alatt és már megy zsigerből -gondolom én. A setup során nem is rinyált, hogy igazítsak a pozíciókon, minden jó volt neki.
    Arról meg már csak offban írok, hogy olyan anomáliák is vannak, hogy hiába van bios szinten profin beállítva az alaplapom, a városi panelban a gép kikapcsolása után a ledjei (alaplap, memória) vakítóan világítottak az arcomba, míg itthon a kertes házban ha kikapcsolom a gépet elalszanak a ledek (ez utóbbi lenne a preferált működés, ezt állítottam be BIOS-ban). 0 konfigurációs változtatás történt. A panelban szögletes az amper vagy nem tudom mit nem szeret a gép de full másképp működik itt meg ott az egész rendszerem. Ennek az ördögnek lelke van és gonosz.
    Szóval a HL Alyxet végigvittem így (15 óra gameplay), beat saberezgettem pár órát meg AC-ztam is. Annyira nem vészes mert néha akár órákig stabil.
    De mindig volt nekem nyűgöm a szenzorokkal, itt már szerintem az is lehet, hogy döglődik a CV1-em (néha más, nem tracking gondok is vannak). 2016 szeptemberében vettem, ennyi idő után nem is csodálnám mert bár én vigyáztam rá, a vendégek gondoskodtak a karcokról...

    Egyébként pont nemrég volt firmware update is. Sajna nem volt időm utána olvasni még hogy miket változtattak.

    És ahogy Proci is írja, mindenképp szerezz be 3. szenzort ha esetleg még nem tetted volna. Ha 5m-es hosszabbítás kell akkor szerintem megér pár találatot még átnézni, hogy jó áron találj. Én az amazon.de-t vagy co.uk-t ajánlom.

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz proci985 #28712 üzenetére

    Farkas úr az Alyx cikk alatt már megint mindenkit lehülyézett és kiderült, hogy ő az egyetlen király? :DDD

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz Imilenni #28718 üzenetére

    Gratulálunk, üdv a klubban! :)

    Hát igen, ez az amit nagyon nehéz megértetni mindenkivel: lehet ecsetelni a dolgokat de szóban, videóban nem adható át az élmény. Kb mintha a szaglásról magyaráznánk és mutogatnánk képeket. Itt több érzékszervünk dolgozik egyszerre ezért is nehéz átadni a VR élményt és ezért tűnik úgy sok embernek, hogy a VR felhasználók azok VR fanboy-ok, mert élményeket próbálunk meg elmagyarázni, átadni.
    Mindenkinek ki kellene próbálni nyugodt környezetben, több perces élményeket, csak utána lehet képet alkotni az eszközökről, a technológiáról.

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz Imilenni #28721 üzenetére

    Ha befejezed a játékot és nem akarod, hogy a HMD "menjen" akkor egysszerűen csak zárd be az Oculus programot, esetleg az Oculus service-t lődd ki feladatkezelőben (vagy services.msc-ben leállítás) és kész. Ha a szervice-t lelövöd akkor asszem nem csak suspend-be megy hanem teljesen kikapcsol, mintha be sem lenne dugva (de ezt majd egy Rift S-es megerősíti vagy megcáfolja). Én úgy vettem észre az előmelegítés is lekapcsol CV1-en ha a servvice-t kilövöm. Ez az oculus szolgáltatás egyébként elindul magától mikor ismét indítod az asztali Oculus alkalmazást.

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz Williamgrant #28732 üzenetére

    Márpedig neked kell döntened. :) Vedd sorra mi a fontosabb:
    Gyakran mentek el otthonról és vinnétek-e magatokkal a Questet? A barátoknak való demo-zás megéri-e azt, hogy esetleg kicsit pixelesebb legyen a kép? IPD-teket lemértétek? Fontos-e a fizikai IPD állítás? (Ha közel van az átlaghoz, 63-65 környéki akkor nem fontos.)
    Mennyire zavarna a kábel? A külső állomások elhelyezését, rögzítését meg tudod-e oldani vagy olyan macera ami miatt inkább más terméket választanál?

    A Quest mobilis, szép mély a fekete, viszont a Rift S és az Index jobb felbontást kínál.
    A Rift S hangja gyatra, ahhoz fülest illik (kell) használni. Ehhez a Koss Porta Pro-t ajánlja mindenki 3D nyomtatott rögzítéssel. Ha ezt viszont megcsinálod akkor király fejest kapsz.
    Az index kontrollerek tudnak dolgokat amiket más kontrollerek nem. Az Index-en király a fizikai IPD állítás és ha szerencsés a fejformátok akkor a látószögetek is nagyobb lesz, mint a többi HMD esetén. A képfrissítése is nagyobb, 120Hz-en stabil és folyamatosabb lesz a kép, növeli az immerziót. Persze ehhez erősebb gép is kell. (azt írtad ez nem probléma)
    A Questben még picit hátrány, hogy huzamosabb idő után kényelmetlen, azt is kell kicsit faragni mire jó lesz. Az Indexben meg az analog stick-ek tudnak tönkremenni (beragadni) de arra is van hack illetve nem tudom van-e már új revision belőle amiben ezt hardveresen javították (utána kell olvasni, redditen egy kérdést megér)

    Válaszd ki, gondold át számodra mik a prioritások. Mindegyiknek van előnye, hátránya a másikhoz képest.

    (#28734) Williamgrant : Az tényleg jó megoldás amit Raymond írt. Quest-et ha kábelre csapod kb ugyanaz, mint a Rift S csak más a látvány. Tehát kompatibilitási szempontból menni fog minden. Raymond, ugye a SteamVR is simán megy Questen kábelen?

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz proci985 #28759 üzenetére

    Annyira jönnék de semmi hely nincs az SSD-men és nem is tudok csinálni. :(

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz -Solt- #28767 üzenetére

    Énm már tűkön ülve várom, hogy meghúzzam a ravaszt egy új HMD-re... :))
    Szegény CV1-emet addig szeretném elcsomagolni amíg még működőképes. Ez nagyon jó hír amit linkeltél, de én már a HP új headsetjére is felizgultam.

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz a2d2 #28786 üzenetére

    Nemár, hogy egy ingyenes játékot, ami 1Gb megkérdezed, hogy érdemes-e letölteni... :(((

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz laci_8519 #28805 üzenetére

    Mindent nem tudok megválaszolni, csak részben mivel nincs Questem de biztos járnak majd erre Questesek, akik segítenek. Ne tedd még apróra! :DDD

    Először is bontsuk szét a problémát: Az ALVR linkje ott az összefoglalóban. Ha megnyitod, görgess le a Description részhez. Ott írja:
    ALVR streams VR display output from your PC to Oculus Quest via Wi-Fi.

    Azaz az ALVR akkor kell, ha vezeték nélkül akarod játszani a Steam-es játékokat, ekkor WiFi-n keresztül fogja neked streamelni a képet.

    Ha kábellel összekötöd, akkor nem kell az ALVR: ugyanolyan lesz a Quested, mintha Rift S-t használnál, nem kell telepíteni semmi extrát csak az Oculus alkalmazást a PC-re (mint amikor Rift S-ed volt). Ezért ajánlott minél hosszabb kábelt venni mert akkor távolabb is mehetsz a géptől és nem muszáj előtte ülni, ugyanúgy, mint a Rift S-sel.

    Nem tudom milyen USB-C kábelt kaptál, de gyanítom, hogy az a töltőkábele. Honnan vásároltad, valami bundle volt esetleg vagy használtan vetted?

    Összefoglalóban van javított link javasolt kábelhez. Itthon nem tudom, hogy hol lehet kapni olyat de tudtommal itt mindenki az amazonról rendelte.

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz gulasoft #28835 üzenetére

    Úgy érted volt... Már 191 ezer. :DDD

    Jah látom közben írtad te is. sorry! :R

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz Foglalt név #28858 üzenetére

    Ahogy Proci is írta.
    Annyit tennék hozzá, hogy az IPD-det mindenképp mérd le előtte.
    Kicsit utána néztem és 61 to 72 mm a javasolt tartománya a headsetnek. Ez hazugság, de ha a közepét vesszük: ha 65-66 körüli az IPD-d akkor élesen fogsz látni benne ha beállítod. Amint elmozdul picit is a headset életlen lesz benne minden. Nekem pont ennyi az IPD-m (65-66 között) és pont ez volt vele az egyik gondom. Iszonyatosan szűk az a tartomány ahol éles képet ad.
    A kontrollerek ergonomiai zsákutcák.
    A követést azóta szerintem helyretették de olvass utána.
    Az egésznek az árához képest gagyi anyaghasználata van, egyedül a homloktámasz tetszett belőle és talán a fülesek füledhez érő része.
    Az audio minősége gagyi. Nagyon. (Sajnos nálam a CV1 fülese és a HyperX Cloud-om magasra tették a lécet.)

    Viszont ha jól van beállítva szerintem nagyon szép képe van. A színek még a CV1 OLED-jéhez képest is vállalhatóak. Godray nincs vagy nem szembetűnő.
    A flip-up dizájn marha jó szerintem, számomra hasznos lett volna.
    Én anno 25 vagy 230 körül vettem de nem tartottam meg, eladtam és maradt a CV1. Azóta is várok jobb HMD-re.

    Picit talán megbántam, hogy eladtam. A No Man's Sky pl iszonyatosan szép volt benne, a CV1 pixelblokkok halmaza hozzá képest. Azóta nem is játszom a No Man's Sky-al, hogy kipróbáltam Cosmosban és eladtam. :DDD Mással viszont igen csak ott valahogy nagyon kijött a különbség. AC-t meg muszáj néha tolni mert társaság is van és a cockpit se foglalja feleslegesen a helyet... :))

    Jó szívvel én nem tudom ajánlani, döntened neked kell. Viszont egy Rift S esetében is számold hozzá, hogy abban még vállalhatatlanabb az Audio megoldás. Kell nyomtatni rá mountot és tenni egy Koss Porta Pro-t vagy más fülest kell találnod mert az integrált az élvezhető VR-ra alkalmatlan.
    Talán ha nagyon-nagyon nincs más opció és úgy érzed nagyon muszáj venned valamit. Ez esetben viszont ígérd meg magadnak, hogy később nyomott áron eladod és veszel egy normális HMD-t, amit tényleg sokan dicsérnek. :K

    Esetleg HP Reverb? Bár ott is vannak problémák pl a gyatra WMR kontrollerek (próbáltam azokat is és szerintem azok még a Cosmos controllerektől is rosszabbak).

    Esetleg ha tudsz várni még akkor HP reverb G2.

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz Foglalt név #28866 üzenetére

    Ha kábel nélküli megoldást szeretnél miért nem Oculus Questet veszel? :F
    A Cosmos-nak nem a fix IPD van felróva hanem a lencsék miatti ultra kicsi sweet spot.

    (#28870) Jinxb1rd: Mondjuk ez engem is érdekelne de szerintem cégnek venné (innen a -25%). Annak a folyamatnak a firtatásába meg ne menjünk bele szerintem. Ha nem így van, akkor viszont menjünk bele! ;]

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz Jinxb1rd #28876 üzenetére

    (#28863) Dyingsoul-ban leírtam.

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz Raymond #28884 üzenetére

    WOW! Ez nice!
    Mondjuk én félnék, hogy kiesik. :D Eléggé snug fitre kell megcsinálni, hogy ne karcolódjon és ne lötyögjön benne. Viszont fura érzés lehet, hogy orrnehéz az ütő így hogy a végén van a kontroller. Érdekes lehet.

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz Jinxb1rd #28890 üzenetére

    Kb ugyanolyan akkor az IPD-nk. Én érzékeltem különbséget: mikor összehúztam a legkisebb ipd-re akkor bizonyos távolságokba kicsit bandzsítottam, legtávolabbi állásban meg nem is tudom kicsit fura volt. De nem egyből éreztem ezeket hanem úgy, hogy szöveget próbáltam olvasni közben és fókuszálni különböző távolságokra. Lehet csak placebo, nem tudom.

    (#28891) barcalaci84: Igen, a sweet spot nagyon kicsi cserébe viszont szinte nincs godray. Ez ilyen valamit valamiért dolog. Bár utálom a godray-t de így utólag rájöttem a kicsi sweet spot idegesítőbb számomra, mint a godray.

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz Raymond #28906 üzenetére

    A szalagkábel kajak magától ki tud csúszni? :Y

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

Új hozzászólás Aktív témák