-
Fototrend
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
Hétfőn hívd fel ezt a számot 08:00 után 06-1-767-8282 ésa zt kérd hogy belső postai adatbázisba nézze már meg, mert az ügyfelek felé publikusban nincs bejegyzés, főleg ha fizettél rá áfát.
Nem láttam még olyat, hogy a nyomkövetési számnál nem volt bejegyzés az NPKK Vámtól arról hogy vámolva és lehet az áfát fizetni. Csak ezért kérdeztem.Ha pl. valaki eVámot használná annak a bejelentésének a Posta felé a küldemény megérkezése előtt kell oda érni, ha a te dátumaidat nézem, akkor azt 07.05-én legkésőbb be kellett volna küldeni, de azoknál is van valami vámolás dolog bejegyzés.
Mivel nálad nincs semmi további adat akár adatbázis hiba is lehet.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz internetezoo #53336 üzenetére
Előszokott fordulni, többen is jeleztek ilyet, vagy nincs elérhetőségi adat, telefonszám, e-mail cím, vagy nem jól azonosítja a program az elektronikus adatokat, vagy hibás az üzenetküldő rész. Lehet reklamálni és ha jogos a különbözetet visszaadják, de ezt a Postától kell kérni. Akkor ezeknél a postai nyomkövetés sem ír semmit sem?
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Shkiz0 #53338 üzenetére
Valóban nem kell, EU-n belül vám nincs. Áfát azt kifizetted azt sem. De van díjazás a Posta részéről ezekre is 399/799 Ft.
Viszont tegnap még nem volt jó a Posta IOSS rendszerű automatikus vámeljárása és volt akinél a másik móddal lett feldolgozva a küldemény és lett áfa megállapítva. Ezeknél az van hogy meg kell reklamálni, de remélhetőleg mire a tiéd ide megérkezik addigra ki lesz javítva.
A most kapott AliExpress számlát sem lehet elszámolásra felhasználni, mert nem felel meg a magyar adózási, számviteli előírásoknak.
Itt mellékelve van egy számla veze által.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Csak pontosítás, nem számolható áfa különbözet, július 1-től a vásárló országa szerinti áfa számolandó fel.
Egyébként sincs olyan hogy ha egy lengyel veszi meg nálunk a 27%-os áfájú terméket, akkor majd neki visszaadnak 4 %-ot.
Technikailag nem is volt olyan hogy +/- kiegészítő áfa lenne felszámolva, ilyen nincs az EU HÉA szabályok közt.
A másik az hogy az e-kereskedelem szabályai is változtak július 1-től, EU-n belül fizetni kell áfát ha kereskedőtől vásárolunk.
Az hogy az AliExpress platformon van a webshop akkor is az érvényes és ezért van felszámítva fizetendőként az áfa. De ez nem import áfa.Az EU-n belüli online értékesítés (távértékesítés) szabályai úgy változnak, hogy a határon átnyúló, magánszemély vevő részére értékesített termékek esetében az áfát szinte minden esetben a vevő helye szerinti tagállamban kell megfizetni, az ott érvényes áfa mértékkel.
A törvény – meghatározott ügyletek vonatkozásában – adófizetési kötelezettséget telepít azon elektronikus platformokra (pl. Amazon, eBay, AliExpress, eMag), amelyek elősegítik a felületükön történő, EU-n kívüli országbeli eladók magyarországi termékértékesítését. Ezáltal a platform lesz majd köteles ezen ügyletek után az áfa fizetésre. Így a NAV-nak nem kell a platformon keresztül értékesítő, sok esetben nehezen utolérhető vállalkozástól megkísérelni az adó beszedését.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz peestike #53344 üzenetére
Az ExpressOne fogja szállítani, de még friss az adatod. Szerintem jobb mint a kínai ajánlott posta, mert nincs érintve a Magyar Posta és egy kicsit gyorsabb. Egy július 7-i vásárlás 19-én, míg a júl 12-i vásárlás július 21-én várható kézbesítésű, azt mondanám hogy 15 napon belül megkapod.
Az enyém itt tart most.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
16-án 16:00-ig megadták volna kódot az online fizetéshez, tudom hogy nekik kell megadni, de ha reggel 8-ig nem kapsz értesítőt akkor csak telefonálni kell. Sajnos a pénteki feldolgozásnál kifuthatunk a 48 órából. Tényleg már 5 alkalommal elment a panasz hogy akármit is állítanak hétvégén nem szokott érkezni értesítő.
Sőt az is megírtuk, hogy jól adjuk meg a telefonszámokat pl: +3630....-vel van írva a küldemény adatoknál és így az elektronikus adatoknál is. Az is, hogy legtöbben már a nevünk után még az e-mail címet is beírtuk. Se válasz, se hiba javítás.
Utólag is vissza tudják adni, azt náluk a kézbesítő postán kell megkérdezni hogy mivel nem kaptál értesítőt tudják-e eleve elengedni a 400 Ft-ot, vagy várni kell valami panasz beadásra.
Így hogy az sem látszik hogy van online fizetés nem igazán lehet kitalálni hogy akkor mennyit is kell fizetni.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Winzsolt #53352 üzenetére
Azt írják, mondják hogy azt csak akkor kell fizetni ha még nem fizetted ki, mivel csatoltad a számlát és gondolom az AliExpress IOSS azonosítót is beírtad akkor jónak kell lenni.
A videó 2. percénél
Bár nem biztos hogy jó ötlet volt ha IOSS rendszerű, mert akkor csak 399 Ft amit kérnek, így viszont 799 Ft-ot fizetsz, közreműködési díj néven.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz DrakeKD #53361 üzenetére
Az 1 a-ra: direkt meg lett kérdezve hogy az hogy IOSS vásárlású terméknél amikor ők nem azt a vámeljárást alkalmazzák miként reklamáljunk. 3 személy egymástól függetlenül a részükről azt adta meg amit beírtam a 8. ponthoz az Összefoglalóba.
A 1 b-re nem kell bankszámla a postás is kifizetheti, vagy utalvány amivel kifizetik neked a postán.
2-re, nem nézegetik a csomagot az automatikus vám feldolgozásnál, amit megkapnak elektronikusan abból dolgoznak. Mivel meg van adva hogy az IOSS rendszerben milyen adatokat és milyen formában kell az AliExpress-nek megőrizni az áfa beszedésekor, az elektronikus vám-árúnyilatkozaton és a küldemény adatai közt minden információnak rajta kell lenni.
Megint más kérdés hogy a Posta feldolgozó programja miként olvassa az adatokat, de biztos dolgoznak rajta. Az is lehet hogy ők máshol nézik az IOSS azonosítót, mint ahol van.
Múlt héten jelentek meg nagyobb tömegben az IOSS küldemények és a velük kapcsolatos problémák, ahogy ők fogalmazták finomhangolják hozzá a dolgokat.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz lacibacsi #53364 üzenetére
Ott alul 15 $ van és gondolom az azzal számoltak mert az elektronikus adatoknál is az szerepelt. De ez július 1 utáni vásárlás volt, fizettél már áfát? Ha igen akkor reklamáld meg, hiszen van számlád hogy nem annyit fizettél.
Egyébként az SA-nál meg 499/899 Ft a kezelési díjuk és hozzá az áfa összege, 15 $ az 4390 Ft, az áfa 1185 Ft a kettő együtt 2084 Ft-ra jönne ki.
Egyébként 10 db (Qty) bottle ring 1,5 $/db áron van az 1. sorban, az 15 $ szóval ez annyi.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Semmit sem, hiszen EU-n belül vásárolsz és akkor nincs vám az áfát meg kifizeted a vásárlsákor. Arról nem is beszélve hogy ezt nem fogják a Magyar Posta kézbesítésével eljuttatni hozzád.
Ha ez Kínából érkezne közvetlenül akkor mivel az értéke 150 € feletti, azt itt olvasható automatikus vámolás, IOSS, eVám nem alkalmazható, az már rendes vámeljárás kell hogy legyen. -
Topikgazda
Nincs az webshopnak neve? A számlán a Sold By: utáni szöveg.
Illetve az értesítő is utal rá a Feladó utáni szöveg.
Minimum megnevezés AliExpress
A címe :Kína
Amit nem tudsz, oda írd azt hogy na. (nincs adat)
Ha van kedved vacakolni akkor az eladó üzleti információinál lévő kínai szöveget valami fordító programmal lefordítod, ott minden adat megszokott lenni.
Mivel az áfa számított információ ezért értelemszerűen az un. nettó értéket írod a nyomtatványra.
Az most jutott eszembe hogy a Csatolt dokumentumok (9) részhez be lehet írni, hogy IOSS keretében az áfa kifizetve, csatolva HU20210718002233 számú számla. Értékesítő azonosítója IM5280002556[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz mályva #53383 üzenetére
Ez hülyeség: És írtak egy olyan dolgot hogy ne kelljen itt mégegyszer afat fizetni ezt meg lehet előzni úgy hogy be kell jelenteni előtte a postának az ali számla papírt és hogy a számla fizetve
Nincs ilyen lehetőség, hiszen ha jól működik a rendszer akkor nem fogsz újból áfás értesítőt kapni, ezért nem is létezik erre bejelentési mód.
Javítják a hibát, ha ilyen van akkor csináld azt mit az Összefoglalóban a 8. Reklamáció módja ha az IOSS kezelésű (kereskedő szedi be az áfát) küldeménynél a Magyar Posta újból felszámolja az áfát résznél van írva
Már párszor írtam az elmúlt 1 hétben.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz tomtom222 #53386 üzenetére
Írtuk már, ha a küldemény postai elektronikus adatainál az indulási ország (origin) Hollandia akkor az EU-n belüli küldeménynek veszik, viszont ha Kína van írva akkor Hollandia mint tranzitország lesz és így a küldemény az már harmadik országból érkező kategória lesz.
-
Topikgazda
válasz mályva #53385 üzenetére
Nem tudom hogy annál a Facebook csoportnál hogyan is gondolták, de nehogy bárki is az eVámon próbáljon IOSS (a kereskedő vonta le az áfát) vásárláshoz intézni valamit mert az gondot okoz.
Ugyan nem tüntetik fel a felületen konkrétan hogy nem szabad IOSS esetén használni, de az előbb beszéltem a vámosokkal és ez a rész is össze van kötve a Posta rendszerével és a feldolgozás hibás lesz mert a Posta nem tudja visszaigazolni hogy ennél áfát kellene fizetni, mert hogy nem lett beszedve. Mellé még a postai rendszer is hibásan dolgozik.Szóval röviden a lényeg: ha a vásárlás IOSS (Import One Stop Shop), hogy a vevő az áfát a vételárral együtt megfizeti az elektronikus felületen, akkor tilos az eVám-ban bármit is csinálni.
-
Topikgazda
válasz MaxxDamage #53389 üzenetére
Egyébként mihez van ez a "szörnyeteg"?
-
Topikgazda
Egy kis információ az az áfa megállapításáról amikor automatikus postai vámkezelés (SA módszer) van használatban.
Az adatokat a küldő posta által megadott elektronikus információkból olvassák ki, így a szállítási költséget is, amelynél nem kerül vizsgálatra hogy mi nem fizettük azt meg, mert ingyenes volt. A NAV még nem válaszolt erre a felvetésre.
A Posta meg alkalmazza a Vámtörvény azon megfogalmazását hogy az ismert szállítási költséget bele kell számolni.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz stomi61 #53396 üzenetére
Nem lehet jelen pillanatban ezt megreklamálni.
A Vámtörvényt nem igazán lehet megkerülni, ha nem születik egy NAV állás foglalás, arról hogy amikor az eladó kedvezményként adja az ingyenes szállítást akkor ne terheljen bennünket a szállítónál felmerülő költség.Az aláhúzott szövegrésszel egyenlőre nem tudunk mit kezdeni, az alapján jogos a szállítási díj beszámítása:
A vámérték számítása ezt még hozzá kell adni a termék árához, ki kell egészíteni.
71. cikk
Az ügyleti érték elemei
(1) A vámértéknek a 70. cikk alapján történő megállapításakor a behozott áruért ténylegesen kifizetett vagy kifizetendő árat ki kell egészíteni:
a) a következőkkel, olyan mértékben, ahogyan ezek a vevő számára felmerülnek, de nem szerepelnek az áruért ténylegesen kifizetett vagy kifizetendő árban:
.......
e) az árunak az Unió vámterületére való beszállítása helyéig felmerülő alábbi költségekkel:
i. a behozott áru szállításának és biztosításának költsége; és
ii. a behozott áru szállításával kapcsolatos rakodási és anyagmozgatási költségek. -
-
Topikgazda
válasz kcsaba02 #53407 üzenetére
Ez jövedéki terméknek minősülő, szóval ezzel más az eljárás, nem lesz automatikus, hanem a második. Várd meg az értesítésüket, holnap reggel fog menni, ha véletlenül automatikus vámkezeléses szöveg olvasható akkor örülj neki, mert a megbízásos az 4000 Ft-ba fog fájni.
Ezeknél nem jön be az EU-n belüli küldés, főleg ha látnak rajta harmadik országra utaló szöveget.
A Posta felületén kell feltölteni a dolgokat nem kell e-mail, viszont ha nem lenne egyértelmű hogy mit kell küldeni akkor reggel 8-tól hívd ezt a számot 06-1-4217235[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz djsunstealer #53410 üzenetére
Én még várnám hogy elinduljon, lehet hogy lesz más azonosító és nem biztos hogy posta, pár nap és kiderül.
-
Topikgazda
Azért próbáltam már elmagyarázni hogy az automatikus vámolásnál nem a csomagodat, a rajta lévő címkét nézegeti a program.
Ha helyben kell értesíteni téged az átvételről majd akkor esetleg ránéz a postás és arra telefonszámra küld valamit.
Az hogy nem veszed át és azt várod hogy majd panasz beadvány nélkül csinálnak valamit, nem igazán hatékony. Megtagadtad az átvételt, holnap indíthatják vissza a feladónak. Később is vissza tudnak adni pénzt.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz EnterR #53415 üzenetére
Már ezt is próbáltam elmagyarázni. A holland nyomkövetésnél két eset lehetséges.
1. Az elektronikus postai küldemény adatoknál a kiindulási ország Hollandia, akkor EU-n belüli küldemény nincs áfa vagy vámeljárás. Ekkor ha 24 mm-nél vastagabb akkor értesíteni fognak a postai átvételről, egyébként meg bedobják a postaládába.
2. Az elektronikus postai küldemény adatoknál a kiindulási ország Kína, akkor harmadik országból érkezik, Hollandián, mint tranzit országon keresztül. Ilyenkor van áfa vagy vámeljárás. Ekkor kapsz áfa fizetős értesítőt vagy ha IOSS akkor csak a sima értesítőt a postai díj fizetésről.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Csak mert EU-n belül fizetni kell a normál áfát, ha Kínából jön akkor import áfa az amit megfizetsz.
Két fő változás volt július 1-tól, az import esetén a 22 €-os értékhatár eltörlése és a 150 € alatti vámmentes termékek áfa elszámolási és fizetési témája és a másik az EU-n belüli e-kereskedelemre vonatkozó áfa szabályok változása. -
Topikgazda
válasz peestike #53426 üzenetére
Július 1-től jelezve a hiba, ha van megfelelő adat az elektronikus küldemény adatok közt akkor van értesítés, de ha valami nem pontos akkor nem fogsz semmit kapni, de erről szólt eddig is topik mondanivalója az utóbbi hetekben.
Egyébként a jogosnak ítélt esetben eddig visszaadták a pénzt, vagy kevesebbet kértek[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz peestike #53431 üzenetére
Nem mentegetés, de mobilszolgáltató és Internet szolgáltató hibája is szóba jöhet. A hétvégén mindkettő vonalon voltak gondok.
Az automatikus számtógépes vámolási feldolgozás lényege hogy nem a küldemény címkét nézegetik. De ezt ők is írták, idéztem és én is írtam. Erről beszélünk.
Az még nem a kézbesítési folyamat, ahol elsőként a OLK-ban el kell dönteni hogy mely városba küldjék, ehhez sem kell olvasni semmit a címkén, hiszen az irányítószám adja az automatikus feldolgozás lehetőségét, csak a kézbesítő postán kell ránézni, de az már nem vámolás hanem egy másik folyamat.
És még egy másik dolog mondjuk csökken a harmadik országból érkező eddig úgy 15 millió küldemény 8 millióra, de mindegyikkel egyedileg kell foglalkozni, szerinted ha csak emberek dolgoznák fel, mennyi idő lenne? Bárhogy működne mindig lesznek problémák a rosszul megadott adatok miatt, sose lesz 100% hibamentes.
Pl minden jó az adatok közt, csak épp a vám-árúnyilatkozatról lemarad az IOSS szám, ez már megy is az SA feldolgozásba.
A probléma most azért nem az értesítő, mert azt könnyebb elintézni, hanem a téves SA vámkezelés.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz peestike #53434 üzenetére
Nem tudni, nem egyformák a postai rendszerek, van ahol még nincs IOSS, a németeknél de ott 5,3 €-ig nincs semmi, mert az 1 € áfát nem kérik, nem igazán van értelme körbejárni.
Egy a fix az egyszerűsített vám-árúnyilatkozat előírt tartalma, az EU-s vámszabály.
Az automatikus vámolás az mondjuk úgy teljes egészében MP dolog, NAV-nak ezeknél nincs sok dolga valójában, egy kicsit félrevisz a Posta leírt szövege. Ilyen amilyen és finomítják. Egyszer lesz vagy 95%-os.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz MaxxDamage #53440 üzenetére
Megkaptad? Igen. Lépjünk tovább. Az hogy neked kivitte a postás a nagyméretű és nem könyvelt küldeménynek tekintett csomagot az azt jelenti hogy nálatok nem tartják be a központi előírást. Ezért nem kaptál értesítőket a kézbesítésről. A másik témában meg nem is akartak keresni.
-
Topikgazda
válasz lacoka55 #53444 üzenetére
A vámolás, áfa megállapítás csomag és emberi beavatkozás nélkül történik. A őprogram feldolgozza a rendelkezésre álló adatokat és még az értesítőt is kiküldi emberi beavatkozás nélkül.
Már több százan javasoltak nekik dolgokat arra hogy miként kellene dolgozniuk, te is elküldheted a javaslatodat.
De egy reklamációra ezt válaszolták, ami a fentieket támasztja alá:
Mivel a tömeges vámkezelésre bevezetett rendszer automatizált így a Magyar Postának nem áll módjában a küldeményeken feltüntetett adatokat egyedileg ellenőrizni, hanem a feladók által megadott adatokat használja, és a program nem bírálja felül a megadott adatokat. A vám elé állítás dátumát figyelembe véve a vámkezelés a feladó posta által elektronikus üzenetben továbbított adatok (pl. súly, érték, deviza, stb.) alapján automatikusan történik.
Szerintem mi sem látunk többet a csomagjaid nyomkövetésében, az alapján nem lehet arra válaszolni hogy hol vannak, jó eséllyel úton idefelé. -
Topikgazda
válasz vandor01 #53450 üzenetére
Mi bajod van velem? Idéztem hogy mit válaszoltak a feldolgozási kérdésemre. Ha nem érted meg hogy ezzel nem takargatok semmit, hanem tovább adtam egy velem megosztott információt az te problémád, nem az enyém. Átadok egy információ és már védem a Magyar Postát, nem túlzás a reakciód?
Megint trágár szöveget írsz. Többször figyelmeztettelek és semmi eredménye. Kulturált megnyilvánulást várok el az ÁSZF-el összhangban a hozzászólásokban. Miért nem oldható meg hogy teljesüljön az elvárás?
Írd le a véleményed, de nem egy olyan hozzászólásomhoz kapcsold amihez semmi köze.
Lehet úgy is írni hogy nem kell más hozzászólásához kötni.
A linkelt szöveget meg nyomod ide is, amott is jó helyen volt, de mennyire tartozik az AliExpress tapasztalatok közé?
Nem lehet a téma köré csoportosítani a hozzászólásokat?
Az hogy 2-3 naponta leírod a felháborodásodat ugyanazon témával kapcsolatban persze segít kiengedni felgyülemlett haragot, de kontraproduktív szerintem az ismétlése.Mint már írtam ez a topik nem a Magyar Posta. a NAV, a különböző bankok ügyfélszolgálati csatornája, nem igazán olvasgatják.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Mos viszont vannak akiknél valamiért(hiba) nem IOSS-ként van kezelve és ők is felszámolják.
Ezért került be az Összefoglalóba ez:
8. Reklamáció módja ha az IOSS kezelésű (kereskedő szedi be az áfát) küldeménynél a Magyar Posta újból felszámolja az áfát[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz tbalint3 #53461 üzenetére
Az a meglepő, hogy a válaszok szöveg sorrendje egyezik azon kérdések sorrendjével amit valamelyik nap küldtem el nekik. Én ugyan nem kaptam arra választ de Vili akkor nekem is megválaszolta. Elégé gyerekesnek tartom és bunkóságnak.
Akkor mehet a Vilinek a kérdés, hogy mi is van az IOSS küldemények újbóli áfázásával?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Bomba ár! HP Elite X2 1011 G1 - m5 I 8GB I 256GB SSD I 11,6" FHD Touch I CAM I W10 I Gari
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- 8db GeForce RTX 3090 Egyben
- VAST AI - VAST AI - VAST AI - GeForce RTX 3090
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen