-
Fototrend
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
kagzer #56408 üzenetére
Az is lehet hogy az OTP kártyás fizetési oldallal van valami.
De most ránézve más sem működik az oldalukon, szerintem a szokásos hétvégi karbantartás van
De nem tudom hogy hol akartál belépni mert a Vámos oldal ezt írja:
Vámügyintézés
KARBANTARTÁS MIATT a szolgáltatás előreláthatólag 2021.10.30. 15:00 – 10.31. 03:00 között nem elérhető, ezért az online fizetési határidőt meghosszabbítottuk![ Szerkesztve ]
-
válasz
diablo1984 #56415 üzenetére
Mindkét kérdésedre van válasz az Összefoglalóban.
2. Vásárlás folyamata az AliExpressen Röviden összefoglalva, hogy egy vásárlás folyamata hogyan történik, valamint tipp EU raktáras eladó kereséshez.
7. Az AliExpressen megvásárolt termékek vámkezelési szabályai, minimum 399Ft vagy 799 Ft ha postai automatikus vámkezelés lenne.De ugye van lehetőség arra, hogy olyan szállítást válassz aminél nem jön szóba a Magyar Posta díjfizetése.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
diablo1984 #56417 üzenetére
Eleve benne van a kiírt árban az áfa, azt 150 € értékig beszedi az AliExpress.
-
válasz
diablo1984 #56419 üzenetére
Úgy augusztus elejétől már bruttó árat írtak, előtte júliusban még nettó volt.
Más oldalokon is hasonlóan jelezve van: Price includes VAT szöveggel.[ Szerkesztve ]
-
válasz
kagzer #56424 üzenetére
Annyit még kipróbálhatnál hogy az Edge-et használod, ha azon volt már Postás oldal elérésed akkor törölni a Posta sütiket és a böngésző gyorsítótárat, majd újra indítva belépni az oldalra. Ha ez sem segít akkor amíg él a fizetési határidő megpróbálni fizetni, időpontos képernyő képeket csinálni ha nem sikerülne. Aztán majd ha kézhez kapod és 799 Ft-ot kell fizetni ezek alapján megreklamálod.
-
válasz
djsunstealer #56429 üzenetére
Hétvégén a helyi posta nem küld átvételi értesítő sms-t, majd kedden reggel vagy papírt visznek. Azokról amit pénteken dolgoznak fel a következő munkanap megy ki évek óta így van.
[ Szerkesztve ]
-
Ha lezárul a szállítási védelmi idő akkor azután van 15 napod dispute indításra, a vásárlás státuszának kell closed-nek lenni, nem a nyomkövetés finished, azért meg kellene nézned egy igazi nyomkövetőben is hogy miért lett finished, nem-e kézbesítésre került és ez nem te csomagod száma volt.
A bankodnál 8 évig őrzik a számlád adatait, ha érkezne rá pénz akkor a banknak értesíteni kell téged erről, nem az van amit néhány ügyintéző állít hogy rögtön visszaküldik. Ha a PayPal-on azt látod hogy átküldték a bankkártyádra, bankszámládra akkor adsz rá 5-6 napot és a volt számlád, kártyád adataival, a vásárlás és refund adataival besétálsz a volt bankod bankfiókjába és elrendezteted velük a dolgot, de vannak bankok akii eleve értesítenek erről. -
válasz
Badgirl96 #56438 üzenetére
No ennél ha lehet ne forintban fizessétek, mert többet fogtok költeni, jobb a $.
Ha forint akkor ez lesz az áfa alap is a 120 388 Ft, ha $-ban megy a fizetés akkor mondjuk az OTP árfolyama alapján ez 119314 Ft amit fizetni kell, viszont az áfa alap a vámolási árfolyam miatt csak 118913 Ft.
Az ár mindig áfásan van kiírva. Ha meghaladja a 150 €-ot akkor az AliExpressnek nincs joga az áfát beszedni, ezért fizetéskor a kiírt áfát levonják és nettó árat fizetsz, mivel ezt a normál vámolással kell áfáztatni.
Ha Posta lesz a kézbesítő akkor a 4000 Ft díjazású megbízásos postai vámkezeléssel. Ha futár cég lesz a szállító azok többet szoktak kérni 5500-7400 Ft. Ja és természtesen a 27% áfa, a vám ezen 0% így azt nem kell fizetni.[ Szerkesztve ]
-
válasz
Occon adom #56442 üzenetére
Biztos vagy benne hogy nem küldték már vissza? Nézd meg a My Orders és bal oldalon a Refund & Disputes menüpontban hogy mi az állapotuk. Egyáltalán nem 30 nap a visszafizetés ha döntenek a refundról és pénz visszaadás akkor 48 órán belül utalják vissza.
-
Hát ez nem postás szállítás és legfeljebb csak akkor lesz ez 5 nap amikor már a DPD-nél van, de ez valahogy nem sikerült elküldeni sem.
Írja meg hogy ő hol látja azt hogy megérkezett ide, mert sehol nincs nyoma aztán ha te is látod akkor gondolkozol a dispute megszakításán. Egyébként csak a szokásos vakítás. -
válasz
Occon adom #56448 üzenetére
Ez szerintem nem az az oldal amit én írtam, ez vonal az a esetek 98 %-ban nem megy tovább
Az van amikor arra oldalra lépsz a Refunds & returns alatt hogy In progress(2)? A PayPal-on sincs refund bejegyzés erre a két tételre bár akkor ilyesminek kell látszódni:[ Szerkesztve ]
-
válasz
Occon adom #56450 üzenetére
Mivel az nem szokott frissülni azért írtam a rendes helyét.
-
válasz
Occon adom #56452 üzenetére
Ha fizettél akkor nem kerül törlésre a vásárlás tételsor, mert akkor dispute-t sem tudtál volna indítani.
Amit írt az eladó az úgy van, csak később kapják meg a pénzt.
A böngészős felületet írom.
Belépsz.
A neved alatt rákattintasz az Orders ikonra
A megjelenő képernyőn bal oldalt az Orders menüben a 2. tétel a Refund & Disputes
Arra kattintva ott látnod kell a két dispute-t a vásárlási azonosítókhoz.[ Szerkesztve ]
-
válasz
tonermagus #56461 üzenetére
Mi a nyomkövetési számuk?
-
válasz
tonermagus #56465 üzenetére
Már most írom hogy a helyi posta nem ezzel tartja nyilván ezt átsorolták prime levélnek ami azt jelenti hogy nem könyvelt küldeményként kézbesítik, ha 24 mm-nél vastagabb akkor ők adnak neki egyedi azonosítót és arról értesítenek hogy átvehető a postán, ha vékonyabb akkor meg postaládába dobja a kézbesítő.
Az első számnál október 28-as helyi posta bejegyzés után pár munkanap hogy az történik amit az előbb írtam. Tehát igaz az amit mondtak neked, "majd kap értesítést ha átvehető", ma vagy holnap majd talán feldolgozzák és átadják a kézbesítő részlegnek.
Azt hittem több napról van szó, ez így a normális kézbesítési idő ezeknél a küldeményeknél.
A második számos még Szolnokon van, vagy ma-holnap érkezik Orosházára.[ Szerkesztve ]
-
válasz
tonermagus #56467 üzenetére
Sehol nem látszódik, az Lx kezdetű küldemények esetén a 2017-es belsőszabályt kell hogy alkalmazzák 2020 áprilistól minden kézbesítő postán.
Értesítőt csak akkor kapsz ha 24 mm-nél vastagabb, mert az nem levélszekrényes kézbesítésű. Persze előfordul hogy kisebb helyeken kiviszik a szabályozás ellenére is, de az már helyi szokásjog.
A küldemény válogatórészleg és a kézbesítőrészleg két külön munkafolyamatos dolog a postákon a A küldemény továbbítása kézbesítésre Orosháza 1 posta a válogatórészleg bejegyzése.
Csak a Posta oldalán látszik, de akkor arra is az előbb írtak vonatkoznak[ Szerkesztve ]
-
válasz
tonermagus #56470 üzenetére
Pont az Lx kezdetűeket tették ebbe a prime levél kategóriába, előtte még alá is kellet írnunk és mindig kihozták.
-
válasz
tonermagus #56472 üzenetére
Ez a fajta szállítás 2019 tavasza óta lassú lett.
-
válasz
stomi61 #56474 üzenetére
Ez egy Azerbajdzsán postai azonosító, nem hiszem hogy futárhoz kerül.
Az utolsó számod meg nem lehet itt ha október 28-án indult valahonnan Távol-Keletről, pontosabban még ott van.
Az első számod az elve nem kaphat ilyet mert az jött folyamatosan a számával és ma indult el Belgiumból. -
válasz
Tibor691 #56477 üzenetére
Visszakeresve néhány hsz ezen témában, ezek alapján azt írom hogy nincs.:
Egy
Kettő
Három
Négy
Nem minden esetben van dupla áfa, az a ritkább már mert némileg javítottak a feldolgozáson, de ha valamiért lemarad az adatoknál az AliExpress IOSS azonosítója (mondjuk a szállító cég nem szedi át ezt az információt, vagy a küldemény hamarabb megérkezik mint az elektronikus adata) akkor persze csak áfás lehet a feldolgozás. Nem mindig a Posta a hunyó.[ Szerkesztve ]
-
válasz
Voice24 #56480 üzenetére
Meg kellene várnod a holnapi napot mert a Siófoki átrakó pont után az fog bekerülni ahol épp ott van mert ha 11:03-kor elindult akkor mostanra meg is érkezett a következő helyre csak épp nem könyvelték le.
Személyes adatot nem tesznek közzé, ennyi + információ került elő: Küldemény súlya:1600 gramm
Itt tudsz érdeklődni: 06-1-767-8282 és a 3.-as gomb 08:00-tól[ Szerkesztve ]
-
válasz
vandor01 #56481 üzenetére
A Postások írták néhány reklamációra ezt a választ és az én küldeményem vámos és postai elektronikus adata sem egyszerre érkezett meg ráadásul a küldemény fizikai megérkezése volt a 3. időpont.
Nem egészen így van, a belga posta nem a magyar programot használja, lehet hogy nekik nincs is ilyen automatikus postai vámkezelés móka. Ráadásul ugye IOSS esetén ők nem kérnek pénzt és az sem publikus hogy ők milyen adatokból dolgoznak. -
válasz
vasi89 #56485 üzenetére
Már írtam, az online fizetés elérhető bejegyzés után a szállítással nem várakoznak arra hogy te 48 órán belül kifizesd, elkezdik szállítani, aztán ha 48 órán belül kifizeted akkor annak megfelelően kapod kézhez, bőven megvan a 48 órás időd. Nincs a kettő közt összefüggés.
Nincs ott tároló kapacitás ilyenre amikor nincs is rá szükség.
Annyit megtettél hogy az AliExpress szállítási címnél a megfelelő formában van a telefonszám (a +36 már eleve adott és így a szolgáltatói körzetszám és a telefonszám van ott) és a címsor folytatásába beírtad az e-mail címedet?[ Szerkesztve ]
-
válasz
internetezoo #56489 üzenetére
De hozzáfér ahhoz az adatbázishoz is, már ami nyilvános. És persze nem biztos hogy magyarul írja. A belföldi küldeményeket ne keresd velük.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
privateer2 #56495 üzenetére
Mi a konkrét szám, mert Hong Kongból eljutott Frankfurtba a repülőgép, 09.02 és 09.10 ezek jó dátumok és onnan jönne tovább, de ez ahol nézed nem szokott pontos lenni.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
tonermagus #56500 üzenetére
Ennek ismert az oka: rajta volt a kézbesítési cím is, de valami nem stimmelt a címmel, így nem hozták ki... nem egészen ez, mert a címmel semmi gond ha megnézed.
A helyi postának kiadták feladatul hogy ellenőrizzék azt hogy a külföldi küldeményeknek meg lett-e az automatikus vámolása. Ha nem vagy gond van akkor vissza kell küldeni az NPKK-ba ott pótolják a hiányzó információkat és visszaküldik a helyi postára. Van amikor elektronikusan küldözgetés nélkül is meg tudják oldani.
Ezzel nem is lenne gond.
A gond az hogy azt elfelejtették közölni, hogy mely országok tartoznak az EU-ba és azokkal is eljátsszák ezt a mókát, annak ellenére hogy EU-n belül nincs vámolásos dolog.
Az meg aztán végkép megzavarja őket hogy belga postai azonosítós, az elektronikus adatok szerint is Belgiumban (EU-s) feladott küldeményen látnak Kínára utaló címkét és nem tartozik hozzá vámolási adat.
Ezt bizony nagyon ellenőrizni kell, annak ellenére hogy az NPKK az megfelelően kezelte, így nincs mit ellenőrizni. Ezek a mókázások időbe kerülnek. -
válasz
Digitalpimp #56508 üzenetére
Ha az elektronikus postai adatoknál az induló ország Kína akkor sajnos hiába NL-es beleesik az automatikus postai vámolásba.Ha az AliExpress IOSS azonosítót sem találja a program az adatok közt (nem érkezett meg a vám-árúnyilatkozat) akkor pedig áfát is kérni fognak.
A szintén ott megadott értékre számolnak áfát, csak magára a szállítási költségre nem, hiszen nem lehet olyan hogy az adott termék értéke 0.
Az áfát már fizetted azt lehet megreklamálni, lásd Összefoglaló 8.pont.[ Szerkesztve ]
-
válasz
vasi89 #56512 üzenetére
Említettem már hogy október 15-ig nem tudtak a reklamációk egy részével mit kezdeni mert valami rendszerük nem működött és egyébként is 120 napot írnak.
Rosszul csinálják az egészet, mert a hibás feldolgozás miatt az áfa visszaigénylést csak azután teszik meg ha már átutalták a NAV-nak a pénzt, ez a követő hó 20-a és ha onnan visszakapják akkor továbbítják az ügyfélnek.
A helyes az lenne hogy az összeget szó nélkül a "saját" pénzükből visszaadnák aztán majd amikor megkapják a NAV-tól akkor könyvelik le maguknak.
De buták és nem korrekt a hozzáállásuk, pedig a hibát ők követték el, nem mi, nem az AliExpress, az eBay, a kereskedő. Így illene tisztességesen hozzáállni a kijavításhoz.De volt már akinek visszaadták, illetve amikor nem működött az online fizetés akkor kézbesítéskor annak az összegét számolták fel nem az utánvétest. Meg olyan is volt hogy reklamálás nélkül visszaadták a tévesen beszedett áfát.
-
válasz
Dyingsoul #56516 üzenetére
A vám-árúnyilatkozat leadása a vámosok felé.
Így van írva: Csökkentett adattartalmú vám-árunyilatkozattal lefolytatott vámkezelés magánszemélyek részére, IOSS áfafizetési mód alkalmazásával (az áfafizetés vásárláskor történik). 0-150 EUR közt 399 Ft (Online fizetés) vagy 799 Ft (Utánvétes fizetés)Az Összefoglaló 7. pontnál olvashatod bővebben hogy miről van szó.
Csak annyit tennék hozzá hogy régebben 3500 Ft-ot kértek amikor a vámkezelést csinálták, szóval azért a 399 Ft relatíve nem sok. Ez a díjazás június 16-tól már nyilvános volt, a július 1-től történő vámolás és áfa változás meg 2020 novembertől, amikor kiderült hogy félévet csúsztatnak rajta és nem január 1-től indul majd.
[ Szerkesztve ]
-
-
Én a postára gondoltam hogy el legyen kerülve, a német csomag is posta (gondolom a tied is járt Feuchtban) és ha az elektronikus adatok közt Kína szerepel indulási országnak, nem az EU-s ország akkor megy rá az automatikus postai vámolás.
Másrészt a szállítási idő is számít, azért az economy az lassú. -
válasz
vasi89 #56527 üzenetére
Július 1-ig nem igen foglalkoztak ilyennel és 22€ értékig sem vám, sem áfa ügyintézés nem volt így természetes hogy nem kértek semmit, de amivel foglalkoztak azért meg 3500 Ft-ot kértek. Az hogy az átvilágítón átengedték, a kábszeres kutya szimatolta, a vámos ránézett az nem ügyintézés.
-
-
válasz
Hintalow #56534 üzenetére
Persze mehet a dispute hiszen nem kaptad meg, legfeljebb az indoklásba beírod hogy a kézbesítő cég képtelen volt eljuttatni hozzád és visszaküldték. egyértelműen látszik a nyomkövetésben hogy meg sem próbálták címen kézbesíteni mert ez olyan küldemény volt.
Annyit látok a Postai nyomkövetésnél hogy az OLK 2021.10.09. | 02:35 a helyi postára eljuttatta viszont onnan 2021.10.13. | 10:14 visszaküldték az NPKK-ba.
Az eddigi tapasztalatok alapján adathiányos volt a rendszerükben a küldemény (nem a címzetti adatok hiányoztak, hanem valami belső adat) és ezért nem került kézbesítésre.
Nyugodtan küldj be egy írásos panaszt, mert az amit fizettél nekik online az visszajár. -
válasz
Digitalpimp #56539 üzenetére
Te érted félre, nem tudhatod hogy az elektronikus adatoknál mennyi volt az eladó által megadott érték, abból számoltak. 433 Ft-nak a 27 %-a a 117 Ft . A 433 Ft meg 1,39 $-nak felel meg, nem működik úgy a program hogy a termék értéke 0 $. A számlájukon egybe van számolva az érték és a szállítási költség. Ott mennyit írnak?
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!