-
Fototrend
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz badbull1 #33875 üzenetére
Nem egészen értem hogy minek estél nekem. Nem erről szól a topik.
Röviden: az Aliexpress döntésének felülvizsgálatát a döntést követő 7 napon belül lehet kérni megfelelő bizonyítékokkal alátámasztva.Néhány dolognál rossz következtetéseket vontál le.
Én kértem és kaptam igazolást a Magyar Postától a nem nekem kézbesített küldeményről és olyanról is hogy valami nem került a kezelésükbe mert nem érkezett meg. Ez nem szolgáltatás.
A vámolási dolgokat leírják a jogszabályok akit érdekel elolvassa., én nem fogom megint átolvasni. Amit leírtam a a saját tapasztalat, a Magyar Posta és eljáró Vámszerv levelei, tájékoztatásai alapján készült.
De a NAV oldalán mindent megtalálsz. Pl. Az Uniós Vámkódex vámérték vonatkozású előírásai
Nem piaci értéktől indulnak:
70. cikk
A vámérték megállapításának az ügyleti értéken alapuló módszere
(1) Az áru vámértékének elsődleges alapja az ügyleti érték, azaz az áruért az Unió vámterületére irányuló kivitel céljából történő eladáskor ténylegesen kifizetett vagy kifizetendő – szükség esetén kiigazított – ár.
72. cikk
A vámértékbe nem beszámítandó elemek
A vámértéknek a 70. cikk alapján történő megállapításakor az alábbiak egyike sem számítandó be:
f) behozatali vámok vagy az Unióban az áru behozatala vagy értékesítése miatt fizetendő egyéb terhek;és még egy szabály
74. cikk
A vámérték megállapításának másodlagos módszerei
(1) Ha az áru vámértéke a 70. cikk alapján nem határozható meg, akkor a (2) bekezdés a)–d) pontját kell alkalmazni – ebben a sorrendben – az első olyan pontig, amely szerint az áru vámértéke meghatározható.
Ennél van az hogy hasonló termék eladási ára, ügyleti értéke, de csak akkor ha nem teljesül a 70. cikk.Valamint még ez:
139. cikk
Postai küldeményeket terhelő költségek
(A Vámkódex 70. cikkének (1) bekezdése)
A postán küldött áruk tekintetében a rendeltetési helyig felszámolt minden postaköltséget bele kell számítani az ilyen áruk vámértékébe, kivéve azokat a kiegészítő postai költségeket, amelyek az Unió vámterületén merültek fel. A Magyar Posta Vámügynöki szolgáltatása ide tartozik, ezért nem számolandó.Ezt az ügyleti értéket ha bankkártyával fizettem, akkor az erre vonatkozó banki tranzakció, ha banki utalással akkor meg utalási tranzakció igazolása valamint a kereskedőtől kapott vásárlásról valami igazolás.
Az a vámügynöki díj amit emlegetsz, az sosem került beszámításra, akkor sem amikor fizetnem kellet áfát és akkor sem amikor elengedték az áfát a vámeljárások során, ez nem a beszerzéshez kapcsolódik. Nem egy eset volt amikor vámeljárás alá kerültek a küldeményeim.Ja és egy idézet magamtól, az Összefoglalóból:
Ha olyan szöveget látsz a nyomkövetésnél hogy vámon (hold customs, Into customs), az azért van, mert minden, akár 0,5 $-os tétel EU-n kívülről vámeljárás után kerül be a vámjogi szabadforgalomba az országba, az értékhatár alattiak egyszerűsített eljárással, míg a feletti értékűekhez be kell nyújtani a vásárlási igazolásokat.Segíteni akartam azokkal amit leírtam, te meg mindenáron igazolást, állásfoglalásokat követelsz tőlem. Nem áll szándékomban ezzel foglalkozni és neked sem kell elfogadni a tanácsaimat.
Továbbiakban nem tudok ebben a témában segíteni neked, már mindent leírtam, így részemről lezártnak tekintem.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz zoltannagy #33881 üzenetére
Most még nem látom hogy ez idefelé tartó nyomkövetési szám. Az a gond hogy ha tovább vinnéd a dispute-t akkor elutasíthatják hogy szállítás alatt van. Szerintem Cancel dispute amit lehet lépni és várni hogy megérkezzen.
-
Topikgazda
válasz zoltannagy #33883 üzenetére
Az app-ban esetleg üzenet tőle?
-
Topikgazda
válasz gerzson88 #33886 üzenetére
Kezdem a végéről. A Sprinter viszonylatában tényleg a Meest a feladó, nem pedig az eladó.
Itt nálad jelentkezett az a probléma amire az elején már utaltam. Nem te választottad ezt a szállítási módot, a felelősség lényegében nem a tied.
Ha nem küldeted máshova akkor meglenne. Akkor is meglenne persze ha az eladó nem a Meest-el szállít.
Most én minden vásárlásnál kerülöm az Aliexpress Standard Shipping szállítást.A Meest-nek kell írni megadva az összes azonosítót, köztük a vásárlás dolgait is, hogy értesítsék az eladót az elvesztésről és adjanak neked is igazolást.
Valójában az hogy neked lett kézbesítve az nem igazolható. Megfelelően megfogalmazott dispute okkal azért van esélyed. Főleg ha kapsz tőlük valami információt.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz pulutodurumo #33889 üzenetére
Nézd már meg a Posta nyomkeresőjében is, mert van amikor tényleg igazi észt postai azonosítót adnak és azt a Magyar Posta kézbesíti, de akkor náluk a nyomkövetésben nem csak a kezdő bejegyzés van, hanem a folyamat is látható. Ez viszont nem kerül be a Meest nyomkeresőjébe.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz pulutodurumo #33891 üzenetére
Úgy dönthető el ha az ő oldalukon nézed, de én eddig MP bejegyzést csak a felvételre láttam a Meest-es küldeményeknél, több nem volt.
-
Topikgazda
válasz K.Andras.Vfx #33898 üzenetére
Azt amit leírtam az idézett Összefoglalós leírásban. Visszakéred a pénzed.
A saját tapasztalatom az, hogy az a küldemény sosem érkezik meg, mert ha tévedésből írt másik számot az AliExpress felületre, akkor valamikor csak meg kellene érkeznie a csomagnak, ha tényleg feladta.
Utólag én sosem kaptam meg, ebből azt a következtetést vontam le -lehet hogy téves- hogy fel sem adta.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz kirkri #33900 üzenetére
A Confirmation Timeout-os mikori vásárlás volt? Nem Finished van írva? De hol nézed mert én nem látok sehol ilyen szöveget.
Jön egy üzenet 3 nappal a lejárat előtt hogy Order abouth to finish, az utolsó nap egy Order about to expire és az utolsó az Order completed.
Mivel az e-mail-eket augusztus óta nem kapom én mást nem látok. Szerintem októbertől változott a rendszer.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz kirkri #33904 üzenetére
Nálam a múlt héten csinálta az automatikus zárást és nem volt kiírva a Confirmation Time out szöveg, szerintem változott.
De nézd már meg akkor hogy a mobil app-ban annál amit ők zártak, Order completed, a Status Finished és a Remindernél a Confirmation time out van-e írva vagy Buyer has confirmed order received.
Mert én dispute-t indítottam és az nálam felül írta.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz kirkri #33909 üzenetére
Ez a vasúti szállításos küldemények esetén van így. A Kazahsztáni Dostyk-ban (Druzsba néven is ismerhetik néhányan) van a vasúti nyomtávak cseréje. 1520 mm-es-re pakolják át a konténereket a a kínai 1435 mm szabványról, ezt jegyzik be, hogy konkrétan hol történt a "vasútállomáson". A port itt vágányvégként értelmezendő. Az új vasúti "Selyemút". Onnan ment Belgiumba és majd jön ide. A Belgium egy megérkezési ország a listában
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz rushty #33913 üzenetére
A Meest választja ki, sem te, sem az eladó nem tudja előre megadni. De leírtam itt a folyamatot is. Összefoglaló, 11. Egy rövid összefoglaló az észt postai nyomkövetési számra hasonlító és a Sprinter futárszolgálat által vagy Pick Pack Ponton vagy háznál kézbesítendő küldeményekről.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Fekete péntek, cyber hétfő a DHL lehalt, akkor mi lehet a Postával?
-
Topikgazda
válasz Digitalis #33920 üzenetére
Ott is lehet, de az értéknél nem tudsz csak egész számot beírni, nálad ez most oké 39 $-al, de amikor ere rákérdeztem hogy mi van ha 39,8 $ az értéke 40-et nem írnám és a 39 sem jó, arra azt válaszolták hogy azzal számolnak ami igazolva van, tudnak róla.
Minden beküldhető, de ha nem jön automata válasz akkor rá kell kérdezni hogy megkapták-e.[ Szerkesztve ]
-
-
Topikgazda
válasz badbull1 #33929 üzenetére
Nem tudom mi a rövid, hosszabban ha írom az szócséplés lehet.
Ha nem felel meg számunkra az AliExpress döntése, a lezárástól számított 7 napon belül kérhetjük a döntés felülvizsgálatát (Appeal)
Ha javunkra döntöttek azon nincs mit felülvizsgáltatni.
Az adott dispute-nál a View details-re kattintva látható a link (Appeal) ahol lehet kezdeményezni.Csatolni kell a megfelelő bizonyítékokat. Amivel indokoljuk a felülvizsgálat kérését.
Itt a help-jük oldala ebben a témában
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz gyulazsolti #33937 üzenetére
Úgy van, a héten visszaérkezik.
-
Topikgazda
válasz vadasz70 #33942 üzenetére
A szállítási opcióknál a free shipping szöveg, ha van ingyenes, lenyitva látható a többi
A képernyő jobb felső sarka, néha csak a böngésző süti kavar be, belépés után állítva megjegyzi. Az angolra ha más nyelv a Language és Go to Global Site (English)A kis v-re kattintva a képen a SF eParcel után van akkor ezt látod, vagy egy ilyesmi felsorolást
Persze az indulási ország az választandó, nem minden országból szállítanak Magyarországra:
És van amikor nincs ingyenes szállítás, itt Kínát választva nem ingyenes (US $115.79), míg spanyolt választva az:
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz vadasz70 #33954 üzenetére
Van egy ajánlás a hozzászólások megírásához, kérlek vedd figyelembe.
A megírt hozzászólásaid az elküldés után 5 percig szerkeszthetőek maradnak. Ha valami még eszedbe jut, akkor szerkeszd a hozzászólásod és ne írj újabbat. Ha több embernek szeretnél válaszolni, akkor azt megteheted egy hozzászólásban is.
State / Province / Region: Ide mit kell írni? Kettő pontot .. a megye nevek miatt a címkéről lemaradhat a házszám és akkor már elégtelen a címzés.
Az Alipay lényege jelenleg az ha Mastercard vagy Visa kártyád van az oda beregisztrált kártyával gyorsabb a fizetés, nem kell állandóan írni a kártya adatokat. Ez biztonságosabb mint a böngészővel eltároltatni a kártya adatokat.
Mivel $-os elszámolású ezért abban célszerű fizetni, ha felül átállítod más devizára
akkor abban terhelnek, de az árfolyamuk nem egészen jó.
Pl van ez a Soundbar ami 91.44 $ ez most 27389 Ft lenne nekem Visa kártyával fizetve.
Ha Ft-ra állítom 27826 Ft-ot terhelnek a kártyára, ha €-ra állítom akkor 83,75 €, ezért forinban a kártyámról 27830 Ft-ot szednek le. Ha abankod nem von le konvertálási díjat akkor maradjon a $. -
Topikgazda
Már túl sok lesz a kézbesítéses témában a nem egészen idevágó hozzászólás. Van olyan topik is ahol ez a téma
Az van kézbesítve amit átveszek vagy aláírással vagy anélkül.
Ha nem kapom meg, ezt az állításomat az eladónak kell cáfolnia. Ha van nyomkövetése a küldeménynek és ott az látszik hogy nem vettem át az nekem egy bizonyíték az állításomra.
Ha a logisztikai cég, a szállító meghamisítja és úgy tünteti fel hogy átvetem az csalás a részükről.
Hogy az AliExpress mit fogad el, vagy mit nem azt mindenki a saját tapasztalatából tudja, nálam tény az hogy mindig visszakaptam a pénzt, még akkor is (2 alkalom) amikor ugyanezen településen mutatta a kézbesítést, csak épp az nem én voltam.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz RoSSo3 #33963 üzenetére
Köze nincs a Posta mentesítéshez hiszen ez nem postai szállítás. Az Összefoglalóba 11. Egy rövid összefoglaló az észt postai nyomkövetési számra hasonlító és a Sprinter futárszolgálat által vagy Pick Pack Ponton vagy háznál kézbesítendő küldeményekről. az elérhetősége a Sprinternek és lehet velük egyeztetni szállítás ügyileg.
-
Topikgazda
A lényeg az hogy 90 napig lehet igényt benyújtani jogtalan fizetés esetén.
A különbséget egy másik fizetési szolgáltató példáján mutatnám be.
A mikor egy helyen fizetsz a PayPal-al lehet a fiókodba belépve fizetni és akkor van vásárlói védelmed, fizethetsz úgy hogy megadod a bankkártya adataidat, de ez csak "vendég" fizetési mód nincs PayPal vásárlói védelmed.
Lényeg az hogy ha eltároltatod ahhoz nem jár a +dolog.
De hozzáteszem sehol nem olvastam még hogy bármely módon is van fizetve az AliExpressen akkor valakinek "feltörték" volna a kártya adatait, a böngészőben vagy máshol eltárolt kártya adat lopásról már hallottam. -
Topikgazda
válasz badbull1 #33971 üzenetére
Túl sokat kell magyaráznom.
A nyomkövetési oldalak a Neten fellelhető logisztikai cégek adatbázisaiból vadásszák össze a dolgokat.
Az hogy kamuból beírták a postai adatbázisba mert úgy néz ki, még nem jelenti azt megfelel annak. Sajnálatos, de tudnak kamu postai nyomkövetési számot gyártani mert nyilvános a felépítése.
Ha valóban igazi postai nyomkövetési akkor a nyomkövetésben szerepel folyamatosan ez a két megnevezés: UNIVERSAL POSTAL UNION és HUNGARIAN POST, nemcsak a pl. Cainiao logisztikai cég bejegyzései.
Azok amelyek megfelelnek a Nemzetközi Postai Unió szerinti elnevezésnek és a posták szállítják megtalálhatóak az UPU hivatalos nyomkövetőjében.
Ha csak a Felvétel a feladótól látható az MP oldalán és más semmi, viszont ténylegesen látható más oldalakon a szállítás és átvetted mondjuk az adott PPP-n, akkor ez egy kamu nyomkövetési szám, ami észt postai nyomkövetési számra hasonlít, de nem az. Jobb jellemzőt nem tudok rá.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz RoSSo3 #33972 üzenetére
Volt már olyan hogy házhoz is kézbesítette a Sprinter. És eddig aki jelezte annál Aliexpress Standard Shipping volt a szállítás. Az nem biztos hogy mindig ez van, arról nem lett információ megosztva itt.
Seller's Shipping Method-ra még eddig nem jelzett senki, más szállítási mód esetén meg általában a névnek megfelelő szállítás lesz.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Ha ez így van: Omniva ajánlott küldeményként kezdik. akkor náluk is látszódni kell a nyomkövetési oldalukon, én legalábbis így gondolom. Érdemes egy ellenőrzés rá és én eddig azt láttam, hogy ők (Észt Posta) nem is tudnak róla, tehát valami egy kicsit sántít.
Valójában teljesen mindegy ami az UPU adatbázisba nem kerül be azt nem lehet postai nyomkövetettnek tekinteni, főleg ha nem a posta szállítja.
Ennél csak Cainiao által kreált bejegyzések vannak, még kanyarban sincs az észt posta.
Ez sem találja.
Ezen az oldalon azért lehet látni hogy kinek a kezén fordul meg ez a csomag.
De ez a logisztikai cég szállítja, valszeg olyan mint nálunk az MPL, nem klasszikus posta, hanem valami futár jellegű és innen jön az a észt postás szám.
Valójában már nem is értem hogy miért is erről beszélgetünk.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
Topikgazda
Kapásból elutasíthatják hiszen a kézbesítésről van bejegyzés. Ami kézbesítve lett arra nem célszerű azt mondani hogy nem érkezett meg. A goods received-et nem szó szerint veszik.
Az hogy nem volt benne az nem azonos a fentiekkel.
Én ezt jelöltem:
De csak egy alkalom volt szerencsére, ha te ilyen esetben a meg nem érkezést jelölted és rendben volt a dispute, akkor felőlem jelölheti azt is. -
-
Topikgazda
válasz Fail3D! #34010 üzenetére
Azt hogy ezzel az EX....SG-s számmal a szállítás félbeszakítva november 15-én. Ha nem látsz ilyet áthúzott
EX212995367SG:akkor írsz az eladónak hogy mi lett az új nyomkövetési szám vagy egyáltalán elküldi-e.
De lehet hogy jön és majd Sprinteres küldemény lesz, mert nálad is ez AliExpress Standard Shipping.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- AKCIÓZVA! Lenovo ThinkBook 13s Fémházas Profi Ultrabook -60% i5-10210U 8GB 256GB SSD FHD IPS WIN10
- HP Elitebook 850 G3 i5 / 15.6" Full HD / 8Gb / 512Gb ssd / USB Type C / Win10
- TP-Link TL-SG1016D 16 portos gigabites Switch, első magánszemély tulajtól
- Dell Latitude 5590 / i5 8350u / IPS FHD 15,6" / 16GB DDR4 / 256Gb SSD / Win11
- Bomba ár! Acer Travelmate P215 - i3-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen