-
Fototrend
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
viktorhu
veterán
válasz Criminal017 #12924 üzenetére
Köszönöm!
-
viktorhu
veterán
válasz FreedomHUN #12995 üzenetére
Nem lehet, hogy megkaptad? Pl. az sms-t vártad, de az nem jött, a számlatörténeteden pedig rövidebb időszakot néztél - 1 dollár nem ugrasztja meg úgy az egyenlegedet, hogy észrevedd. Az alis ügyfélszolgálatos pedig tippelhetett a kezelési költséget illetően - vannak országok, ahol tényleg vonnak költséget a külföldről beérkező utalásból, bár szerintem a chargeback tranzakcióból nem illene, de szerintem nem tudott másra gondolni, mint hogy biztos a bank levonta mint tranzakciós díjat.
-
viktorhu
veterán
válasz FreedomHUN #12997 üzenetére
Kártyás chargebacknél nekem nem szokott sms jönni, hiába kapok amúgy minden tranzakcióról sms-t. Én is volt hogy azt hittem, nem kaptam vissza a pénzt (még az ali előtti időkben), mert az sms-t vártam
-
viktorhu
veterán
válasz Vertigo18 #12999 üzenetére
"Mondjuk az az üzenet eléggé érdekelt volna, amiben leírják, hogy mivel kevés az összeg, ezért nincs refund. Kár, hogy már nincs meg."
Valószínűleg nem ezt írták. Ők látták, hogy a pénzt visszaküldték, a vevő meg nem kapta meg, akkor legvalószínűbb okként azt feltételezték, hogy ez olyan kicsi összeg, hogy ha a bank tesz kezelési költséget a tranzakcióra, akkor az elvihette az egészet. Simán lehet, hogy más országokban van ilyen (tudok olyan országról, ahol a külföldről érkező utalásokból 20 dollárt mindjárt eltesz magának a bank), ezért jobb ötlet híján ezt feltételezték.
-
viktorhu
veterán
válasz gerleimarci #13119 üzenetére
Várni a pénzre Az eladó megerősítette, hogy megérkezett, ezért lezárult a vita a megállapodásnak megfelelően. Nálam nem erősítette meg a beérkezést, így timeout-tal zárult az enyém, de én is megkaptam a pénzt.
-
viktorhu
veterán
válasz gerleimarci #13121 üzenetére
Elvileg azonnal elindítják, és kell egy pár nap, akár egy hét is, amíg a chargeback megjelenik a kártyához tartozó számlán.
-
viktorhu
veterán
válasz havri1 #13138 üzenetére
Tegnap pont ezzel a lapos kábellel tettem töltőre a már csak pár százalékon lévő mobilomat, majd elkezdtem filmet nézni. Egy-másfél óra elteltével kikapcsolt a telefon
Úgy látszik, hogy ez a lapos kábelük nem jó design - eddig nem tűnt fel, mert minden cuccom másik kábellel hajlandó tölteni - van egy USB C tabletem, ami csak egy majdnem 5000 forintos hama kábellel tud feltöltődni, bármi mással gyorsabban merül, mint töltődik, miközben a mobilomnak ugyanaz a hama kábel csak 0,3-0,5 mAh-t ad le. A telefonjaink meg a micro usb-s tabletek meg ugreen kábellel töltődnek leggyorsabban, de nem a lapossal, hanem a "hagyományos" formájúval. Néha egy ROM csere vagy sima update is megváltoztatja, hogy melyik kábelt hogy viseli az adott készülék.
-
viktorhu
veterán
válasz #16729600 #17362 üzenetére
Meg kell nézni, hogy kitől rendelsz. Ez egy piactér, nem egy áruház. Nekem már évek óta nem fordult elő, hogy ne érkezett volna meg valami, pedig szinte mindent Aliról vásárolok (havonta több mint egy rendelés). Dispute-ot utoljára több mint fél éve nyitottam, akkor is az eladó előzetes beleegyezésével.
-
viktorhu
veterán
válasz TripleB #17419 üzenetére
Milyen státuszt kapott a rendelésed? Dispute-tal tudod visszakapni a pénzedet (ha engedi még megnyitni - igaziból akkor kellett volna azonnal, amikor felajánlotta a visszatérítést, mert annak ez lett volna a módja). Írd bele a dispute kérésbe, hogy megállapodtatok erről a feladóval (screenshot arról, amikor azt írta, hogy visszaadja a pénzedet); így kivédheted az esetleges vis major hivatkozást azzal, hogy ő maga ajánlotta a refundot.
-
viktorhu
veterán
Nem kerül bele minden részlet a trackingbe sima postai szállításnál, általában csak elindul a posta nemzetisége szerinti országból, és egyszer csak megérkezik a célországba, hogy közben hány helyen pakolták át, azt nem kötik az orrunkra. Itt pekingi pakolásról olvashatunk, a lezuhant járat meg Hong Kong-ból indult.
A trackinget ilyen módon nem tudja meghamisítani az eladó, mert az a posta rendszeréből jön - egyetlen csalási lehetősége az lenne, ha a baleset után írt volna be egy abban érintett tracking számot, az meg elég feltűnő lenne.
-
viktorhu
veterán
Például mert lassú a posta? Nem tudjuk a választ, de a tracking hivatalos, szóval "ez van". Hogy miért nem fizetik vissza automatikusan, azt nem értem én sem - van rá rendszerük, kezdő alisként én is kaptam automatikus visszatérítést, amikor csalótól rendeltem telefont. Nem kellett semmi dispute, Ali magától zárta a rendelést és refund volt. Ezért kérdezem, hogy mi a rendelés státusza - lehet, hogy most is automatikus refunddal zárták le? Vagy vis maiornak tekintik?
-
viktorhu
veterán
Érdekes viszont, hogy pl. az Alipaynél nincs Amex opció, miközben meg egyéb fizetési módot választva azzal is lehetne fizetni:
http://activities.aliexpress.com/adcms/help-aliexpress-com/payment_method.php
-
viktorhu
veterán
Igazad van, béna voltam Nem néztem most meg rendesen, de határozottan úgy emlékszem, hogy pár hónapja még ott volt.
Valószínűleg nem a memóriám játszik velem, mert az Amex oldalán is volt egy bejelentés róla (ezt most találtam):
https://network.americanexpress.com/gr/en/homepage/benefit/aliexpress.aspx
-
viktorhu
veterán
válasz Norbi29 #17513 üzenetére
Akkor itt nem a Te rendelésedet törölték, hanem az ő rendelésüket a csomagod elszállítására. Mondanám, hogy kérdezd meg tőlük, hogy mi történt, de hiába, mert úgysem mondanak igazat (kulturálisan nem tudják a problémákat felvállalni, szóval ha lenne valami teljesen vállalható oka a problémának, inkább mesélnek valamit (visszajött a vámról, úton van már, épp csomagolják, a speditőr tracking számot változtatott stb), mint hogy bevallják, hogy hibáztak és arcot veszítsenek).
Azért írj rájuk, és a válasz alapján eldöntöd, hogy dispute és pénz vissza, vagy ráér és adsz még nekik időt.
-
viktorhu
veterán
Amikor 2013-ban kezdtem az aliexpress-ezést, még külön javasolták, pedig akkor is korlátozva volt az elérés. Amikor dispute-ot nyitottál, ott írta, hogy a hosszabb videót javasolt youtube-ra feltölteni.
A "nagytesónál" még mindig a youtube az egyetlen videós lehetőség:
https://service.alibaba.com/buyer/faq_detail/13858387.htm
Gondolom, hogy magánszemély vevők (aliexpress) esetében egyszerűbbnek tartották, hogy egyenesen fel lehessen tölteni a dispute felületre, de én tavaly, amikor egy mobilt küldtem vissza, két sikertelen feltöltési kísérlet után maradtam a youtube-nál továbbra is. GPS miatt reklamáltam, és egy hyperlapse-videót töltöttem fel a munkába való navigálásomról
-
viktorhu
veterán
Akkor miért ezt a módot írja az Alibaba még mindig? Mert nem eladó- hanem vevőcentrikusan gondolkozik, mivel ez egy kereskedelmi platform, tehát azt a megoldást ajánlja, ami a vevőnek kényelmes. A kínaiak meg nézik VPN-en keresztül, ahogy kínában élők videóival is tele van a youtube.
-
viktorhu
veterán
válasz joergie #17619 üzenetére
Igen, ezt elvileg a kártyatársaságok kötik ki - visszafizetésnél a boltnak ugyanarra a kártyára kell visszaküldenie a pénzt, amire jött.
Nekem hitelkártyám szűnt meg (ellopták), és arra kellett refundoltatnom tavaly nyáron, de mivel a hitelkártyához is tartozik technikai számla, a bank azon jóváírta - megjelent az egyenlegemben a visszautalás.
Ha Neked már a számlád sincs meg, akkor tényleg nehéz ügy, nem tudom, hova tudják jóváírni az összeget. -
viktorhu
veterán
válasz cucimaciq #17640 üzenetére
Olyat tudsz csinálni, hogy
- kérsz vpid/eori számot a navtól
- megkéred az eladót, hogy valós értékkel küldje az árut, a számlán legyen rajta az ő cégneve, meg a tied is, még jobb, ha a vpid számot is ráteszi
- a számla alapján a vámhatóság kiállít egy vámhatározatot, ezt már lefűzheted a számlával együtt (szabad forgalomba bocsátás - te vagy az importőr, minden ezzel kapcsolatos kötelezettség / felelősség a tied)
- kifizeted az import áfa-t, megkapod a terméket. -
viktorhu
veterán
válasz Petrov144 #20913 üzenetére
Ha az itteni user nevednek van köze a valódi nevedhez: a Pety is lehet egy Petrov. Érdemes volna az emaileden is jelszót változtatni, megnézni, hogy nem kaptál-e jelszóemlékeztetőt mostanában (email, facebook fiók). Ha pl. nagyon egyszerű jelszót adtál meg akár az alinál, akkor még véletlenek sorozata is lehet (pl. bizonytalan volt az email címében, és a Tied hasonló az övéhez).
-
viktorhu
veterán
Ha időben nyitott volna dispute-ot, akkor is az eladó felelőssége lett volna, hogy nem érkezett meg a küldemény. A küldeményt pedig a feladó tudja a postán reklamálni, szóval a lehetőség nála van, nem a vevőnél. Semmiképpen nem tartom rosszindulatnak ráírni az eladóra, hogy még mindig nem jött meg a csomag, és megállapodni, hogy pl. paypalra küldje vissza a pénzt (mivel dispute-ban már nem lehet), cserében ő meg megrendeli tőle újra ugyanazt a csomagot, és ha még pending értékelés van, akkor az mindenféle fenyegetés nélkül ösztönözni szokta az eladókat (van a fordítottja is, amikor vouchert ajánlanak a full ötös értékelésért, szóval nem kicsit fontos nekik a dolog).
-
viktorhu
veterán
Érdekességként: a héten megérkezett egy tavaly novemberi rendelésem Persze már rég visszakaptam a pénzt, úgyhogy most a paypalt gazdagítottuk egy újabb tranzakcióval.
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- ÚJ Apple Pencil 1 - 2 első és második generációs BONTATLAN AZONNAL ÁTVEHETŐ DEÁK TÉR
- ÚJ BONTATLAN Macbook Air Apple M1 M2 M3 Legújabb Magyar 1 év Garancia Deák Térnél Azonnal Átvehető
- ÚJ Bontatlan iPad Air 5 M1 2022 10.9 256Gb Space Grey 1 év Apple Gar AZONNAL ÁTVEHETŐ DEÁK TÉRNÉL.
- Apple Watch Series S8 41mm Stairlight ÚJ BONTATLAN Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciáv
- Akció Új Bontatlan 2023 iMac 24 M3 Chip 8/10 8GB/256GB SSD Azonnal Deák Térnél Átvehető 1 év garanc
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest