Új hozzászólás Aktív témák
-
Így teljesen érthető miért csetlik botlik a játék Arc-on. Erre persze beta teszt alatt kellett volna rájönni, nem kiadás pillanatában. Ez miatt akinek Arc karija volt és megvette a premiumot az most jogosan szidja a bethesda édesanyját mivel semmilyen módon nem kommunikálták a helyzetet. Elég lett volna annyit hogy igen Intel Arcon nem fog működni meg ne vedd a játékot előre! A pénzt így eltették persze nyilván le vannak védeve apró betűs részeken stb.
A játék amúgy igen jól sikerült csak a kommunikáció és maga a motor az ami gáz.
Ez az egész így átlag embernek úgy jön le hogy hulladék intel nem írt drivert vagy esetleg úgy hogy szemét bethesda meg amd szándékosan kivette a támogatást intel alól (utóbbi mondjuk nvidiásokkal szemben is valószínű lehetne) Tesztek meg bizonyítják hogy ez csak a jéghegy csúcsa, totál kaotikus módon fut a játék GPU/Procinként.Jelenlegi Intel driver (31.0.101.4676) A770-hez amúgy nekem úgy stabil hogy bethini progival Low-ra raktam mindent és bekattintottam az recommended tweaks-et. Valamint a virtuális memória is kihat a stabilításra, 8gb kevés neki, azt növeltem 24gb-ra. A játék így sem kimondottan ronda viszont legalább bőven van fps és közel stabil, azaz nem másodpercenkén/percenként crashel hanem akár fél-egy óráig is stabil.
Lehet jönni azzal hogy Intel régen is hulladék drivereket adott ki de meg lehet nézni hogy mióta kijöttek az Arc karik azóta gyakrabban adnak ki drivereket. Most is a premium kiadásnál szombaton jött ki az első driver hogy legalább elinduljon a játék. Azóta kijött még egy amivel meg stabilabb. Persze nem lesz egyszerű dolguk de meg fogják oldani.
[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
akarnokd
csendes tag
Más turpisság is lehet a háttérben.
Korai induláskor nálam mosott kép volt a 4577-es driverrel, de a VRAM fogyasztás csak kb 5GB volt. A 4672-vel lett normális kép, de a VRAM felugrott 10-11GB-ra, mindezt egy üres holdfelszínen. A másik dolog, hogy az új driverek előre fordított shader programmal jönnek.
Programozóként nekem ezt azt mondja, hogy a játék natív adatai és shader programjai teljesen inkompatibilisek az Arc-cal, így szerencsétlen driver íróknak kell konvertálgatni az adatokat és a shadert, így az dupla memóriát és dupla időt emészt fel.
Plusz a redditen írta valaki, hogy a VKD3D is szenved vele, mert az SF hanyag és abúzál. Úgyhogy valószínűleg ha jön új patch, valószínűleg az Arc kezdheti előlről a driver heggesztést.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert a VKD3D az ExecuteIndirect problémáit akarja korrigálni, nem a játékét. Az nem az ExecuteIndirect vagy a játék hibája, hogy work graphs-szerű módszerrel jobb az eredmény. Ez annak a hatása, hogy a work graphs-szerű módszer egyszerűen hatékonyabb, de a Bethesda addig nem tud work graphs-ot támogatni, amíg az API-ban ez meg nem jelenik hivatalosan. Ha most beépítenék, akkor nem futna semmin. Illetve az AMD azt hiszem kínál erre publikus fejlesztői drivert, de az Intel és az NV nem, tehát egy rakás felhasználó el se tudná indítani a játékot a shader modell 6.8 hiányában. Előbb mindig az API-ba kell a képesség hivatalosan, azután lehet használni.
A VKD3D problémája is az lesz, hogy egyedül a RADV driverben működik a trükk. Ott is azért, mert a driver openszósz, így rá tudják szabni. Gyári szinten egyik gyártó sem fog erre szabni valami hacket, mert mindegyik azt akarja, hogy a játék natívan implementáljon work graphs-szerű módszert.
És a Starfielden segítene, ha natívan implementálva lenne a work graphs, de erre leghamarabb az év végén van esély. Muszáj megvárni, hogy az API-ban ott legyen hivatalosan a képesség, tehát ne preview formában, és a gyártóknak is legyen rá usereknek elérhetővé tett driverük.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
LLP-11Ker
csendes tag
Én személy szerint nagyon hálás vagyok az összefoglaló miatt, sok elvet sikerült megérteni ezáltal.
-
Alogonomus
őstag
válasz MasterDeeJay #1 üzenetére
Hát bizonyos szempontból jelezte a Bethesda, hogy Intel kártyával hivatalosan nem fog működni a program. A gépigény résznél egyértelműen kihagyták az Intel kártyát.
Megadtak egy minimum és egy recommended kártyát a zöld és a piros oldalról, de a kék oldalt teljesen kihagyták a felsorolásból, vagyis a kék oldalról egyetlen kártyát sem tartottak megfelelőnek a minimum igények teljesítésére.
-
válasz Alogonomus #5 üzenetére
Azért ez nem ennyire egyszerű, nem mindegyik kiadó tünteti fel.
Ez nem az a korszak amikor van ezerféle api és hol az egyik kártyát hogy a másikat támogatják. DX12 szabvány, vagy támogatja vagy sem.
De nem is lehet kihagyni hiszen ha megnézzük a részesedést asztali gpu-kból AMD-hez közel áll. (összes GPU-t nézve integráltat is számolva meg vezető) Ennyi erővel az AMD-t is ki lehetett volna hagyni kb ugyan annyi okkal mint az Intelt....ja hogy Amd támogatott játék...mindjárt más a helyzet.
AMD Radeon RX 5700 | Nvidia GeForce 1070 Ti ez volt a minimum.
Ha viszonyítani kellene akkor dx12 teljesítményben kb 1080ti/3060ti szint legalább megvan A770-essel. Amd oldalról RT-vel meg 6700xt szint (cyberpunk alatt), ezek mind gyorsabbak mint az rx5700/1070ti.
Amúgy én még ennél is gyengébben játszom másik gépemen igaz ultra low grafon, és játszható. (750ti)
Intel A770-est nem is lehetne mimimumként ajánlani ez miatt, tekintve inkább a közepes grafhoz lenne elég...ha meg lenne írva rendesen a motor. Pontosabban minimumnak talán A750 vagy az érkező A580 lehetne.(utóbbi csak becslés)
De ez az Inteles balhé csak egy a sok közül amiben nem jó ez a motor. Elenyésző ahhoz képest ahogy nvidia kártyákkal is lassabban fut mint kéne.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
graphicsp
kezdő
Hát ebből nekem graf. programozóként nem sok minden jött le, megnézem majd az eredeti angol nyelvű forrásokat, mert itt érzésem szerint keverve van a szezon a fazonnal, ráadásul az is átírva magyarra.
Nem igazán értem, mi az, hogy az Arc "inkább iGP" mint dGP, most vagy az egyik vagy a másik (a nő és a férfi példáját akartam felhozni, de hirtelen rájöttem, az ma már nem aktuális). dGP-ként dolgozhat valamivel kisebb sávszélességgel, mint a többi mainstream kártya, de egyénként iGP-ként még előnye is lenne egy dGP-hez képest, mert akkor a system- és videómemória ugyanaz, nincs "átviteli probléma" a sávszélesség miatt.
A "rendszer" talán végezhet defragmentálást, bár nem látom értelmét, hiszen a virtuális memóriának (CPU-n ugye már 1000 éve létezik) pont az a tulajdonsága, hogy ez nem kell, ráadásul DX12-ben még a lapozás kezelése (resident/non-resident) is teljesen a programozóra van bízva, nincs automatikus management. Maga a címtér defragmentálódhat, és ha ott defragmentál valami, akkor az csak a játék lehet, nem a rendszer. Ez memóriamásolgatásokat jelent, amelyek lehetnek kis darabkák, de ha mindez videómemórián belül történik, akkor az a kártya belügye, semmi köze a rendszerbuzhoz.
Amit ki tudtam szűrni a ReBAR és az alapján, hogy valaki írt itt egy 5-ről 10-11GB-ra történő memóriahasználati ugrást, valószínűleg arról lehet szó, hogy a játék systemmemóriában tárol egy csomó vertex/index mesh adatot, mert azt onnan egy dGPU is be tudja on-the-fly, render közben húzni (textúrákkal ellentétben), és talán ez az, ahol az Arc kicsi sávszélessége a probléma, ezért javasolnak inkább ReBAR-t, mert a gyakorlatban az CPU-val megcímezhető videómemóriát jelent, és onnan kezdve render közben megint a kártya belügye, a rendszerbusztól függetlenül. Lehet, hogy az Intel az újabb driverében force-olta az egyes resource-okhoz a UPLOAD_HEAP helyett a GPU_UPLOAD_HEAP-et, és ettől nőtt meg baromira a látszólagos memóriahasználat is, mert így egy rakás memória már tiszta videómemóriának minősül.De mindegy, elolvasom majd inkább az eredeti szövegeket, nem akarok úgy járni, mint a resizeable bar-ral, amiről az istennek nem értettem, hogy mi a lényege, pedig olvastam a rengeteg blablát a "leírókról" meg társairól. Mindaddig, amíg a MS le nem írta a saját doksijában egyetlen bekezdésben, akkor világosodtam meg hirtelen.
-
Alogonomus
őstag
válasz MasterDeeJay #6 üzenetére
Nyers erő szempontjából valóban ott van az Arc 770 az RX 5700 és 1070 Ti fölött, csak ahogy Abu is írta, memóriakezelés tekintetében "széllel szemben pisil" az Arc. A szűken 80%-os Geforce és szűken 20%-os Radeon kártyákban alkalmazott megoldás helyett az Arc kártyákhoz másik utat "kényszerült?" választani az Intel, és most ez ütött vissza.
-
válasz Alogonomus #8 üzenetére
Fejlettebb és újabb motorok megoldották. Nem tudom hogyan, nem értek hozzá csak annyit látok hogy kijött egy játék egy régi toldozott motorral aminek nem csak ez a baja ami a cikkben szerepel hanem sok minden más is.
Skyrimnél volt még ilyen kiadáskor hogy extrém cpu limites volt, SSE nélkül jött ki. Már akkor elavult volt a motor, tákolták amíg lehetett (és idővel használhatóra forrott ki), most is ez történt.
Ők kényszerültek rá ilyen tech alkalmazására hogy fusson legalább valahogy...látványhoz képest teszteken látszik hogy nem túl jól.
Nem hiszem hogy vram takarékosságra csak ez az egy megoldás lenne.Vintage Story PH szervere újra fut!
-
JohnyX
kezdő
Anno mikor "kijött" a DX 12, azt lehetett olvasni a cikkekben ez "low level" api a driver szerepe innentől minimális.
Ezzel szemben az van, ha kijön egy új játék az összes videokártyához kell kiadni "Patch/hotfix" drivert.
Az Nvidia és az Amd rutinosabb ebben az Intelnél, Ők még csak most tanulják a driver szintű hack-ot (amire ha a játék fejlesztők a szabványos DX 12-re írnák a játékot nem is lenne szükség). -
Petykemano
veterán
Vajon mennyit fizethetetett az AMD azért, hogy a Bethesda szabotálja a többi gyártó kártyáin a játék teljesítményét...
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
SindaNarmo
tag
válasz Petykemano #11 üzenetére
valószínűleg pont ugyan annyit, mint amennyit az NV hogy a Ratchet & Clank-nak legyen problémája.
Szóval semennyit. -
Petykemano
veterán
válasz SindaNarmo #12 üzenetére
Nem létezik!
Mindenki tudja, hogy amikor egy játékban Nvidia kártya vezet, akkor az megfelelően optimalizált, viszont ha az AMD vezet, vagy gyanúsan alacsonyra csökken a különbség, ami rossz színben tüntetheti fel az Nvidia kártyákat, akkor az vélhetőleg AMD szabotázsra utal.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
ttt
senior tag
válasz Petykemano #11 üzenetére
AMD procim van és AMD videókártyám, 1440p-re van összerakva a konfig és eddig minden játéknál tudta ezt hozni (régebbieknél akár 4k), de a Starfieldnél közepesnél gyengébb beállításokkal is 30-40 fps, meg alatta.
Úgy hogy nem gondolnám hogy annyira EZT zsírozta volna az AMD. Az hogy nem rakta bele a DLSS-t talán, de már az előfizetések idején kijött a mod, erre azért nem bazírozhattak, mert akkor még ma se lehetne alatta, akkor hinnék valami turpisságban.
Az AMD finanszírozta, ennyi, űgy, mint számtalan más játéknál ott pörön az NV logó - még sem köpöm le a képernyőt: ha Ők, hát ŐkEgyszerűen a Bethesda hozta a szokásosat: sz.r kifizetni egy mai modern motort, inkább egy korszerűtlent tuningolt fel, hogy úgy nézzen ki mint valami mai cucc.
Ez láthatóan nem sikerült, de én személy szerint nem is "csalódtam" bennük, az elmúlt 15-20 évben folyamatosan hazudtak, a játékaik félkész állapotban kerültek ki a polcokra.
Bug hegyek, nem működő, összeomló szerverek és mindenki másra való mutogatás - ennyit tudnak. (Ez a Starfield is gyakorlatilag egy FO4 újrabőrözve. Olyannyira, hogy az aki már játszott azzal is nem véletlenül hall több tucatnyi effektet, hangot ismerősnek. Millliónyi textúra ctrl-c - ctrl+v és sorolható tovább. Gyakorlatilag fogták a meglévő asettekket, mellé pakoltak még annyit és kész is. (De legalább figyelembe vették volna több ezer modder munkáját, akkor legalább 120 fps-el futna 4k-ban egy 3 éves kártyán is.)
Egy valamit azért jól megcsináltak: nincs annyi crash, mint amennyit "szoktak" hozni, legalább is erről nem szólnak a panaszok. -
hokuszla
aktív tag
-
félisten
Lehet megkaptad a csillagokat is ?
Többen írták redditen, hogy változott a játék kezdeti rendszermemória igénye is valami oknál fogva.
[link][ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Petykemano #13 üzenetére
igen valószínűleg tudsz még mutatni olyan Nvidia szponzorált játékot játékot ahol a 4070 elveri a 7900XTX et és nem raytracingról beszélünk.
Hisz az a normális szerinted ha a 7900XT a 4090 sebességét hozza és csak az Nvidia fanatikusok kérdőjelezhetik meg ennek a valószerűségét , a "fan" mivoltjukra való tekintettel, mert valójában a természetes dolog ez lenne minden játékban.
Mielőtt félreértenél szerintem emmi gond nincs azzal, ha így írták meg, de azért szerintem te is tudod hogy ezek a számok nem véletlenek.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
IgorKGB
csendes tag
valószinűleg a texturákat a rendszer memoriában tárolja , es tilenkent cseréli , azért hogy kisebb gpu memóriát használjon
nyilvan 100 GB textura nem fér be a gpu-ba -
DudeHUN
senior tag
Azért okai is vannak, hogy miért maradtak a motornál.
Brutál modding, plusz rengeteg lehetőséget ad a játékosoknak. Az sem elhanyagolható, hogy pl. minden ott marad ahol hagyod. Minden. Szóval bizonyos grafikai feature-ök helyett ezen és más funkciókat fontosabbnak tartották. Szerintem helyesen.
Btw. szvsz sok helyen (űrhajó, állomások, belső terek, bizonyos bolygók felszíne és az égbolt) egészen elképesztően jól néz ki.
Van ahol meg közepes vagy gyengébb, mint a sok vegetáció és a sima járókelők vagy a gamma a játékban.Gamer for Life
-
Petykemano
veterán
Őszintén szólva nehezen tudom eldönteni, hogy, hogy vajon az-e a nagyobb képtelenség, hogy az örökös győzelemre beizzított Nvidia fanok milyen mértékben verik ki a palávert egy "outlier" játék miatt, vagy az, hogy egy ilyen mértékben hiányos, csiszolatlan, gány munka esetén is emögött feltétlenül az AMD aktív szabotázs tevékenységét vélik meglátni. Vajon azért lehet ez, mert mindenki magából indul ki, és mindenki pontosan tudja a temgeralatti tesszeláció.óta, hogy a játékok.többsége, pontosan úgy van optimalizálva, hogy az az nvidia architektúrának feküdjön?
Az AMD nagy terve az, hogy a kétszer akkora bevétellel és százszorakkora profittal rendelkező nvidiát úgy győzi le, hogy egyesével fizeti le a stúdiókat.... ja nem. Csak az, hogy lefizet egy stúdiót és ha majd mindenki látja, hogy (100-ból) egy játékban az AMD jobb, akkor majd ettől rohannak AMD kártyát venni.
Ez megmosolyogtató csacsiság.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
DudeHUN
senior tag
válasz Petykemano #22 üzenetére
Egyébként meglepő módon az új címekben (amik nem NV szponzoráltak PC-n) a radeonok eléggé jól mennek. PL. Immortals, Remnant és most a Starfield. Egyáltalán nincsen szakadék a kategóriák között. Látszik, hogy az Ada hatékonyabb, de nem akkora a különbség. Kíváncsi leszek a jövőben, mert eddig az új UE 5 játékok jól futnak RDNA hardveren.
(Nyilván AMD sem felejtett el hardvert gyártani, csak PC esetében a fejlesztőknek értehető módon Nvidia a prioritás inkább)Gamer for Life
-
DudeHUN
senior tag
válasz Petykemano #24 üzenetére
Starfieldben nyilván van valami az Nvidia kártyákkal. Csak mondom, hogy azért nem csak a Starfield van ahol jól megy az RDNA.
Gamer for Life
-
jimpo
aktív tag
válasz Alogonomus #16 üzenetére
Az AMD most fog még nagyobbat harapni az Asztali videokártyák piacáról. Azaz, Starfield bundle a frissen megjelent 7700XT és a 7800XT mellé is.
Stryd Next Gen
-
Nexusos RX570-580-590 4-8Gb-osoknál is jelentkezik crash, ugyanígy vram gond van.
https://www.nexusmods.com/starfield/mods/1972
Hozzászólásokból annyi derül ki hogy a 8Gb-os kártyák felét használja csak.
Megoldásnak 1k-512 all in one texturákat javasolnak meg minden féle ini tweaket hogy a vram használatot alacsonyan tartsák (értsd 4gb alatt 8gb-os kártyán is)
Ezen rx szérák már támogatják a REBAR-t, talán azzal függ össze. Habár nekem rx560-ason is crash van de nem annyira vészes.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
válasz MasterDeeJay #27 üzenetére
4 órája nem volt crash, 512 textúrák megoldották.
Vintage Story PH szervere újra fut!
Új hozzászólás Aktív témák
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- További aktív témák...
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- XFX RX 6600 XT SPEEDSTER SWFT 210