-
Fototrend
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz lacibacsi #39394 üzenetére
Van légihíd már hetek óta. Áruhiány van és nagyon lelassulva a szállítás, de akár 120 napos szállítási védelmi időt is biztosítanak. Az árak és szállítási költségek emelkedtek és ha forintról fizetsz a $ árfolyam nagyon rossz. Megnövekedtek a "téves" szállítások is.
-
Topikgazda
válasz dentalux #39407 üzenetére
Úgy működik ha letelt a szállítási védelmi idő, akkor a rendszer automatikusan zárja a vásárlást és azután van 15 napod dispute-t indítani ha nem érkezne meg vagy gond van vele, ha előtte te nem zártad le.
Mivel a mobil app ezt a zárást néha hibásan mutatja, ellenőrizd le a böngészős verzióban.
Viszont az app esetén mielőtt zárná kapsz egy értesítőt a mobil app-ban és a lezárásról is értesítenek. Ha ezt a funkciót bejelölted.
Ilyen értesítő nincs a böngészős verzióban, viszont ott a pontos állapot látszik.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Nem kell beírni, van egy másik topik ahol a szállítással foglalkoznak. Nem lehet eldönteni hogy honnan indul a probléma, vagy Kínában nem győzi a rendszer, vagy itt nem hajlandók fogadni a küldeményeket, nem lehet állás foglalni az ügyben. Van ami normális időben ide ér és van ami nem.
De elég egy hetet visszapörgetni.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz julius75 #39447 üzenetére
De tisztán fogalmaztál, de egy ígéret, amelyet egy harmadik fél tevékenysége is befolyásol és még az általános járványhelyzet is, semmire nem kötelező.
Egyedül a szállítási védelmi idő számolna, de annál ha nem kapod meg a terméket, a vételárat kapod vissza, az elmaradt hasznot nem, de ez alatt az idő alatt megkaptad.
Ha egy, a két fél által aláírt szerződésben van egy tárgynapra vonatkozó vállalási határidő, az esetben is ez a "vis major" helyzet vita esetén nem felróható ok és nem kap kártérítést az aki a késedelmes kézhezvételt kifogásolja.
Erre próbáltunk volna utalni. -
Topikgazda
válasz julius75 #39458 üzenetére
Kezdem nem érteni a dolgot most már. Azt írtad hogy a 18 napos szállítási idő az 23 nap lett és a késés miatt ebből nekem lett kb. 120USD plusz költségem.
Tényleg nem világos hogy ezt akkor miért az eladón követeled. A kárt konkrétan tudod igazolni és nem volt arra lehetőséged hogy ezt az 5 nap késedelmet ne tudd kimenteni ott -járványügyi vis majorra hivatkozással, hiszen ez miatt késett- ahol realizálódott a károd?
Hozzáteszem nincs ilyen indok az AlIExpress dispute ügyintézései közt, ami egy késedelmes vagy meghiúsult vásárlás esetén az eladó felé bármiféle kártérítési igényt realizáljon.
A drágább szállítás igénybevétele az sem tekintendő kárnak, hiszen te döntésed volt hogy mit veszel igénybe.
Nem vitatom azt hogy lehetséges indítani dispute-t, de a megfelelő indok nincs a felsorolásban. Ha jól értelmezem a károd fogalmát.
Fellebbezhetsz a döntésük ellen, de az mindig valamivel alátámasztandó.Az értékelésre 30 nap áll rendelkezésre miután leigazolod a megérkezést vagy a vásárlást a rendszer lezárja. Ezt a tényt nem a hibás mobill app-ban kell nézni, hanem a böngészős felületen a vásárlás státuszát megnézni.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz julius75 #39463 üzenetére
Én az elmaradt haszon vagy az általad nem részletezett plusz költség, mint kár megtérítéséről írtam.
Amit most leírsz annál az AliExpress azt vizsgálja hogy az adott szállítási fajtához meghatározott várható szállítási időn belül történt-e a kézbesítés.
Ha ez a 9-18 napos DHL szállítás kategória, akkor annál 30 nap az alap, nem 60 nap, mint a kínai postás szállításnál. De ez a szállításra jelöléstől számolandó, nem a vásárlás időpontjától.
Lényeg az ha letelt a szállítási védelmi idő és a rendszer lezárta a vásárlást és a 15 napos dispute idő ketyeg és nem kapod meg jogszerű a dispute indítása, ha megérkezik és gond van vele akkor szintén.
Természetesen azt hibáztathatsz akit akarsz, ha 4 nap alatt leszállította a DHL akkor őket nem, de a hitegetésért meg az eladót. -
Topikgazda
válasz agroman #39469 üzenetére
Az igaz amit írsz, a problémákat amelyek felmerülnek azt az eladóval kell tisztázni. De az AliExpress vásárlói védelme előre meghatározott okok alapján vehető igénybe.
Csak azt áruld el ha a megvett termék megérkezik a szállítási védelem időn belül és nincs vele probléma, akkor ezt a problémát ha az elado kamu trackingel es kesoi feladassal operalt,
melyik dispute okkal kell orvosolni?Ezek a fő okok, ha pénzt kérünk vissza és megérkezett a megvett dolog:
Item not as described, Nem felel meg a leírásnak
Quality issues, Minőségi probléma
Damaged item, Tönkrement, törött
Quantity shortage Mennyiségi probléma
Conterfeit item , A kapott termék hamisítvány
Item accessory issues, Hiányzó tartozék vagy azzal problémaA nem felel meg leírásnak ezen alopciói vannak:
Style not as described
Color not as described
Size not as described
Material not as described
Model not as described
Functions not as describedItt nem az első mondatodban írt problémáról van szó.
-
Topikgazda
válasz julius75 #39471 üzenetére
Szerintem a problémádat nem lehet az AlIexpress-en keresztül lerendezni. Főleg dispute keretében. Én nem látom azt, amit oknak el is fogadnának.
De a próbálkozás, a fellebezés mert már elutasították a te döntésed, én azt nem akarom befolyásolni, a lehetőségeket írtam le.
Ha nem tartod az eladó viselkedését korrektnek, azt jelezheted feléjük, de nem fognak neked kárpótlást biztosítani.Egy késve történt szállítás miatt egy másik szerződésben vállalt kötelezettség nem teljesülése esetén az elmaradt haszon a polgári peres kategória.
Kell hozzá egy kötött határidős szerződés, amely tartalmazza a konkrét időket. Ilyenkor az aki dönt a vitában, azt is mérlegeli, hogy a második szerződésben alkalmazható-e a szerződés teljesítésének elmaradásához a késedelem kimentése, mondjuk a teljesítéshez szükséges eszköz meg nem léte miatt.
Ha csak egy általános adás-vételi szerződés jött létre ténylegesen vállalt határidő nélkül, akkor nem valószínű hogy pert nyerne az illető erre hivatkozással.
Az AliExpress mint az online piactér biztosítója, ilyen vitákba nem kell hogy belefolyjon, köze nincs hozzá és semmilyen jogszabály nem is kötelezi rá.
Ezt a Terms of Use 7.1-nél írják is: However, for any Services, Alibaba.com does not represent either the seller or the buyer in specific transactions. Alibaba.com does not control and is not liable or responsible for the quality, safety, lawfulness or availability of the products or services offered for sale on the Sites, the ability of the sellers to complete a sale or the ability of buyers to complete a purchase.
és még a Transaction Services Agreement-ben is említve 3.4 Transaction between Seller and Buyer Only. Each Online Transaction is made by and between a Seller and a Buyer only. Despite that Alibaba.com makes available the Transaction Services and, if applicable, may conduct formality review(s) of an Online Transaction, Alibaba.com shall not be considered as a party to the Online Transaction. Alibaba.com does not represent the Seller nor the Buyer in any Online Transaction. Alibaba.com will not be responsible for the quality, safety, lawfulness or availability of the products or services offered under any Online Transaction or the ability of either Seller or Buyer to complete any Online Transaction. You agree that you will not hold Alibaba.com and our affiliates and agents liable for any losses, damages, claims, liabilities, costs or expenses arising from any Online Transactions, including any breach, partial performance or non-performance of the Online Transaction by the other party to the transaction.
Részemről lezártam a témát.[ Szerkesztve ]
-
-
Topikgazda
válasz mastadoc1 #39487 üzenetére
Egy dolog hogy mit írt és másik dolog a valóság, kamu nyomkövetési számot adott meg, ha visszament akkor miért nem írta meg az újat? Ez egy másik emberé.
Akkor az Összefoglaló 9. pont szerint. Az amit ír hogy jelölj csak megérkezett termék esetén választható, de te rossz nyomkövetési számot kaptál a te csomagod nem érkezett meg ez valaki másé.
Tehát szállítási probkléma és nincs nyomkövetési információ a jó ok, ha ezzel indítottál és esetleg a leírás szerint küldted el, akkor erre a nyilatkozatára REJECT, hogy az AliExpress döntsön. -
Topikgazda
válasz chopin42 #39506 üzenetére
Nem megvámolják, hanem vámeljárás alá vonják. Akkor ha a telefonszámod rajta van a küldeményen küldenek sms-t és mindenképp küldenek egy ajánlott levelet. A postai nyomkövetésnél meg beírják Postai vámeljárás A címzett értesítése a vámkezelési folyamat megkezdéséről
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz janisjoplin1 #39516 üzenetére
Talán az NL-es.
-
Topikgazda
válasz szolnoki #39520 üzenetére
Az elmúlt 3 hét itt a topikban jóformán erről szól, azt látjuk hogy simán 70-90 napra fel vannak emelve a szállítási védelmi idők, ha nem akarsz sok dispute-t, akkor te kéred az emelését a lejárat előtt legalább 3 nappal. Az eBay-en meg a várható érkezési idő végétől van 30 nap a probléma rendezésre, így akkor ott a 25-27 nap közt indítod a request-et.
-
Topikgazda
válasz szolnoki #39523 üzenetére
Lásd az eBay topik Összefoglaló 3. pontjából: Ha egy vásárlásnál nincs megadva Estimated delivery, akkor a vásárlás napjától 30 nappal kell számolni a várható szállítási időt és ha az letelt, attól a naptól 30 napig van vásárlói védelem.
-
Topikgazda
válasz Boxi88 #39526 üzenetére
Nagyon egyszerű a válasz mennyit mutatot a dispute előtt a szállítási védelem számlálód a böngészős felületen?Ha lezárja rendszer és nem kapod meg a dispute indullhat
Mivel ez az utolsó bejegyzés: 28 Máj 2020 21:00 Küldemény átadása nemzetközi szállításra ezért nem érvényes a disput indok, azt olvashatod is a 2. képeden. Folyamatosan próbálják elküldeni, de nem sikerül, nem fér fel a szállítóeszközre.
Várd meg hogy megérkezzen vagy lejárjon a védelmi idő. Lehet hogy hasznosabb lenne egy Cancel dispute. Mert most minden függőben van.
Ha nincs dispute, akkor megy tovább a számláló, ha letelik az idő és lezárja a rendszer a vásárlást lesz 15 nap a dispute-ra és akkor már nem lehet az a szöveg amivel most a 10 napos várakozást kapod.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Türelem egy hasznos dolog. Nálunk nem nem beszerezhető elektronikai csatlakozók, január 29-i vásárlás és nem érkezett meg, nem sokára szükségem van rá, tegnap más eladótól drágábban megvettem, de kevesebb mennyiségben.
Ma a postás hozza a küldeményeimet és megkaptam, 121. napon. Buktam a tegnapi vásárlás árát. -
Topikgazda
Neked is javaslom az Összefoglaló, 9. Teendők, ha máshol kézbesítik a nekünk megadott nyomkövetési számú küldeményt. Bár ezzel gond lesz ez nem postai könyveléses küldemény így nem tudni hogy ki írta ezt a kézbesítést be, mert a Magyar Posta az biztos hogy nem.
Ha csak nem volt még más postai nyomkövetési száma, de én nem találtam neki.Akkor zárja ha lejár a szállítási védelem, mostanában csak értesítőt küld hogy kézbesítve és értékeld, igazold le.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz mastadoc1 #39560 üzenetére
Szerintem figyelmen kívül hagyják hogy ezt írta. Sajnos 3 küldeményem amit a vírus védelem érdekében vásároltam, nem érkezett meg hozzám, az hozzájuk megadott nyomkövetési számokkal különböző városokban vették át, 1 próbálkozott ilyesmi dologgal mint ez én Reject-el léptem tovább, a másik két esetben szó nélkül jött vissza a pénz. Ez úgy 2 héten belül volt most.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz mastadoc1 #39562 üzenetére
Tény az hogy te nem kaptál semmit és amit megadtak nyomkövetési számot annak nincs köze a te vásárlásodhoz. Én visszakaptam a pénzeket, a távolságos térkép és a nyomkövetésben a város nevek beszédesek. Az eladó nem tudja cáfolni. Nem hiszem hogy másként döntenének nálad.
-
Topikgazda
Ha kapok egy nyomkövetési számot és tudom hogy ez arra szolgál hogy küldeményem nyomon kövessem majd azt látom hogy kézbesítve de egy másik városban és hagyom a pénzemet elveszni, mert nem ellenőrzök rá, az nem épp egy felelős magatartás a pénzem védelmében. Nem azt írtam, hogy nincs ilyen ember, sajnos van. Aztán FB csoportban meg szidja az AliExpress-t. Szerencsére mi ismerjük az ilyen témát és nem okoz meglepetést.
fairi kihagynám az FB csoportot , mert ott olyan szörnyűségeket lehet olvasni, hogy csak na.
Prózai oka is van neki egyik napról a másikra fel lett függesztve az FB fiókom indoklás nélkül, annyit kell tudni hogy én inkább olvasó féle F rajongó voltam, a megosztásaim a 0-hoz közelítettek. Csak írtam már nekik, hogy ha nem csinálok semmit akkor mit követtem el, főleg hogy tavaly már igazoltam is magam mint valós személy, a válasz: ők sem tudják, a rendszer zárolt. Ezután meg én zároltam őket. -
Topikgazda
válasz xtremez #39590 üzenetére
Nem tudni hogy ez mi lenne EMS posta vagy valami más futár. Jelenleg az 7-15 nap csak elmélet, futáros szállítással tartható, de az sem mindig. Nem tudom mennyi az értéke amiot vennél, de ha DHL Express a futár szállít az drágábban vámol. De itt van DHL postai szállítás is, akkor viszont postai szállítás lesz. A futáros az elég drága.
-
Topikgazda
válasz xtremez #39592 üzenetére
Az gond hogy az áfa alapba a szállítási költség is beleszámol.
Aki legutóbb ilyennel rendelt annak a DHL vitte és volt + költsége, de ez még a V-helyzet előtt volt, az hogy most a Caniao esetleg más partnerrel is dolgozik az előfordulhat és esetleg más a díjszabás.
Az is igaz hogy a AliExpress Standard Shipping az hosszabbnak van írva, de ha a lengyel Meest és a magyar Sprinteres a szállítás, akkor eddig nem volt +díj, valahol elmaradt a kanyarban, de lehet hogy Pick Pack Pontra kell menni érte.
Neked kell kalkulálni hogy a +költségekkel megéri-e és hogy mennyire sürgős. Nem tudom még megjósolni sem hogy a szállítási idő melyiknél fog a minimum értéknél teljesülni. -
Topikgazda
Nem mobil app-ban is meg volt nézve? És nem az az ok volt hogy lejárt az idő, de nem érkezett meg? Mert arra hosszú ideig azt kaphatod.
Egyébként az eladó írt valamit, arra Reject-et nyomtál és azután írta az AliExpress hogy várj még és nem volt dátum sem?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Bomba ár! Acer Travelmate P215 - i3-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! HP Pavilion 15 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I Nvidia MX150 I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T460 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470 - i5-G7 I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470 - i5-G6 I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen