Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Krisz0418

    őstag

    válasz privacy99 #5382 üzenetére

    Ahogy mondod. Szépen megtolja a szamokat, de cyberpunkban quality modban is minimálisan romlik a kép. De cserébe 1440p max+rt ultra a 40 helyett kapsz 60-70fpst. Metroban 80-90 helyett 100-110 lesz. Cod cold warban is +20-30at dob. De csodak nincsenek ugye, van eszreveheto különbség beallitastol fuggoen. 4 modja van, quality, balanced, performance es ultra performance.

    AMD RYZEN 5900X || GIGABYTE AORUS LIQUID 280MM || MSI TOMAHAWK B550 || CRUCIAL BALLISTIX 2x16GB 3600cl15 || CM V1200 PLATINUM || XFX MERC 6800XT ||

  • Sunnyslow42

    csendes tag

    válasz privacy99 #5382 üzenetére

    A boost nem teljesen olyan, mint a DLSS. Ez utóbbi egy MI-re épülő, fejlettebb technológia, ami az egész képet először kisebb felbontásba tömöríti, majd kevesebb pixel használatával felskálázza a natív felbontásra. Ha jól van implementálva, akkor kifejezetten szép képminőséget ad, viszont nem minden játékban van jól elhelyezve, illetve szerintem nem minden grafikai motor az éppen aktuális dizájna szintjén (értem ezalatt a művészi beállítást) nem kompatibilis a DLSS-es, azaz nagyon észrevehető, hogy alacsonyabb felbontásról van felskálázva.
    Nálam a CP2077 volt ilyen. Az RT tankolja natívban a teljesítményt, a DLSS miatt pedig életlenné változik a kép, részleteket veszítek. Persze az Nvidia sharpeningjével vissza lehet hozni valamelyest az elvesztett dolgokat, de nem szép. Legalábbis nekem nem. Jobban fut, a lelkem keserű szájízzel örült, hogy húú de ultra sugárkövetés, de összességében nagyon zavart a képminőség. Szóval tök jó feature-ök, de nálam nem perdöntő. Inkább választottam a 6800xt 1080p-1440p-ben adott kisebb nagyobb nyers erejét, amit, ha nem mással, akkor tuninggal kisajtolok belőle.

  • Alogonomus

    őstag

    válasz privacy99 #5382 üzenetére

    Ahogy fölöttem Sunnyslow42 is írta, a DLSS nem egyenlő egy alacsonyabb felbontással, amit a Radeon Image Sharpening feljavít.
    A DLSS egy speciálisan arra az adott játékra kialakított utasításkészlet, ami a kártyának mindig megmondja, hogy az hol tud spórolni a számításon a képminőség kis minőségromlása árán. Az Nvidia komoly szervereken futtatja sok különböző nézőpontból a játékot, és egy szoftver figyeli, hogy milyen beállítások mellett eredményez még éppen jó képet a spórolás. Aztán ezt az információt a driver mellé csomagolják.
    A DLSS komoly hátránya, hogy csak nagyon "üres" terek esetén működhet igazán hatékonyan. Erre jó példa, hogy a minimális objektumszámmal dolgozó Death Stranding alkalmas volt a DLSS használatára, míg az azonos szoftveres alapokon (Decima) nyugvó Horizon Zero Dawn már túl "élettel teli" volt, így arra nem adtak ki DLSS profilt, mert nem hozott volna érdemi hasznot.
    Ugyanezért üres a Control játéktere, a DOOM Eternal játéktere, a CP:2077 játéktere, és így tovább. Egy fákkal és állatokkal "berendezett" élő erdő, vagy csak rendesen berendezett szobák már túl nagy falat a DLSS technológiának, mert túl sok változót tartalmaz, ami miatt halmozottan több nézőpontból kellene lefuttatni a játékot a képminőséget érintő információk begyűjtéséhez.
    A Sapphire Trixx Boost + Radeon Image Sharpening egy minden játék esetén bevethető módszer, ami a képminőség már észrevehető romlása árán nyer sebességet. A DLSS ezzel szemben csak egy maréknyi játék esetén bevethető módszer, ami azokban a játékokban viszont várhatóan jobb képminőséget biztosít, mint az AMD kártyákon elérhető módszer.

Új hozzászólás Aktív témák