-
Fototrend
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Pityu99 #67208 üzenetére
Ha most kaptad amikor elektronikusan meg lett igényelve, még semmi nem történik vele, nincs mit követni. Talán meg kellene várni hogy ténylegesen megkapja a szállító, az a 1-2 nap késedelem nem számít ha akkor tudod meg.
De mondjuk ez egy logisztikai csomagazonosító és nem nyomkövetési szám. Mert nem láttunk még ilyet. -
válasz
Pityu99 #67220 üzenetére
Én értem, de azt hittem hogy szükséged van rá és azért javasoltam. Ha nem kell akkor persze felesleges tisztázni az eladóval a szituációt.
Arról nem az eladó tehet hogy a logisztika valamiért nem vette át szállításra és visszaküldik a feladónak, szóval nem mindig fog az eladó kamuzni, ennél sem nála volt a gond.
De ha nem piaci árfolyamos a váltásod akkor még esetleg veszítesz is vele.[ Szerkesztve ]
-
válasz
teleahocipöm #67224 üzenetére
Azért nem lehet kijelenteni kategórikusan hogy vevőknek kedveznek.
A nyilvánvalóan hibás teljesítés esetén sokszor visszaküldést határoznak meg, de nem kényszerítik az eladót a visszaküldés megfinanszírozására.
Ha az eladó átállítja hogy szállítva termék annak ellenére hogy mégsem küldte el, nagyon hosszú idő mire visszakapod a pénzed.
A 15 nap reklamációs idő nagyon alacsony.
A garanciális ügyintézés nem igazán támogatott és nem veszik figyelembe az eladók hozzáállást ehhez. -
válasz
Marcell1578 #67232 üzenetére
Amíg nem indul el addig válthat át, ha elindul a logisztikai központból akkor az az azonosító már nem fog változni.
Pár nap vagy 1 hét -
válasz
flexxx2 #67235 üzenetére
Azt gondoltam egyértelmű, de akkor ezek szerint nem pontos a megfogalmazás.
1. IOSS (Import One Stop Shop)
Az IOSS alapelve az, hogy a vevő az áfát a vételárral együtt megfizeti az elektronikus felületen – például online piactér, platform, portál –, így az árut harmadik országból (tehát az Európai Unión kívülről) behozó gazdasági szereplőknek már nem kell áfát fizetniük a behozatalkor. Ehhez azonban az eladóknak egy különleges áfa-azonosítószámmal kell rendelkezniük.
Ezt a különleges áfa-azonosítószámot a szabad forgalomba bocsátásra vonatkozó vám-árunyilatkozaton kell bejelenteni, amit a vámhatóság ellenőriz. Ha az áfa-azonosítószám érvényes, az illetékes vámhatóság nem szabja ki az áfát a vámeljárásban.Ez a módszer csak a vámmentes értékhatár alattiak esetén alkalmazható, ami 150 € vagy 64000 Ft vagy ebben a hónapban 184,15 USD. Ez a termék nettó árának felel meg, nem számolandó bele az áfa, a vám, a szállítási költség.
Ez a mondat kimaradt az elejéből, mert később bővebben van írva és a deviza érték az évente, havonta változik, de akkor beemelem oda is.Így csak a fenti értékhatár alattiak esetén szedi be az áfát az AliExpress.
Mivel bruttó ár a kijelzés a képernyőn ezért amikor meghaladja az értékhatárt akkor levonják a kiirt árból az áfát (price adjustment negatív előjelű tétel) és te nettó árat fogsz kifizetni és majd a megérkezéskor a szállító felé fizeted az esetleges vámot és a nettó ár, a vám összege és a szállítási költség összevont értéké után a megfelelő áfát. Ehhez adódik még a vámkezelési díj, a Magyar Posta esetén 4000 Ft.
Mivel egyedi vámolás van itt azok az autómodellek amelyek valamilyen valódi Lego termék egyértelmű utánzatának felelnek meg, előfordulhat hogy kiemelésre kerülnek a hamisítás vadászat keretében.[ Szerkesztve ]
-
válasz
Marcell1578 #67238 üzenetére
Hova ment tovább? Ha ezt látod: Leaving from departure country/region és azután a Left from departure country/region akkor már nem fog változni.
-
válasz
Marcell1578 #67240 üzenetére
2 nap alatt ide érhet, a 15 munkanapba sok ennyi belefér. Bár egy dolog hogy 15 nap, de semmire nincs garancia és egyébként sincs semmi biztosítva ha nem férne bele ebben az időbe.
-
Összefoglaló 7. Az AliExpress-en megvásárolt termékek vámkezelési szabályai és a 2. Vásárlás folyamata az AliExpressen, EU raktáras keresés és a szállítási módok
De röviden, áfa mindig van és 150 € vagy 64000 Ft vagy ebben a hónapban 184,15 USD vámmentes.
Milyen szállítási lehetőségek vannak és hozzá mely opciók? A francia raktár kockázatos és lényegesen drágább, gondolom ez eldönti, ha a Magyar Posta kezelné akkor 399 Ft-al fizetnél többet, így 11601 Ft-od megmarad.Ha megadtad volna a hirdetés linkjét (nincs tiltva) konkrét javaslatot tudtunk volna adni.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
baandii #67252 üzenetére
Ezt az MPL kézbesíti mert egy Europa+ csomag, ennél nincs 2x kézbesítés, kapsz értesítőket.
Vagy majd bemész érte a postára, vagy igénybe veszed az ismételt kézbesítés szolgáltatásukat, ami 475 Ft ha csak napot változtatsz vagy 1110 Ft ha nap és időpont is változik, az ÉnPostám oldalon keresztül rendelhető (regisztrálni kell erre az oldalra), a kézbesítőnek kell fizetni kp-ban az említett összeget.[ Szerkesztve ]
-
válasz
Tangkuban #67254 üzenetére
Ez is Europa+ csomag volt? De ha a feladó nem adja meg az elérhetőségedet akkor nem tudnak telefonálni, kézbesítési üzenetet küldeni, csak a sikertelen kézbesítésről kapsz értesítőt.
Amíg a dobozok össze vannak ragasztó szalagozva és az előírt méretbe beleférnek addig az egy doboz és egy nyomkövetési szám, de ha külön válnak(elszakad) akkor már tényleg nem jó, nem egyben kézbesítendő, vagy személyes átvétel a postán lesz.[ Szerkesztve ]
-
válasz
Tangkuban #67258 üzenetére
Akkor nem lehetséges hogy 2 különálló doboz egy nyomkövetési számmal. Eleve fel sem veszik a posták, a körbe ragasztó szalagot úgy kell érteni hogy nem szétbontható a becsomagolás.
De akkor nem értem, mi a hazugság: sikertelen kézbesítés bejegyzés "zárt lépcsőház", ami persze igaz.
Ha nem tud bejutni és szerinted is így van akkor a bejegyzés nem hazugság. A csengő megnyomása vagy meg nem nyomása sem igazán dönthető el, van amikor én sem szoktam hallani ha becsöngetnek.
A telefonos ügyfélszolgálat elektronikus adatokat lát, Miskolcon ha kézbesítik még akkor sem látja hogy mi van a küldemény címkéjén, az ország többi részére meg fizikailag nem lehet rálátása, de az előzetes kézbesítési értesítést nem a kézbesítő írja, ha megvannak az adatok akkor miért nem kaptál? -
válasz
herrká #67262 üzenetére
Esetleg a Posta ügyfélszolgálat, vagy a helyi posta telefonon? Mert tökmindegy hogy mit jelent, az lényeg hogy mikor kézbesítik.
A posta logisztika kiszállítja a kézbesítő postára, ott átveszi a küldeményválogató részleg (operálók) és ők osztják ki kézbesítésre, leveles- vagy csomagos kézbesítő vagy hivatali kézbesítés.[ Szerkesztve ]
-
válasz
Tangkuban #67264 üzenetére
Te állításod, az ővé meg az hogy nem tudott bejutni a kézbesítés érdekében, az autó GPS naplója eldönti hogy ott volt-e és mennyi ideig, szóval lehet hogy nem éri meg olyat állítania ami nem igaz, hiszen tudják ellenőrizni, a telefonálás nem kötelező, ha rajta van a csomagon a telefonszámod akkor elvárható.
De esetleg annyi csomagja volt hogy nem tudott minden címen 5-10 percet várni.
Gondolj bele 120-150 csomag is összejöhet egy járatra és neki is 8 óra a munkaideje az előírt munkaszünetekkel. -
válasz
Tangkuban #67269 üzenetére
Akkor te a helyi postával beszéltél ezek szerint?
Nem magyarázok semmit, és az hogy rögzítik a felvételt fel sem merül abban amit írok.
Miskolcon van a telefonos ügyfélszolgálat és tudtommal nem a postahivatalban, így nem láthatja a küldeményeket fizikailag amelyek ott vannak. Ha meg egy másik város postájáról van szó akkor ez szintén igaz.
A járművek nyomkövetése bizonyítja azt hogy ott volt-e a címen és mennyi ideig és azt is bizonyítja ha nem lett volna ott. Ha ezt ellenőrizte ez az ügyintéző akkor tényleg az van amit írsz.[ Szerkesztve ]
-
válasz
Tangkuban #67273 üzenetére
Értem, én nem venném készpénznek amit mondanak, mert nincs a tényleges dolgokra rálátásuk, ha már az adott településen van a küldemény akkor akár személyesen is, vagy telefonon a helyi postán kell érdeklődni, nem a központi ügyfélszolgálaton.
Volt egy sikertelen kézbesítés, a követő munkanapon viszi a leveles postás az értesítőt, ha a csomagos nem fért hozzá a postaládához.
Az hogy a helyi postán átvehető vagy lesz egy újbóli kézbesítés a Magyar Posta nyomkövetési oldalán látható, ha nem kapnál értesítőt. -
válasz
Tangkuban #67275 üzenetére
Azt látod hogy sikertelen kézbesítés? Akkor ennek a kézbesítő postán kell lenni. Így nem igazán kell mondani róla semmit, értesítőnek kell menni.
Ha te adtál utasításokat a kezelésre (ne vigyék ki, ez igaz is lesz mert 1 kézbesítés van ha Európa+-os, így nem vitték volna ki), azzal csak bonyolításra került a téma.
Hidd már el hogy a telefonos ügyfélszolgálat egy már helyben kézbesítés alatt álló küldemény esetén csak bekavarni tud, a helyiekkel kell egyeztetned, nem arra várni hogy majd telefonálgatnak neked hogy mit intézett vagy nem intézett.
Van némi tapasztalatom és rálátásom a postai dolgokra, az hogy lelkiismeretesnek tűnik a hangja nem jelent semmit, pl ők nem is látják a belső logisztikai adatbázist csak az általad megismerhető (publikus) nyomkövetési adatbázist, így kevesebb információval rendelkeznek, mint mondjuk a logisztikai bázisok ahonnan viszik a helyi postára a küldeményeket és arra sem lát rá hogy a helyiek épp hol tartanak a küldemény feldolgozással.[ Szerkesztve ]
-
válasz
Tangkuban #67277 üzenetére
Szerintem te félrevezettél engem.
Mivel nem adtad meg a nyomkövetési azonosítót csak az általad megadott információkra tudtam hagyatkozni.
Te azt írtad hogy két napja volt egy sikertelen kézbesítés #67254 Tegnap vártam a csomagot fél napig, egyszer csak megjelent egy sikertelen kézbesítés bejegyzés "zárt lépcsőház", ami persze igaz, de se nem telefonált, se nem kaputelefonált. akkor azt a következtetést vontam le szavaidból, hogy a nyomkövetéshez ez van beírva.Most meg ezt írod: Ez a csomag soha egyetlen postán sem járt, tegnap reggel a fóti depóban tették a kocsira és valószínűleg oda is került vissza.
Most akkor mi van? Döntsd már el hogy volt kézbesítés vagy nem volt.Ha sikertelen egy kézbesítés akkor a kézbesítő visszaviszi a postára és majd értesítik a címzettet az átvételről. Ez több évtizede így működik. Tehát a küldemény a postán van, hiszen onnan vitték ki ha kézbesíteni akarták.
De mondjuk az MPL közvetlenül a depóból viszi címre, bár ez ritka, akkor ha sikertelen a kézbesítés után be kell vinnie a kézbesítő postára és leadni hogy hivatali kézbesítéssel átvehesse a címzett, ez az nap szokott megtörténni. Nem napokba telik.
A kézbesítő a műszakvégén eltévedt, ellopták a szállítmányt ha nincs ott?
Szóval ne engem ekézzél, nyögd be azt a nyavalyás nyomkövetési számot, mert így aztán el sem képzelhető hogy te miről is írsz.És ugye ezzel indult a hozzászólásom amire most reagáltál: Azt látod hogy sikertelen kézbesítés? Akkor ennek a kézbesítő postán kell lenni. Így nem igazán kell mondani róla semmit, értesítőnek kell menni.
Ha nem látsz ilyet akkor nem volt kézbesítési kísérlet, akkor nem arról van szó amiről eddig írtam.[ Szerkesztve ]
-
Egy embernek Express One-ra váltott, többünknek még nincs azonosítható szállító hozzá.
Pár napja került elő ez a logisztikai azonosító és még nem jöttek ki a logisztikai központból a csomagok, majd írjuk ha van konkrét információ.
Ez van még utolsóként beírva: Arrived at departure transport hub[ Szerkesztve ]
-
válasz
Tangkuban #67287 üzenetére
Jó ember, ha megadtad volna nyomkövetési számot a kezdetek kezdetén akkor esetleg egyértelmű lett volna hogy milyen csomagról van szó. Mivel nem tudtam, csak a jellemző csomagfajtára gondoltam és arról hablatyoltam neked. Kár volt.
Az MPL közvetlen kézbesítése esetén ha Európa+ csomagról beszélünk, nem a másik fajtáról, akkor a sikertelen kézbesítés után be kell vinni a cím szerinti postahivatalba és ott fogják kézbesíteni. Nem lesz újból központi depó. Én ezért írtam hogy ott kell lennie.
Az hogy ez a MPL futár nem azt csinálta ami meg van határozva a munkaköri leírásában arról én nem tehetek.
Egyébként ha megadtad volna nyomkövetési számot akkor azt írtam volna hogy érdeklődj a Fóti logisztikai központban, mert igaz az hogy a kézbesítés alatt lévő csomagot a helyeiknél kell keresgélni ha gond van a kézbesítéssel.
Egyébként meg volt egy postán, Vecsésen az NPKK-án.
Egy dologra rávilágítottál, hogy ezek után aki nem adja meg az adott nyomkövetési számot és úgy kér segítséget a csomagjával kapcsolatban, akkor az nem fog kapni egy hozzászólást sem a témában.
Ne engem cseszegessen az aki hiányos információk megadásával akarja tisztázni a problémáját.[ Szerkesztve ]
-
Kedves Mindenki!
Ha szállítással kapcsolatban kértek segítséget akkor legyetek szívesek az adott küldemény nyomkövetési azonosítóját megosztani a kérdésben. Itt senki nem fog visszaélni ezzel az információval.
Ha az azonosító meg van adva akkor már nem kell a nyomkövetés idővonaláról képet sem megadni, mert aki reagál a kérdésre az előtte úgyis megnézi hogy miről is van szó.Köszönöm a megértést és az együttműködést!
-
-
-
Holnapra eltűnik, pont arra várunk hogy ami nálunk írva van (és már nincs Hungarian Post) Arrived at departure transport hub után mi lesz a következő bejegyzés.
Ne szaladj annyira előre. Egyébként MPL-t volt emlegetve az meg nem egészen postás Posta és az sem mindegy hogy milyen küldeményfajtáról van szó, ezért kértem az azonosítót, de mint írtam 3-an jelezték nekem vissza hogy Express One kézbesítésű lett belőle.[ Szerkesztve ]
-
válasz
levi1911 #67316 üzenetére
Igen erre, köszönöm.
A Posta nyomkövetőjében az azonosító PNLUC10028618 (a betűk és 8 számjegy) eddig tart, viszont üzleti csomag és az azt jelenti hogy tényleg MPL és nyilvántartott csomag, ami nem tartozik a Magyar Posta vámolásos témájához.
A Cainiao ezt is vámoltatta már (14.-én) és ezt itt adják át az MPL-nek belföldön és a csomag nyilvántartás miatt nem fog csak egyszerűen eltűnni. A következő értesítést az MPL-től kapod. Hétfőn vagy kedden várható a kézbesítése.
Szóval ez így azért jónak tűnik.
Egy különbséget látok hogy a tied Jingjiang Subdistrict kicserélő központból indult, az enyém még mindig Shatian Town központban pihen, vár az export vámolásra.[ Szerkesztve ]
-
válasz
csuhi17 #67319 üzenetére
Még mindig nem változott az, hogy ha az EU 26 országának valamelyikéből jön postai küldemény azt nem kell vámolni, ráadásul ez Európa+ csomag amit az MPL kézbesít ami nem a sima posta.
1 hét
A végén vannak az induló országok nem az elején, CA999999999DE az német csomag, a CA999999999CZ az meg cseh csomag. A cseh raktárak szoktak német azonosítóval küldeni.[ Szerkesztve ]
-
válasz
Rainman05 #67327 üzenetére
Lényegében ezeknél tényleg csak annyi változás történik ami hátrányosan érint bennünket, amit cof is említett, hogy olyan nincs mint az Express One-nál, a rugalmas kézbesítés.
A vámosok a múlt héten azt írták hogy 28 millió küldeményt ellenőriztek ebben az évben eddig, persze megy tovább egy része más országba, de nagyon sok csomag van és nem győzik az itteni cégek, az hogy ebből valamennyit a futáros postának adják ki az még nem baj. Ha eleve a vámolás után kapják meg az csak belföldi csomag továbbítás.[ Szerkesztve ]
-
válasz
Digitalpimp #67329 üzenetére
Komolyan nem értem, visszaolvasol néhány hozzászólást és akkor nem kell megkérdezned, mert erről beszélgettünk utoljára.
MPL-nek (ez a futárszolgálati részlege a postának, nem a normál Magyar Posta) nem Posta általi vámolás után, egy belföldi csomagot adnak át kézbesítésre.
Később megadta a nyomkövetési azonosítót is és nézegetheted hogy mi van vele. Ugyanúgy kezelik ezeket a Cainiao-nál mint az Express One esetén és vagy Express One vagy az MPL kézbesíti belföldi csomagként.[ Szerkesztve ]
-
válasz
Digitalpimp #67331 üzenetére
Akkor jó.
-
válasz
ggabor02 #67333 üzenetére
Légy szíves olvass vissza. Semmi gond ezzel, felesleges a sajnos. Amíg belföldi futár cég kézbesíti az Aliexpress standard csomagot addig szerintem nincs gond. Akár EO, GLS, DPD, DHL Express, MPL.
Úgy egy hete jelent meg ez az új logisztikai azonosító, vagy Express One marad a kézbesítő vagy az MPL futár.
Akiknek ilyennel küldték még nem érhettek ide, de egy június 8-án megvásároltnak a kézbesítése 19-én vagy 20-án várható, így 10-15 munkanapon belül megkaphatjuk. Egy könyvelt belföldi csomag lesz (ha nem vált EO-ra) ezt követhetően meg fogod kapni.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- AMD Gamer PC / AMD Radeon RX 7900 XTX / AMD Ryzen 7 7800 X3D
- iphone 14 Pro Max 128gb, független, makulátlan, 100% akku
- iphone 15 Pro Max 256gb Natur Titanium,független,bontatlan
- ÚJ Bontatlan APPLE MACBOOK AIR 13 - M2 (MLY33MG/A) ÉJFEKETE - 8GB/256GB SSD- Magyar - 3 év Garancia
- Corsair RM850x Gold Moduláris Tápegység 850W