-
Fototrend
AMD Radeon™ RX Vega 64 / 56 Téma összefoglaló !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Aljasvip
senior tag
ROG STRIX Vega 64 esetén hosszas tesztelgetés után nekem ezt sikerült belőni:
P1: 862MHz / 800mV
P2: 1002MHz / 820mV
P3: 1152MHz / 840mV
P4: 1332MHz / 1000mV --> itt még lehetne finomhangolni, de keveset jár itt a kártya amúgy is
P5: 1452MHz / 1030mV
P6: 1537MHz / 1080mV
P7: 1632MHz / 1120mVHBM: 1100MHz / 1100mV (gyári értéken hagyva, csak MHz piszkálva) ahogy ocuk-on ajánlják)
Az én GPU Undervolting módszerem a következő volt:
A tuningoláshoz Wattman, semmi fancy extra szoftver.
Unigine Valley teszt az alap, nálam ritkán omlik teljesen össze, inkább drop-olja az órajelet ha nem bírja.
Kiindulásnak a gyári órajeleket vettem, P1 state-re jobb klikk (grafikonon) / Set at maximum state --> mehet is a feszkó csökkentés. Első körben csak a GPU-t piszkáljuk, memóriát majd utána! Power limit 50%-ra (plusz irány), hogy ne amiatt drop-oljon. Ez a hirtelen fesz igények miatt kell, a Vega szeret másodperc törtrészére akár 50W-ot is bezabálni extrába, ha ez nem fér bele a limitbe akkor drop -> lag.
Az értékeket HWinfo-val néztem. Tipp: mérési időközt nem egész másodpercre tenni, pl 600ms.
A feszültséget és órajelet nem fogja pontosan hozni a kártya (ocuk-os srácok szerint ez normális). Pl 800mV helyett 793mV-on megy a kártya stabilan P1-ben, ezzel arányosan az órajel is - saját példámmal élve: 862*(793/800) - 854MHz körüli lesz, vagy több, a plafon a grafikonon állított érték. Ez a kb 99,1%-os "szorzó" az órajel skála végére 97% lesz, tehát ne lepődjünk meg, ha a látott max érték "1584" a beállított 1632MHz helyett.
Vissza a melóhoz, ha P1-en 15 pec után nem tapasztalunk jelentős drop-okat, a kártya szépen felfut mindig 854 körülre, akkor mehet P2. ha csak pl 830-ig ér fel, ott gyanakodnék arra, hogy kevés neki a kakaó.
P2 hasonló módon működik. Én azzal értem el, hogy ne omoljon össze a mérés, hogy P1-et beállítottam minimumnak (jobbklikk / Set as minimum state). Innentől nálam mindig a tesztelt state volt a max, és az azalatti - elvileg stabil - a min state.
Itt szintén hasonló a mérés menete, ha stabilan kifut a beállított órajel 98-99%-ára, akkor lehet csökkenteni a feszkót. Ha nem tud kifutni, akkor sajna növelni kell.Memória órajel:
A feszültség maradjon alapbeállításon (állítólag nem is működik az ott beállított érték 19-es driver verzió óta), és az órajelet Valley futása közben lehet szépen növelni. Én két oldalról közelítettem, először (aggyunkneki') 1150MHz-el, össze is omlott. Másodszorra 1070MHz, ezt bírta 20 percig. Akkor nyilván valahol a kettő között lesz, de már kevésbé magabiztosan nekifutva 1100MHz lett a következp, ez is átment. 1110MHz már drop-olt és/vagy kifagyott.
Így lett 1100MHz a vége, és mint említettem, feszültség csúszkához nem nyúlva.Hőmérsékletek
Két kritikus eleme van a Vega-nak: a HBM és VDDC (VRM). Az előbbi drágaszág' 85°C-nál drop-ol, ami megnyilvánulhat memória órajel esésben, vagy a teljes GPU visszafojtásában. (HBM általában 6...8°C-al melegebb a GPU-nál)
Utóbbi 105°C körül veszi vissza a kraftot, de ha a HBM-et 85 alatt tudjuk tartani, akkor tapasztalatom szerint a másikkal sem lesz gond.
Az alap venti profilt szerintem kicsit feljebb kell tolni, nálam nem volt elég a HMB-et 85°C alatt tartására. Apropó, a profil piszkálással odavész a venti leállítós ficsőr, ami nem jó, de ez van.SZVSZ Superposition és FurMark nem jó tényleges tesztelésre. Játék esetében azonnali összeomlást eredményező értékekkel lefutnak ezek a tesztek. Például:
1) 1632 MHz / 1010mV - Supi és FurMark is lefutott, Valley behalt alatta 10 perc után, Odyssey már a töltéskor kidobott, Anthem kb 5 perc után.
2) 1632 MHz / 1080mV - szintén, Valley is futott 20 percet gond nélkül, de gyanús volt hogy az órajelet nem tudta P7-ben tartani, Anthem be is halt alatta (AC Odyssey 200% resoultion scale-el gond nélkül ment 10 percet, Witcher3-ban sem volt gond 15 perc alatt)Ma a "munkám" gyümölcsét kiélvezve kb 4 óra Anthem után ki tudom jelenteni, hogy stabil és hűvös(ebb) a kártya.
Remélem nem volt unalmas olvasmány. Közel sem biztos, hogy ez a módszer mindenkinél működik, és már abban sem vagyok biztos a sok fórum olvasása után, hogy létezik univerzális megoldás.
A tesztsorom összesen 7 napig zajlott, kb 12 órát tettem bele.Mj.: Az Anthem érdekes jószág, Chill bekapcsolása nélkül drop-olja az órajelet (mind GPU és memória) P3-ba akár, sokszor harc közben is (na ez igazán idegesítő röccenéseket eredményez), ezért ott egyedi profilt állítottam be, ahol a P7 a minimum state (1632MHz / 1120mV), így konstans ezen jár a kártya. IDLE így a 6W helyett 30W-ot kér a kártya, a játékban harc közben 60...80% között mozog a kihasználtság (GPU UTIL), a fogyasztás is ennek megfelelő. Ez max 40W-at több, mintha leugrálna pl P4-be akciómentes résznél, ekkora pazarlás mellett azt hiszem fogok tudni aludni éjjel.
A többi játéknál nem tapasztaltam ilyen mértékű órajel ugrálást, ők konstans terhelik maxra a kártyát.[ Szerkesztve ]
-
Aljasvip
senior tag
Szia!
Mindkét esetben jól érted.
Nálam a Valley két jelenet között drop-olt P7-ből akár P4-be (HBM órajelet 500MHz-re), ami egyrészt idegesített, másrészt nem tudtam hogy egy komolyabb gondnak a jele vagy csak "ez ilyen". Anthem-ben is folyamat visszavett a kártya, így az instabilitást akartam kihúzni minden esetben. (Ugye ha pl P5-öt nem bírja tartani, akkor drop lesz P4-re, ha ott is behal akkor az se jó még, hiába teszteltem ki... De ilyen szerencsére nem volt)Ezek inkább tapasztalatok, mintsem tények. Néztem a te értékeidet, próbáltam azt is alapul venni, de nekem nem volt stabil a kártya az általad írt órajel-feszültség párokon. A minőségbeli szórásban simán benne van, hogy te ennyivel többet nyertél a silicon lottery-n.
Stabilitás tesztelesere mindenképp próbálj ki egy gépigényes multiplayer játékot (pl BFV vagy Anthem) 2-3 órát, saját tapasztalat szerint egy Singleplayer-t 4K-ban játszani (VRS-el, pl AC Odyssey) nem akkora terhelés - sajnos. Ha játék közben nem dobja el magát a driver, akkor tényleg stabil lesz.
A hőmérsékletekre és venti beállításra nem tudok mit mondani, magadnak kell figyelni az értékeket .
-
Aljasvip
senior tag
válasz korcsi #10041 üzenetére
Ha beállitom a 2 lépcsőt, és túl alacsony a nagyobb P state feszültsége, akkor vagy összeomlik a driver vagy leugrik az alacsonyabb szintre és onnan próbálkozik feljebb ugrálni, így láthatsz másodpercekig magasabb órajelet, de nem fogja tudni tartani (aztán előbb utóbb behal a teszt közben). Ez utóbbit kétszer láttam, minden esetben max 2 perc után driver újraindulás lett a vége.
Ezt a 10mV lépést nem sem tudom megerősíteni, sem cáfolni. Nálam csak a posztolt értékeken volt stabil a rendszer.
[ Szerkesztve ]
-
Aljasvip
senior tag
3D nyomtatni akarok egy bakot a VGA alá, a jelenlegi fekete LEGO elemek már bántják a szemem.
Ha valaki más is arra vetemedne, hogy ehhez bemodellezi a kártyáját, előbb nézzen szét a népszerű CAD megosztó oldalakon. Sejtettem, hogy vannak hozzám hasonló őrültek...
GRABCAD-en fent van a STRIX Vega 56/64 egész pofás 3D modellje. -
Aljasvip
senior tag
válasz david_97 #10168 üzenetére
Nekifutásból történt ez a profil próbálgatás vagy ki is tesztelted alaposan minden power state-re?
PUBG aztán minden csak nem egy jól optimalizált játék.
Lehet akkor hal le amikor lejjebb veszi az órajelet. Megpróbálhatod P7-et beállítani minimum state-nek, így nem lesz gond, de attól az alatta lévő Pstate valamelyike még véres. -
Aljasvip
senior tag
válasz david_97 #10170 üzenetére
Valahogy sejtettem.
Mivel minden kártya egyedi, ezért nem ajánlott más eredményeit használni.
Azt javaslom hogy az itt lévő temérdek leírás (pl az általam írt leírás) alapján kísérletezd ki a saját beállításaidat.PUBG mellett más játékkal is el kellene végezni a stabilitás tesztelését, mert így nem lehet kizárni azt, hogy nem a játék hibája. Nagy terhelést adó játékok most: BFV, Anthem, vagy METRO Exodus.
-
Aljasvip
senior tag
válasz ScomComputer #10942 üzenetére
RX580-as topikban azt fedeztük fel anno, hogy nem szabványos frissítési frekvencia, 75Hz+ monitor, vagy több kijelző használata okozhatja, hogy a memória nem tud "IDLE" órajelre visszaesni.
De ha megoldódott, akkor tekintsd ezt tárgytalannak.
-
-
Aljasvip
senior tag
válasz ScomComputer #10956 üzenetére
Jók a hőfokok, és ha stabil ilyen fesz mellett az tényleg szép eredmény.
Amúgy vízhűtéssel nyomod vagy ennyire jól szellőzik a gépházad?
Én kíváncsi lennék a részletekre. Most tervezek venni egy vízhűtést a Strix Vega 64-re, mert nem vagyok elégedett a hűtésével.[ Szerkesztve ]
-
Aljasvip
senior tag
válasz Plasticbomb #11133 üzenetére
Minden szavaddal egyetértek, jól összefoglaltad.
@zsintai1987
Ha kicsit visszaolvasol, nemrég volt téma a Vega 64 és 56...Nálam Strix Vega 64 van, most a nyári melegre megjött a hangja (nincs légkondi a szobában), játék alatt még éppen throttling alatt tudom tartani, de nagyon zajos. Tesztek alatt pedig thermal throttling percek alatt előjön.
1632 MHz @1130mV és 1050 MHz HBM, +50%. Feszültségben sajnos nem tudok lejjebb menni, stabil lenne ugyan az UV de nem tudja elérni/tartani a beállított max órajelet a kártya.Nemsokára vízhűtést építek rá, hátha attól lenyugszik, most várom a Byksky elemeket hozzá.
-
Aljasvip
senior tag
válasz korcsi #11140 üzenetére
Őszintén szólva, nem azért vettem hogy utána (tuningolt) Vega 56 szintre butítsam.
A célom az lett volna, hogy az AC Odyssey-ben stabil FullHD
60 FPS-t hozzon a kártya, de néha bezuhan 50 környékére. Ez a VGA gondja lehet, szerintem thermal throttling, mert a procim 40-60% kihasználtságon van végig.
Azt remélem a vízhűtéstől, hogy sikerül leszorítani a hőfokokat annyira, hogy ezek a tüskék eltűnjenek. -
Aljasvip
senior tag
Jah, hát ennyi radiátorral könnyű...
Nekem egy 240x38 van (Strix Vega 64, +50% hogy ne éhezzen), így 70% fordulaton 65°C körül tudom tartani a GPU-t, és max 92°C a VRM, ezt kb 4 óra AC Odyssey után. Nem a legjobb eredmény, de elsőre jól sikerült szerintem. Később lehet cserélem majd a kapott (Byksky) gap pad-et és pasztát (MX4) valami Thermal Grizzly-re.
A pumpa brummogása így is jobb mint az üvöltő venti.[ Szerkesztve ]
-
Aljasvip
senior tag
Az új driver-rel nálatok is random fekete képernyőt hoz kártya? (monitor kikapcsolod, mondván hogy nincs jel)
Eddig a külső venti és LED vezérlés elvesztése nem zavart annyira, de így most vissza kellett tegyem az új driver-t. -
Aljasvip
senior tag
válasz Cyberboy42 #11469 üzenetére
Köszönöm a tippet, de nálam sajnos nem jön vissza a kép. A tünetek alapján a gép teljesen lefagy ilyenkor, mert a hang is megáll/elhallgat. Próbáltam DDU-t csinálni és másik monitor kábelt, de van hogy IDLE is elmegy a kép.
Holnap szétszedem a gépet, hátha csak kontakt probléma.Az egész ott kezdődött, hogy egy win frissítés után játék közben akarta frissíteni a VGA driver-t, majd ez a "nincs jel" móka. Aztán visszaraktam a legfrissebb driver-t, de semmi változás... Remélem egy Windows újratelepítés megoldja.
-
Aljasvip
senior tag
2 nap után én sem merem bizton állítani, de a friss Windows-zal még nem jött elő ez a hiba.
Szerintem az Asus GPUTweak akadt össze az AMD driver-rel. Ez előbbit csak a VGA-ra dugott extra ventik vezérlésére használtam, de már az se működött a 19.8 driver óta.Érdekes látni amúgy, hogy az AMD driver az Android rendszerhez hasonló fejlődési úton jár, vagyis beépíti a külső OSD és tuning progik tudását a saját driver-ébe szépen lassan.
-
Aljasvip
senior tag
A hőfok védelmet kétlem, én vízzel hűtöm a kártyát, így a hotspot max 81°C szokott lenni 3-4 óra játék után is. (pl az AC Odyssey szerette kínozni a VGA-t)
A víz miatt először volt bennem egy kis para, hogy ereszt valahol a blokk, de erre nem találtam jeleket már akkor sem.
Nem tudom mi okozta a hibát pontosan, mert eseménynaplóban sem volt semmi. Szóval most vagy megjavult örökre vagy 2 héten belül jövök vissza ide megint segítséget kérni -
Aljasvip
senior tag
Ha tuti tesztelő játékot akarsz, akkor az Anthem-et tudom ajánlani.
Talán már gombokért dobálják az ember után, és a sztori nekem tetszett. De a legfontosabb hogy az addig stabilra tesztelt UV-t megette reggelire (pedig a tesztalanyok: Valley, Heaven, AC Odyssey, Witcher 3), így jött ki nálam a végleges beállítás. -
Aljasvip
senior tag
-
Aljasvip
senior tag
Ez tényleg kevés lesz Vega 64 mellé.
Nálam egy 240x28 hűti csak a GPU-t, és fél év után az MX4 és gyári gap pad (ami elég ratyi) így teljesít Gears 5 közben:
Most tervezek 240x38-ra váltani (csak VGA, a CPU léggel megy), valamint jobb paszta es gap pad-re.
Szerintem fontold meg egy második radiátor beszerzését, máskülönben throttling lesz mindkét hűtött cuccon.
(#11658) Kvg
Vega 64-ről van szó, ami másfélszer annyit eszik mi te egy 56. A kollégának hiába mutogatod itt az 56-os hőfokokat, nem releváns neki, hacsak nem kívánja lebutítani a kártyáját 56 szintre. -
Aljasvip
senior tag
válasz korcsi #11663 üzenetére
A hőmérsékletre: tudom hogy magas, de legalább nem throttling-ol mint a gyári Strix tette. MX4 majd cserélve lesz, ha egyszer eljutok oda. Frissen nyilván jobbak voltak az eredmények, fél év alatt megette a Vega.
A feszültséget nyáron 1, 130 Voltra lőttem be stabilra, alatta eldobta magát 1-2 óra játék után, és voltak random halálok is. (Ezt csak Anthem alatt produkálta, de szerintem nem lesz egy darabig még hasonlóan GPU gyilkos játék a piacon.)
Majd megpróbálom lejjebb tornázni a feszkót még, de vannak kétségeim. (SW BF2 remélem jó tesztalany lesz.) -
Aljasvip
senior tag
válasz korcsi #11666 üzenetére
Egyelőre levettem a GPU Power Limit-et nullára, és 90°C alá esett a Hotspot, GPU Max 67°C volt.
Most SWBF2 van csak a gépen, ami 140FPS körül megy (144Hz Freesync monitorral), a profilt úgy lőttem be hogy csak az 1632Mhz@1130mV state aktív, így stabilabb a játék (APEX pl lagolt ha ezt nem tettem meg, mert dobálta a HBM az órajelet).
0-s Power limit miatt 220W alatt áll meg a kártya, viszont így most nem tudom, hogy mit csinált azzal a plusz 100W-al korábban, ha most hozza ugyanazt a szintet, vagy legalábbis nem érzem lassabbnak a gépet.Power throttling "tesztelésére" van valami tuti módszer?
Én arra gondoltam, hogy VSR-el 4K-ra állítom a játékot és lépegetek a limit értékek amíg nem találok valami stabil pontot. -
Aljasvip
senior tag
Nálatok is van, hogy befeketül kijelző pár másodpercre, majd visszajön a kép?
A monitor nem jelzi arra az időre hogy nincs jel, a játék is megy tovább, csak kép nincs kb 5 másodpercig.
Régebben is csinálta a gépem, aztán egy ideig nem, most kb 1 hónapja újra előjött Outer Worlds es BF5 alatt. Először azt hittem az instabil hálózat miatt van, de a költözés nem oldotta meg. (Vega 64)
Driver-re gyanakszom, mert mint írtam, volt egy időszak amikor egyáltalán nem volt ilyen hibám. -
Aljasvip
senior tag
Első körben egy DDU és driver újratelepítés ajánlott.
A GPUTweak használatától én elzárkóznék, hacsak nem muszáj. Eleve a program olyan beállításokba nyúl bele ami a Wattman-nal összeakadhat, másrészt elég béna a kezelése, szinte semmire nem alkalmas (pl UV).
Saját agóniám: egyszer használtam, amikor a VGA-n lévő Fan header-eket kalibrálni akartam. Annyit tudtam kezdeni vele, hogy felismerje rá van kötve valami, de fordulatszám vezérlést már nem engedte a grafikus felület, és az UV beállításomat is tönkretette. Szerencsére a külső Fan működött már utána a szoftver nélkül, de azóta se sikerült a fordulatszám-hőmérséklet görbét állítani, pedig félévente próbáltam újabb verziókat, hátha...
-
Aljasvip
senior tag
válasz martin66 #11850 üzenetére
Nálam egyedi profil esetén is, bármit állítottam be, 50°C alatt nem kapcsolt be a ventilátor (Strix Vega 64).
Az alap fordulat a Wattman szerint 10%, ezt sosem néztem és nem is piszkáltam, mert nem is volt olyan feltűnően hangos ahogy te írtad.OverdriveNTool-t próbáltad már?
Esetleg csekkold le hátha van frissebb BIOS a kártyához.
Valami olyan program kellene neked szerintem ami a kártyában BIOS szinten írja felül ezt a beállítást. -
Aljasvip
senior tag
válasz bozont #11903 üzenetére
Az a PWM kábel nem lesz jó, mert csak 4pin-es, a STRIX Vega 6pin-es mini csatlakozót használ, kicsit trükkösebb bekötéssel: [kép]
Én rendeltem egy 10-es pack ilyen 6pin csatit, szívesen forrasztok hozzá nektek PWM ventis kábelt.
Én most Wattman-ból vezérlem a vízhűtés pumpáját, gond nélkül.@martin 66
Először nézd meg hwinfo64 segítségével hogy miképp alakulnak a hőfokok az egyes komponensekre.
Sajnos hiába látod a GPU-t 82 fokosnak, ez önmagában nem elég. Ha a HBM 85 felé megy akkor throttling-olni fog, GPU hotspot szintén fontos, VRM 115°C-ig jó, de a STRIX Vega széria ebben sem erős sajnos.
Ha feltöltesz ide egy képet a hőfokokkal, akkor biztosabban tudunk nyilatkozni, hogy van-e még plusz lóerő a kártyában, vagy esetleg sürgősen pasztázni kell. A 280W szerintem túl sok lesz annak a hűtésnek, én bíztam a STRIX Vega64-ben, de vízhűtés lett a vége. -
Aljasvip
senior tag
válasz bozont #11909 üzenetére
A probléma az, hogy a 6pin csatlakozó egyik szélső kábele adja a PWM vezérlő jelet. Ha beledugsz egy 4pin csatit ebbe a konnektorba, akkor nem lesz vezérlésed. (lásd a képen amit linkeltem, de korcsi képe is jól mutatja, kék kábelt nézz)
Az alaplapi csati jó alternatíva, de a legegyszerűbb a gyári csati, vagy a STRIX esetén az external fan 4pin csatik. -
Aljasvip
senior tag
válasz martin66 #11912 üzenetére
Igazad volt, tényleg segít az a plusz venti, de kb annyit ér mint halottnak s vitaminpakolás. Mint írtam, HBM throttling temp 85°C, VRM 115°C, mindkettőhöz közel vagy, valamint a hotspot is nagyon elszállt.
Ennek a hűtésnek túl sok lesz a 266W, Power Limit-et vedd +20-ra vissza szerintem, valamint nyerhetsz azzal is pár fokot hogyha a gépház szellőzésén javítasz.Ezek a szintetikus tesztek tényleg csutkára hajtják a VGA-t, miközben ez játékoknál nem lesz így. (Kivéve az Anthem, na az nem kímélte nálam a HW-t.)
Ha van időd, játssz egy órát - hogy alaposan átmelegedjen a gép - , és azt mérd le nekünk, mert ez a 12 perc nem igazi terhelés. Kb 1 óra után már biztos, hogy a gépházadban csak a meleg kering és szomjazik VGA egy kis friss levegőre...Verdikt:
Power limit és UV segítségével meg lehet zabolázni ezt a kártyát.
A mért értékek alapján a ház nem szellőzik jól, továbbá egy hűtőpaszta és gap pad csere nem ártana.
Egy jó megoldás szerintem is a 120mm-es fanok felszerelése, de akkor oda a szép műanyag burkolat -
Aljasvip
senior tag
válasz Raggie #11973 üzenetére
Nálam fél év alatt 7°C-t romlott az MX4-el a hőfok, és a Hot Spot is elkezdett elszállni.
Sajnos benne van a pakliban, hogy te jól kented meg, így nálad szuperül teljesít, nálunk meg nem sikerült.
Én itteni tanácsra Hydronaut-ot tettem fel leheletvékony rétegben, az elmúlt 1 hónapban semmi változás nem volt. -
Aljasvip
senior tag
válasz Pepe78 #11981 üzenetére
Vega 64 esetén mondjuk kíváncsi lennék, a Sapphire Nitro-n kívül, melyik az a hűtés ami elbír vele. A STRIX is nagyra volt tartva, de sok hibája volt.
Egy paszta és thermal pad cserét tervezz be a biztonság kedvéért, mert a V64 szereti ezeket elfogyasztani az évek során.Alternatív megoldás lehet ha bármely kártyára 2db 120mm-es ventilátort felköltözöl, az zajban és hűtésben is előrelépés lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Aljasvip
senior tag
válasz Törzsúr #11988 üzenetére
Én ilyet nem tapasztaltam még soha.
Nekem csak azt csinálja a játék, hogy pár másodpercre fekete képernyő, majd visszaáll a driver az alapbeállításokra. Általában másfél óra játék után jön ez elő, de van amikor 10 percenként.
Ezt állítólag az OC okozza, de nekem néha gyári beállításon is csinálja, így tanácstalan vagyok. Nem zavaró, inkább csak furcsa. -
Aljasvip
senior tag
válasz Törzsúr #12001 üzenetére
Csak ebben a játékban jön ez elő?
Ha igen, akkor a játékkal kapcsolatos driver vagy játékbeli beállítás lesz a ludas.
Régen a hibás VRAM artifact-olt ilyeneket, de ez itt inkább textúra megjelenítési hiba szerintem.Monitor hibát kilőtted már?
Freesync? HDR?
Melyik driver-rel használod? Az új driverben be van kapcsolva valami DLSS-szerű borzalom, az is okozhat a.
Én a legutolsó Adrenalin 2020 előtti verziót nyomom, talán 19.8.1, ott semmi gond nincs. A live beta tesztet meghagyom a kalandozni vágyó kollégáknak -
Aljasvip
senior tag
válasz Speed® #12217 üzenetére
Az olcsóbb lett volna mint az új RDNA csoda, aminek eljövetelét a megváltóként hozták le... Aztán a Super széria jól alá vágott.
Amúgy a találgatós topic-ban sokat beszéltek erről. A tesztek alapján a Vega egy limitált architektúra, amin az órajel emelés nem segítene, és a HBM is kényszerből kellett mellé - ami miatt nagyon drága volt. -
Aljasvip
senior tag
válasz Speed® #12224 üzenetére
Akkor mit csinálsz még itt? Sicc!
És CPU oldalról hol lehet a Vega 64-et már hátratartó limit?
Részemről még nem láttam olyan játékot, ami az 1600X @3,9Ghz-et teljesen leterheli, de gyakran egyes szálak 100%-on járnak. Gyanítom itt van néha "probléma", de még nem tűnt fel.
Azon tanakodom, hogy mi lehet egy következő lépés, ami a 64-et kiszolgálja. Azért a +10%-ért nem váltok én se 5700XT-re, a víz elbírja a hőt, proci váltáshoz meg nem szükséges új blokk sem - hála égnek. -
Aljasvip
senior tag
válasz Speed® #12227 üzenetére
Köszönöm a válaszokat!
Nem sietek sehova, nem is érzékelem gyakran a CPU limitet. Az AC Odyssey-ben és a BF V-ben voltak olyan helyzetek, ahol meg-megröccent a gép, meg aztán mostanában nem is jött semmi - számomra - érdekes új játék.
Tényleg csak arra voltam kíváncsi, hogy sokat hagyok-e a kártyában CPU bottleneck miatt.[ Szerkesztve ]
-
Aljasvip
senior tag
Nálam ezt random csinálja, akár alap beállítás mellett is képes visszaállni - dobpergés - alapra.
Annyit jelenthet, hogy nem állt le megfelelően a Windows, ezért beakadt valami a driver-ben.Ahogy írták korábban itt, alap beállításokkal kellene használni először a kártyát, hogy kiderüljön stabil-e egyáltalán.
Ha most elkezdesz odafigyelés nélkül UV-zni, akár teljesítményt is veszíthetsz, mert ha nem tudja a kártya az adott órajelet az adott feszültséggel megugrani, akkor alacsonyabb fokozaton fog járni. Vagy lehal játék közben vagy épp Windows üresjárat közben. -
Aljasvip
senior tag
válasz CsaBully #12387 üzenetére
Egy DDU-t próbálj meg, utána mehet fel tisztán a legújabb driver. Nem tudom állították-e valamit a kártyán, de kezdésnek a gyári beállításoknál kellene maradni.
Egy másik lehetőség, hogy a VBIOS-ban van valami probléma. Ha nem válik be a SW út, nézd meg hogy a megfelelő VBIOS van-e a kártyán. A legtöbb Vega-n van egy BIOS kapcsoló a kártya végében, ott át tudsz állni egy gyári tartalék BIOS-ra próbaképpen.
-
Aljasvip
senior tag
válasz Ranagol_5 #12390 üzenetére
Ha ennyire súlyos a helyzet, akkor először egy paszta csere kellene rá, TG Hydronaut az ajánlott, MX4-et hamar megeszi a kártya.
Ami az UV-t illeti, egy programmal (pl Unigine Hevaen) futás közben állítsd a feszültséget az adott órajel szintén. Ha drasztikusan esik az órajel, akkor túl kevés a fesz neki.
Tesztelésre valami bika játék illik, pl AC Odyssey, Tomb Raider, stb. -
Aljasvip
senior tag
válasz ArmanD. #12396 üzenetére
Szerintem te is jól sejted, hogy a profilok kártyáról kártyára mások, mert nincs két egyforma chip. Referenciának jó amit írtál, de felesleges itt a sértődöttet játszani ezen.
Nálam (ROG STRIX Vega 64, válogatott szar GPU-bal) az 1632MHz gyári órajelet 1140mV-on hozza, alatta drop-pol. Ezért írtuk ketten is, hogy stabilitás tesztet mindig alap beállításon kell csinálni.950mV amúgy gyanúsan túl kicsi. Stabilan tartja neked a max órajelet? (Heaven, Superposition, játékok alatt...)
-
Aljasvip
senior tag
válasz ArmanD. #12399 üzenetére
Ahogy látom, a 8 perces mért intervallum alatt 736MHz átlag van, így nehéz megmondani, hogy tényleg tartja-e az órajelet.
Egyébként szép értékeket mutat a mérés, az a 29°C jelenlegi temp szinte hihetetlenül jó érték.Én úgy szoktam mérni, hogy futtatok 2-3 hosszabb tesztet először (pl Superposition), hogy átmelegedjen a kártya, majd utána indítom a tényleges mért kört a HWinfo nullázásával (óra ikonnal kell a számláló mellett).
A melegítésnek gyakorlati oka van, kicsit de nem elhanyagolhatóan változik a kisegítő komponensek karakterisztikája a hőmérséklet emelkedésével. Kb 1 hete nézegettem egy GTX1660S-t, gyári 1,1V feszültséggel 2050MHz-ig jutottam hidegen, majd harmadik és a rá következő teszteknél már csak 1930MHz ment stabilan.
[ Szerkesztve ]