-
Fototrend
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz Voice24 #38043 üzenetére
A PayPal-os téma az neki egy menekülő út hogy az AliEXpressen ne legeyen dispute olyan döntéssel ami neki hátrány.
Ha nincs vagy nem akarod PayPal-ra, akkor a dispute megy normál folyamatában, erre az ajánlatra akkor neked a Reject gombbal az elutasítás.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz chopin42 #38046 üzenetére
Egy kicsit várni kellett volna még.
Vedd át, írj neki hogy újból kifizetnéd, a visszaküldés mert hogy nem veszed át ismerve a posták működését, majdnem mese kategória, még a futárok azok visszavinnék.
Ha tényleg nem kell akkor itthon eladni valamelyik hirdetési oldalon. -
Topikgazda
Be van írva az UPU adatbázisba és onnan szedi le a Magyar Posta a saját adatbázisába és amit ők beírnak az is odakerül ezenfelül még egy belső logisztikai adatbázisa amibe dolgoznak, van valamikor szinkronizáció aza adatbázisok közt.
Abban egyezik a véleményem fairi-vel hogy nem kamu ez, de az hogy kiírja be abban nem egyezünk. Szerintem mivel Magyarország az irány ezért az MP adatlekérő, szinkronizáló program modulja ezeket is beemeli, de nem történik vele további feldolgozás, gyakorlatilag semmi haszna mert a kézbesítés megjósolhatatlan.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Szerintem nem szkennelnek ilyet, hanem az adat szinkronizáció során kerül be. Nekem azt válaszolták hogy ők ilyet nem írnak be, mert nem kell és nincs is rá kapacitásuk..Add már meg egy dolgot megnéznék.
De van egy nagy adatbázis és a az adott posta onnan szedi ki a saját adatai és "rakja át" a saját keresőjébe, feldolgozási adatbázisába. Ehhez a bejegyzéshez nem feltétlen kell emberi tevékenység: A bejövő küldemény átvétele a kicserélőben[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Miért pont olyan számon gyakorolnak ami megfelel egyébként a nemzetközi postai azonosító szabványnak? Ezzel nem lesz semmi probléma akár már most lehetne nálunk is folyamatosan követni ha "szkennelnék".
A gond ezekkel van:
EE10006465890660001040003C0N
LVS10060000012448221
LP00166897806304
Mind különböző vonalkód féle
Míg ez a kettő azonos vonalkód formátum: UB919027336TW és RA849471611TW[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Ha a tajvani posta bejegyzését elfogadod akkor legyen igaz hozzá téve azt hogy nincs magyarázat arra hogy miért csak ez az egy bejegyzés létszik MP azonosítással
De nézd meg ezt ami ma 20-án kézbesítettek nekem. 5 én megérkezik aztán lesz egy 9.-i bejegyzés hogy átvették, aztán 11 nap múlva kézbesítés. Akkor 2 hét az itteni feldolgozás.
MP bejegyzés
és a Tajvani posta, ahol ugyanaz van 3* (2 látszik itt és az április 5-i bejegyzés mindegyiknél más időpontRáadásul már március 26-án is megérkezett
Semmi értelmes információt nem ad az hogy A bejövő küldemény átvétele a kicserélőben
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Véleményem szerint ez már lényegtelen. Kár agyalni rajta. Ebben az országban semmi sem szokott normálisan működni, a posta még most sem igazi.
De leragadsz a postánál, a vámeljárást kell megoldani, a posta jelenleg is csak közvetítő, nem csinál vámeljárást, begyűjti az információkat és átadja a vámhatóságnak és az dönt.
A postai rendszer ebben a döntési folyamatban nincs benne és nem is lehet. A futár cégeknél is előfordul EU-n kívülről érkező küldemény majd azokkal is kell valamit kezdeni.
Szóval a vámrendszer az aminél lényeges hogy tudja kezelni a tömeges vámolást, ez nem posta dolga.
Neki csak annyi hogy ha megkapja a vámosoktól hogy fizetve a vám, áfa akkor kézbesíthető a csomag, előtte meg annyi hogy értesít hogy kaptál egy küldeményt XXXXX számmal, lépj be a vámhivatal oldalára igazold és fizesd, ez akár egy sms is lehet, vagy e-mail.
Szkenneli, vonalkódot olvas teljesen mindegy.
Az lényeg hogy mindenki magának csinálja, minek ezzel terhelni a Magyar Postát? Már rég így kellene csinálni, nem pedig siránkozni hogy 20 miiliárd megy el, mert nem szedik be a csaló EU-n kívüli eladó és az EU-s vásárló miatt, mert ezt jelenti az indoklásuk. Nem azt hogy van 22 €-nyi törvényben meghatározott mentesség. Képtelen ellenőrizni, behajtani ezért nem ők a hibások.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Valóban, azt kapod meg sms-ben vagy e-mailben. de feltételezhetjük azt is hogy képet készítene róla, bár 18 millió csomagnál csak magyar viszonylatban ez érdekes buli lesz.
Viszont ha nem tudod beazonosítani, mert több rendelésed van, vagy nem azt az azonosítót adta meg kereskedő vagy útközben átcímkézik, mint azt az 5 darabot amit az elmúlt napokban kaptam és más azonosító volt rajtuk, akkor a posta vagy a szállító nem fogja felbontani neked, gondolom látod hogy ez komolyabb probléma mint az hogy vonalkódot olvassanak le és könyveljék azt a küldeményt amit nem kell, ezt nem lehet még kísérletezni, hiszen még csak 2020 van.
Persze erre is van megoldás, pl. eleve fizetjük az áfát és ha van vám azt is amikor megvesszük. A jogi szabályozás és a technológia is biztosított, csak akarat kérdése. De ne mélyedjünk bele, már az illetékesek dolgoznak rajta.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Szerintem túl korai agyalni, az hogy milyen irányba fog elindulni a Magyar Posta, engem nem érdekel, mert az állam felé kell fizetni. Az elektronikus vámolás a szállítótól függetlenül nem annyira bonyolult dolog.
Ezt félreértetted: Képtelen ellenőrizni, behajtani ezért nem ők a hibások.".
Az indok az hogy mi vagyunk a hibásak mert sokat vásárolunk és ráadásul még élünk is az egyébként a kormányzat részéről törvényben biztosított jogunkkal hogy 22 € alatt nem kell fizetni áfát és vámot, amit ők az indoklásaikban kiskapunak hívtak ők.
De már többször leírtam a kétségeimet hogy ez probléma lesz, akárhogy is oldják meg, mert a küldemény mennyiség olyan volumenű lesz ami jóformán kezelhetetlen. számolva úgy 10-12 millió vizsgálandó csomaggal 2019-ben csak 170000 vámeljárás történt a postai vonalon. Akkor 2019-ben azt kértem hogy mivel nem aktuális, a beszélgetéseket zárjuk le, mert úgysem tudjuk befolyásolni.
De megint győzködjük itt egymást az azonos véleményről.
Részemről a téma 2020 december 20-ig jegelve. Akkor látni fogjuk hogy miként indulunk az új évben. -
Topikgazda
válasz st3v3np3t3r #38075 üzenetére
A banki dolgok nem igazán idevalók azért nincs bene , de ha arra gondolsz hogy milyen ügy címke kell a belépéskor az a számlaügyintézés. De korán mész, előfordulhat hogy még nem érkezett meg a pénz, inkább 24.-e a valószínűbb hogy egyáltalán látják beérkezést.
2 munkanap telt el, legalább 3, de inkább 5 napot adnék rá. Nem mindenhol működnek a bankok hétvégén és nem minden utalás azonnali még nálunk sem. Lehet hogy tegnap utalta el az AliExpress.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz st3v3np3t3r #38079 üzenetére
Adj be a bankban írásbeli panaszt. Továbbra is állítom nem igaz hogy azonnal visszaküldik. Más banknál miért tudják értesíteni az ügyfelet?
Az azonnali utalás esetén is a külföldről érkező utalásokról, de az azonnali utalás csak a belföldi pénzmozgásokra vonatkozik, simán átvernek.
OTP oldalról a tájékoztató:
Ezzel a fejlesztéssel ügyfeleink az év minden napján, a nap 24 órájában néhány másodpercen belül tudnak 10 millió forint alatti összeget küldeni forintban vezetett fizetési számláról valamely belföldi forint vagy deviza számlára.
A nyugdíj és egyéb állami valamint a bér utalások is maradtak a normál utalási rendbenDe írtam hogy korán mentél be. Talán pénteken náluk lesz már pénz.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz st3v3np3t3r #38084 üzenetére
Ne haragudj, de az hogy az AliExpress jogosnak ítéli a refundot 15-én és 16-án a bankszámládon lenne ez még most is lehetetlen. Megbízást kell adni az angol banknak, az devizás utalással elküldi az OTP-nek, aki banki időben átkonvertálva könyveli a számlára ez nem 24 óra, nem hogy azon belül, ráadásul van némi időzóna is képletben.
Én az Ersténél látom hogy mikor érkezik meg, azt is hogy mikor könyveli le és tudom hogy mikor dönt az AliExpress és soha nem volt 1 nap, ugyanúgy a CIB banknál is, szóval nem hiszem hogy az egyébként sem kapkodó idegbolond OTP irányába gyorsabb lenne.
Magyar banki viszonyokról írom ezt.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz st3v3np3t3r #38087 üzenetére
Nagyon egyszerű a bankkártya az azért van hogy gyorsítva legyen a vevő és kereskedő közt a vásárlás, a kártya az átjáró a vevő és a kereskedő bankszámlája közt. Mindig bankszámlák közti utalás történik, így nincs olyan hogy a kártyára küldik vissza pénzt, hiszen nem is arról ment. Mivel ismert az a bankszámla amiről kapta a kereskedő a pénzt, egyszerűbb oda visszaküldeni, hiszen nem kell nyomozni semmit.
Eddigi tapasztalat az hogy Revolut kártyára még a banki refund kezelés is gyorsabb szokott lenni, nagyobb arányban. -
Topikgazda
válasz st3v3np3t3r #38089 üzenetére
Az előbb írtam, nem bankkártyára küldenek pénzt. Ha bank szolt az illetőnek akkor nem ment vissza pénz mert az illető felvette.
Félreérted, a banknak kell elszámolni, vannak nekik előírva szabályok, 8 évig tudják hogy kié a megszűnt bankszámla, a kártyák a lejárat vagy deaktiválás után 30 napig nem tűnnek el a banki rendszerből.
Ha visszautalják a refundként kapott pénzt arról lenni kell egy könyvelési bejegyzésnek, mert a pénzek nem csak úgy repkednek a banki Neten. Ha visszautalják, akkor ugyan miért nem adnak róla igazolást?
Rendben, mondjuk megjön 24-én a pénz, ha azonnal visszautalja, tud igazolást adni 27-én hogy az AliExpress felé jelezd, hogy nem kaptad meg, mert visszament hozzájuk. Ez alapján tudod rendezni a dolgot tovább az AlIexpressen.
Ne hidd el nekem, ne hidd el a banknak, hanem kérj igazolást tőlük.
Arról nem is beszélve ha egy banki ügyintéző nincs azzal tisztában hogy az azonnali utalás csak belföldi számlák közt működik és nem befolyásol semmit egy külföldi banktól érkező pénz fogadásában, könyvelésében azzal saját tudását minősíti.Én azt tudom amit írtam, nekem az Erste és CIB esetén volt olyan hogy megszűnt a bankszámlám és ennek ellenére a refund összeget megkaptam, 2 közeli ismerősnek meg az OTP-nél, itt más egy másik bankról írta ugyanezt. Az OTP és az utóbbi esetén a banki ügyintéző az azonnali visszaküldést hadoválta aztán még sem küldték vissza azonnal, én leírtam a tapasztalatokat, leírtam a javaslatomat, ennél többet már nem tudok. Ennyi volt.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz -szabi- #38125 üzenetére
Mert nem EU-ban adták fel.
Az LO*******CN és a Yanwen PRxxxxYP sem EU-s. De mondjuk az eladó a Yanwen logisztikával van szerződve, átadja nekik megkapja a PRxxxxYP azonosítót és ezt írja meg neked, viszont a szállítás kínai postás lesz, ahol kap egy LO*******CN számot, de ekkor már ez szállítás alatt áll és erről a kereskedő sem tud semmit, viszont a nyomkövetésnél a logisztikai cég lekönyveli.Az esetleges EU-s átcímkézésnél előszokott fordulni hogy az adott EU-s posta ráteszi a sárga címkét ami a nem EU-ban történő feladást jelzi.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz nyisziati #38133 üzenetére
Nem kellett volna, a 60 nap és újból 60 nap elegendő, de ugye te is kérheted és az eladó is emelheti, miért kellett volna lényegében ok nélkül beavatkoznia?
A január 25 és februárban vásároltak közül 28 küldemény a normál időn belül érkezett meg márciusban 10-68 nap, az átlag 36,46 nap volt
Ebből 1 db 68. nap, 1 db 53 nap a többi alatta. Jelenleg egy nem jött meg 60 napon belül, de várok még rá 10 napot.
A járvány miatti gazdasági válság az ottani devizát is megcincálta, az ottani posta is emelt árat és logisztikai cégek is tesznek rá járvány pótlékot, nem csak a mienk április 1-től. -
Topikgazda
válasz nyisziati #38136 üzenetére
A türelmetlen vevő, nem vesz tudomást a kialakult helyzetről.Ha nem kér hosszabbítást az még nem indok a központi beavatkozásra.Egy-két csomag beleesik persze bosszantó, ha neked több az jobban bosszantó, de te tudod hogy vannak lehetőségek.
Ha még is megérkezik ki lehet fizetni. Így nem lesz kár. De ez megint a vevőn múlik.
Amíg nem az Aliexpress döntése alapján, hanem az eladó önkéntes teljesítésének eredménye a refund addig nincs hátránya.
Kínában már túl vannak a tetőn és EU jó néhány országában is és a szállítási kapacitás kezd felszabadulni. A magyar helyzetet meg ne keverjük ide és ne kommentáljuk[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz nyisziati #38145 üzenetére
Ha nem vetted volna észre már ezt történt úgy a hét elején jöttek a panaszok az indokolatlan emelésekről, nekem is rádobtak olyanra 60 napot ami 5 napra van megérkezéstől, nagyon lényeges volt ezzel foglalkoznia aki csinálta.
Ennél fontosabb dolog.
Mi véleményetek a Magyar Posta "nagyszerű" újításáról hogy az ajánlott, regisztrált küldeményt csak úgy bedobják a postaládába és a postás igazolja hogy kézbesítve?
Más országba ezt úgy oldják meg hogy 1,5-2 m-es távolság, az ügyfél lediktálja a kódot amit előzőleg sms-ben megkapott és így igazolják hogy a címzett vette át.
Azért merült fel ez mert látom a nyomkövetésnél hogy 10:03 kézbesítve a küldeményem, de mehetek megkeresni hogy hol.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz autrcsab #38154 üzenetére
Tegnapi bejegyzés.
És ezeknél láthatod, van amikor a Postal Ninja ezt írja, 多斯特克,哈萨克斯坦 = Dostyk, Kazakhstan fordítani kell.
Parcelsapp.com linkje. Pontos nyomkövetés, ha több szállító van a folyamatban akkor látható a másik nyomkövetési szám is.Postal.Ninja linkje pontos nyomkövetés
-
Topikgazda
Nem egészen. Az áfát ne $-ban számold. Ha májusban érkezne meg, akkor (52,31$) 17074 Ft-ra a 27% 4610 Ft, valószínű a postai szállítás ezért a még a posta 3500 Ft vámeljárási költségét add hozzá a bankod által majd levont forint összegéhez. Azért, mert bank más árfolyammal számol.
Pl: ebben a hónapban a vám, áfa számolása 318,48 Ft/$ míg mondjuk nekem Ertse Visa kártyához 331,52 Ft/$ lenne ma. 17342 Ft-ot kellene fizetni vételárként.
Vagy szerencséd lesz és csak annyiba kerül mint amit 52,31 $-ért levon a bankod.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz st3v3np3t3r #38162 üzenetére
A postai vámkezelés az első az A jelű. Ha valakinek ahol él azon a településen van a területileg illetékes NAV igazgatóság vám kirendeltsége a B verzió olcsóbb, hiszen ott akkor a postának csak 1100 Ft-ot kell fizetni, de neki kell a vámolást lerendezni személyesen, a nyomtatványon olvasható a lényeg, ez a B és van ha más céget bíz meg de akkor is kell a postának fizetni 1100 Ft-ot ez pedig a C lehetőség.
-
Topikgazda
válasz st3v3np3t3r #38165 üzenetére
2400 Ft megmarad és nem kell órákat várni.
-
Topikgazda
válasz st3v3np3t3r #38167 üzenetére
De csak akkor, ha ténylegesen kell az áfát fizetni , mert az érték 40 $ feletti. Amikor elfogják engedni a fizetnivalót akkor a posta az olcsóbb Mert hiába volt vámeljárás azt sem kell kifizetni.
-
Topikgazda
Amit linkeltél annál free shipping, ingyenes szállítás az alap.
Viszont ha a fizetős AliExpress Premium Shipping 10,91 $ vagy EMS 33,64 akkor azt hozzá kell adnod az 52.31 $-hoz és azután indul a számolás, mert az is áfa alap.Ha valamiért elkerüli a figyelmüket és nem vonják fizetős vámeljárás alá.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Andralin #38177 üzenetére
Ha szükséged van rá kérd a védelmi idő emelés, ha nem kell, akkor várd meg hogy leteljen és kérd vissza pénzed. De csak március 7-én tudta útba indítani és többször próbálták elküldeni, 03.14. és 04.23, de gondolom mindig visszatapsolták a az Európai sok milliós védőfelszerelés elküldések miatt, erről aztán biztos hogy nem az eladó tehet. Többen jártunk így.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Ezt is megpróbálták már elküldeni március 15-én, de abban az időszakban tényleg mást szállítottak. Sanghaj az évek óta 55-65 napos volt, akár 1 hónapig ott "raboskodnak" a csomagok.
Nekem is a vonatos csomagoknak is már itt kellene lenni, mert normál időben ennyi idő alatt ideért az is, sehol nyoma sincs még.
Nincs rálátásunk hogy mi a szállítási helyzet, ezért én inkább várok és kérem emelni az időket, ha ők nem teszik meg.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz marontoni63 #38196 üzenetére
-
Topikgazda
Ez a Yanwen csomag azonosító száma, de ezzel a számmal szállítják: 00340434321008238883
ez is posta, a Deutsche Post - DHL Paket bár nem a China Post Registered, gondolom nem vették fel és ezért keresett másikat.
Április 19-én elindult idefelé
Ha majd megkapod akkor célszerű reklamálni ha nem 35-45 napon belül érkezik meg, mert most ennyi a China Post Registered. Árban nem olcsóbb.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Nem tudom hogy csinálta, de kosárhoz rendelt szállítási módok közt nincs benne az legolcsóbb. Az hogy szándékos vagy hiba én nem tudom eldönteni, ilyennel nem igazán találkoztam még. Másik böngészőben is megnéztem ugyanez van. Egy üzenet mehet neki és akkor kiderül hogy mi a helyzet.
-
Topikgazda
válasz Fredy02 #38225 üzenetére
Gondolom a válság miatt lőttek az ingyenességnek, emelték náluk is a szállítási díjakat, viszont akkor kivehetnék a szállítási listából ha nem létezik.
Erre fontosabb lenne hogy központilag lépjen az AliExpress mert ezek így egyértelműen a vásárlók becsapása kategóriába tartoznak. -
Topikgazda
A vicc az hogy egyébként is járt arra, akkor az sms teljesen felesleges pénz kidobás és még te menj be érte ilyen "védekezős" üzemmódban működő postára, ácsorogjál az egyébként kézbesíthető küldeményér, de 9 óra után mert a reggeli órák másoknak vannak fenntartva náluk. Ez fejlődés, csak a másik irányba.
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- HP Elitebook 850 G3 i5 / 15.6" Full HD / 8Gb / 512Gb ssd / USB Type C / Win10
- TP-Link TL-SG1016D 16 portos gigabites Switch, első magánszemély tulajtól
- Dell Latitude 5590 / i5 8350u / IPS FHD 15,6" / 16GB DDR4 / 256Gb SSD / Win11
- Bomba ár! Acer Travelmate P215 - i3-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! HP Pavilion 15 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I Nvidia MX150 I Cam I W11 I Garancia!
- Kiváló ár! Dell Latitude E7450 laptop - i5-5GEN I 8GB I 128SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I
- Noblechairs Hero Black Edition hibrid bőr újszerű prémium gamer szék
- Kiváló ár! Lenovo ThinkPad T450 laptop - i5-5GEN I 8GB I 128SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Magyar
- Logitech G PRO X Superlight 2
- Kiváló ár! Lenovo ThinkPad T440 laptop - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 14" HD+ I Cam I W10
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen