-
Fototrend
AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Megnyitott a Retro beárazás topik!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Czo
őstag
válasz envagyok #98672 üzenetére
A DOS folderben csak a himemx es a dos-logo.sys van. Mivel ez nem DOS 6.22, ezert nincs ott DOS 6.22. A Windows hozza a sajat DOS toljait a %WINDIR\COMMAND folderben.
Minden hangkartyat az oda valo "konfigresszel" initelj. Nekem ez egy PnP-s CQM-es SB16 miatt volt anno benn.
Az ULTRA16 az a 16 bites Gravis daughterboard konfig sora, amit akkor raksz be, ha vagy van daughterboardod, vagy Maxod van, aminel a daughterboard tartalma rajta van a kartyan. Ez a gyakorlatban a CS4231A chipet jelenti, ami ad DirectSound drivert Windows 9x-hez, hiszen a CS4231 az nem mas, mint a Crystal Windows Sound System chipje illetve, egesz jo SB Pro DSP implementaciot tartalmaz, ezzel pedig, javitja a MegaEM/SBOS SB emulaciojat (ezert van Max-hoz kulon MaxSBOS). A PnP kartyak Interwave chipje integraltan "tartalmazza" (ezert van Interwave kartyaknak kulon IWSBOS). Sok jatek, ami nem tamogat GUS-t, de pl. tamogat Windows Sound System-et, megszolaltathato seged szoftverek nelkul ha be tudod irni a jateknak az I/O cimet a chipnek, illetve, ha hexeditorral megpatcheled a jatekot. Mert habar hardweresen ez ugye maga a WSS, de mas I/O cimen van, igy nem teljes a kompatibilitas.
A CTMouse-t oda teszed, ahova akarod. Nalam az a regi megszokas volt, hogy a DOS dolgai voltak a \DOS -ban, es minden 3rd party kiegesztio a \UTIL -ban. Azert hanytam bele mindent 1 directoryba, mert a PATH-nak van maximalis merete, igy pedig, minden cucc, amit oda beraktam "egyben" kerul be a pathba, tobbek kozott ott voltak ugye a tomoritok (arj, rar, zip, uc2), a commanderek (nc, vc), a lemezcseszteto vackok (pctools, norton utility), az ilyen-olyan extra driverek (ctmouse, doslfn), tehat minden, ami DOS-hoz kell, de nem resze gyarilag a DOS-nak.
A doslfn.com driver hasznalhato arra, hogy azok a DOS-os szoftverek, amelyek Windows alatt, ablakban futtatva tamogatjak a hosszufileneveket, tamogassak ezeket pure DOS alatt is.
Van ugyan CD a gepben, de semmim nincs, ami ezt DOS-on hasznalna, igy nem volt meg szuksegem arra, hogy betoltsem a driveret.
Szerk: nem azert adtam, hogy ezt hasznald, hanem csak megmutattam, hogy en ezt hogyan raktam ossze. Nyilvan, a sajat gepeden, a sajat hardvereidnek, illetve a sajat igenyeidnek megfelelo kornyezetet alakitassz ki.
Szerk2: Kozbe rajottem meg, hogy mire jo meg a CS4231A. Ez tartalmaz egy mixer chipet is, amivel a GUS tudja allitani a mikrofon/line-in/cd-in hangeroket. A 3.7-es revizio elotti classicek nem tartalmaznak mixert, igy a 3 bemenet hangja csak on/off modon kapcsolhato. A hangok, amiket a GF1 generalt (gondolok itt a digi illetve MIDI hangokra), azok azert voltak hangeroszabalyozhatoak, mert maga a GF1 tartalmaz minden csatornahoz kulon egy 8 bites hangeroallitasi lehetoseget. Tehat a hangeroallitas, nem analog modon csokkentette a kimeneti jelszintet, hanem digitalisan csokkentette a jelet az adott GF1 csatornan. Ezert "zajos" a GF1, ha halkra veszed, ezert kell a pure GF1-es kartyakon elfelejteni a speaker out kimenetet, es ezert kell a line-out kimenetet hasznalni, ahol a gepen, minden hangerot fullra csavarsz, hogy a GF1 "szoftveresen" ne halkitson.
[ Szerkesztve ]
-
Czo
őstag
Nem errol irtam. Nincs a GUS-on mixer. Ha pl. elinditod a DOOM-ot DOS alatt, es tekered a DOOM hangero csuszkajat, akkor az egy Sound Blaster Pron az onboard mixert tekeri (mind a digi, mind az FM reszhez), GUS-on viszont, mivel nincs mixer, ezert a GF1 itt "szoftveresen" csokkenti a hangminta amplitudojat. Ha van egy mixered, ott a hangero csokkentese a zajt is csokkenti a jellel egyutt. Viszont GF1 eseten, a zaj marad, csak a jel csokken es az alacsony erteku jelek hamar kinullazodnak, tehat jelentos a torzulas is. Tehat jobban tudsz hangerot csokkenteni, ha kulso, analog eszkozt hasznalsz erre, mintha a kartya beepitett "kepesseget" hasznalnad ugyonerre.
En csak fulhallgatoval hallgattam anno a GUS hangjat, ott volt HDD ciripeles a speaker-out-ban, de a line-out-ot erositobe dugva meg nem volt, szoval nem nagyon hasznaltam soha, a kesobbi kartyak line-outjat sem soha.
-
Czo
őstag
válasz frescho #98721 üzenetére
O, az egy egesz jo gep. Viszont az 1.25, az mar nem MDD volt? QS az kimaxolodott 1.0-nel. Vagy ez valami upgradelt masina?
Abban az idoben egesz jo jatekgep volt a Mac, igy mehet akar bele egy Radeon 9600/9700/9800 is, de ha nVidia parti vagy, egy erosebb Fx, vagy egy Geforce 6 vagy Geforce 7 is belerakhato. Ezzel mar minden jol megy
Jatekokbol pedig hatalmas a valasztek, ha FPS kell, akkor CoD, vagy Halo is mehet az UT-ken kivul. De van Max Payne, Warcraft 3, ofkorsz StarCraft, SimCity 3000 es 4 is. De Doom3 is volt nativan.
Ha valami kuriozumot akartok mutogatni, akkor bele kell dobni egy Voodoo 2-t, es fel kell rakni egy macOS 8-at (aszem, az volt az utolso, amihez volt V2 driver). Es akkor valami olyan mutathato, amit kevesen lattak, illetve, amirol kevesen hallottak. Volt gyarto, aki az elso iMac (Bondi Blue) expaoinsion portjara gyartott Voodoo2 gyorsitot.
Szerk: Nekem regrol maradt egy G4 Sawtooth (400Mhz modell) illetve megvan meg az MDD is a PB mellett (dual 1.25 GHz). csak 3-4 ev van a 2 gep kozott, de kb eg es fold a ketto. Egyedul VGA-m nincs "jo", marmint egy Fx5500 van az MDD-ben, ami jobb, mint a gyari Radeon 9000.
[ Szerkesztve ]
-
Czo
őstag
válasz envagyok #98732 üzenetére
En, kb rogton "megkaptam", az OSR2-t, ahogy lett, vegre egybe lehetett particionalni a 2.5GB-s driveot. Ez a sima OSR2 volt, ami a 1111-es build. USB es AGP support updatekbe jott ezzel is, de nem emlekszem, hogy a build szam valtozott-e. Az ujabb OSR releasek ezeket mar tartalmazzak (hiszen azert OSR a neve). Ha vetted a PC-d, akkor az MS folyamatosan updatelte az OEM telepitoket (hiszen ezert OSR), ha epitett geped volt, vagy dobozos Windowst vettel, akkor csak a 950-es build jutott. Ebbe pl AGP meg USB varazsolhato volt updatevel, de FAT32 support pl nem. A Win98 hozta el a general tomegeknek a FAT32-t, plane, mert az tudott FAT16-t 32-re konvertalni.
-
Czo
őstag
válasz petakpa1 #98757 üzenetére
A J1 az a VGA feature connector. Ezen keresztul kulso eszkoz hozzafer 8 bites palettas modban a framebufferhez. Pl. anno tuner kartyabol, illetve dvd decoder kartyabol is volt ilyen. Mivel "szabvanyos" fejlesztese nem volt, illetve, eleg gyors lett a rendes busz a gepben, hogy azon at at lehessen tolni a kepet (pl kesobbi tuner kartyak, illetve pl a Nec PowerVR), igy kihalt. A Voodook ugy lettek volna az igaziak, ha nem kivulrol, analog modon vannak osszekotve, hanem digitalisan, belulrol
Hogy erted a tobbfajta memoriat? Ez mind MDRAM. van a kartyan 2db 8 megabites (908) es 2db 9 megabites (909). Tehat 2x1.125 + 2x1 azaz osszesen 4.25 MByte memoria van igy a kartyan. Mivel 22 bites a cimbusz, igy folosleges a kartyaba ebben a felallasban a 909-es chip, mert a 4.25 el van pocsekolva.
[ Szerkesztve ]
-
Czo
őstag
válasz petakpa1 #98761 üzenetére
A kartyanak 22 bites cimbusza van. 2^22 az pont, kereken 4 MByte. Hiaba toltessz bele tobb memoriat, nem fog belole tobbet latni/cimezni. A 2.25 MBytenak ott jon ki a haszna, hogy pont eleg 1024x768 24 bithez, mert az 2 359 296 byte (1024*768*3), 2.25 MByte pedig szinten ugyonennyi. Ha nem ilyen "elvetemult" meretu a memoriad, akkor 1024x768 24 bithez keves a 2 MByte memoria. Mas kartyaknal 2 MByte utan 4 MByte jon, itt viszont sporolhatsz, es tudsz kiepiteni pont 2.25 MByteos kartyat .
-
Czo
őstag
válasz FoxiestFox #98772 üzenetére
Bootolhatsz ugye pl CloneZillat (ez egy minimal linux, amiben van klonozas, menuvezerelt), illetve, van a kis dosos Ghost, amit ha raraksz a bootcdcdre, amivel DOS-t bootolsz, akkor ez a klasszikus szoftver, 20+ ev tavlatabol is tudja ezt En ezzel mentettem anno is.
En networkrol bootolok a menteshez, es halozatra ment a ghost. De ez, mar ilyen luxus megoldas .
-
Czo
őstag
válasz FoxiestFox #98782 üzenetére
Van is, meg nincs is Ha VBE 3.0-at tud a kartya, akkor erre van "szabvanyos" hivas, amivel az alkalmazasok be tudjak ezt allitani. Volt eehhez valami unirefresh vagy vberefresh vagy vbehz vagy unihz vagy valami hasonlo nevu cucc, ami TSR-kent benn ul, es megprobalja atallitani a Hz-t, ha felbontasvaltas tortenik. Nem mukodik minden jatekkal, nem mukodik minden kartyaval.
Szerk: ha nincs VBE 3, akkor minden VGA chipnel egyedi az a mod, ahogy ez beallithato. Abban az idoben, senki se tekergetett hertzeket.
[ Szerkesztve ]
-
Czo
őstag
válasz frescho #98787 üzenetére
Szerintem biztos. Ahogy Windows 3.1 alatt is volt 1-2 VGA driverebe Hz allitas, ugy a Modelineokhoz is ki mindenfele cuccal kellett szamolni a timingot, a vegen meg xvidtuneval elvegezni a vegso simitasokat . De DOS jatekban? VESA 3-ig nem volt crosscard kompatibilis opcio csak arra, hogy felbontast allits, de mire a Vesa 3 jott, addigra mar a DOS nem jatszott.
-
Czo
őstag
Jaja, mivel nem volt szabvanyos hely tarolni ezeket a beallitasokat, igy nem letezett rendszerkomponens, amivel valtani tudtal akar felbontasrol, akar bitmelysegrol, akar frissitesi ratarol volt szo. Egyes driverekhez, a fejlesztok gyartottak toolt a sajat cuccukhoz, de a legegyszerubb (leglustabb?), megoldas az volt, ha az oemsetup.inf-ben minden kombo kulon fel van sorolva, es majd igy elvegzi az user a valtast.
-
Czo
őstag
válasz DarthSun #98819 üzenetére
Ha easy megoldas kell, akkor 10-es kartyanak 8029 (ehhez van beepitve driver is), 100-asnak 8139, 1000-nek 8169-es Realtek (meg a 8169-hez is van Win98 driver). Ha ki akarod preselni az utolos bitet is a savszelessegbol, akkor valamilyen 3com vagy Intel 10/100 vagy 10/100/1000. 400-500 MHz gepen, ha jo a disk alrendszer (esetlegesen RAID pl. onboard memoriaval), akkor mar van ertelme a gigas kartyanak is, mert a 100Mbps hamar szukke tud valni (szerintem 20 MByte/s filemasolas, azaz kb 150-200 Mbps IDE HDD-vel is elerheto). Az Intel es a 3com kartyak egy csomo dolgot offloadolnak a CPU-rol az ethernet keretek osszerakasa/parsolasa kozben valamint a IP header checksumokat sem a CPU-nak kell szamolnia, ezert kis CPU mellett sokkal jobban tudnak ervenyesulni.
Szerk: Az Apple se veletlenul tett mar gigabties LAN-t a 400MHz-s PowerMacbe, mert ott mar van eleg ero, hogy tobb szaz megabit kijojjon a gepbol filemasolas eseten.
[ Szerkesztve ]
-
Czo
őstag
válasz DarthSun #98834 üzenetére
Erre, az a helyes valasz, hogy attol fugg. PPPoE-hez nagyobb CPU kell, mintha az nem lenne. Pl. Vodafone kabelmodem utan mezei DHCP-vel kell IP-t kerni, es "csak" a NAT az, amivel a nethez foglalkoznia az eszkoznek, mig ha pl Telekom vagy Digi az elofizetesed, akkor ott a PPPoE csomagokkal is foglalkozni kell, a PPPoE pedig egy "elrontott" valami (amikor jonnek a byteok a kabelen, nem tudod, hogy mikor van vege az adott keretnek peldaul), ezert oda erosebb CPU kell. Vannak routerek, amikben akar a PPPoE-hez, akar a NAT-hoz van hardver, ami segit a feladat elvegzeseben. Ugyonakkor, pl, van router, aminel ez a HW hgyorsitott NAT attol fugg, hogy a tuzfalaban miket kofniguralsz, mert bizonyos opciok egyuttalasa eseten visszavalt a klasszikus szoftveres implementaciora, igy ha nem eleg eros a CPU, akkor ezt rogton megerzed. Ugyonigy, ha a Wi-Fi-t a router adja, akkor van olyan, ahol az AES engine, csak WPA2 eseten tud gyorsitani, igy pl kihajthato a 802.11ac/ax ha WPA2-t hasznalsz, de szoftveres lesz a titkositas, ha WPA3-at. Ha peldaul telepitenel OpenWRT-t, akkor egy csomo vendor nem adja ki a hw gyorsito reszek forrasat, vagy olyan forrast ad, ami generikusan Linuxba nem rakhato be, igy ezek a routerek pl. OpenWRT alatt full szoftveresen mukodnek, igy ha nincs bennuk eleg CPU mag elegendoen nagy orajellel, akkor nem fogja birni az iramot.
Szoval, attol fugg
-
Czo
őstag
válasz Pikari #98871 üzenetére
Az ujabbakon is "ez" van Meg uzemben van (azaz szerverteremben van, aktiv hasznalatban) a mar retronak szamito DL380G5-os gepem (2xX5470, 2008-as gep), ebben ES1000 van, ami egy Rage XL.
01:03.0 VGA compatible controller: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI] ES1000 (rev 02)
-
Czo
őstag
A Dell Matroxokat hasznalt a serverben (neztem gepet 2010 tajekarol es 2015 tajekarol is)
06:03.0 VGA compatible controller: Matrox Electronics Systems Ltd. MGA G200eW WPCM450 (rev 0a)
0c:00.0 VGA compatible controller: Matrox Electronics Systems Ltd. G200eR2
-
Czo
őstag
válasz envagyok #98892 üzenetére
Az Asus lap BIOS beallitasainal tudsz valasztani translation modeot (normal, lba, large). Itt ugyonazt kell valasztanod, amivel a masik gepen is hasznalod ugyonazt a kartyat. Regen, C/H/S cimzes kerult az MBR-be, ezt hasznaltak az oprendszerek (itt jon ki az 504 megabyteos limit amit mindenfele translationos magiaval fel lehetett tolni 8.4 gigaig), valamikor szerinten a Win98 kornyeken megjelent a 32 bites, szektoros cimzes is a particios tablaban (2^32 * 512 ~~ 2 TB, innen jon a klasszikus particios tabla 2 TB-s lemez limitje).
Tehat (szerintem) Windows 98 elott, ez "problemas" lehet. Uritsd le valamivel a kartyat (en linuxon vegigirnam 0x00-val; illetve azert uritenem, mert az fdisk neha hulye... de ha pl mast hasznalsz particionalni, ami nem hulye, akkor nem kell uriteni sem), es a celgepen particionald es formazd. Ezutan, vagy jo lesz, ha atrakod masba, vagy nem, de lehetoleg ne pakolgasd. Ha a kartya kisebb mint 504 megabyte, akkor a BIOS-ban Normal-ra allitva is mindenfele gond nelkul mukodni fog. Ha a kartya nagyobb, mint 8 GB, akkor szerintem szinten rendben lesz a kereszt hasznalat, ha a regi gepen particionalod. Ha a kartya merete a ketto kozott van, akkor jatszadozhatsz az LBA vagy LARGE modeddal, hatha az egyikben jo lesz.
Win95-bol ugye csak az OSR2-es kiadasok kezelik a FAT32-t.
[ Szerkesztve ]
-
Czo
őstag
válasz envagyok #98895 üzenetére
Mit jelent az, hogy nem latja? Mi tortenik? Mit ir ki? Ha barmit megnyomsz kozbe, barmilyen celbol, mi az, es milyen celbol nyomod meg? Jo az az fdisk, amivel probalkozol? Tehat ugye, az adott Windows 95 sajat fdiskjet nezed, nem valami korabbi verziot? Egeszen biztosan, tutira biztos vagy benne, hogy, az tenyleg jo fdisk?
-
Czo
őstag
válasz envagyok #98899 üzenetére
Node, akkor neked benn volt 2 disk, es az egyiken mar volt egy primary particio, olyan filerendszerrel, amit az adott DOS verzio tamogat. Erre az esetre irtam mar vagy 2 oldallal korabban, hogy az fdisk, ha mar lata elsodleges DOS-hoz hasznalhato particiot, akkor nem hajlando tobbet letrehozni. Ha ilyenek a tervek, akkor mast kell hasznalni.
-
Czo
őstag
válasz envagyok #98899 üzenetére
En mondjuk, ha USB-n is es gepben is akarnam hasznalni, akkor tuti, hogy nem AUTO-n hagynam a BIOS-ban, hanem vagy LBA-ra vagy LARGE-ra raknam es megneznem, melyik "jo" mind a ketto helyen. Az auto valaszthat rosszat is, marmint ugy rosszat, ami mukodik azon a gepen, de ha a CF kartyat atviszed, ott nem fog.
-
Czo
őstag
válasz DarthSun #98933 üzenetére
A Win98 ozonviz elotti SMB verziot ismer. A Win10-ed gondolom serverkent nem enged fel regi klienst (lehet, hogy ez allithato?), mig klienskent elfogad regi szervert (szerintem, ezt is be kell kapcsolni kulon). Amikor a telefonon masolsz, akkor nem vezerled. Konkretan letoltod a cuccot a telefonra, majd a telefon tolti at a masik gepre. A telefon klineskent beszeli mind a regi, mind az uj verziot.
-
Czo
őstag
válasz envagyok #98927 üzenetére
A GUS-nal, kell a DOS-os driver, de nem az init miatt, hanem, mert abban vannak a hangszerek, tehat annak a gepen kell lennie.
AWE32 kartyam azelott volt , hogy megjelent volna a Windows 95 (es mivel nem volt jo semmire, tavozott is gyorsan), igy nem tudom miben nyujt extrat a driverenek telepitese.
Szerintem, semmit nem kell initelni DOS alatt, ha nem maradsz DOS-ban. Ezt a kepesseget hasznalja ki a Windows Me azzal, hogy kihereltek belole a config.sys/autoexec.bat tamogatast. Pl. a Gravis driver se azert kell, hogy DOS alatt initelve legyen, hanem azert kell, hogy a hangszereket megtalalja a kornyezeti valtozok alapjan. Kornyezeti valtozokat pedig, meg a WinME-ben is be tudsz allitani (ezeket olvassa csak fel az autoexec.bat-bol).
Jartal valaha a CD-ROM driveod es a ZIP driveod tulajdonsagainal az eszkokezeloben? Ott tudsz betujelet allitani.
DOS ala van Microsoft Windows Network kliens, igy fel lehet csatolni a megosztasokat betujelnek. Buveszkedve (*), de lehet csinalni olyan boot floppyt, ami az adott gephez tartalmazza a felkonfiguralt klienst, majd elinditja felparameterezve a ghost.exe -t, ami igy kerdes nelkul visszahuzza a 4 GB-s allomanyt.
(*) A buveszkedes azert kell, mert nincs eleg hely a floppyn En ezt anno ugy oldottam meg, hogy a floppyn a pucer rendszer mellett, csak egy himem.sys, ramdrive.exe es egy unzip volt a tomoritett file mellett. A config.sys csinalt egy ramdriveot, oda kibontotta a network cuccot, ahonnan mar lehetett initelni azt.
-
Czo
őstag
válasz DarthSun #98935 üzenetére
Mit jelent az, hogy marha gyors? 802.11n eseten teljesen normalis, ha 20-30 MByte/s sebesseggel masolsz, 802.11ac eseten pedig 80-90 MByte/sec is megszokott. Itt mar, a 802.11n is tul van a 100Mbps Ethernet hataran. Mar a 802.11n is lassan 15 eves lesz, elotte valoban orulni kellett, ha 3-4 MByte/sec megvolt.
Szerk: Az, hogy 5 GHz-e vagy 2.4, az nehez kerdes. Ha eltero neven szorod a halozatot, akkor egyertelmuen lathatod, hogy melyiken van. Ha ugyonazon a neven, akkor lehet ezen is, lehet azon is. Lehet, hogy azt valasztja, aminek nagyobbb a jelszintje (ez ugye a 2.4 GHz lesz), de lehet, hogy magatol atmegy az 5-re, ha ugy gondolja. Pl. ha ad erre feluletet az AP, akkor ott meg tudod nezni, hogy adott kliens melyiken log.
[ Szerkesztve ]
-
Czo
őstag
válasz Pikari #98940 üzenetére
A ViRGE teljesitmenyet ne a Quakkel nezd. Nincs nativ OpenGL ra. Volt tobb wrapper, amivel "volt" ra OpenGL. Az egyik megoldas az MS DDE-ben levo OpenGL-Dx wrapper direkt hasznalata, illetve ezt irta at/tovabb anno az S3 es "kerult ki". De ez a total mashogy mukodo OpenGL-t forditja a DirectX 5 API-ra (a retainedre szerintem). Szoval, rettentoen nagy az overheadje. Meg a Linuxos Mesa3D drivert is portoltak Windows 9x-re, ez tobb featuret tudott, de lasabb volt, mint a korabbi wrapperek.
A kartyahoz adott jatekok (a Diamond csomagolt mindegyik melle), nekem jol mentek (volt Stehalth 3D 2000 es 2000 Pro kartyam is, elobbi a sima, utobbi DX), ha lecsereltem a Diamond driverre a "simat", akkor sok minden "mukodott". Meg azzal is szorakoztunk, hogy sima, noname kartyakba irtunk Diamond EEPROM-ot, igy a Diamond driverrel es 4 MB rammal, nem volt olyan rossz pl. a DX. Szerintem, a Tomb Raider 2-t mar a DX-essel neztem, de a Moto Racer elso reszet, meg a simaval. Ezek pl ugyonabban a felbontasban, mint amire a software render kepes volt, mentek 3D gyorsitott modban is rendes sebesseggel, viszont sokkal tobb szin es effekt volt 3Dben (8bit vs 16bit mindez 320x200 vagy neha 400x300 eseten). Pl Tomb Raiderben szoftverrenderrel nem volt kek szinu a viz, mig Direct3D-vel igen. A Voodoo azert szolt nagyot, mert nem csak ugyonabban a 320x200-es felbontasban lehetett 16 bited es filterezett texturaid, hanem lehetoseged volt rendes sebesseget elerni 640x480-ban is.
[ Szerkesztve ]
-
Czo
őstag
válasz Pikari #98974 üzenetére
Tudsz peldat mondani ilyen jatekra? Nekem egymas meleltt volt a Stealth 3D es a Monster 3D a gepben, de egy jatekkal sem talalkoztam, ahol bajt okozott volna, hogy tobb 3D accelerator van.
Bennem, eddig meg se fordult, hogy nem lehet screenshotolni Most gyorsan bekapcsoltam a Voodoo2-es PC-t, es tenyleg, a print screen nem megy, illetve VNC-n at se latszik. Ezzel, eddig, soha nem talalkoztam. Az nagyon marketingelve volt, hogy van ablakban 3D, viszont szerintem, azt soha nem hasznaltam. (szerintem, azota se, marmint jatszani, mindig full screenben jatszottam).
A Rush erezhetoen lasabb, mint egy sima (nincs tapasztalatom, csak Monster 3D es Hercules Stingray kartyaval), annak ellenere, hogy a Hercules overclockolva is van. Van olyan jatek, amit kepes rendes sebesseggel 800x600-ban futtatni? Anno, 233MMX mellett is, NFS2SE-nel, pl a vulkanos palyan erezhetoen kevesebb FPS volt Rush eseten, mint Monster 3D eseten.
-
Czo
őstag
O, ha ezt a Psiont megtalalnam... De szerintem, legalabb 20 eve nem lattam. A floppyja megvan, meg lattam az irogeppel gepelt leirasat is . De a cucc, mar nincs meg szerintem.
-
Czo
őstag
Ki van itt eleg oreg ahhoz, hogy ez megvan neki regrol? Nyilvan, nem mp3-ban talaltam floppyn... viszont rajottem, hogy a VLC le tud meg jatszani MOD-ot, igy nyilvan, at lehet vele alakitani MP3-ra
-
Czo
őstag
válasz FoxiestFox #98987 üzenetére
Tekintve, jhogy VLC-vel sikerult atalakitani, igy vegulis, tok mind1
-
Czo
őstag
Ki hasznalt anno, ilyen oreg speed-et? Az egyik 360k-s, floppymon talaltam A filedatum 1986-06-01
-
Czo
őstag
válasz FoxiestFox #98990 üzenetére
Talaltam akkor neked egy kicsivel fiatalabb virusirtot!
-
Czo
őstag
válasz envagyok #99003 üzenetére
Az nVidianak volt generikus Sterescopic Drivere, anno ezt hasznaltam, mert az ASUS rettento lassan adta ki a frissiteseket. A 91.31-nel szuntettek meg (91.31_winxp2kmce_english_whql.exe es 91.31_forceware_3dstereo.exe ez a duo XP-hez valo, ha beirod a neveket a Googleba, le tudod szedni). Tehat, ez siman mukodik a v8440-es kartyaval (amim van, csak halott ). Ezzel biztos, hogy lenne az ELSA kartyaval OpenGL alatt is 3D. Ha nincs a kartyan nativ 3D shutterglasses kimenet, akkor relative keves alkatresszel lehetett a VGA kimenetre "cuccot heggeszteni", amivel mukodik a dolog. A 91.31 miatt, szerintem meg GeForce 6 es 7 is szobajohet erre (ide, ugye epiteni kell). De ha ragaszkodsz a GeForce 4-hez, akkor korban odaillo jatekokkal tudod kiprobalni. Azt, hogy Windows 98-hoz melyik volt az utolso, amihez volt ez az extension, arra mar nem emlekszem, es azt el se mentettem. A Gef4Ti-t viszonylag sokaig hasznaltam 3D-vel (kb 5-6 eve utoljara).
En kb, amit lehetett ugy jatszottam. Sok jatekban vannak cheatek, amik elvezhetetlenne teszik a szemuveg hasznalatot. Itt pl olyanra kell gondolni, hogy a HUD pl Unrealban nem egy egesz kepernyos atlatszo textura, emiatt csak az egyik szem latta a HUD-ot, vagy volt autos jatek (itt a nevre nem emlekszem), ami csak kozvetlen a te kozeledben hasznalt 3D autokat, a tavolban levo autok zoomolt 2D dolgok voltak, igy szemuveggel lattad, hogy egyre no a hatterben a jarmu, majd hirtelen beugrik eled a terbe. Interlaced modban alig kell, hogy a kartya erosebb legyen, mig page flipped modban szinte dupla-tripla terhelest kap a GPU.
-
Czo
őstag
válasz envagyok #99012 üzenetére
A http://www.stereo3d.com/homebrew.htm link lesz a kiindulas alapod, de ahogy nezem, kb az informaciot eloszedni nehez lesz, mert minden link halott. Az archive.org lesz a legnagyobb baratod. Igen, az ASUS szemuveggel is kompatibilis.
Egyebkent, modern gepen, F1 2010-2015 kiadasokat, az rFactor, illetve a Dirt3/4/Rally-t is jo 3D-ben jatszani. Kar, hogy ez is kihalt. Az egyik megoldas a TriDef volt, a masik pedig az Iz3D. Olyan cuccokkal, amelyekben van "cheat detektor" nem mukodik (mert cheatnek erzekelik). nekem kb 2014-ig egy 5770 volt a gepben, amivel 3D-ztem, majd ezutan jott egy Rx480. Mind a ketto szoftver tamogat sokfajta megjelenitot, igy ezeket a villogos szemuvegeket is (nekem dupla projektoros, passziv polarizalt, ezustvasznas setup volt otthon). Szoval, ha sikerul osszeszedni az infot a VGA-s cucc megepitesehez, akkor ha tudsz mukodo cracket szerezni a TriDefhez es/vagy az Iz3D-hez, akkor a CRT-t radugva egy modern gep VGA kimenetere, Windows 10-vel, siman kiprobalhatsz sokkal ujabb jatekokat is 3D-ben. En anno megvettem ezeket, a gepemen fenn van meg a telepitett, aktivalt peldany es mivel online aktivalos, egy reinstallal ezt el is vesztenem.
-
Czo
őstag
Wow. Az Iz3D source kodja felkerult 3 eve githubra (ez a 12 evvel ezelotti allapot), tehat buldelheto olyan regi-uj verzio, amit nem kell aktivalni.
-
Czo
őstag
Semmi . A 2 1080p-s dlp projektorbol az egyiket napi szinten hasznalom TV helyett (nincs olyan megjelenito a piacon, amit megvennek), a masik be van dobozolva (majd ha kimegy az izzo, vagy valami kell, akkor megcserelem). A vaszon fel van tekerve es le van rakva (lehet, hogy azota megmakkant?).