Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #44630784

    törölt tag

    válasz Raymond #5760 üzenetére

    Harmadik szenzort csak közvetlenül az oculus oldalról lehet rendelni?

  • #44630784

    törölt tag

    válasz Raymond #5800 üzenetére

    Átfogalmazom a kérdést, mert félreérthető voltam.

    Egy kisebb iroda szobában van a PC és van két 27" monitorom az asztalon. Attól félek, hogy ha a monitorok mögé a plafonra rakom az egyik szenzort, a másikat meg vele átellenbe, akkor vagy a roomscale egy részét fogják a monitorok kitakarni (az asztalhoz közel a talajt) vagy ha előrébb rakom a szenzort, akkor ülő módban lesz túl közel.
    Az érdekelne, hogy aki nem nappaliba vagy külön szobába hasznàlja a riftet, az hogy oldja meg a váltást. Azaz van-e olyan elhelyezése a szenzoroknak, amivel működik a roomscale és nem kell átvariálni, ha le akar ülni az ember a gép elé.

  • #44630784

    törölt tag

    Múlt héten megjött a rift + touch.
    Tapasztalataim:

    Setup

    Kis szobában az ajálott szenzor elhelyezés - az asztal két oldalán előre nézve, szem magasságban - nem nagyon működött, sokszor elvesztette a tracking-ot, viszont magasabbra rakva, egymással átlósan szemben szinte tökéletes a tracking, 1.5mx15.m játéktérhez egyelőre nem is kell jobb. Egy kis remegés érezhető ugyan néha, ezen - gondolom - egy harmadik szenzor segítene.
    Hasznos tanultság volt, hogy ha kis gyerek játszik, akkor újra be kell állítani a testmagasságot, különben a virtuális világ pont akkora lesz neki, mint amilyen a valóságos: túl nagy és mindent az asztal alól kell néznie. Kicsiknek így pl. a Toy Box játszhatatlan, de még az olyan filmeknél is mint a Lost néha ugrálnia kellett, hogy kilásson az aljnövényzetből. Megfelelően beállított testmagasságnál viszont minden úgy működik nekik, mint a felnőtteknél. Figyelni kell rá, hogy gyereknél a magasság beállításakor egy átlagos felnőtthöz képest nagyobbra kell állítani a testmagasságot attól függően, hogy mennyivel kisebb a gyerek. Egy 4 éves, 110 centis kölöknél a 210cm volt a jó az alap 168 centihez képest.

    Minőség

    A Rift képminősége kicsit jobb, mint a Vive-é, a kromatikus abberáció a szélek felé és a glow tényleg elég erős, de mivel számoltam vele, nekem belefért. Ugyanakkor el tudom képzelni, hogy aki naívan megrendeli és 100%-os élményben reménykedik, az csalódott lehet, így mindenképpen érdemes vásárlás előtt kipróbálni.
    Engem inkább az zavart, hogy az ideális nézőponthoz (ahol nincs színeltolódás, életlenség és glow) mindig kicsit feljebb kellett emelnem a fejem ahelyett, hogy csak a szememmel követtem volna a dolgokat, ami egy idő után fárasztó volt. Ez részben annak is köszönhető, hogy szemüveges vagyok így a HMD helyzete a homlokomon csak egy adott helyzetben ad elfogadhatóan éles képet. A riftben gyakorlatilag nem lehet szemüveget használni, többféle módon is próbáltam, számomra elég reményetelennek tűnik. Mivel már úgyis érik egy új szemüveg beszerzése szemvizsgálattal, így ha meglesznek a pontos adatok valszeg berendelek egy pár VR lens lab lencsét.

    Tapasztalatok

    Gyakorlatilag mindent letöltöttem és kipróbáltam, ami ingyen volt. Általában elmondható, hogy az ingyenes cuccok között az ér igazán valamit vagy nyújt többet egy demonál, amit amúgy pénzért is árulnak csak éppen akciós. Az egyetlen kivétel talán a Herobound: Spirit Champion ami ideális platform játék gyerekeknek és mivel álló kamerás, biztosan nem okoz motion sicknesst senkinek.
    Amúgy haveroknak demozni a legjobb a First Contact majd utána a Bullet Train. A Robot Recall is nagyon jó, de a Bullet Trainnél nem kell végigmenni az intron és kellően rövid egy bemutatóhoz.
    Az Elite Dangerous-t is kipróbáltuk, na az tényleg nagyot üt VR-ban. Monitoron is nagyon jó játék, de a VR ahhoz képest ég és föld. Ráadásul egy komplett játék, amiben több száz órát el lehet tölteni, nem pedig valami erőltetett menetben kiadott "kicsit több, mint egy demo, ezért elérünk érte 25 eurót" élmény.

    Összességében az a benyomás alakult ki bennem, hogy a VR úgy általában még nem érett meg arra, hogy cél platfrom legyen. Kb. ott tart most, mint a multimédia a CD ROM-ok idején vagy a betárcsázós internet: látszik a benne rejlő potenciál, de kell még pár generáció mind hardverben, mind alkalmazásokban, amíg kilép a "geek zónából" és a mindennapok része lesz.
    Amire viszont a VR már most, jelenlegi állapotában is tökéletesen használható, az a tartalom gyártás. Legalábbis hardver szinten.
    Szoftveresen sajnos még sehol sincs, szvsz azért, mert a nagy cégek (Autodesk, Adobe, stb.) is a platform felfutását várják a VR-tól és a 3D szoftverek VR támogatását csak VR tartalomgyártás szempontból tartják érdekesnek. Ez alapvető tévedés, mert a 3D szoftvereknél a VR a hagyományos gyártást is nagyon durván meg tudná tolni, sok esetben a produkciós időt napokról órákra lehetne redukálni. Szvsz előbb-utóbb rájönnek a szoftver cégek is erre és a VR támogtás is túllép a jelenlegi amatőrök által fejlesztett, alpha verziós - de legalább fizetős - plugineknél.

  • #44630784

    törölt tag

    válasz Fehercsoki #5842 üzenetére

    Én is a német amazonról rendeltem, teljesen jó.
    Eleve 30 napig visszaküldheted minden kérdés nélkül, a garancia ugyanúgy érvényes rá, mint bármilyen webshopban vett cuccnál és ha már garanciát kell érvényesíteni, akkor hiába több a postaköltség, inkább az amazon, mint bármilyen magyar garázscég, mert az amazon nem nagyon tököl a garanciával, a legtöbb esetben küldenek egy újat vagy visszafizetik a vételárat.
    Arra kell csak figyelni, hogy magától az amazontól vásároljál ne az amazonon _keresztül_ harmadik féltől.

    Ha nagyon kritikus az ár, akkor a használt cuccokat is érdemes figyelni az amazonon.
    Ami "prime" cimkével fut, az eladó az "amazon.de warehousedeals" és az állapota "very good", az gyakorlatilag a kipróbálás után visszaküldött darabokat jelenti, ami 99.999%-ban megegyezik az eredetivel. Sokszor még a szoftvereket sem regisztrálták vele az oculus store-ba.
    Jelenleg pl. 469EUR ingyenes szállítással egy "használt" Rift. Ha tudsz haver vagy családtag cégén keresztül EU-s adószámmal regisztrálni (csak legyen benn a cég az ÁFA körben), akkor ebből az árból lejöhet még 19%. Azaz touch-al a rift 588 EUR, ÁFA nélkül 494.

    Egyébként a VR-nél szerintem nem a HMD a fő kérdés - az kb. egy profi 27"-os monitor ára -, hanem a szoba kialakítása a roomscale-hez, és főleg a PC.
    GTX 1060 alatt nem nagyon érdemes VR-ezni + 8GB memória, + erős processzor, + usb 3.0 kártya (az alaplapi usb3 általában nem jó).

    Szvsz PSVR-t az vegyen, akinek van már PS4-e, akkor érdemes lehet mellette a PC-vel is kísérletezni. Amúgy az egész VR-ezés még elég gyerekcipőben jár és az Oculus és a Valve is eléggé le van terhelve a hivatalos termékek támogatásával, így minden sufnituning megoldás a sor végére kerül és a hobbi fejlesztők szabadidejétől függ, hogy egyáltalán működik-e.
    Ha innen nézed, akkor 130 ezret elkölteni valamire, ami alig, vagy egyáltalán nem működik, vagy a működő megoldásokat pár hónap múlva már nem fejleszti senki, akkor nem 100ezerrel olcsóbban vettél HMD-t, hanem 130ezret kidobtál az ablakon, annál még a hivatalom magyar ár is jobb.

  • #44630784

    törölt tag

    válasz Raymond #5845 üzenetére

    A PSVR PC támogatása szerintem olyasmi lehet, mint a vorpx.
    Annál is a többség csak a youtube videókat látja, hogy Skyrim-ot játszok VR-ben hú de fasza, de ha utánaolvasol a fórumokon, akkor hamar kiderül, hogy napokig kell vergődni vele, hogy egyáltalán elinduljon aztán vagy sikerül, vagy nem, brutál gépigénye van, instabil, a játékot szét kell moddolni, hogy játszható legyen és motion sicknesst okoz.
    Így aki technikai kihívásnak fogja fel és élvezi a hackelést, annak a vorpx biztosan szórakoztató lehet, de aki "out of the box" játékélményre számít, azt nagy valószínűséggel csalódás éri.

  • #44630784

    törölt tag

    válasz bbmt #5854 üzenetére

    Nekem is ez van, gyakorlatilag semmi más nem jó. Lehet pl kapni egy tök hasonló noname kártyát, még a színe is ugyanilyen piros, de azon Via chipset van, ami nem kompatibilis.

  • #44630784

    törölt tag

    válasz fulton #5977 üzenetére

    A grafkártyából csak a hdmi kell, a riftnél inkább az usb 3 chipset kompatibilitása szokott gubancot okozni.

  • #44630784

    törölt tag

    Ingyen Blaze Rush hétvége van és a játék megvehető 50%-os áron mindössze 5 dollárért.
    Nem rajongok az ilyen "mario cart" játékokért, de ez valami fenomenális. Olyan, mintha apró őrült matchboxokkal versenyeznél. 2 perc kipróblás után megvettem. :C

  • #44630784

    törölt tag

    válasz Ateszpapa #6033 üzenetére

    Ha gyerekek is van, akkor a Herobound: Spirit Champion-t ajánlom. Rift-re ingyenes, GearVR-ra nem tudom mennyibe kerül, de nagyon jópofa kis játék, könnyen irányítható, a nehézsége sem veszélyes (az utolsó pályákig). Fix kamerás, így garantáltan nem okoz motion sicknesst.

  • #44630784

    törölt tag

    válasz Raymond #6117 üzenetére

    Szerintem ez csak amolyan marketinges izmozás: ahogyan az oculus is "kvázi exkluzív" címekkel nyomul, azaz gyakorlatilag minden tartalom fut vive-on is, csak kicsit kényelmetlenebb, úgy most a steamnek is lesz egy igazi, "kvázi exkluzív" címe.
    Szvsz egyik kiadó sem engedheti meg magának, hogy ténylegesen kizárja a potenciális vásárlói felét, mert azzal csak magát szivatja, a másiknak nem tud igazán alávágni.
    Ráadásul azzal csak a warezt erősítenék, mert a userek úgyis megtalálnák a módját, hogy rift-en játsszanak fallout 4-et még ha ennek az is lesz az ára, hogy belematassanak a játékba, ehhez viszont el kell hagyniuk a hivatalos csatornákat, így marad a torrent.

  • #44630784

    törölt tag

    válasz Raymond #6126 üzenetére

    Erre mondom, hogy ha direkt kicseszésből nem támogatnák a riftet, a userek akkor is találnának rá módot, hogy működővé hackeljék valahogy, viszont onnantól már a rift tulajok átterelődnének az illegális forrásokra, hiszen a nem hivatalos moddolás nyújtana nekik teljes játékélményt. Ezért nem érdemes egy ekkora piacon kiszorítósdit játsszani, mert mindenki csak veszíthet rajta.
    Azt persze el tudom képzelni, hogy mondjuk kijön a fallout 4 vive-ra és rögtön bejelentik, hogy jön majd a rift támogatás is, aztán fél évig húzzák a dolgot, hogy előnyt adjanak a vive-nak.

  • #44630784

    törölt tag

    válasz suniland #6194 üzenetére

    Az usb 3 hub biztosan nem fog működni, mert a szűk keresztmetszet 3 szenzornál már maga az usb kontroller chip, ezért ajánlják, hogy a harmadik szenzort ne is usb3-ra, hanem usb2-re kösd, mert azzal csökkenteni lehet a kontroller chip terhelését.
    A másik a kompatibilitás. A rift egy hisztis k..rva ha usb-ről van szó, pontosabban a legtöbb usb3 chipset és windows driver valójában nem felel meg 100%-ig az usb3 szabványnak, de a lényeg ugyanaz: a chipset típusa sem mindegy, nézz körül a fórumokon, hogy melyikkel működik biztosan.
    A legjobb megoldás, ha külön a riftnek veszel egy inatek usb3 kártyát.
    Usb 3 hosszabbításra tudsz aktív kábeleket használni kb. 15 méterig, ugyanebben a hosszban a hdmi passzívan is hosszabbítható, de érdemes erre is aktív eszközt használni és figyelj rá, hogy hdmi 2.0 kompatibilis legyen.
    Usb hosszabbításnál sem mindegy a típus, nekem ez működik rendesen.

    A maximális hosszról nehéz nyilatkozni, mert sok tényezőn múlik. Általában véve elmondható, hogy a hdmi hosszabbítása az egyszerűbb, gyakorlatilag pénz kérdés. Az usb3 már nehezebb, léteznek pl. ethernet alapú usb hosszabbítók, ezzekkel akár száz métert is össze lehet kötni, de hogy 3 db. usb3 + 1 db. usb2 hosszabbítása ethernet alapon megoldható-e, mennyibe kerül, működik-e egyáltalán a rifttel és mekkora a késleltetése azt csak az tudja megmondani, aki a gyakorlatban is próbálta már.
    A Vive vitathatatlanul veri a riftet hosszabbíthatóságban, mert annál csak a hdmi és 1 db. usb2 hosszabbítását kell megoldani, a szenzoroknak csak táp kell. Vive hosszabításról már olvastam sikeres megoldásokat ethernetes usb hosszabbítóval 30 méternél is távolabbra, tehát elméletileg az esély megvan riftnél is.

  • #44630784

    törölt tag

    válasz suniland #6201 üzenetére

    Ha jól értem, akkor nem egy másik szobába akarod kihosszabbítani a riftet, hanem csak a HMD zsinórját akarod az alap 4m-nél hosszabbra venni?
    Ez + 3méterrel simán megoldható, inkább csak azon kell majd parázni, hogy használat közben ne csússzon szét a hosszabbító, mert az azonnal hazavágja a játékot.
    Egyébként mekkora játéktérrel számolsz és milyen messze lenne a géptől?

    A 3. szenzorhoz alapból jár 5m usb2 hosszabbító kábel, úgyhogy ezt célszerű használni az usb2 porton.

    Usb3-nál ha 1.5m-nél távolabb akarod hosszabbítani, akkor erősen javasolt az aktív kábel. Az aktív azt jelenti, hogy nem csak egy sima drót, hanem elektronika is van benne, ami erősíti a jelet és szűri a zajt.

    Az alaplap esetében az usb chipset típusát érdemes ellenőrizni. A hivatalosan javasolt a Fresco Logic FL1100EX, ami ettől különbözik az vagy működik vagy nem, érdemes a konkrét chipset oculus kompatibilitására rákeresni.

  • #44630784

    törölt tag

    válasz Rovi #6206 üzenetére

    Az oculus a hivatalos viszonteladóktól vett termékekre 2 év gyártói garanciát vállal, azaz ha elromlik, akkor nagyon is érdemes visszaküldeni nekik, mert vagy kijavítják, vagy küldenek egy másikat. Ez egy 600EUR cuccnál azért nem mindegy.
    Az oculus esetében a kulcsszó a "hivatalos viszonteladó", azaz az ebay-ről származó cuccokra nem érvényes. Ilyen esetben csak az ebayes eladónak lehet visszaküldeni és neki kell a garanciát érvényesítenie, az meg az ebayes eladón múlik, hogy ezt mennyi ideig hajlandó megtenni.
    Ha az eladó elküldi az eredeti számlát, akkor kis szerencsével itthonról is le lehet rendezni a gyártói garanciát, az viszont biztos, hogy ha a számla csak az ebayes vásárlásról van, az az oculusnak nem lesz elég.

  • #44630784

    törölt tag

    válasz fulton #6248 üzenetére

    Ha a Lucky's Tale tetszett, akkor próbáld ki a Herobounds 2-t, elméletileg ingyenes az is.
    Az elite-nél arra figyelj, hogy két program indul el: az egyik a strater app, a másik maga a játék. Ha az xbox kontrollerrel akarod használni, akkor a játék alkalmazáson kell lennie a fókusznak, azaz bele kell kattintani magába az ablakba, különben nem érzékeli a kontollert.
    Amúgy előbb-utóbb be kell szerznem egy hotas-t, mert nagyon tud idegesíteni, hogy az xbox kontroller random elveszi a kapcsolatot a windows-al, illetve a gombkiosztást is véletlenszerűen átállítja. Persze mindig a legjobbkor válik irányíthatatlanná a játék, mondjuk 20 méterre a talajtól leszállás közben, közvetlenül ugrás után ezerrel száguldva egy nap felé, vagy ha egy kalóz kirángat a supercruise-ból. De olyan is volt már, hogy egy kalózt lőttem a helyi hatóságokkal együtt, majd beragadt a tűz + a forgás és jól belelőttem vagy 3 rendőrbe... elég hamar végetért a küldetés. :(((

  • #44630784

    törölt tag

    válasz Raymond #6261 üzenetére

    Nekem is, csak irányítás hiányában akadnak gondok :DDD

  • #44630784

    törölt tag

    válasz chris0000 #6268 üzenetére

    Az estek többségében mindkét platformhoz kiadott szoftverek működnek a másikkal és a legrosszabb esetben is csak idő kérdése, amíg megjelenik a korrekt támogatás mindkettőhöz.
    A fő különbség, hogy melyiket találod kényelmesebbnek, illetve hogy mekkora játékteret akarsz kialakítani roomscale-hez.
    Szvsz ha 2mx2m-nél nagyobb játéktérben gondolkozol, akkor a vive a jobb megoldás, mert a trackingje jobban bírja a nagyobb tereket, nem kell több szenzort venni és nem kell usb hosszabbítókkal bajlódni a gép és a szenzorok között.
    Ha viszont csak kicsi játékteret tudsz kialakítani, akkor a rift a nyerő, mert a vive 2mx1.5m-nél kisebb területen már csak a standing módot engedi, amivel egy csomó játék el sem indul, míg a rift megelégszik 1.5mx1.5m-rel és ennél kisebb térnél sem hisztisztizik a szoba méret miatt. Ráadásul ilyen méretnél elég a két szenzoros felállás és így a rift+touch kb. 150-200 euróval olcsóbb, mint a vive.
    A HMD-k kényelmessége egyéni kérdés ugyebár, a legjobb ha vásárlás előtt elzarándokolsz egy médiamarktba vagy saturnba és felpróbálod mindkettőt.
    Szokták még mondogatni, hogy szemüvegeseknek jobb a vive, mert több a hely a hmd-ben. Az kétségtelenül igaz, hogy a rift szemüveggel egyszerűen használhatatlan, míg a vive valamennyire vihető, de az igazat megvallva szemüveggel a vive sem egy sétagalopp, így sokkal jobb már közép távra is egyedi lencse feltétet beszerezni. Két céget ismerek, amik ilyeneket forgalmaznak (vr-lens-lab és vr-lens.eu), mindegyik támogatja mindkét HMD-t. (Én vr-lens.eu lencséket használok rifttel és teljesen jó vele.)

  • #44630784

    törölt tag

    válasz suniland #6270 üzenetére

    Kiszállítják, ahogy elnéztem kb. 105 euró postával együtt. Valószínűleg vámot kell ráfizetned, illetve a magyar csomagküldők szoktak szivatni, hogy extra tárolási költséget számolnak fel a vámolás idejére, miközben ők intézik a vámot, persze jó lassan.

  • #44630784

    törölt tag

    válasz fulton #6276 üzenetére

    Nekem az 1.0 ss és 1.5 hmd quality sokat javít. Ennél többnél már néha beszaggat az 1070, de alapvetően élvezhető.

  • #44630784

    törölt tag

    válasz Clinik #6375 üzenetére

    Egyértelműen valamelyik GearVR kompatibilis Samsung + Gear VR + kontroller, ha pár perces demo nézegetésen túl bármi másra is szeretnéd használni.
    Nézz körül az Oculus Store-ban jelenleg ilyen széles szoftver felhozatallal egyetlen mobil VR megoldás sem rendelkezik.

    Csak vigyázz, mert a GreaVR amolyan "VR felvezető drog" és könnyen azon veszed észre magad, hogy videokártya és HMD akciókra vadászol a neten. ;]

    [ Szerkesztve ]

  • #44630784

    törölt tag

    válasz Raymond #6530 üzenetére

    Én az Introduction to Virtual Reality demót szoktam mutogatni és eddig mindenki el volt ájulva tőle. Nem értem miért nem ezzel demóznak az áruházak: ingyenes, kellően rövid és mindenből van benne egy kicsi.
    (Ha pedig a touch-ot is mellé raknák a Bullet Train-el, megsokszorozhatnák az eladásikat.)

    [ Szerkesztve ]

  • #44630784

    törölt tag

    válasz wolfhgb #6546 üzenetére

    Szvsz az, hogy a későbbiekben nem adnak a rift mellé kontrollert jó dolog, mert így a kiadók rákényszerülnek, hogy támogassák a touch-t még ha csak sima kontrollerként is.

  • #44630784

    törölt tag

    válasz asprey #6553 üzenetére

    Szerencsés vagy, mert így tudsz venni egy vadi újat touch-al 100ezerrel olcsóbban. :DD

  • #44630784

    törölt tag

    válasz Fehercsoki #7199 üzenetére

    Az amazonon annyival jobb csak a garancia, hogy 30 napon belül visszaküldheted és visszafizetik az árát, ha pedig meghibásodik, akkor automatikusan cserélik. Amúgy direktben az oculussal érdemes intézni a garanciát, akár caseking akár amazon.

  • #44630784

    törölt tag

    válasz Ombi5 #7382 üzenetére

    Legalább egy szenzornak működnie kell, mert az érzékeli a hmd mozgását.

    A párásodás valószínűleg azért van, mert nem jól vetted fel a hmd-t. Ha túlságosan benne van az orrod, akkor befele fújod a párát.

    A hmd "szakszerű" felrakása:
    - kilazítod az összes szíjat
    - ha a hmd kábelén a hurok, ahol a hmd-hez erősítették túl feszes, akkor húzd lazábbra, mert a feszes kábel hajlamos az egész hmd-t balra húzni
    - felveszed a hmd-t a fejedre
    - a hátsó háromszög alakú részt lehúzod egészen a nyakszirtedig (sokan csak a fejtetőig húzzák, az nem jó)
    - fel-le állítgatod a fejeden a szemüveg részt, hogy éles legyen a kép (legjobb a kalibráló célkereszted nézve csinálni)
    - ha éles a kép, akkor behúzod a felső szíjat
    - behúzod az első szíjakat, hogy stabilan álljon a fejeden a szemüveg, de ne túl szorosra, mert úgy egy idő után fejfájást okoz
    - ha eléletlenedne a kép, akkor kicsit még mozgatod a fejeden a hmd-t és utánaigazítod a szíjakat
    - beálltod a visszintes lencsetávolságot, hogy a függőleges vonalak is élesek legyenek

    Általában a felső szíjat nem kell többet állítgani, ha rajtad kívül más nem használta a riftet, az elsőket és a hmd kábelt felrakáskor néha újra kell húzni, ha elmászna az élesség.
    Ha jól raktad fel a hmd-t, akkor a kép közepe éles, a szivacs alsó része felfekszik a pofacsontra és az orrod kilóg a szemüvegből.

  • #44630784

    törölt tag

    válasz Uzi74 #7389 üzenetére

    Ebay-es vásárlástól ódzkodnék, mert nem jár hozzá a gyártói garancia még akkor sem, ha mellékeli az eredeti számlát.

Új hozzászólás Aktív témák