-
Fototrend
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Zsolt802 #65238 üzenetére
A VAT az áfát jelenti.
Vám (Tax, Customs tariff) 150 € értékig nincs és ezen értékig az AliExpress szedi be az áfát. Ha 150 €-nál több az értéke, akkor a kiírt bruttó árból levonják az áfát (price adjustment tétel negatív előjellel) és nettó árat fizetsz a az AliExpress-en.
Majd itthon a szállítónak fizeted a vámot ha az 0%-nál nagyobb értékű az adott termékre és a vámmal (szállítási költséggel növelt) érték után a 27 % áfát és az szállító vámeljárási költségét, ilíyenkor mwegkeresnek és igazolnod kell a az értéket és azt hogy mit vásároltál
A 150 € alatti érték esetén is kell vámolási adminisztrációt végezni, ez automatikusan történik és ekkor a Magyar Posta kér ezért díjat, ha a termék nem EU-n belülről, EU-s postai azonosítóval kerül hozzájuk.
A te szállítási mód választásodtól függ hogy az Magyar Postás és fizetős lesz-e.
Minden leírva az Összefoglalóban. -
válasz
Zsolt802 #65241 üzenetére
Nem azt írtam, hanem azt hogy automatikus a vámolási adminisztráció így neked nem kell semmit sem csinálni előre és majd ha ezt a Magyar Posta végzi akkor ők kérnek érte pénzt (399/799 Ft) a kézbesítés előtt vagy kézbesítéskor.
Amit ők EU- belülről, EU-s nyomkövetési azonosítóval kapnak meg kézbesítésre azokat nem kell vámolni, így pénz sem kérnek érte.
A költség csökkentés módja: olyan szállítás választása amit nem a Magyar Posta kézbesít, vagy olyan amit ugyan ők, de EU-s azonosítóval van szállítva.5 Ft értékű után is fizeted az áfát, ha elektronikus a befizetés.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
phrenetiX #65245 üzenetére
Nem véletlenül van az Összefoglaló elején.
Ha valaki ECSCCA0001111001 formátumú küldemény azonosítót kap:
Ez egy Budapesten a Magyar Postának átadott üzleti e-kereskedelmi levélként menne hozzád, ami azt jelenti hogy az országon belülről a Magyar Postához kerülő küldeményeket (belföldi) nem kell vámolni és ezért díja sincs. Viszont nyomkövetési száma sem lesz.
ECSCCA00-sokat Nézd itt mert ez nem postai nyomkövetési szám, a megérkezés után (Arrived Budapest) látod hogy Arrive at local delivery office azután 2-10 munkanap a kézbesítés. Az Arrive at local delivery office azt jelenti hogy akkor adta át a Cainiao a Magyar Postának, nem a kézbesítő postára érkezik meg.
A Magyar Posta dolgozója kézbesíti a levél kézbesítési szabályok alapján. Ami azt jelenti hogy ha a küldemény 24 mm-nél vékonyabb és behelyezhető a postaládába akkor a leveles postás kézbesíti, ha nem ilyen a küldemény (vastagabb 24 mm-nél vagy más okból nem helyezhető a postaládába) akkor értesítést kapsz (sms vagy papíros) és postán a hivatali kézbesítőknél veheted át.
Mivel csak normál levél, nincs nyomkövetési száma, ha nem kapod meg nem tudsz a Postán reklamálni. -
válasz
Gabesz87 #65251 üzenetére
A nyomkövetési oldalukon nem lehet látni hog más teéepülés vagy egy másik nyomkövetőben?
Nem a címzett adatait kéred, hanem azt hogy írják le hogy az XXXXXXXX számú küldemény nem neked volt címezve és a másik településen (ennek neve nem GDPR) a küldeményt az igazolt címzett vette át. (Csak ennyi.)
Ez nem GDPR dolog csak hülye akivel beszéltél.
Mint írtam dispute bizonyíték nélkül olyan mint a.... így nem is javasolhatok mást hogy kell bizonyíték.
Szóval, ha kell a pénzed akkor kérned kell tőlük, megmagyarázva hogy a kérésedre nem vonatkozik a Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről[ rendelet hiszen semmiféle személyes adat megadás, tárolás, továbbítása nem merül fel.
Ha Magyar Posta képes különbséget tenni ilyen esetben, akkor a DHL Express-től is elvárható ugyanez, nem pofázni kell a GDPR-ről hanem ismerni.[ Szerkesztve ]
-
-
válasz
Gabesz87 #65255 üzenetére
Ezeknél sincs más információ?
Parcelsapp.com linkje. Pontos nyomkövetés, ha több szállító van a folyamatban akkor látható a másik nyomkövetési szám is.
Postal.Ninja linkje pontos nyomkövetés
-
válasz
Gabesz87 #65259 üzenetére
A baloldali követés a lényeg, nem jobb oldali rész, ahol ez van utolsóként:
06 Feb 2023 13:32 Delivered Budapest, Hungary
Ha te nem Budapesten laksz akkor talán elegendő arra hogy egy másik városban kézbesítve.Ha tudnád a cím irányítószámát akkor az átvételi igazolást is lehetne látni a DHL Express oldalán.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
lacoka55 #65264 üzenetére
Ha forintot nézel az változik az árfolyamtól függően, fizess USD-ben és akkor az nem változik. A szállítási idő nem biztos hogy több lesz, mert a másiknál sem garantálja senki a 2 hetet. Nézd meg a böngészőben a Track order-nél hogy tényleg változott a mód, ott ki van írva.
Anegatív értékelés töröltethető akkor mi értelme foglalkozni vele?[ Szerkesztve ]
-
válasz
Gabesz87 #65261 üzenetére
Átgondolva csak nem jó valami a DHL-nél. A nyomkövetésük szerint ezt ők Budapesten kézbesítték. Ha másik város lett volna akkor annak kellene lenni az utolsó bejegyzésnél. Ha másik várost mondták akkor az nem igaz. Szóval próba a kézbesítési szignó megnézésre budapesti irszám.
Az lehet hogy saját maguknak kézbesítették és kapott egy másik azonosítót, de ezt nem kötöttétek össze a JD-s azonosítóval, de ez a legkevésbé valószínű. Ilyen nem történhet, semmi értelme nem lenne és akkor mi az az azonosító?
Mivel te Budapesten laksz ha nem adnak igazolást akkor nem fognak a dispute során neked igazat adni, hiszen a nyomkövetésük alapján a megfelelő városban lett kézbesítve. -
válasz
scandoug1977 #65276 üzenetére
A szállítás itt így működik. Az Összefoglalóban a végén vannak tippek arra is hogy miként lehet megoldani a kevesebb díjat. Lényeg az hogy egyeztetni kell vásárlás előtt az eladóval, ha hajlandó a kombinált szállításra akkor úgy kell fizetni hogy az sikertelen legyen, lesz egy fizetetlen tételed, ekkor az eladó tud szállítási költséget változtatni és ezután sikeresen kifizeted.
A kártyán kell a fizetési limitet lecsökkenteni annyira hogy ne legyen elég a sikertelen vásárláshoz.
Nem tudsz ennél már reklamálni. -
válasz
phrenetiX #65282 üzenetére
Ahogy gondolod, de a szállítások időtartama az nem egy egzakt dolog, azért Spanyolországból kell 5-8 munkanap hogy ideérjen és amíg úton van nem szoktak semmit sem könyvelni.
Felelsleges fenyegetőzni, ha egyáltalán befognak egy nem garantálható tevékenységi folyamatra ami épp zajlik rendőrségi feljelentést -nem fognak- hónapok mire lenne belőle még az EU-s rendőrségi egyezmények alapján is valami, de a futár szolgálatot nem jelentheted fel, a szállítási szerződés nem veled lett kötve és abban erre van kizáró ok.
Ha nem kapod meg a várható kézbesítési idő (szállítási védelmi idő, amit napokban számolnak) alatt akkor indíthatsz dispute-et és visszakérheted a pénzed.[ Szerkesztve ]
-
válasz
phrenetiX #65284 üzenetére
Inkább hétfő. De az AliExpress a képen azt írja hogy a várható kézbesítés február 16-22 ez eddig nem volt ott? Mert ez az intervallum számít és ebbe bőven benne van. 02.18,19 nem dolgoznak, mert jár a pihenő nap a spanyol, német és a magyar dolgozóknak a futárcégeknél.
-
válasz
csuhi17 #65290 üzenetére
No törököt fogtál. Nem vagy egyedül egyébként.
Azt is többször írtam hogy a dispute elsőként az eladónak jelenik meg, ő fog reagálni valamit amit vagy elfogadsz, vagy elutasítasz majd ezután lép be a folyamatba az AliExpress. Akkor borúl a sorrend ha közben az eladó befejezte a tevékenységét, akkor rögtön az AliExpress reagál. Egy megkötés van hogy az elküldéstől számolt 10 napon belül nem lehet indítani dispute-t, de a 11. napon már lehet. -
válasz
Rea007 #65293 üzenetére
A tiednek ez az új, Express One azonosítója ezzel kell keresgélned: 158271900100870203608600 és ez össze lett csomagolva egy másikkal ezen a számon és ezt tényleg kézbesítették Tardos nevű személynek.
10-én reggel 8 óra körül kapnod kellett egy e-mailt a kézbesítrésről, a spam mappádban nincs? IlletveEgyébként Összefoglaló 2. pont vége:
Ha valaki ECSCCA0001111001 formátumú küldemény azonosítót kap:
Ez egy Budapesten a Magyar Postának átadott üzleti e-kereskedelmi levélként menne hozzád, ami azt jelenti hogy az országon belülről a Magyar Postához kerülő küldeményeket (belföldi) nem kell vámolni és ezért díja sincs. Viszont nyomkövetési száma sem lesz.
ECSCCA00-sokat Nézd itt mert ez nem postai nyomkövetési szám, a megérkezés után (Arrived Budapest) látod hogy Arrive at local delivery office azután 2-10 munkanap a kézbesítés. Az Arrive at local delivery office azt jelenti hogy akkor adta át a Cainiao a Magyar Postának, nem a kézbesítő postára érkezik meg.
A Magyar Posta dolgozója kézbesíti a levél kézbesítési szabályok alapján. Ami azt jelenti hogy ha a küldemény 24 mm-nél vékonyabb és behelyezhető a postaládába akkor a leveles postás kézbesíti, ha nem ilyen a küldemény (vastagabb 24 mm-nél vagy más okból nem helyezhető a postaládába) akkor értesítést kapsz (sms vagy papíros) és postán a hivatali kézbesítőknél veheted át.
Mivel csak normál levél, nincs nyomkövetési száma, ha nem kapod meg nem tudsz a Postán reklamálni.[ Szerkesztve ]
-
-
válasz
luck66 #65304 üzenetére
Hivatalosan ha 150 € alatti akkor csak egy egyszerű elektronikus vámkezelés kell az EU-ba beléptetésnél azt általában a szállító logisztika ingyen megoldja, csak a postai üldeméyneknél amit direkt EU-n kivűlről kap a Magyar Posta kérnek ők pénzt.
Aztán EU-n belül meg valahogy szállítják a belépési pont után, ezek szerint a HuaHan Logistics magyar partnere a Pactic cég. -
válasz
Sliderxy #65307 üzenetére
Némi légi dolgozók sztrájk van a németeknél, ez is befolyásolhatja a szállítást, de míg a az AliExpress Standard küldeményeket közvetlenül a Cainiao Budapesti régió központba hozzák, addig a DHL Németországba érkezteti a csomagjait és onnan hozzák ide, így valóban nem érdemes velük hozatni és még vámolási, áfáztatási gondod is lehet velük.
Többen írtuk, hogy egy dolog hogy hosszú idő van előrejelezve, de a Cainiao-s Ali standard küldemények 15 napon belül kézhez kaphatóak.[ Szerkesztve ]
-
-
válasz
roger.smith #65337 üzenetére
Van visszaküldési lehetőség a dispute-ban, de nincs ingyenes minden ország vásárlóinak biztosítva, szóval magyarként ne igazán keresd. A vonatkozó AliExpress oldal kiírja az országokat a kódjukkal:
Drop off Your Package at Service Point-FR/US/ES/BR/NL/IL/UK/DE/IT/CA/AU/BE/PT/MX/CL/UA/RU
Aztán ha lenne is ilyen, egy az eladó által küldött kínai postás csomagcímkével hogyan adnád fel Magyarországon?
Nincs postájuk itt, csak rendőrségük amit hivatalosan nem tudunk.
Egyébként az ilyesmi indok esetén I no longer need the item általában a vevő fizeti a fogyasztóvédelmi szabályok szerint. Ha hibás vagy hiányos mást kell választani.Ezt látod a hirdetésnél hogy van Free Return
Magyarország céliránynál nincs
Németország céliránynál van
[ Szerkesztve ]
-
válasz
hroberto #65346 üzenetére
Mivel nem veszett el nincs biztosítási, kártérítési esemény, így a szállítótól ha könyvelten adta fel nem kap semmit, sőt a kézbesítés miatt visszaszokták kérni ha esetleg fizettek volna valamit.
Ha előfizetett az AliExpress kiemelt eladói védelmére akkor esetleg nem tőle vonták le a visszaadott pénzt, de kötve hiszem hogy ennyit bevállalt az AliExpress.
Akkor eladod azt amire nincs szükséged.
De ez üzleti dolog, nem jótékonysági szervezeti, nem ajándékot kaptál, a szállító késedelme (mostanában azért vannak bizonyos körülmények) nem az eladó hibája. Ő elküldte neked amit meg is kaptál így az eladó teljesítette au adás-vételei szerződés ráeső részét, reklamáltál úgy, hogy nem egészen volt bizonyított az elvesztés, csak feltételezve volt, erre visszaadta a pénzed. Szerintem korrekt volt az eladó hozzáállása. A te térfeleden pattog a labda. -
válasz
dethroner #65352 üzenetére
Csak itt regisztráltál? Sehol máshol nem adtad meg ezt a telefonszámot? Titkos a szolgáltatónál a számod, mert előszeretettel elszokták adni.
Egyáltalán nem a valószínű hogy az AliExpress-től lett megszerezve, több közvetlenebb forrás van.
UTS GLOBAL COMPANY CO.LTD meg nem kínai vállalat egy kitalált valami, az AliExpress-en nincs jelen.[ Szerkesztve ]
-
válasz
lenovomen #65354 üzenetére
150 € alatt csak elektronikus vámolás van és nem megy semmiféle vámhatósághoz. 2 munkanap?
Nincs ilyen: IOSS kód alapján küldik tovább a futár cégnek
Csak az AliExpressnek van IOSS azonosítója és ez azt jelzi hogy jogszerűen beszedte az áfát, de ahhoz kell nekik áfa bevallást is csinálni amin szerepel hogy kitől mennyi pénzt szedtek be és amit elküld a holland adóhatósághoz a pénzzel együtt. Azok meg továbbítják a vevő szerinti megfelelő ország adóhatóságához. -
válasz
rokapet #65369 üzenetére
Köszi, ez azért egy vegyes felvágott, ugyanis amit írnak narancs színnel ugye az nem igaz az Express One nyomkövetési azonosítóra, mert az követhető, ebből nekem még nem következik az hogy egyértelműen megszűnt volna ez:
Cainiao Super Economy Global - Nyomkövetés nem biztosítva, EU-n kívüli postai azonosító, postai díjas.
Bár lehet hogy inkább kitörlöm, mert amit itt olvasok az már megint más:#65371 lacoka55[ Szerkesztve ]
-
válasz
csuhi17 #65374 üzenetére
1.ilyen esetben indítani kellene disputot hogy legyen nyoma? Igen
2. A szállítási költség 12k körül mozog, a költséget nekem kell állnom, vagy ez az eladót terheli. Itt sajnos neked kell állnod, de ha az eladó vállalja akkor kifizetheti ezt neked. Nem tudom mennyi a súlya és mérete a csomagnak, de kevesebb Németországba a visszaküldés mint 12K
3. Ha az eladót, lehetséges hogy az eladóval meg beszélem, azt hogy küldje nekem el az újat és amikor átvettem a rosszat odaadom a futárnak? Vagy ilyenre nincs is lehetőség. Nincs, elve ajánlotta volna.
4. Kell valamiféle videót, képeket készítenek? A csomaggal kapcsolatban? Mindent kell dokumentálnod, a hibát is, a becsomagolást, a lezárást is úgy hogy minden oldal és a komplett súly is látszódjon. -
Dispute hogy nem kaptad meg. Amit nem veszel át azt visszaküldik. Tudom hogy sokan nem szeretik ha nekik kell nézegetni azt hogy mi van a csomagjaikkal, mert majd értesít a valaki, no ez nem mindig működik.
Ráadásul van amit nem csak egy helyen kell megnézni. Ezért is van beírva az Összefoglalóba ez a pont 5. Ajánlott nyomkövetési oldalak[ Szerkesztve ]
-
Úgy tudod elkerülni hogy nem olyan szállítással rendeled hogy az postai vámolós legyen, célszerű kiegészíteni a szállítás címsorát a folytatásában az e-mail címeddel és telefonszámoddal hogy az mindenképp bekerüljön az elektronikus adatok közé, akkor már lehet hogy csak 399 Ft-ba kerül a postai kezelési díj.
Az Összefoglaló 2. pontbál amelyeknél EU van emlegetve azok 98% nem díjkötelesek.
Itt minden egyes tételre külön kell indítani a dispute-t, persz bizonyíték is kell külön-külön még ha ugyanaz is az indok. -
válasz
Mr. V. #65383 üzenetére
A kiírt várható szállítási idő az egy kicsit más. Spanyolországból minden futár max 10 napon belül kézbesíti a csomagot, persze a csomagnak ott kell lennie.
Ha már futárszolgálatot hasonlítod a Postához akkor a Magyar Posta futárszolgálatával nincs semmi színvonal probléma, akár 1 napos kézbesítéssel is kézbesítenek.
Ezt meg kicsoda mondta neked, vagy írta: futárok esetében nincs nyomkövetés. Minden általuk szállított csomag nyomkövetett, nem is lehet olyan hogy nincs nyomkövetése, anélkül nem is működne a rendszerük, ez téves információ.
EU-n belül nincs vám (amíg mi is tagjai vagyunk) áfa meg itt is van, sőt már 27% a legtöbb esetben.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- EA Sports WRC '23
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Aliexpress tapasztalatok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen routert?
- Fotók, videók mobillal
- További aktív témák...