-
Fototrend
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Az értesítőt a vámos dologról a feldolgozó program csinálja az elektronikus adatokból és ha van azonosítható és pontos (neki pontos) elérés akkor küld értesítőt.
A ráírt információk alapján a helyi kézbesítő postának a küldemény átvételéről kellene küldeni értesítőt, ők viszont látják a küldeményen az adatokat és ha 24 mm-nél vastagabb vagy könyvelt akkor az értesítőnek menni kell. Ha nem küldik akkor lusták.Írd be a szállítási cím címsor második sorába az e-mail címedet.
AliExpress Standard shipping és AliExpress Saver shipping a javasolt.
De itt fairi szombaton már összefoglalta egy kérdésre az eddig tapasztalt szállítási dolgokat.[ Szerkesztve ]
-
válasz
vasi89 #56883 üzenetére
Én nem azt látom, az általam írtak ha postai azonosítót kapnak az EU-s azonosító lesz. Nekem pont ma érkezett meg 3 vásárlás egybecsomagolva, valamiért 10 nap körüli késése volt. Belga postai azonosító volt eredetileg mindegyiknél és azokból lett egy Express One csomag.
-
válasz
dethroner #56898 üzenetére
Nem így működik, van egy űrlap a feltöltésnél azt is mellékelni kell és lényegében mindent nyomtathatsz pdf-ben, jobb mint egy fénykép. Az Összefoglaló 7 és 8 pontokban említve.
Lesz fizetnivalód is.
A Posta oldalán ezt a gombot kell választanod
vagy a megadott direkt link és feltölteni ott mindent, de ha 150 €-nál kevesebb az értéke akkor ez is kell kitöltve: Nyilatkozat automatikus postai vámkezelésű küldeményhez
Így néz ki:[ Szerkesztve ]
-
válasz
dethroner #56901 üzenetére
Nagyon egyszerű, a bruttó ár van kiírva és 150 €-ig azt az AliExpress beszedi (IOSS módszer). Ha több mint 150 € akkor a bruttó árból levonják fizetni a nettót fogod és majd itthon a vámeljárás keretében a szállító-vám beszedi az áfát. Van olyan hogy a Posta újból kéri az áfát, az Összefoglaló 8. pontban részletezve a reklamáció.
Azt is olvashattad hogy nem mindent a Posta kézbesít és olyan is van hogy ide EU-n belüli feladással érkezik és azt annak megfelelően (mivel nincs vámolás EU-ban) normál küldeményként kézbesíti a Magyar Posta. -
válasz
dethroner #56925 üzenetére
Igen, a minimum vámügynöki szolgáltatási díj 399 Ft vagy a 799 Ft utánvét esetén
Ha már kérnek adatokat akkor nem az IOSS-os automatikus postai vámkezelés szokott történni hanem az érték alapú ahol áfa is ki van számolva az általad megadott értékre és szállítási költségre. Így amit az Összefoglaló 8. pontban írtam azon adatok megadásával kellene az áfa újbóli kiszámolását elkerülni. -
válasz
dethroner #56929 üzenetére
Két különböző dologról van szó. Vám és áfa téma.
Az EU-n kívülről történő importálás esetén a kereskedő beszedheti az áfát ha regisztrál az IOSS rendszerbe így a vásárláskor a vevő egyben fizeti a termékárával. Ettől függetlenül a terméket importálod és a ilyenkor a vámosok vámolják a vám-árúnyilatkozat alapján és beengedik az országba, ekkor történik szabadforgalomba helyezése, így a vámolás a másik dolog.
Az új szabályozásban van egyszerűsítés is hogy 150 € értékig egyrészt a kereskedő beszedheti az áfát és csökkentett tartalmú vám-árúnyilatkozattal lehet szabadforgalomba helyezni. A Magyar Posta törvényileg fel lett hatalmazva hogy ezeket elektronikus úton elvégezze és a programjukon keresztül megtörténik a vám-árúnyilatkozta beadása aminél azt kell ellenőrizni hogy a kereskedőnek érvényes-e az IOSS azonosítója mert azzal igazolódik az hogy be lett szedve az áfa, így az adott küldeméynre az jön vissza válaszul a vámosok rendszerétől hogy mehet a szabadforgalomba helyezés, a címzett megkaphatja a küldeményt.
Ezen munkafolyamat díja a 399 Ft
Akkor van gond ha a Posta nem kapja meg az elektronikus adatok közt (vagy nem tudja a programjuk értelmezni az adatot) az IOSS azonosítót, mert akkor a másik ág fut az automatikus postai vámkezelésből amikor az a termék értéke (+ száll.dí) alapján lesz áfa felszámolva, a csökkentett tartalmú vám-árúnyilatkozat beadva és értéktől függően sávos díjszabással kell a vámügynöki díjat fizetni. -
válasz
ugri77 #56935 üzenetére
Tudod mi ez? Az eVám-os feldolgozás díja, mint látod nincs vámügynöki díj.
Nem kellett volna e-vámozni, írtam az Összefoglalóba hogy 150 € alatt az IOSS miatt hülyeség, mert kapásból lett volna 399 Ft, így viszont ez van és az ingyenes eVám programban némi gondod lesz a áfa témával.Ezt fizetted:
[ Szerkesztve ]
-
válasz
ugri77 #56939 üzenetére
Gondoltam hogy IOSS vásárlás lehetett, de az a tétel ami a képen látható az a díj amit akkor kérnek. Lehet hogy rossz helyre lett írva, de ha megnézed a Magyar Posta oldalán ott semmi olyan nincs írva, ami az általuk vámolt küldemények esetén előfordulhat és azoknál a vámügynöki díj nem 0.
-
válasz
lacoka55 #56942 üzenetére
Miután kiküldik az NPKK-ból azután semmi követési információ nincs már, hiszen egy nem könyvelt küldemény, természetes hogy nem tud róla semmit, azért nem is szoktuk őket hívogatni.
A vámolásos dolognál az érdeklődés még ezeknél lehetséges ha esetleg oda kerül, de annyival ki is fújt a téma.[ Szerkesztve ]
-
válasz
dethroner #56950 üzenetére
Van egy munka amit mindenképp meg kell csinálni a Postának akár kifizetted az áfát, akár nem fizetted ki, a vámolási igazolás benyújtása. Ha nem adja be a nevedben a csökkentett tartalmú vám-árúnyilatkozatot akkor nem kaphatod meg az importált terméket. Azt a szolgáltatást kapod hogy a vámhivatal számodra hozzáférhetővé teszi ezen munka alapján a megvett terméket. Tényleg túl kéne már lépni ezen. Olyan szállítást válassz ahol a Posta nem fog pénzt kérni.
Lehet reklamálni az EU-s és a nemzeti vámhivataloknál (pénzügyminiszter) hogy miért van szükség a 150 €-ig vámmentes termékek esetén is a vám adminisztrációra.
A Posta csak 399 Ft kér, ha futárcégekkel csináltatnád akkor az többe kerülne.[ Szerkesztve ]
-
Oké ez 159,75$ nettó így benne van a maximum IOSS határban, mivel ha EU-n kívüli akkor az AliExpress IOSS-os áfa beszedése megáll a 170 $-nál, annál nagyobb érték esetén nincsenek feljogosítva rá.
Reklamálsz felbontási videóval.
Ha rész pénzt kapsz vissza akkor az áfát is annak arányának megfelelően visszaadja az AliExpress. -
válasz
dethroner #56955 üzenetére
Tényleg nem sikerült elmagyaráznom hogy a vám-árúnyilatkozatot minden küldemény esetén be kell nyújtani?
Semmi köze az AliExpressnek ahhoz hogy itt Magyarországon milyen törvényi előírások alapján kell eljárni a szállítónak és hogy ezért pénzt kérnek.
2021 július 1-től új törvényeken alapuló szabályozás lépett életbe, ha a Magyar Posta a Kínából érkező és nem EU-s feladású küldemények kezeléséért pénzt kér akkor ez van. Tetszik vagy nem tetszik.
Folyamatosan írjuk hogy ha nem Posta és nem EU-s feladású akkor Express One kézbesíti.
A meghirdetett kondícióval kell jönnie is.
De lehet neked holland nyomkövetési azonosítód, de ha a holland posta azt adja meg hogy Kínából és nem tőlük indult, akkor bizony megy az automatikus postai vámkezelés. Ez az 1% benne van a pakliban.
A rendszer jelenleg az AliExpress kereskedő és a szállító posta által szabványosított formátumú elektronikus adataik (postai szállítási adatok és vám-árúnyilatkozat) alapján dolgozik. -
-
válasz
dethroner #56958 üzenetére
Ez mint látható a nyomkövetési számból China Post Registered Air Mail, ha te az AliExpress standard szállítást választottál, és igen, akkor nem azzal lett elküldve és ezért van ez a vámolási móka.
Jobb oldalt eleve angolul utal is erre és a Logistic informationnál a kínai szöveg is az, nem pedig AliExpress Standard Shipping
Nekem is küldtek így, ráadásul az még drágább is volt mint az Ali Standard, kapott egy negatív értékelést és megjegyzésként a 1,83 $ + költség felemlítése, mert bekavart a szállítással. De semmi mást nem tudtam lépni.
Szóval sem Beni2360, sem a Posta, sem én nem vagyunk felelősek, csak a te eladód.[ Szerkesztve ]
-
válasz
dethroner #56962 üzenetére
Ha eleve megírod a számot rögtön tudtam volna válaszolni hogy sajnos nem azzal lett küldve.
Nem lehet behajtani, mert a visszaküldéses dispute-nál van ilyenre indok hogy nem azzal lett küldve ami fizetve lett, de hát ez ingyenes volt így ez már nem igazán jó, nincs a szállításon károd, arról nem is beszélve hogy mi van ha az lesz a döntés hogy küldd vissza és visszakapod azt amit kifizettél , de a 399 Ft igényt meg elutasítják? -
válasz
stomi61 #56972 üzenetére
Esetleg elveszett mert nem dekkol ennyi ideig ott, mivel ezek nem könyveltek az NPKK-ból való kiküldés után akárhova is érkezik azt már nem vezetik, esetleg saját postai azonosítót kapa mint nem könyvelt ha postán kell átvenni a méret miatt, ha nem ilyen akkor bárhol lehet, akár a szomszédodnál is.
-
válasz
maross #56983 üzenetére
Az Összértéknél ami a zárójelben van az nem igaz, a szállítási költség nincs benne a 936 Ft -ban. És ez nem scam hanem valódi értesitő. Azt nem tudod hogy mennyi volt a szállítási költség, de itt is az lehet hogy HKD-ben adták meg, de a program az USD árfolyammal számolta. 4941 Ft az áfa alap. Az USD 312,1 Ft, a HKD meg 40,13 Ft és másnak is volt már ilyen problémája. Ki kellene online fizetni és csak azután tudsz reklamálni.
[ Szerkesztve ]
-
Valóban az októberi, igaz IOSS-os vámolásúnál ez olvasható: Összérték (küldemény érték + nemzetközi szállítási díj), de az még nem jelenti azt hogy az oda írt összeg ennél a normál vámolásosnál tényleg tartalmazza a szállítási költséget.
De hosszú ideig biztos hogy csak Összérték szöveg volt.[ Szerkesztve ]
-
válasz
maross #56995 üzenetére
Akkor ez valami téves, ha csak nincs több irányítószáma a településednek, akkor ha november 5-e környékén nem vásároltál sehol sem ami EU-n kívülről jönne semmikép ne fizesd ki, hétfőn legfeljebb egyeztess velük, de ez nem a tied lehet és technikai hibájuk van megint mert sehogy sem stimmelnek a kiírt adatok.
-
válasz
maross #56999 üzenetére
Vámkezelési kérdésekkel kapcsolatos hívás: Magyar Posta ügyfélszolgálat hétfőtől péntekig 08:00-16:00 között a 06-1-421-7235 telefonszámon 3-as vagy 4-es gomb.
Azt mindenképp meg tudják mondani hogy a te nevedre és címedre szól-e, persze ha másé azt látják, ha nem is árulják el a nevét és címét, az nem is lényeges.[ Szerkesztve ]
-
válasz
Baloo27 #57001 üzenetére
Nemezzel a számmal UH705113105BE tartja nyilván a kézbesítő posta.Valójában a nyomkövetése itt megszokott állni:
29 Okt 2021 09:03 Továbbítás belföldre Nemzetközi Posta Kicserélő Központ.
Az hogy azután neked van még két bejegyzés az azt jelenti hogy a vonalkódját azon a két postán beolvastatták, de persze a postai nyilvántartási száma az más lenne, egy saját belső azonosító, de ezt csak annak adják amit nem a postaládába kézbesítenek. -
Már kismilliószor leírtuk hogy ez egy Express One szám, addig amíg nem érkezik meg Budapestre a régi számán lehet követni és amikor a Cainiao átadja az Express One-nak akkor pontosan látod a helyzetét náluk is.
De hiányos ez a számod 15827190000952890360.... mert a végére kell még a 4 karakter ami az irányítószámod. Mivel hosszú a szám, azt külön sorba teszi az AliExpress a képernyőn, de egybe tartoznak a számok.
Itt látod egyben ez pedig az Express One oldala[ Szerkesztve ]
-
-
Az Economy-k sajnos ráfutnak erre hogy kapnak egy fejlődő postás azonosítót és nem minden esetben jutnak tovább az eredetileg meglévő adatok az új elektronikus adatok közé. Ha nem ezt a szállítási módot választod és tényleg azzal küldik a csomagodat akkor jó eséllyel elkerülhető. De mindig van 1 %-nyi postás móka.
-
válasz
World-Soft #57037 üzenetére
A 150 € határnál a termék nettó ára kell hogy legyen mindenféle szállítási költség nélkül. Mivel az AliExpress-en a bruttó ár van kiírva le kell vonni a 27%-ot.
Ha így 150 € alatti akkor nincs vám, csak áfa (viszont amikor ezt számolják akkor a szállítási költség beleszámol az alapba) és azt az AliExpress beszedi.
Ekkor csak az IOSS-os 399 Ft lenne a költséged.
Az hogy a DHL Express (ha ők lennének a szállítok, és nem német postai azonosítós DHL) ingyen adják be a vámosoknak az ekkor is szükséges vám-árúnyilatkozatot azt én kétlem, de ha ezt mondták akkor úgy van.Ha több a nettó érték mint 150 €, akkor persze lesz vám is, de ez terméktől függően változó, lehet hogy 0% annál a terméknél.
Ez esetben az AliExpress neked fizetés előtt levonja a kiírt árból az áfát és a nettó árat fizeted és majd az országba érkezéskor a szállító csinálja a vámolásos áfázást, ami a Magyar Posta esetén 4000 Ft díjazású, a futár cégek 5500-7400 Ft közt csinálják.Persze azt nem írtad hogy honnan lesz szállítva, mert EU-s raktár esetén nincs vámolási móka. Ha konkretizáltad volna hogy mit, honnan, mennyiért akkor egyszerűbb lett volna válaszolni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Xiaomi Redmi Note 12 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 12 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 12 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 12 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 12 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával