-
Fototrend
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
Ha az eladó vállal ilyen kombinált szállítást akkor van.
Nem keverendő azzal amikor a Cainiao több különböző vásárlást egy csomagba von össze, degondolom ez lenne ez a valami szöveg.
Nem igazán tudjuk kérni és eddig én nem is láttam ilyen tájékoztató szöveget sem az opciót.
Ugyanúgy mint a Free return opciót sem igen látom a hirdetéseknél.
Akkor van gond ha ez postai szállítás lesz mert akkor igencsak nehéz lesz a dupla áfát az összevont csomagban lévő termékekre elkerülni, kimagyarázni. Főleg ha az összérték átlépi a 150 €-ot.
A gyorsaság reklám meg hát mit is mondjak, a kombinálásos nem lehet gyorsabb ha össze kell várni a különböző csomagokat, azután meg a szállítás ideje igencsak változó lehet.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Fontos információ!
Szóval hagyhatjuk a Magyar Posta 120-150 bénázását amikor dupla áfát szed, csak mindenről számla és papír kérendő és a csomagolást se dobja ki senki:What should I do if I was charged VAT and other fees by the customs/logistics provider but my order was collected of VAT
If you have paid for order with VAT in AliExpress, VAT should not be charged again by customs/logistics provider.
In case you were charged again, please keep the invoice and submit it to customer service team to get refund of it.
Documents required:
1. invoice of import VAT issued by this logistics service provider (with tracking# and VAT amount)
2. proof of payment for that invoice
3. any customs document on the release of the goods, including the shipping label of the package.Mi a teendőm, ha a vám-/logisztikai szolgáltató áfát és egyéb díjakat számolt fel nekem, de a megrendelésemnél kifizettem az áfát?
Ha az AliExpressen áfával fizette ki a megrendelést, a vámhatóság/logisztikai szolgáltató nem számíthat fel újra áfát.
Amennyiben újra felszámították Önnek, kérjük, őrizze meg a számlát, és nyújtsa be az ügyfélszolgálathoz, hogy visszakapja a visszatérítést.
Szükséges dokumentumok:
1. a logisztikai szolgáltató által kiállított import áfás számla (a nyomon követési számmal és az áfa összegével).
2. a számla kifizetését igazoló bizonylat
3. az áru kiadásáról szóló bármely vámokmány, beleértve a csomag feladócímkéjét isÉs a folyamat itt leírva
If the post office asks me to pay tax (VAT) again when I receive the goods, how should I get the tax back?
1. Please ask the post office for the invoice of tax collection, and take a photo of the documents (invoice and payment receipt) with the package (the order number needs to be clearly visible)
2. Enter Chatbot from the Help Center page. Enter TCA, (Tax Charged Again) and provide the corresponding documents;
3. We will process it within 48 hours and reply you to your request via email.Ha a posta az áru átvételekor ismét adó (héa) fizetésére szólít fel, hogyan kaphatom vissza az adót?
1. Kérjük, kérje el a postától az adóbeszedésről szóló számlát, és a csomaggal együtt fényképezze le a dokumentumokat (számla és fizetési bizonylat) (a rendelésszámnak jól láthatónak kell lennie).
2. Lépjen be a Chatbot-ba a Súgóközpont oldalról. Adja meg a TCA, (Tax Charged Again) kifejezést, és töltse fel a megfelelő dokumentumokat;
3. 48 órán belül feldolgozzuk, és e-mailben válaszolunk a kérésére.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Tomika86 #59416 üzenetére
Ez mindig így van, egy országba a vásárolt dolog ki és be (export-import) mindig a vámosokon keresztül megy. Ezért is kell nekünk egy CN23-at csatolni, amelyen azt jelöltük hogy visszaküldött termék és akkor ott vámosok ránéznek, de nem fognak áfát vagy egyéb költséget felszámolni a címzett felé.
-
Topikgazda
válasz pilóta #59425 üzenetére
Nem értelek. Az eladó leírta hogy mit csinálj, jó a sorrendje és az kell. Addig amíg nem érkezik meg, még ha névlegesen is jelzed, nem tudsz dispute-t indítani és hivatalosan az elméleti feladás napjától számolt 11. napon lehet dispute-t indítani, ha nem ezt választod. Még nem telt el 10 nap.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz pilóta #59431 üzenetére
És nem azt kellett választanod hogy megérkezett? Mint amit az eladó írt? Látom közben meg is lett rá a válasz, nem véletlenül javasoltam azt amit írtam.
Gondolom neked is 70 nap körül tart a szállítási védelmi idő, azon belül el szokták utasítani a meg nem érkezett dispute-t mert hogy van még sok nap hátra, az AliExpress is rászokott bólintani a dispute megoldás közös megegyezésére, hiszen náluk a van a pénz amit vissza kell adni, nem az eladónál.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz pilóta #59434 üzenetére
A hirdetésél még azt látod hogy Awaiting delivery 5 nap vagy azt hogy Closed?
Mert mint ahogy írtam amíg ez az 5 nap látszika addig a nem érkezett meg dispute-nak nincs értelme. Gondolom PayPal-al fizettél ott január 25-től számolva 180 napig van vásárlói védelmed, hanem nem kapnád vissza pénzed, mert be akarna csapni -nem hiszem- akkor is van lehetőséged reklamálni.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz pilóta #59436 üzenetére
Dispute gomb
Megérkezett Receive item, Yes
Return goods
Az ok választás, személyes ok: Personal Reasons
Nincs szükségem rá, I no longer need to product
Beírod a teljes összeget amit fizettél.
A szöveges részhez beírod hogy a kérésének megfelelően indítottad a dispute-t és várod a pénzed.
Bizonyítéknak amit küldött szöveget azt csatolod képként.
Egy minta kép amit idéztél:De az a véleményem hogy ez szemét húzás tőle. Ha nincs az amit megvettem akkor ne jelölje elküldöttnek, van 10-14 napja feladni, addig kiderül hogy nincs semmit nem kell csinálni és ha nem adja fel automatikusan zárul a vásárlás és jön a pénz vissza.
Az sem tisztességes hogy visszaküldés és részemről személyes ok azért mert hülye volt.
Simán visszaadhatná a pénzt, persze kap egy fekete pontot az AliExpresstől eladási szabályok megsértésért és az minősítés gyengülést fog neki okozni.
Szóval ha visszajön a pénz én egy negatív (1 *) értékeléssel honorálnám.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Makifeju #59439 üzenetére
Online fizetted?
Az lenne a lényeg hogy az áfa összegét és hogy HUF forintban van fizetve emeld ki, írd le a szöveges résznél. Ezután egyszerűen be tudják azonosítani.
Pl: Áfa 27% 856 Ft = VAT 856 HUF
Tudom hogy neked egyértelmű, de mások is olvassák így azoknak írom hogy a szolgáltatási díjat nem lehet az AliExpress-től visszakérni, hiszen az a pénz nincs náluk, nem ők kérték. Csak az áfa.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz jobarat01 #59441 üzenetére
A seller shipping metódus és az amikor csak a küldeményazonosítót adnak meg az AliExpress-en, nem a tényleges postai szállítási számot, az problémás.
Főleg a posta váltóknál azeri, vanuatui, emirátesi számok esetén, ha szerencséd van a csomag címke tartalmazza mindkettőt és azt is kérik mellékelni az áfa visszaigényléshez.
Ezért célszerű olyan szállítással kérni ahol van nyomkövetési azonosító, AliExpress standard és AliExpress saver esetén van megfelelő azonosító.
Ha nem tudod megfelelően igazolni akkor csak a Postánál reklamálhatsz, ahol egyébként is a jogtalan áfáztatás történt.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz jobarat01 #59444 üzenetére
Akkor eredetileg csak a sima címke ment? Nme írtam de egyértelmű hogy egyezni kell az alap adatnak. De majd amit az Összefoglalóba beleteszek szöveg akkor utalok majd rá.
Sajnos volt akinek csak egy címke volt rajta és azon a postai azonosítós, nem pedig az eredeti küldeményazonosítós.
A Postánál is lehet reklamálni az áfát, hiszen jogtalanul kérték, csak azért nyaggatjuk az AliExpresst (szerintem jogalap nélkül, akkor is ha ők felajánlották) mert a 120-150 vagy soha nap a visszatérítésre a Magyar Posta esetén egy kicsit frusztráló. A hülyeségük miatt is. -
Topikgazda
Az Összefoglalóba ide 8. Reklamáció módja ha az IOSS kezelésű (kereskedő szedi be az áfát) küldeménynél a Magyar Posta újból felszámolja az áfát beírtam az AliExpress-től az áfa visszakérés lépéseit.
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz Gézengúz #59459 üzenetére
De kellene, biztos nem találják a vámolását. Mert szoktak azzal szórakozni a helyiek, hogy mivel nincs a számítógépes adatok közt az hogy vámolták ezért visszaküldik az NPKK-ba hogy azok írják be, hogy ezt nem kell és azután miután visszakapták a helyiek akkor kézbesíteni fogják. Nem lehet őket meggyőzni hogy azért nincs mert Belgium még EU-s ország és mi is, nem lehet üres az adatmező.
Meg kellene kérni őket bent hogy esetleg nem-e körbenéznének a küldemények közt. Ha 24 mm vastagabb akkor ott kellene lenni, ha vékonyabb akkor meg a postásra rákérdezni.
De a múlt héten OV levelével és a választási értesítővel sokat foglalkoztak, lehet hogy nem jutott a tiedre idő.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz kigyi_23 #59461 üzenetére
Nem értem hogy miért kell gúnyolódni, meghatározott időpontig kell nekik kézbesíteniük, ezt úgy tudják megcsinálni hogy a többi küldeményt későbbi napokon viszik, csak az elsőbbségi és az aláírós ami még beleszokott férni a kampány kézbesítések idején.
Ebben a hónapban még lesz a dupla nyugdíj kézbesítése annál meg kísérő is lesz a postásokkal mert sok pénz van náluk, akkor sem a mi AliExpress-es vásárlásaink lesznek az elsődlegesek, hanem a pénz kiosztása.
És nem írtam olyat hogy ellopnák, azt te írtad.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz kigyi_23 #59465 üzenetére
Oké, nem akartam annyira érzékeny lenni, de tavaly két ilyen kampányolásos időszakban szívtam azzal hogy már itt volt a helyieknél aztán a később történt kézbesítés miatt két eladásom is elúszott, mert nem tudtam időben elkészülni az alkatrész nem kézhez kapása miatt és nem tudott várni a megrendelő.
-
Topikgazda
válasz thboxx #59467 üzenetére
Pedig az Összefoglalóban le van írva a vámolási változás eléggé egyértelműen a 7. pontban.
7. Az AliExpress-en megvásárolt termékek vámkezelési szabályai
Az is hogy 150 € értékig az AliExpress beszedi az áfát, az is hogy a vámolás ezen értékig automatikus, ami csak úgy lehetséges hogy tőled nem fognak kérni semmit, mert akkor már nem automatikus.
Amikor EU-n kívülről vásároltál, vásárolsz két dolog történik a csomagoddal a vámosok vámolják és beengedik az országba és történik egy áfa megállapítás. Az hogy ez utóbbit "kiszervezték" a kinti kereskedőknek, árusítási platformoknak az még nem váltja a ki a másikat a vámolást, mert azt nem törölték el, a kifizetett áfás termék után is be kell nyújtani egy vám-árúnyilatkozatot és ennek az ügyintézési díja a 399/799 Ft.
A vámolási folyamatot a küldeményhez megadott elektronikus küldemény és vámárú adatok alapján végzi egy program. Ha talál elektronikus elérhetőséget akkor lehet online fizetni, ha nem akkor meg átvételkor kell a drágább költséget fizetni.
Ha megtalálja az adott kereskedő IOSS azonosítóját ami jelzi azt hogy az áfa ki lett fizetve akkor nem fog a program áfát újból számolni, viszont ha nem találja meg akkor az elektronikus adatok alapján áfa beszedéses feldolgozás történik.
Mi szokott gond lenni?
Az hogy nincs elérhetőség, ezt úgy szoktuk megpróbálni kivédeni hogy a szállítási címhez beírjuk a telefonszámot és az e-mail címet a címsor folytatásba.
Ha olyan szállítással szállítják amelynél az eredeti küldeményazonosító majd másik postai azonosítóra vált akkor eddig azt tapasztaltuk hogy legtöbbször nem kerül át az új postás adatok közé az eredetileg megadott elérhetőség, a IOSS azonosító és ezt mivel nincs meg sem találhatja a feldolgozó program.
Azért olvashattad hogy az AliEXpress standard és AliExpress saver szállítást ajánljuk. Mert ott a szállítás vagy nem Magyar Postán keresztül történik vagy EU-s postai azonosítóval és így egyik esetben sincs fizetnivaló[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz vasi89 #59472 üzenetére
Nem azt jelenti, ez egy hely, küldemény gyűjtőraktár, nem egybe csomagolás, de az mese hogy majd várnának a fel nem adott csomagodra. Lehet hogy belga azonosítót kap és postai vonalon szállítják.
Ha közel egyidőben érkezne be a Cainiao logisztikai központba (1-2 nap) akkor esetleg összerakják, de más logisztikai helyen nem. -
Topikgazda
válasz ferenck #59475 üzenetére
A leírás egyértelmű, közvetlenül csináltam a képeket. Újból megnézem.
Az adott linkre kattintottam.
Beírtam hogy TCA és Send
és jött a vásárlás kiválasztó ablak.
Az alábbit írtam a leírásban képet nem tettem mert azt gondoltam hogy egyértelmű: A következő képernyőn válaszd ki a vásárlások közül azt amiről szó van a Send gombra kattintással.)
A Send-el kell kiválasztanod a vásárlást, ha nem jelenne meg akkor felül a Please select the order you want to check alatti résznél kell keresni.
Neked is látok ott egy vásárlást annál jobbra a Send. -
Topikgazda
válasz thboxx #59479 üzenetére
Csak a Posta kér 399 Ft-ot az IOSS-os vásárlás kezeléséért, de csak akkor ha nem EU-s a nyomkövetési azonosító.
Neked nem kell igazolni az értékét hiszen meg van nekik az az adat. de azokkal a számokkal amit írtál jobb is ha nem kérik a számlát tőled, de az érték az meg van nekik.
De ha te fizettél érte 9600 Ft-ot és a posta csak 1200 Ft áfát kér, akkor náluk az összérték amiből kiindultak az 4500 Ft.
Így én nem igazolnám feléjük hogy 7500 Ft volt az értéke és a 1200 Ft helyett inkább 2025 Ft áfát kellene beszedniük. -
Topikgazda
Kösz hogy elmagyarázod. Ennyire hülye nem vagyok.
Az én szavaimmal ez küldemény gyűjtőraktár, amit te csomagösszeváró hely-nek nevezel. A fogalmi rész ugyanaz.
Az alábbi volt a kérdés az erre a szövegértelmezésre: Inbound success in consolidated warehouse.
Jól gondolom, hogy ez másik csomagra vár amivel majd egybe csomagolják?
A szöveg alapján ez nem vár semmire, mert csak az jelenti hogy Beérkezett a konszolidált raktárba.
De ez nem fog heteket ott várni. -
Topikgazda
válasz Makifeju #59487 üzenetére
Akkor ez működik. A szállítási javaslatainkat is megerősítették. Egy gond. Ezt fogja mindenki használni és ezért a Magyar Posta azt hiszi majd mivel megszűnnek a reklamációk, hogy ők törvényesen és jól dolgoznak, holott továbbra is ők sértik a meg törvényeket és ezért rosszul dolgoznak.
-
Topikgazda
válasz ferenck #59490 üzenetére
Majd ezt is beírom tapasztalatként, de úgyis elsőként mindig a Posta áfa beszedését reklamáljuk meg és nem a termék problémáját.
Az a gond hogy amikor rész refundot kapunk akkor az eredeti áfából is azt a hányadot ami ráesik a visszatérítésre visszakapjuk és ha később kérjük az áfát ekkor már máshogy kell számolni, eljárni nekik.
De még ebben is rugalmasabbak a Postánál. -
Topikgazda
válasz ferenck #59492 üzenetére
Ha beismernék hogy hibáztak akkor az teljesen valószínűtlen dolog lenne a mentalitásukhoz, gondolkodásukhoz. Eddig még senkinek nem mutatták be a megkapott adatállományokat annak igazolására hogy nem kaptak IOSS azonosítót.
Az AliExpress-től kapott vám-árúnyilatkozat adatállománya ezt tartalmazza.
Viszont ahogy eddig kiderült az is, hogy ők vámolnak vám-árúnyilatkozat nélkül, csak a postai adatokkal (érték és szállítási költség), mert nem várják meg hogy a kettő egyszerre rendelkezésre álljon, így igaz hogy nem kapták meg, de viszont vám-árúnyilatkozat a vámolás alapja.
Tehát ha az nincs akkor vámolás sincs a törvények alapján, csak postás adatokkal nem érvényes. Ekkor van az hogy a címzettől kell bekérni a hiányzó információkat, szintén a törvény alapján. -
Topikgazda
válasz kungzi #59501 üzenetére
Mivel ez nem könyvelt és nem elsőbbségi küldemény nem elsődleges a kézbesítése. Február 11 az péntek délutáni a bejegyzés, ezt legkorábban vasárnap indították el a kézbesítő postára (ha belefért a szállítmányba még) szóval 14. hétfő lehetne az első nap a megérkezésre és onnantól van akár 10 munkanap is hogy kézbesítve legyen számodra. Ez még a leírt kézbesítési határidőben van, semmi köze a COVID-hoz. Legyen is úgy hogy az elsőbbségi, az ajánlott levelek kerüljenek hamarabb kézbesítésre, főleg ha azokra 5 munkanap az elvárt idő.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz jobarat01 #59503 üzenetére
Ha lehet inkább úgy megoldani hogy látszódjanak az azonosítók és az hogy felül van címkézve, nem teljesen eltávolítani. És igen le kell ezt írni, az áfa összegét is írtam hogy HUF-ban és megmagyarázva beírni mert a számlán ugye magyarul látható, Pl: Áfa 27% 856 Ft = VAT 856 HUF
-
Topikgazda
Itt csak jelzem hogy az eBay is visszaadja az áfát, ha Magyar Posta újból elrabolná tőlünk, bővebben az eBay topikban és annak az Összefoglalójában.
-
Topikgazda
válasz Csillagkuty #59517 üzenetére
Express One
Nézd meg a reggeli e-mailjeidet, mert kaptál a mai kézbesítésről 8 óra körül és ott lehetett volna egyeztetni a futárral vagy átütemezni.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Csillagkuty #59519 üzenetére
Azért vigyázni kell mert ezeknél a csomagoknál nincs másodjára kézbesítés, előfordulhat hogy másnap már küldik is vissza, de akkor nem szokták a most látható utolsó bejegyzést beírni, reggel érdemes lenne a futárra rácsörögni nem sokkal 8 előtt.
-
Topikgazda
Leírva csak egy van, a Cainiao nem fizet többet. Többen megszívták már, mert az igazi belföldi küldemények esetén van 2, szóval jól mondja a futár, de ez nem az.
Ha megváltoztatták volna akkor az jó lenne.Az is jó kis vonatos lesz. Nem volt értelmesebb szállítási mód?
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Ezerszer leírtam, automatikus vámolás van, nincs mit töltögetni, küldözgetni. Főleg ha ezt látod mert már megtörtént a vámolás. Online payment avaiable, Online fizetés elérhető.
Nézd meg a Magyar Posta oldalán hogy ott is ez van-e, de pár mp-el ezután az üzenet után ment az értesítés valamelyik elérhetőségedre hogy fizetheted.
Nézd meg az e-mail fiókodat és benne a spam mappát, a telefonod is teheti spam-be az sms-t, ellenőrizd. Vagy hívd fel ezt számot 06-1-421-7235 telefonszámon 3-as vagy 4-es gomb és kérdd el a kódot. -
Topikgazda
Nem kell regisztrálni, itt megnézed és ha stimmel hogy Online fizetés elérhető akkor telefonálsz. Az is lehet hogy nem a tied az azonosító és azért nem kaptál értesítést, szóval azt is egyeztetni kell hogy neked van-e címezve és azután kell a kód hogy itt belépve ki tudd fizetni, bár ezt most is kipróbálhatod, elméletben kód nélkül is működik.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz ggabor02 #59548 üzenetére
Nyilván valóan megint hazudnak. Egy nemzetközi küldemény esetén hogy kezdődne már a vámolási, áfáztatási panasz reklamálási ideje a feladás napjától?
Ha te náluk feladod akkor van a 6 hónap, de nem egy érkezőnél. Még a saját szabályozásukat sem tudják értelmezni.
Mivel augusztus 5-én lett jogtalanul kivetve rá az áfa, onnan indul a 30 nap és ha érvényes lenne a 6 hónap.
Az informatikai hibájukat nem te okoztad így nem is lehet neked felróni. semmiféle jogodat nem vesztetted el, ők hibáztak, ezért nem bújhatnak ki ilyen marhasággal.
Ez az ügyintéző teljesen hülye.
De neked nincs a levél végén hogy nem járulnak hozzá a nyilvánosságra hozáshoz?[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
Topikgazda
Nem, mert ezt is írtam már hogy nem várakoztatják a fizetésre, a szállítási folyamat megy tovább. De azt gondoltam hogy felhívod őket, mert ha nem a tied akkor majd mást kell csinálnod vagy ha csak a tied akkor meg a kód ismeretében kifizeted. A 48 óra fizetés nem azt jelenti hogy addig ott ücsörög az NPKK-ban.
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Derült égből villámcsapásként itt a Galaxy S24 FE
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- iPhone topik
- EA Sports WRC '23
- Az új Samsung táblagépek is az AI-tól hangosak
- Elnyomja a riválisokat a Visa, beperelte az USA
- Google Pixel topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Milyen TV-t vegyek?
- Magyarországra is megérkezett a Xiaomi Smart Band 9
- További aktív témák...
- iPhone 15 128GB green kártyafüggetlen! Gyönyörű! Apple garancia! Akkumlátor 97%!
- LENOVO THINKPAD L13 GEN2 11Gen I5-8GB RAM 120GB SSD
- iPhone 15 128GB kék kártyafüggetlen! Gyönyörű! Fulldoboz! Akkumlátor 90%!
- Apple MacBook Air 13.6" (2024) - M3 - 28 Ciklus- 8GB/256GB (MRXV3MG/A) Éjfekete 2,5 év Garancia -
- 6gen i3 HP 250 G6 8gb ddr4/256 gb m.2 ssd 15,6" Ház sérült
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen