-
Fototrend
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz xcvbxcvb #41591 üzenetére
Postai nagyon ritkán szokta elrontani, mert könyvelt küldeményt a címzettnek juttatják el általában és legkésőbb a postaládánál kiderülne a tévedés, főleg ha nincs is olyan utca a településen mint ami címkén van. Hamarabb szokott egyébként kiderülni, illetve én pontosítani szoktam velük és ha azt mondják hogy a címzettnek kézbesítették elhiszem nekik.
Nem adták át másnak, az nem a tied volt. A nevedre szólót miért adták volna másnak? Persze itt nem értem ha a szomszédnak adja oda, vagy a portásnak a munkahelyen.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Srácok ne menjetek már bele felesleges vitákba, nem valószínű hogy a NPKK-ban hónapokig ott lenne bármely küldemény is.
Nekem egy vámolásos küldemény volt ott 21 napig, de azért mert vitám volt a a vámolás jogi alapjáról, akár a 7. napon megkaptam volna
Ha van valódi nyomkövetési száma és már a 10. nap indul tessék felhívni őket, telefonszám az Összefoglalóban.
A nem könyvelt küldemények "mese" bejegyzéseit meg tessék már figyelmen kívül hagyni, mert azokat ténylegesen nem könyveli a Magyar Posta.
Az hogy a logisztikai cégek önigazolásként beirkálják a megérkezést, még nem felel meg a valóságnak. Nekik el kell számolni a megrendelő felé és ezért távolból elintézik az átadást.
De erről vannak okmányok és a feldolgozást pedig nemzetközi egyezmény írja elő, nem igazán tudnak sumákolni az NPKK-ban, energiájuk és helyük sincs tárolgatni.Többször megbeszéltük már ezt.
És nincs karantén, 24 óra múlva életfeltételek hiánya miatt kipurc a vírus, nem kell itt terjeszteni a többszörösen cáfolt dolgokat, de mint írtam meg van a telefonszámuk rá lehet kérdezni erre is. Amikor dühöngött Kínában a vírus akkor UV fénnyel vagy valami vegyi gázzal kezelték a pakkokat aztán küldték tovább, max 24 óra pihi volt, de ez már rég volt. Ember a hordozó, nem a csomag.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz silvergod #41636 üzenetére
Azért nem volt válasz mert nem volt mit válaszolni. Az a döntés hogy küldd vissza akkor vagy visszaküldöd, vagy nem.
Nem olyan sok logisztika szállítja, a Yanwen és a Sunyou előszeretettel kamuznak és a Cainaio sem megbízható ezen a téren. Más nem igazán van.
Nem érkeznek meg azok a küldemények akkor.
Az hogy a nemzetközi postai adatbázisba beköpi valaki a nem könyvelt nemzetközi küldeményt azonosítóját az hibának tekintendő, mert nem kell ott lennie, nem kell beírni senkinek.
És leírom sokadjára is minden postai konténerhez van egy "szállító levél", azon tételesen felsorolva a könyvelt nemzetközi postai küldemények, azok amelyek nem tartoznak ide darabszám szerint vezetve. Ezt adják-veszik át. Ez utóbbiakért nincs +díj elszámolva, így amiért nem fizetnek azt nem fogják könyvelni.
De te azt hiszel amit akarsz, viszont nem tárolják hetekig ok nélkül az NPKK-ban a küldeményeket.
Ismerve az ottani dolgokat én el is hiszem és velük is megbeszéltem, nem csak itt.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Nem lehetne már túllépni azon, hogy vannak a Nemzetközi Postai Unió által meghatározottak szerinti postai nyomkövetett regisztrált küldemények, jellemzően RA-RZ, LA-LZ, EA-EZ, CA-CZ (ez utóbbi csomag) betű kód kezdetűek és adott ország kód végűek.
Ezek amelyek hivatalosan a nemzetközi adatbázison keresztül követhetőek és a posták által kötelezően vezetettek. Ezek bejegyzéseit lehet valósnak tekinteni.
Az összes többire meg ez vonatkozik:
Miért nem látom a nemzetközi küldeményemet?
Nemzetközi küldemények esetében - több esetben - az országba való beérkezés után válik lehetővé a nyomkövetés. Amennyiben nem látja nemzetközi küldeményét a rendszerben, az még nagy valószínűséggel nem érkezett be az országba.
A külföldi oldalakon rendelt küldeményhez társított azonosító a legtöbb esetben nem szabvány postai azonosító, ezért nem jelenik meg a nyomkövetésben. Az ilyen azonosítóval ellátott küldemények nem regisztrált postai küldemények, az azonosítók jellemezően a feladók saját rendszeréből származnak.
Ha valaki úgy gondolja hogy a Magyar Posta vezeti a mozgását, könyveli azon küldeményeket amelyhez ez nincs előírva és nem is kapja meg az érte járó díjazást, az tévedésben van. Nem foglalkoznak ilyennel.De ha valaki még is így gondolja az ne tévessze már meg a többieket.
Maradjunk már a valóság talaján és ne hülyítsük egymást kitalációkkal és összeesküvés elméletekkel.
Megint csak ez az értelmetlen eszmecsere megy a topikban.
A postai tevékenység off topik-ként kezelendő, ha sok lesz az off topik téma akkor sajnos törölni kell. -
-
Topikgazda
5 db máshol kézbesített küldemény és pénzek visszakapás után javaslom azt amit leírtam.
Ami kézbesítve az már szerintük sincs úton. Az idő előtt, nem jó indokkal megnyitott dispute elhúzódhat, amire utalsz az is az volt.
Ha nem jelzed azt hogy te nem kaptad meg, árfolyam ide, árfolyam oda veszíthetsz a dispute-ban.
Általános dolog minden ügymenetben, ha előkerül a probléma azt azonnal kell jelezni. Pl eBay ha az eladó azt írja hogy a kézhezvételtől számolt 1 héten belül fogad reklamációt akkor 2 hét múlva már semmi jogosultságod, magyar webshop ha a 15. napon jut eszedbe hogy csak nem felel meg neked az amit megvettél akkor a a tied marad, mert 14 nap a határidő az elállásra.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
Topikgazda
De amit utoljára írt én azt idéztem. Aszerint már túl vagyunk a kiinduláson. Ezt jelentené a mondata. No mindegy. Mindig a legrosszabb szcenáriót veszed elő.
Az FB-n sok téveszmés ember fordul elő, szerencsére ide ritkán szabadulnak be. Ki az hülye aki nem tudja hogy 22 € felett áfát-t kell fizetni és nem számol vele? Még a posta oldalán is írják.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz nyikszi #41677 üzenetére
Nem lehet visszaállítani.
A dispute nem ilyenekre szolgál, arra próbáltam volna rávilágítani.
Ha nem érkezik meg a szállítási védelmi idő alatt a termék akkor a vételár visszakérésére, vagy ha megérkezik és probléma van vele annak rendezésére. Ez a két funkciója van csak.
Most abban nem igazán mennék bele hogy ez milyen hátránnyal jár az eladónak.
Ha lenne rá mód hogy visszacsinálják azt egy külön e-mail-ben, üzenetben kellett volna kérned az ügyfélszolgálattól és nem dispute-t indítani.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz MittuDomain_ #41682 üzenetére
Neked erre még nincs 15 napod, ha le nem járt a szállítási védelmi idő. Aki megkapta az a saját rendelést igazolta le, így az nem kavarhat be nálad.
Ahogy EXIEZ is írja ebből nem lehet eldönteni hogy miért nem lehet dispute-t indítani, kellene a vásárlás jelenlegi állapota.
De a 15,99 $ az nem egy ezres, úgy 4,7 db ezres[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Ez egy speciális helyzet lesz. Elméletben a nyomkövetésnél az látszik majd hogy exportra megy vissza, még az elindulás is, de azután semmi.
Nem az eladóhoz megy vissza legtöbbször, jó esetben a logisztikai céghez, hogy ők eljuttatják-e az eladónak arra nincs garancia. Arra sem egyébként hogy visszaküldik, mert ha sérült a cím, nem tudják beazonosítani akkor ezt nem küldik sehova.Viszont ezt ők döntik el az NPKK-ban.
Az is probléma ahogy már utaltak rá a többiek nem tudod igazolni azt hogy te nem kaphattál értesítőt a vámolásról mert nem a nevedre szól, itt az látszik hogy te nem vetted át.
Persze a szituáció leírható a dispute-nál, de a Magyar Postától nem fogsz olyan igazolást kapni, ami téged "felmentene". -
Topikgazda
Azért én is látok rá esélyt hogy visszakapod pénzed. Ha már lesz elmozdulása valami irányba akkor elindítod leírod a megkapott információkat és azt hogy nem te vagy a hibás mert az tény hogy nem kaptál értesítőt és azért mert nem neked volt címezve és reménykedsz bölcs döntésükben.
-
Topikgazda
válasz freaghill #41696 üzenetére
Te nem tudsz, az eladó küldheti oda ha AliExpress standard szállítás van fizetve és az olyan fajta lesz ami az Összefoglaló 11. Egy rövid összefoglaló az AliExpress Standard Shipping szállítási móddal küldött a Sprinter futárszolgálat által vagy Pick Pack Ponton kézbesítendő Észt postai számos vagy SyTrack (SunYou) küldeményekről. leírásnál van.
A lengyelek választanak PPP-ot, néha elég random. -
Topikgazda
válasz p5quser #41706 üzenetére
Jól gondolod. Beszélgettünk itt a 90 napra emelés hátrányairól, ez az emelés is szóüba került, amikor volt a 60 nap akkor is volt olyan eladó aki kihasználta azt hogy akár 60 nappal is emelhette azt. Most úgy tűnik hogy a dupla idő a 90 napra is igaz és az már szívás.
Amíg utazik, nincs egyértelmű bizonyíték arra hogy elveszett, addig a szállítási védelmi időn belül szállítva van, így meg nem érkezési dispute az nem igazán indítható rá. Persze ha az eladó elfogadja, akkor mehet a dolog.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Nem attól függ, ez már a kártyás fizetés banki technológiája, általában 24 órán belül nem vonható vissza a fizetés mert a kártyatársaság zárolja egészen pontosan, maga a banki zárolás addig tart amíg a kereskedő bankjához el nincs utalva a pénz amit több nap szokott lenni. Ha sikertelen a vásárlás akkor egy idő után indul a sztornózás, ez bankonként változó idejű visszaírást jelent az eredeti bankszámlára a pénznek.
Nem mp, mert akár a kereskedő is 2 nap múlva meggondolja magát és nem pénz lekérést, hanem sztornót indít.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Onlány #41733 üzenetére
Nekem is egy 2020.03.29-i, szintén kirgizzel a 121. napon megérkezett.
Más.
Viszont megint egy sumák eladó, de ha hamarabb megkapom akkor oké.
Ez van fizetve: China Post Registered Air Mail kap egy számot: YT2020921266164384 ami 卖家自定义-中国, "magyarosan" Seller shipping method -
Topikgazda
válasz Misi 007 #41746 üzenetére
Ez nem hivatalos információ, csak a logisztikai cég könyvelése, semmi bizonyíték nincs az igazságtartalmára.
De akár a kínai, akár a magyar posta lenne a hibás, nem lett kézbesítve számodra a küldemény, tehát visszajár a pénz, mert nem a z országba való megérkezésig tart a szállítás.
Adja vissza pénzt és a kártérítést a szállítóval a tulajdonát képező árúra rendezze le ő, Kínában sem szól máshogy az ottani postai szállítási szabály.
Mondjuk ez már nem biztos hogy befér az 500 karakterbe. -
Topikgazda
válasz yogibear #41752 üzenetére
Most ugye viccelsz? Azt választottad és ugye egy CN végződésű nyomköóvetési számmal kaptad meg, szerinted hol itt a holland posta? Nem azzal lett elküldve ami a hirdetésnél írva volt.
Amit leírtál az nem valós dolog, mert nem a holland postai azonosítós küldemény jött vonaton. Az egy kínai postás volt.
Egyébként nagyon egyszerű rajta a csomagoláson a nyomkövetési szám, szerintem még az AliExpress-en is RV999999999CN fomájú szám van, nem pedig LT999999999NL formájú.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz yogibear #41756 üzenetére
Nem azt vitatom hogy ott csak ez volt megadva a hirdetésnél, hanem azt hogy nem jöhet holland postai azonosítóval vonaton, eből következőleg nem azzal lett elküldve.
Ugyanaz amit írtam: Ez van fizetve: China Post Registered Air Mail kap egy számot: YT2020921266164384 ami 卖家自定义-中国, "magyarosan" Seller shipping method
Ami egy mezei Yanwen vagy Sunyou küldemény, ha épp nem holland , vagy belga, vagy luxemburgi varázsolódik belőle, de ez semmikép nem China Post Registered Air Mail lett.
Az a lényeg hogy a nyomkövetési számnál lehet látni hogy a megadott módon küldte-e el. Amíg ingyenes a szállítás addig én sem variálok, de most egy drágább szállítást fizettem ki.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz t72killer #41769 üzenetére
Az első vásárlói kupont úgy lehet felhasználni hogy csak egy tétel van a kosárban, egy adott eladótól, nincs más kupon és ez az első vásárlása az illetőnek, ha bármely egyéb kombináció lenne, akkor már nem jó, az a kupon szabályzat megsértése az automata rendszernél.
De legtöbbször csak arra utalnak hogy első vásárlásnál lehet felhasználni, a bővebb részletezés a használatról az mostanában elmarad.
Itt egy videó ahol látszik amit írtam első vásárlás, egy tétel, csak ez a kupon, szó szerint értendő[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
A banki témák is OFF topik, köszönöm annak aki ezt tudomásul is veszi. A többiek meg tegyék már OFF-ba, persze utólag én is megtehetem, de...
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz kovakovi77 #41783 üzenetére
Várj egy kicsit, pár napon belül kiderül hogy ez neked menő küldemény lesz vagy nem.
Ha más fogja átvenni akkor kérheted vissza pénzed, akár azzal a módszerrel amit ő írt.
De annyit nézz már meg hogy a böngészős oldalon hány nap van még hátra a szállítási védelemből.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz kovakovi77 #41785 üzenetére
Igen de a mobil app néha hibázik. Itt ahogy látod még van 29 nap hátra. Ha te elindítod a dispute-t akkor jöhet az az üzenet hogy még szállítva és ezért várjál Ezt mivel nem engedi tovább a rendszer, még az eladó sem tudja felülbírálni.
Ezért írta hogy le kell igazolni hogy megérkezett, viszont ha megteszed akkor 15 napod lesz a dispute indításra és az esetleges variálásra, ha még sem teljesítené azt amit leírt.
Hozzáteszem hogy nekem is volt olyan aki ezt kérte, viszont rögtön küldte is a pénzt, amikor így ment el a dispute, nem vert át.
De én pozitív hozzáállású vagyok.[ Szerkesztve ]
-
-
Topikgazda
Oké, én erre azt mondom hogy kamu a megérkezési bejegyzés. Az ottani postának kellett volna vagy értesítőt küldeni, vagy egy sms az általuk, a nem könyvelt küldeményekhez kreált azonosítóval, amikor tényleg megérkezett. Nem hiszem hogy június 21 óta ezt nem tudták volna megcsinálni. Arról nem is beszélve hogy a különböző időzónában lévő helyeknél miként jött ki a 07:08-as idő? És a 20 napos őrzési idő járt le, számoljunk vissza egy kicsit. Július 10-től indulhatott. A 23:08 sem jó megérkezésnek mert csak 6 óra az idő eltolódásnem 8 és 5 óra után szállhat le a gép.
Én nem hiszek a csodákban.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- ÚJ Bontatlan APPLE MACBOOK AIR 13 - M2 (MLY33MG/A) ÉJFEKETE - 8GB/256GB SSD- Magyar - 1 év Garancia
- Corsair RM850x Gold Moduláris Tápegység 850W
- Acer Aspire 5 - 15.6" IPS, I7-1165G7, 16 DD4 / 1024 GB NVMe +szla! +GARANCIA!
- Latitude 7420 27% 14" FHD IPS i7-1185G7 16GB 500GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Google Pixel 7A 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával