Új hozzászólás Aktív témák
-
Ragnar_
addikt
Én GoW CPU tesztet linkeltem, gondolom az lehetett, ott a magok/szálak skálázódása érdekes, (8 szálig skálázódik egyébként.. 5960k=4770k) viszont nem nagyon mérvadó, hiszen kb. 2 UE4-es játék van jelenleg a GoW4, és az Ark ... [link]
Bár mondjuk azért később valószínűleg lesz több UE4-es játék is.[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Ragnar_
addikt
Nade mi lenne ha 100% tudná hajtani a 6 magot ? Sok ilyen sokmagos threades procitesztnél megfigyeltem, hogy 45 % átlagos procihasználat megy a tesztek nagyrésze alatt. Mondjuk, ha VGA limit van, akkor a CPU addig pihen, hiszen fölösleges a VGA-t több adattal ellátni, ha az 100%-on nem tud több framet megjeleníteni. Persze az se szerencsés, ha a 4 mag 100%-on teker, és az miatt van FPS cap..
(Nem tudtam, hogy a prociterhelés mérő nem teljesen hiteles, és még elhiszem az eredményeket)
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Ragnar_
addikt
Low Level API témában Doom amit láttam (AotS nem próbáltam) Vulkan alatt + 20% FPS, bár doomnál gyakorlatilag proci legyen a gépbe, még az is szinte mindegy, hogy i3, vagy i7.. [link] Azért ritka az ilyen konzolport inkább az a jellemző, mint Dishonored2/Deus Ex MD, hogy bármilyen PCn képes akadni. Jó mondjuk doomban nincsenek nagy nyílt belátható területek..
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Ragnar_
addikt
Igen, ebből a szempontból a doom és Idtech6 engine nem releváns, viszont ilyen is van. Ez kb. az ellentéte a Gow4-nek, ahol meg i3=i5<i7.Új Prey úgy tudom Cryengine lesz, úgyhogy annál valószínűleg jobban skálázódik majd a többszál.
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Ragnar_
addikt
Játékról van szó, nem benchmarkról, ebben az esetben azt tesztelték, hogy az elérhető legnagyobb teljesítményű VGA-val (aminek egyébként a legkisebb a limitáló tényezője) milyen procival mennyit megy. Persze nézhették volna 1024*768-ban low beállításokkal is, hogy skálázódjon valamennyire a proci, de annak a valós használathoz nem sok köze lenne. A vásárlók töbssége valószínűleg nem azzal kezdi a játékot, hogy beállítja 1024*768 low-ra. Ha az engine már i3 al is VGA limites ott nem számít a proci.. GoW-nál viszont i7-el (8 szálig) magasabb FPS-re lehet számítani, mint i5-el. Az ilyen tesztekből ennyi derül ki. Ezek a jellemzők nagyjából engine-enként változnak.
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Ragnar_
addikt
A 'nincs threadekre skálázódás 980Ti '-vel is eredmény, csak éppen sokmindent nem lehet vele kezdni. Kb annyi, hogy Idetch6 enginnek mindegy a proci, inkább VGA kell az optimális teljesítményhez, bár mondjuk egy nyílt világú játéknál már nem biztos , hogy ugyanez lenne a helyzet idtech6-al.. Hogy milyen teljesítményhez milyen VGA azt nyilván VGA tesztekben lehet megtalálni. Szóval azért nem teljesen 'haszontalan'. Mondjuk ha készítenénk egy táblázatot enginekre lebontva, hogy melyik skálázódik többmagra és melyik nem, a doom/idtech6 a nem skálázódik kategóriába tartozna. A Cryengine 3 a skálázódik, 8/12 szálig kategória lenne. GoW skázázódik 8 szálig (kb.25-30 avg. FPS + 80% min. FPS..)pl.
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Ragnar_
addikt
Ez általában engine sajátosság, csak annyit mutat, hogy a FO4 skálázódik többmagra.. Másrészt, ha 1080-al GPU limited van amivel a procitesztet csinálják (vagy 980Ti majdnem mindegy) akkor valószínűleg bármelyik másik VGA-val is az lesz. Tehát 980Ti-vel a doom nem skálázódik többmagra, a FO4 pedig igen. Az se lenne sokkal jobb infó, hogy 720p lowon skálázódna, de 1080p-n meg már GPU limit lenne. (QHD/4k meg ugye méginkább) Nem kevés játék GPU limites max grafikai beállításokon. Ha meg ugye lowon vagy miden van a részletesség, az még mindig inkább a VGA oldalról szabadít fel erőforrást.
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Ragnar_
addikt
A videoban jól látszik a nagyjából 2 féle típus. Egyiknél (asszem maffia3 lehet) 6500vs6700 avg FPSben van vagy 20% minben viszont már 50 % miközben a 4 mag 100%-on megy addig a 8 szál olyan 70-85 %-on. A Tomb Raidernél meg a másik eset. Nincs 5 % eltérés FPS-ben, ellenben 4 mag olyan 85-90%-on megy a 8 szál meg 50-60 % -on.. valószínűleg GPU limit van..
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Ragnar_
addikt
Ez igaz. Ultra meg High preset és FHD alatt is van élet az kétségtelen, GTX 760-ról váltottam nemrég, Doomot 720p-ben játszottam, (de highon, mert gyakorlatilag nem volt FPS-ben különbség low és high között). Azért még mindig a felbontás viszi el a legtöbb VGA erőforrást. Valóban, min FPSnél fura a 40 vs 70 az avg.-nél meg csak 20%. Valószínűleg pillanatnyi min. FPS-t regisztrál, ahol ugye nem a minimumok átlaga van mondjuk sec-enként.Minél nagyobb a min. FPS annál egyenletesebb a frametime, ami azt mutatja gyakorlatilag, hogy mennyire smooth, folyamatos stutteringmentes. Sok tesztben az látszik egyébként, hogy a min. FPSek növekednek leginkább több szálon, ha az skálázódik.
Szóval nagy általánosságában szerintem mondhatjuk, hogy egyelőre totálisan enginefüggő, hogy érdemes-e 4+magos és HT-s procit venni játékokhoz. (Persze roszabb nem lesz tőle nyilván)[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen