-
Fototrend
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kirkri
addikt
Én egy (szintén HTC) LCD-t küldtem vissza, mert más amerikai verziót küldött az eladó.
Tökéletesen monitorozható volt a postától kapott tracking alapján, ráadásul 4 munkanap alatt kint volt Kínában a csomag. 2200 forintot fizettem érte, amit persze bevasaltam ez eladón 14 dollár értékben.És, hogy a topikhoz érdemben is hozzászóljak:
Egyre inkább átszokok az eBay-ről az Aliexpress-re. Nagy pozitívum, hogy minden küldeményhez van tracking, még a filléres vackokra is.
A chat funkció is nagy pozitívum, sokszor a kínai barátaink magyar idő szerint késő este is ott vannak a madzag másik végén. Viszont nekem állandóan hibaüzenettel kidob a chat rögtön az elején amikor elindítom a beszélgetést, majd kb egy perc múlva újra, aztán utána működik jól. (Talán a kínai "NSA" ilyenkor kapcsolódik be a levelezésbe ) Más nem tapasztalta ezt a problémát?Érdekes dolog, hogy egy napig az Aliexpress rajta ül a pénzen amit levon a kártyáról "Payment Verification" címszó alatt. Tekintve, hogy az Aliexpress a világ legnagyobb webáruháza, ez az egy napos zárolás azért elég szép összeget fialhat nekik a több millió vásárlásból.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Nekem sok száz eBay-es rendelésem van, és 25 Aliexpress. A tapasztalatom eddig jobb az Alival, mint az eBay-el. Az, hogy minden küldemény trackinges, magasan jobb mint az eBay-en.
Az pedig, hogy az adott termékre adott összes értékelés látható a termék adatlapján, egy nagyon szuper dolog. Így láthatom, ha adott eladó a magas értékelését 1000 golyóstollból szedte össze és mellé a 10 eladott drága termék közül mindegyik problémás volt. Ezt az egyszerű monitorozást hiányolom az eBay-en.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Oda kell írni, de le tudod vele egyeztetni, hogy vette-e az üzenetet. A rendeléseidhez belépve az érintett terméknél ha rányomsz a "View Detail" pontra alul találsz egy message mezőt. Oda beírod, hogy szeretnéd megerősíteni, hogy neked X-Y színű termékek kellenek.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
-
kirkri
addikt
válasz Gabesz1019 #65 üzenetére
Mostanában két hét alatt ideértek a China Post küldemények.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Gabesz1019 #79 üzenetére
Gondolom te forintban fizettél érte, nem euróban. Ebből következik, hogy az áfa arra a forint összegre megy rá, amit fizettél a termékért+postaköltségért, ugyanis a kettőt összevonva róják ki a sarcot.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Én korábban is állítottam az eBay topikban, hogy a svéd postás küldeményeket elvileg kizárt, hogy megfogják a vámosok, mivel nincs rajta semmilyen kínai feladó. (Legalábbis az én összes ilyen csomagomon csak stockholmi feladó szerepel.)
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz ---Lasali--- #102 üzenetére
A My Orders menüben a vásárolt terméknél van az "Open Dispute".
Bár ha több hónapja várod már a terméket, akkor valószínüleg nem reklamálható már, és akkor nincs "Open Dispute" gomb. Ebben az esetben nem tudsz semmit tenni, max annyit, hogy beígéred az eladónak a negatív értékelést, ha nem adja vissza a pénzed.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz whitewitch #108 üzenetére
a bank fogja átváltani.
Nem fognak többet levonni, mint amennyibe a termék kerül. A pénzed nem az eladó emeli le a számládról, hanem az Aliexpress, és mivel az Aliexpress a világ legnagyobb webáruháza, biztos lehetsz benne, hogy figyelnek a biztonságra.21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Flowy-Melcsi #126 üzenetére
A számládra fog visszamenni a pénz. Tuti nem érkezett még meg? Bankonként eltér, van ahol nem bejövő utalásként jelentkezik, hanem a vásárlás törléseként.
Az, hogy az eladó elfogadta miként történt? Csak visszaírt, hogy OK, vagy a rendszerben is megjelent?
Transactions alatt a Refunds&Disputes fülön kell látnod azt a terméket, amire kaptad a refund-ot.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Nem gondolom, hogy túldramatizálod, én csak a saját tapasztalatom írtam meg.
Én azért írom ékezet nélkül minden külföldi rendelésnél, mert jött egyszer úgy kínai webshopból csomagom, hogy a nevemben és a címben is kis kockák szerepeltek az ékezetes betűk helyett. Na, az már valóban nagyobb kihívás a postásnak.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Tévedsz, az eBay-en is vannak ilyen esetek.
Én alapból kerülöm az olyan eladókat, akiknek nincs 100 feletti értékelésük. Mondom ezt úgy, hogy most bele kell ugranom egy nulla értékeléses eladóval kötendő üzletbe, mert máshol nem találtam meg amit keresek. De csak 3k-ról van szó, szóval nem kockáztatok sokat.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Winner_hun #154 üzenetére
Már csak azért is, mert az Aliexpress-en nem is lehet PayPal-el fizetni.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz szili.tamas1 #158 üzenetére
Így van, ráadásul az eBay-en a csomagok többsége tracking nélküli, szóval az ember csak várja a postást, hogy egyszer majd beesik. Szállítási időben nem lehet az eBay-t és az Alit összehasonlítani, mivel nem rajtuk múlik. Arról nem is beszélve, hogy az eladók nagy többsége mindkét oldalon árulja a portékát. (Az Alin ugyanazt olcsóbban, ebből arra következtetek, hogy az Ali olcsóbb lehet az eladóknak)
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Minden külföldről érkező csomagot vám elé állítanak.
Aztán az EU-ból érkező csomagokat tovább engedik, az EU-n kívülről érkezőket pedig az értéküktől függően vámolhatják. Hogy történik-e vámolás (illetve ÁFA fizetés) az több dologtól is függ, a csomagokat átvilágítják, és ha úgy tűnik olyan termék van benne ami a vám/ÁFA mentes határon túl van, akkor bekérik tőled a számlát és amennyiben beigazolódik, hogy az értékhatár felett van, akkor fizetni kell. Van hogy nagyon drága termékek sem akadnak fenn a vámon, szóval biztosat nem lehet állítani, hogy mi az ami átmegy.Jelen pillanatban még nem kell pánikba esni, várni kell, hogy mi lesz a csomag sorsa pár napon belül. Ha az jelenik meg, hogy a küldemény vámkezelve, akkor hamarosan megkapod és nem kell fizetned semmit. Ha a fenti szöveg helyett azt látod, hogy adatok bekérése, akkor van szívás.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Nem biztos, hogy vámolják, ha nincs egy termék mellett nagy értékről szóló számla, akkor inkább attól függ, hogy milyen drágának tűnik.
Minden további nélkül átcsúszhat egy akár 1000 dolláros gépalkatrész is, ha az csak egy vasdarab, amiről senki nem gondolná, hogy olyan drága valami lehet. Azonban a drágábbnak tűnő híradástechnikai termékek jó eséllyel megakadnak.Nincs jelentősége, hogy mennyi van ráírva. A vámosok is ismerik az internetet.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz zenodotosz #178 üzenetére
Nagy esély van rá, hogy hamisítvány. Viszont nagyon jó hamisítványokat is árulnak már. Két-három éve a Converse tornacipők voltak nagyon kapósak a Vaterán, azok is mind az eBay-en vásárolt kínai hamisítványok voltak. A barátaim közül többen is vettek és nagyon elégedettek voltak a minőséggel.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Flowy-Melcsi #203 üzenetére
Csinálj kérlek egy képernyő mentést a Refunds&Disputes fülről, ahol látszik a termék.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Flowy-Melcsi #213 üzenetére
A képek alapján már meg kellett volna kapnod, szóval ne várj tovább.
Itt vedd fel a kapcsolatot az Aliexpress customer service-el, és írd le nekik, hogy nem kaptad meg a pénzed és legyenek kedvesek utánanézni.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Sajnos nem minden banknál van.
Én csak kizárólag erre a célra tartottam meg az Erste számlámat, mert náluk van virtuális kártya, ami sajnos az UniCreditnél nincs ahol a tényleges számlám vezetem. Így kidobok ugyan minden hónapban 800 forintot feleslegesen, de legalább biztonságban tudhatom a pénzem az utolsó kis sufni kínai webshop esetén is.[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Az OTP-nél van virtuális kártya.
Csak nekem kerül 800 forintba, mert kizárólag csak erre tartom fenn az Erste számlámat, tehát nem a kártya kerül havonta 800 forintba, hanem a "felesleges" számla.
A kártyának éves díja van, olyan 1500 forint körül szokott lenni, de van olyan számlacsomag, amihez ingyen jár.21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Én az Erste változatról tudok nyilatkozni, de gondolom a többinél is hasonló elven működnek.
Egy állandó egy forintos limit van a kártyán, amit te meghatározott időre és tranzakció számra meg tudsz változtatni az internet bankon (vagy a telebankon) keresztül.
Tegyük fel beállítod, hogy ma 21:32-től holnap 12:00-ig összesen 2560 forintot lehessen csak leemelni a számládról a kártyával. Amint letelt a beállított idő intervallum, visszaáll az 1 forintos limit a kártyán.
Illetve mint említettem, tranzakció számot is meg kell adni, tehát például az említett idősávban csak 1 vásárlást lehet indítani a kártyával.Sok esetben a virtuális kártya nem is kártya, csak egy kártyaszámot küldenek el neked, hiszen csak internetes vásárlásra lehet őket használni, tehát csak az adatok kellenek róla. (Az Erste változat valóban bankkártya kinézetű, de nincs benne sem mágnescsík, sem chip)
Amíg csak az eBay-en vásároltam, addig nem volt virtuális kártyám, de mostanában egyéb kínai webshop-okban is szoktam vásárolni, ahol előfordul, hogy nem lehet PayPal-el fizetni, és ott már nem akartam megadni a "rendes" bankkártyám adatait.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Benne szokott lenni a hirdetésben, hogy mik a feltételei a visszaküldésnek. Az Ali tutira nem fogja behajtani. Viszont amennyiben határozottan állítod, hogy márpedig az eladó hibája miatt nem vagy hajlandó fizetni és negatív értékeléssel fenyegetőzöl, akkor be szokták vállalni az eladók a visszaküldés költségét.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Én egy hét után szoktam írni az eladónak, hogy nem működik a TN.
Ilyenkor visszaír, hogy feladta és hamarosan megjelenik a rendszerben, aztán gyanús, hogy ilyenkor adja fel ténylegesen, mert másnap meg szokott jelenni valóban, egy nappal korábbi felvételi dátummal.21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz blueMerle #1120 üzenetére
Igen, a sumákabb eladók szeretik előadni, hogy pár nap amíg megjelenik a tracking a rendszerben, holott China Post és Hongkong Post esetén rögtön megjelenik. Ha mégsem, akkor az eladó csak befoglalta a számot és nem adta még fel a csomagot.
Sweden és Swiss Post esetén valóban pár napos késéssel bukkan csak fel a csomag a rendszerben.Egyszerre nyolc csomagot rendeltem szerdán és ebből 5 már el is hagyta tegnap Kínát. A maradék háromra ma ráírtam, hogy mikor szándékszik ténylegesen feladni, erre ma az egyik feladta.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz WOT-H-A-C #3316 üzenetére
Ma egy kicsit csalódtam az Aliban.
Vettem november 11-én különböző kültéri karácsonyi világításokat kb. 6k értékben.
Az eladó 49 napot garantált kézbesítésre.Kaptam ugyan egy tracking számot egy hét után, de egy jó ideig nem mutatott semmit, így gondolom csak befoglalta, és a terméket nem adta át a szállítónak. Írtam neki, hogy a karácsonyi szezonban kellene a termék, nem tavasszal, így legyen kedves mihamarabb küldeni. Erre az volt a válasz, hogy 11/11-én nagyon sok rendelést kaptak, küldi amint tudja.
Mivel a világítások nem érkeztek meg, így végül vettem itthon karácsony előtt két nappal.
Aztán a 49 nap leteltével (30-a körül) nyitottam egy dispute-ot, és kértem vissza a pénzem. Ezt ma az eladó a dispute lejárta előtt pár órával elutasította és a delivery time-ot kiterjesztette 7 nappal.
Gondoltam semmi baj, eszkalálom a dolgot az Alinak és visszakapom a pénzem.Tévedtem, ugyanis az eszkalálás gombra nyomva ezt az üzenetet kapom:
"Due to the seller has promised you will receive your order before 09. Jan 2015. You can not escalate this dispute, please be patient or contact the seller to confirm the delivery status."
Chat-eltem a customer service-el és azt az ígéretet kaptam, hogy továbbítja a megfelelő osztálynak a problémámat. Érdekesség a dologban, hogy tőlem kért egy print screen-t, arról, hogy 49 nap volt a garantált kézbesítési idő, azt hittem ezt látja a tranzakciónál.
Szóval én azt vártam volna az Alitól, hogy az eladó ne tudja kénye-kedve szerint módosítani a feltételeket.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz djnyakesz #3318 üzenetére
Igen, ez volt számomra is a meglepő.
Azt hittem a garantált kézbesítési idő az kőbe vésett szabály, ha nincs termék, akkor visszajár a pénz automatikusan.Egyébként volt korábban egy ügyem, aminél nem jutottunk egyezségre az eladóval és eszkaláltam az ügyet. Ekkor átváltott olyan státuszra, hogy az Aliexpress kivizsgálja az ügyet. Ez egy hétig nem is változott, akkor megunta az eladó és kiegyezett velem egy részleges visszatérítésben. (Kíváncsi lettem volna, hogy hány hét kellett volna az Alinak kivizsgálni az ügyet, ha ekkor nem zártam volna a case-t)
Szóval ez a reklamáció ügyintézés még nem igazán megy az Alinak az eBay-hez képest.21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz SUPREME7 #3320 üzenetére
Ráadásul most van egy női pulóverem (kb 2000 forint volt), amit a mérettáblázat alapján rendeltem ugyan, de nagyjából egy gyerek méret érkezett. Írtam az eladónak, hogy ez használhatatlan, erre felajánlott 1.2 USD visszatérítést. Case-t nyitni felesleges, mert akkor azt a választ fogom kapni, hogy küldjem vissza a terméket és ezután visszakapom a pénzem (a postaköltség meg drágább lenne, mint a pulóver ára). Szóval szerintem bevágom neki az egy csillagos értékelést és kenje a hajára az 1 dollárját.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz WOT-H-A-C #3326 üzenetére
Ellent kell mondanom, ez nem egy felelőtlen kijelentés az eladó részéről, hanem egy tudatos szolgáltatás.
Nagyon sok esetben van 30, 45 napos garantált kézbesítés.
Ha ugyanazt a terméket közel hasonló áron adják, és az egyik eladó 30 napot vállal rá, a másik pedig 60-at, akkor értelemszerűen a 30 naposat fogom választani. (Ha még hamarabb akarom megkapni, akkor megveszem az eBay-en EU-n belül) Ráadásul aki nem a 60 napos kézbesítést írja be, az biztos lehetsz benne, hogy fel is fogja adni a csomagot másnap, hogy tuti megérkezzen időben, míg a "60 napos eladó" bőven ráér, amit sokan ki is használnak közülük. Az ilyen eladó csak egy tracking számot ad meg, mert kötelező x napon belül feladnia a terméket, majd amikor ténylegesen feladja, akkor megadja a valós TN-t.A 60 napos visszaszámlálás az a Purchase Protection, ami nem egyezik meg a garantált kézbesítéssel. Előbbi az Aliexpress szabályozása, az utóbbi az eladó önként vállalt szolgáltatása. Ha ez utóbbi nem számít semmit, akkor miért van külön ilyen pont minden terméknél?
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz wwenigma #3328 üzenetére
1; Ha van egy centiméterben megadott mérettáblázat, és te is tisztában vagy a saját méreteiddel, akkor azért nagyon pontosan be lehet lőni, hogy adott ruha jó, vagy sem. 2008 óta vásárolok az eBay-en és - ugyan nem az a jellemző vásárolt termék -, de több ruhát is vettem már. Ha van mérettáblázat, akkor a kínai centiméter ugyanaz, mint a magyar. Mint írtam, csak betűjelzéses méret alapján nem vennék ruhát, mert az valóban eltér, mivel a kínai XL nagyon más mint a világ más tájain. Erről szerintem felesleges vitáznunk, mert ennek csak kötekedés kinézete van.
Mivel tisztában vagyok vele, hogy a refund feltétele a visszaküldés, így benyeltem az összeget, de nehogy már 5 csillagot adjak egy olyan üzletre, ami nyilvánvalóan durván eltér attól, mint amit "ígértek" nekem.2. Íme a szabályzat:
*What is 'Full refund if product isn’t received within the stated delivery time'?
Sellers on AliExpress set the delivery time period (anything up to a maximum of 60 days). If a buyer shows that they did not receive their purchase within this stated delivery time, the seller will give a full refund.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz WOT-H-A-C #3329 üzenetére
Kérlek hagyjuk a személyeskedést...
Több száz eBay-es és közel száz Aliexpress vásárlás után tisztában vagyok vele, hogy miként mennek a kínai vásárlások. Attól, hogy több hónapja nem posztoltam a topikokba nem azt jelenti, hogy most kezdtem az ilyen vásárlásokat. Rákeresve a nevemre az eBay topikban, 2010-es hozzászólásokat találhatsz tőlem, ami segítő szándékú, szóval nem értem mi ez az ellenséges hangnem részedről?
A madár csalogatásról annyit, hogy egy hozzászólással feljebb linkeltem, hogy mi is az Aliexpress szabályzat erre a garantált szállítási időre. Ha ezt beállította az eladó és nem tudja teljesíteni, akkor a vevő joggal kéri vissza a pénzét. Ennyire nem szoktam ragaszkodni a határidőkhöz, de ebben a konkrét esetben, amikor direkt kérem az eladót, hogy legyen kedves postázni mihamarabb, és így is két hétig tart mire sikerül feladnia, akkor igenis kérem vissza a pénzem. Azt is aláírom, hogy 11/11-én sok megrendelést kaptak, de ezt oldja meg az eladó, ne az én gondom legyen.
(#3331) WOT-H-A-C: Persze, a negatív értékeléstől való para miatt sokszor inkább visszaadja a pénzed, de az eBay és az Aliexpress is az eladó javára dönt egy eszkaláció esetén, ha nem vagy hajlandó visszaküldeni a terméket.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Jocó1977 #3332 üzenetére
Üres doboz nem jellemző, én eddig szerencsére nem futottam bele.
A sérült termék előfordul, itt már eladója válogatja, hogy miként reagál.
Ebben az esetben általában azt ajánlják fel, hogy az ár egy részét visszaadják és használd a terméket ahogy van, vagy küld vissza az eladónak és kicseréli újra, vagy visszaadja a pénzed.
Aztán olcsó termékeknél előfordul az is, hogy nem kéri vissza, csak küld neked másikat helyette. Ez jellemzően kezdő eladóknál fordul elő, akinek számít az, hogy milyen értékelést adsz neki. Ha egy eladónak már több ezer pozitív értékelése van, akkor tapasztalataim szerint nem ennyire "nagylelkű", inkább ragaszkodik a visszaküldéshez. Természetesen ez csak személyes tapasztalat, minden eladó más.Volt sok évvel ezelőtt egy eladó, akivel kötöttem elég sok üzletet. A hónapok alatt annyira összehaverkodtunk, hogy például a lányom születésnapjára küldött egy Hello Kitty táskát ajándékba. Nem volt egy eget verően nagy összeg, de gesztusként hatalmas.
(#3336) WOT-H-A-C: Én sehol nem írtam, hogy üzenetben írta volna az eladó, hogy ideér 49 nap alatt. Minden terméknél ott szerepel az eladó által megadott garantált kézbesítési idő, esetemben is ott volt feltüntetve a 49 nap. (Ezt nem neked írom kioktatás képen, csak biztosan van olyan fórumtárs, aki nem tudja)
Hirtelen arra sem vennék mérget, hogy amennyiben ez az általános 60 naptól eltér, akkor a visszaszámlálás a purchase protection mezőben nem kevesebbről indul-e. (Sajnos most nincs olyan úton lévő termékem, aminél ne az általános 60 nap lett volna megadva garantált szállításnak.)
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Olympus M.ZUIKO DIGITAL 25mm f/1.8 objektív
- Xiaomi Redmi 9 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot
- Dell Latitude 7310 2in1 Alu i7-10810U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill.