-
Fototrend
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz Gzula[HUN] #56268 üzenetére
Az nem nyomkövetési szám mert YP kódú ország nincs, ez a Yanwen logisztika által adott valami, mondjuk küldeményazonosító, ha a DPD-t látod akkor majd ők kézbesítik. Itt lehet hogy már ki van írva a DPD azonosító jobb oldalt, Next tracking number.
-
Topikgazda
válasz cooi11 #56272 üzenetére
A vásárlási listába sem került be?
Nem írtad hogy melyikkel fizetnél, ha böngészős oldal akkor próbáld a mobil app-al, ha mobil app akkor meg a böngészővel.
Nem árt egyébként fizetési problémánál a böngésző esetén törölni az AliExpress sütiket és a böngésző gyorsítótárat, mobil appnál a gyorsítótárat illetve tisztázni hogy nincs banki probléma.
Én ugyan a PayPal-on keresztül fizettem de ma ez volt:
Pont ma próbáltam mindkettővel fizetni. Az app-ban jött az hogy valami gond van, de hagytam annyiba és 5 mp múlva a fizetés oké jött. A böngészőben meg simán tudtam fizetni hiba nélkül -
Topikgazda
válasz DonThomasino #56277 üzenetére
Leírva az Összefoglalóban, a 7. pont.
-
Topikgazda
válasz envagyok #56284 üzenetére
Akkor is fizetni kell áfát ha EU-n belülről vásárolsz. De ha az AliExpress-en vásárolsz csak 150 € felett kell áfát fizetni az országba érkezéskor, az alatt az AliExpress szedi be, bruttó árat fizetsz. Ez lenne az IOSS rendszerű fizetés és ez esetben ha Magyar Posta lesz a kézbesítő akkor 399 Ft vagy 799 Ft a kezelési díj. Lehet olyan szállítást választani aminél nincs kezelési díj.
-
Topikgazda
válasz envagyok #56294 üzenetére
96%. Mert néha a Magyar Posta az EU-n belül feladott, EU-s nyomkövetési számot nem hiszi el, de többségében az Express One kézbesíti.
A képen egyértelmű hogy a free az Magyar Posta lesz a China Post Registered miatt, míg a másik nem. A kettő közt még az különbség hogy tapasztalataink szerint az első akár 30 nap is leht, de a AliExpress Standard 15 napon belül megjön.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz tonermagus #56300 üzenetére
Ez nem megakadt, kézbesítve lett a 2. alkalommal.
22.10.2021 11:34 Kecskemét (HU) Kézbesítve.
Ha nem találtad ezt meg: A címzett nem volt a kézbesítési címen, a kiszállító futár értesítőt hagyott a sikertelen kézbesítésről. akkor ez nem a te csomagod száma volt amit megadtak. -
Topikgazda
válasz vasi89 #56305 üzenetére
Egy cégnél ha átveszi valaki és azután eltűnik vagy esetleg "téves" a kézbesítési bejegyzés a cég felel a küldeményért, a már kézbesített csomag esetén a szállítónak semmi kártérítési felelőssége nincs.
Ha nem kapod meg, vagy nem az van benne bizalom ide, bizalom oda esetén sem jogos a reklamációd, hiszen egy negyedik kívülálló fél (az átvevő) is belépett a szállítási folyamatba. Ha nincs névre szóló meghatalmazás magáncsomag esetén azt nem lehetne átadni. És hiába a második otthon a munkahely a magán dolgokat nem ott kéne rendezni. Az állandó csomag fogadás az nem valószínű hogy benne lenne a munkaköri leírásban és munka közben magánügyintézés sem igazán díjazott. Persze függ attól is hogy miként gondolja a vezetői tevékenységét főnök, de véleményem szerint a munkahelyi megelégedettség nem ezen múlik. Ha lehet maszek dolgokat intézni, akkor lehet haza vinni a munkát is, pedig azt inkább a munkaidőben kellene elvégezni.
Szóval szerintem nincs maszek dolog a munkahelyen, de otthon sincs munka, nincs telefonálgatás munkaidőn kívül munkaügyben. Ne folyjon már egybe a kettő. -
Topikgazda
válasz vasi89 #56309 üzenetére
Persze ha nem tudod máshogy megoldani és nem zárkóznak el a cégnél ettől, ráadásul egész munkanap van valaki ott mindenképp biztonságosabb, ráadásul még a meghatalmazás is leadható az épp dolgozó ember nevére -eleve ott van- akkor miért ne. Nem mindenhol megbízható a kézbesítési személyzet a szolgáltatóknál.
-
Topikgazda
válasz mályva #56307 üzenetére
Mert nem a kártyára megy vissza, hanem egy adott bankszámlára az hogy ez miként működik a Wirex-nél (kártyás fizetés visszatérítés) csak ők tudják megmondani, az AliExpress a pénzt visszaküldte. Ráadásul nem mindegy hogy melyik kártyájukról van szó. Itt írnak valamit.
In these cases, such refunds will take 5-14 days. Munkanapban gondolkoznak[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz mályva #56319 üzenetére
Én azt vettem ki a a help szövegükből hogy még időben van. Bank esetén miután az AliExpress-nél az olvasható hogy refund kell 1-4 munkanap hogy a fogadó bank lekönyvelje a megérkezést és majd ugyanennyi idő hogy ténylegesen hozzá lehessen férni. Ez nem bank így lehet hogy hosszabb az idő.
-
Topikgazda
Az Összefoglalóban ott a sávos díjazás is, amikor áfát is kérnek, akkor az értéktől függően adják meg 22,01-50 € közt 599 Ft. Ha az értesítő az ő hibájuk miatt nem ment ki akkor nem az utánvétes díjat kérik. Miért nem ott kérdezted meg, csak tudnák. Vagy elírták a 399 Ft-ot. Nézd meg a számlát, gondolom azt csak letöltötted.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz erdey_a #56335 üzenetére
Hibás volt ez: Vámot igen, mert szerintem 0% ha Kínából jön vagy nincs vám ha EU-s.
Elírtam, bár adja a mondat, ez a jó:
Vámot nem, mert szerintem 0% ha Kínából jön vagy nincs vám ha EU-s.
Bár én inkább $-ban fizetném ha nem EU-s mert akkor nem 25 centtel lesz alatta az IOSS határnak.
Ha EU raktár akkor meg felesleges ezen agyalni.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz lacoka55 #56339 üzenetére
Kínába küldés:
A legolcsóbb ha e-postakönyvet használsz 51 g-tól 500 g-ig 2345+1555+690 = 4590 Ft, 501 g-tól 2000 g-ig 10430 Ft
Ha PayPal-al fizetted és aktiválod a visszaküldés előtt a visszaküldési pénzmegtérítési szolgáltatásukat akkor 9300 Ft-ig visszaadják a postaköltséget. (ez egyéves időtartamra 12 * 9300 Ft lehet)
Ha neked $-ban kell az ár akkor mondjuk oszd el a bankod deviza eladási árfolyamával. Mondjuk OTP 318,04 Ft/ 1 $ akkor 14,43 $ és 32,79 $ -
Topikgazda
Azért mert többet fizetsz ha nem $-ban történik.
Van ez a nyomtató az ára € 190,04 vagy $215.39
Ha mondjuk a novemberi vámolási árfolyammal számolom forintra akkor 362,88 Ft és 312,1 Ft árfolyam esetén 68962 Ft vagy 67223 Ft a bruttó értéke. Nettóban 54301 Ft vagy 53994 Ft az érték amit vizsgálnak ez 148,8 € és ez biztos alatta van a 150-nek.
OTP esetén mai elszámolással € = 70187,5 Ft vagy $ = 68571,6 Ft amit fizetsz érte.
Persze ha van eleve €-od és nem forintról kell átvarázsolni akkor az a kis + még belefér, de ha az AlIExpress váltja a $-t €-ra azért ők nem piaci árfolyamot használnak, hanem valami drágábbat.
25 € centtel vagy alatta, ha Posta lesz aki kézbesíti érhetnek kellemetlen meglepetések.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Hát 699 Ft sehol nincs a díjtáblázatban, szóval csak nem stimmel valami. De amikor fizeted ezt az 699 Ft-ost arra a számlára gondoltam, mert ez utóbbi nem IOSS vásárlásos vámkezelés volt. Azt hogy ennyit kértek azt az átvevőnek kellett volna hivatalos nyugtával, számlával igazolni, mivel ilyen érték nincs a díjszabásban ezért átvertek a postán
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Kétféle automatikus vámkezelés van ha megtalálják az IOSS azonosítót akkor az amit fizetni kell az 0-150€-ig a 399/799 Ft, ha az áfa megállapításos automatikus akkor meg az értéktől függő sávos díjazás, az Összefoglaló 7. pontnál ott van táblázatos formában. De nincs benne 699 Ft érték.
De dönts már el hogy mennyit fizettél mert most meg 599 Ft-ot írsz, az viszont van a 22,01-50 € érték közt és mivel nem tudtak értesíteni ezért lett az 599 Ft online ár nem pedig a 999 Ft.Amikor megbízásos vámkezelés van (150 € felett vagy jövedéki termék, parfüm), ekkor 4000 Ft a kezelési díj, akkor nem a Posta hanem a vám végzi a vámeljárást.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz laleeee #56358 üzenetére
Ha AliExpress vásárlás akkor elsőként az AliExpress vásárlói védelmét kell igénybe venned, az eltűnt küldeményre is, amikor lejárt a szállítási védelmi időd azután 15 napon belül kell indítani és visszakapod a pénzed.
A PayPal csak akkor, ha az AliExpress-nél nem sikerült rendezni, az elveszett csomag esetén a második lehetőség a PayPal nem is szükséges általában.
A PayPal szerződési feltételei szerint elsőként a kereskedővel kell egyezkedni, nem rögtön náluk kopogtatni.
A PayPal 180 napot azért úgy kell érteni, hogy azonnal amikor a probléma jelentkezik, nem úgy van hogy a 25 napon kiderül hogy elveszett de te majd a 179. napon indítasz dispute-t.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz laleeee #56374 üzenetére
Nem lehet, de látszódna ha lenne Hong Kong-i sikertelen kézbesítés, de ez el sem jutott Hong Kong-ba, nem hogy kézbesíteni akarták volna ott. Közelében sincs az eladónak.
Ha még nem zárták le a dispute-t az AliExpressnél azzal hogy nem lett kézbesítve addig az élő dolog.
Írtam már neked az hogy a Magyar Posta dolgozója nem tudja hogy Hong Kong az nem Kína és rossz országba (postai kézbesítés szempontjából írom, mielőtt bárki azzal jönne hogy Hong Kong az Kína része, mert az azért nem egészen igaz, külön városállam lényegében) küldték el arról te sem és az eladó sem tehet, de hogy erre a Magyar Postának lenen bármi kártérítése azt kétlem.
Ha nem él már az AliExpress dispute akkor indíthatsz náluk is, de ők is visszaküldéshez és kézbesítéshez kötik a pénz visszaadását, nem fogják az AliExpresstől visszakérni a pénzt ha a csomag nem kerül vissza az eladóhoz.
Az hogy a postai vonalon szédeleg a csomag a rossz elindítás miatt, az nem tartozik sem a PayPal, sem az AliExpress, sem az eladó felelőssége alá. -
Topikgazda
válasz Ciccuka #56399 üzenetére
Ingyenes futáros szállításra ne igazán számolj és ez forintban 552 Ft csak 153 Ft-al drágább mint a posta minimum díja a 399 Ft (de ugye az lehet 799 Ft is, vagy akár az áfa újból és szintén a díjuk.) Az hogy 15 napon belül megérkezik és más költséged nincs azért lehet hogy megéri, ha meg többet kell fizetned a minimumnál a Postának akkor mindenképp.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Dare2Live #56402 üzenetére
Összefoglalóban ott a teljes információ. Eleve fizeted a 27% áfát, a kiírt ár tartalmazza. 150 €-ig nincs vám. Ha a kézbesítést a Magyar Posta végzi és nem EU-s feladású a nyomkövetési szám akkor 399 Ft díjat kérnek ha online fizeted azt ki, vagy 799 Ft ha átvételkor fizeted. Ha olyan szállítást választasz ahol nem a Posta kézbesít akkor nincs semmi + költséged.
-
Topikgazda
válasz kagzer #56406 üzenetére
A nyomkövetésnél látsz olyat hogy online fizetés elérhető? Mert csak akkor lehet. Az értesítőben benne van hogy meddig lehetséges, ha nem kaptál értesítőt akkor azért sem lehet fizetni. Vagy próbáld meg másik böngészőből, ne legyen reklámblokkoló, oldal fordítás mert ez is megakadályozhatja a fizetést.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Xiaomi Redmi Note 12 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Victus, 16,1 FHD 144 Hz, Ryzen5 4,3 GHz (5GHz), 32GB Ram, GF RTX 4050 6 GB VADONATUJ, BONTATLAN!
- Xiaomi Redmi Note 12 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 12 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 12 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával