-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alvin_ti4200
félisten
Valaki tesztelte vagy meg tudja nézni nekem, hogy megy a Diablo III 2560x1440-en maxon (vagy közel maxon) ezekkel az APU-kkal?
-
Alvin_ti4200
félisten
Sziasztok!
Játszik valaki esetleg Diablo III-mal és/vagy Overwatch-csal 2560x1440-ben akár Ryzen 3 2200G-vel, akár Ryzen 5 2400G-vel? Érdekelne, milyen sebességre számíthatok (és milyen grafikai beállítás mellett), mert downgrade-elném a játékos PC-met és csinálnék belőle egy blogolós, videovágós, zenehallgatós valamit. Ha tuningolva vannak a videokártyák, az se gond, csak tüntessétek fel légyszi
Szerk: DisplayPorton keresztül ugye képesek ezek a VGA-k 1440p 144Hz-re? Csak mert a monitortól nem válnék meg
Köszi előre is!
[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz solfilo #3294 üzenetére
Köszi, az Asrock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac-t néztem (nem tudom, ez mennyire ajánlott), a speckók alapján DP 1.2-t tud csak.
-
Alvin_ti4200
félisten
Nos, ahogy ígértem, következzenek a tapasztalataim a Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI lapról. Pontokba szedtem, hogy követhetőbb legyen. A BIOS a legújabb, F2-es verzió.
1) XMP-ből nem húzza be a CAS latency-t, kézzel hiába állítom át, hagyja úgy, ahogy eddig volt.
2) XMP-ből a feszültséget sem húzza be, a JEDEC szabvány szerintis 1.2V-ot adja a RAM-oknak akkor is, ha XMP szerint 1.35V kellene nekik. Kézzel be kell állítani és akkor működnek (a maguk módján, erről később).
3) 2933 MHz-nél feljebb semmilyen RAM órajelen nem tudtam stabil működést elérni, feszültségtől és időzítésektől függetlenül, ami elsősorban az integrált grafikus kártya miatt szívás.
4) A VRM semmilyen hűtést nem kap, ami már alap órajelen is meglátszik, ugyanis Diablo III alatt 90 fok körüli értékeket mértem rajta. Tuning esetén simán belenyalt a 110 fokba, amikor pedig megpróbáltam kihozni a VGA-ból a maximumot, túllépte az Infineon által specifikált 125 fokos tűréshatárt, ezért kénytelen voltam letenni az 1600 MHz feletti órajelekről, hiába lenne képes rá az APU.
5) A feszültség szabályzás egy tragédia, a processzornak, a memóriának és az SOC-nak is össze-vissza ugrál a feszültsége terhelésnél (az utóbbi kettőnek üresjáratban is), ezen ráadásul a Load line calibration funkció szinte semmit nem segít, bár a magasabb (Medium, High, Extreme) beállításokat eddig nem mertem kipróbálni. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a RAM-nak ha beállítom az 1.35V-ot, akkor 1.32 és 1.41V között ugrál a valóságban. A SOC-nál még rosszabb a helyzet, ott +0.05V-ot (1.25V) beállítva 1.24 és 1.36(!) között ugrál a feszkó. Ez ráadásul konstans így működik, tehát nem csak egy néha elő-előforduló spike-ról van szó. Emiatt a VRM irreálisan nagy terhelést kap, ami az elégtelen hűtés miatt a fentebb már említett őrületes hőfokokat eredményezi. Hiába lenne stabil a videokártyám 1600 MHz-en 1.275V-os SOC feszültséggel, nem tudom használni, mert ez a gyakorlatban közel 1.4V-ot jelent olykor, ami már bőven meghaladja az AMD hivatalos ajánlását is.
6) Ha a Ryzen Master szoftverben megemelem a videokártya órajelét, azonnal megnöveli a processzor feszültségét is, hiába kapcsolom ki a profil azon részét. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a korábbi 1.35-1.41V helyett 1.41-1.48V-ot kap, ami a fogyasztást és a hőtermelést is drasztikusan megemeli. Az APU GFX voltage látszólag nem sok vizet zavar, bármennyire is állítjuk.
7) Kivédve az előző pontban említett problémákat, an UEFI-ben a Dynamic Vcore opciót mínusz értékekre állítottam, azaz, arra kértem a lapot, hogy ennyivel kisebb feszültséget adjon a processzornak. Szintén nevetséges, hogy ha a Dynamic Vcore SOC értéket is módosítjuk, akkor ez beleszól a processzornak adott feszültségbe is (ha növeljük, akkor növeli, ha csökkentjük, akkor csökkenti). El kellett szórakoznom egy ideig, mire belőttem a párost. Jelenleg a Vcore -0.1125V, a Vcore SOC pedig +0.0625V (1500 MHz-es GPU órajelhez), ha UEFI-ben nem Normal/Auto minden (mint ebben az esetben), akkor a Ryzen Master szoftver nem piszkál bele a feszültségekbe, ha hozzányúlok a VGA órajeléhez. Ki fogom próbálni, hogy mi van, ha kézzel állítom be a kívánt feszültségeket és nem a Dynamic Vcore-okkal játsszom.
8) Ha egyszerre terhelem a GPU-t és a CPU-t, akkor masszív coil whine a jutalmam, igaz, mivel a gép a földön van, így ha nem hajolok le, akkor nem hallom.
Egy szó, mint száz, aki APU tuningra venne mini ITX deszkát, annak ezt a példányt semmiképpen nem ajánlom.
[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
tomic kollégának volt igaza és ezúton is köszönöm a segítséget, illetve az enyémtől eltérő visszajelzést
Először is rájöttem, hogy a Ryzen Master utility elindításkor visszaállítja a GPU órajelet 1100 MHz-re, ezért láttam úgy, hogy nem működik a BIOS-ból való tuning. Ez nem igaz, csupán nem kell elindítani az AMD progiját A következő dolog az egészen kriminális módon ingadozó feszültségekkel kapcsolatos. Auto, illetve Normal + Dynamic Vcore beállítások mellett ez valóban így van, ezért melegszik a VRM, mint az állat és instabil magas órajelen az integrált VGA. Kipróbáltam, hogy beállítottam fix feszültséget mindennek és azt a lap atom stabilan tartotta. Sajnos a processzor esetében így le kell mondanom a PowerNow-ról, mert se az órajelet, sem a feszültséget nem változtatja ilyenkor, de annyi baj legyen. Ha már így alakult, elindultam felfelé - mindennel Így néz ki a 24/7 végállomás, de 3DMark-on és AIDA64 stability testen kívül nemsokára nekiesek egy jó kis Diablo III-mal is, az eddig nagyon pontos visszajelzéseket adott.
Órajelek és feszültségek:
CPU: 3.9 GHz
Vcore (CPU): 1.35V
GPU: 1650 MHz
Vcore (SOC): 1.275V
Vcore (GFX): 1.3V
RAM: 2933 MHz @ CL16-17-17-36-69 (sajnos ez továbbra sem stabil feljebb)Hőmérsékletek maximális terhelés mellett:
VRM: 86 fok
CPU: 66 fok
GPU: 70 fok
Zajszint: gyakorlatilag nincsA skálázódással kapcsolatban íme pár eredmény:
Tesztprogram: 3DMark - Night Raid
1) OUT OF THE BOX (GPU: 1100 MHz | 1.2V SOC | DDR4-2400 CL17-17-17-39-56)
Graphics test 1 - 48.37 FPS, Graphics test 2 - 65.19 FPS
2) RAM 2933 MHz (GPU: 1100 MHz | 1.2V SOC | DDR4-2933 CL16-17-17-36-69)
Graphics test 1 - 52.43 FPS, Graphics test 2 - 68.61 FPS
3) OVERCLOCK (GPU: 1650 MHz | 1.275V SOC, 1.3V GFX | DDR4-2933 CL16-17-17-36-69)
Graphics test 1 - 60.08 FPS, Graphics test 2 - 86.08 FPS
[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
Nálam a cpu auto-n van (szoftveresen állítom) az IGP fixen, a nem fixált IGP okozott instabilitást 2933 feletti memória órajelen.
Ha jól értem, arra utalsz ezzel, hogy az IGP-nek az órajelét és a GFX Vcore-t is kézzel állítod be a BIOS-ban. Én is ezt tettem (1600 MHz / 1.3V), mégsem tudok 2933 MHz fölé menni, ami nem tudom, minek köszönhető A SOC feszültsége 1.275V.
-
Alvin_ti4200
félisten
Van még esetleg olyan idióta, aki 2560x1440-es monitoron tervez játszani ezekkel az APU-kkal? Én ugyebár ragaszkodtam a gamer masinámhoz használt Acer XF270HU-hoz (27" 2560x1440, 144Hz, FreeSync), így arra gondoltam, csinálok pár tesztet ezen a felbontáson (összehasonlítva természetesen 1920x1080-nal), hogy akit érdekel, tudja, mire számítson (a helyzet nem olyan rossz, mint amilyennek elsőre hangzik, de azért helyén kell kezelni a dolgokat) Csak a mihez tartás végett: 1440p 78 százalékkal több pixelt jelent, mint 1080p.
Kezdésnek a DOOM-ot és a Diablo III-at néztem meg (utóbbival napi szinten játszom jelenleg).
Hardver:
Alaplap: Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI (BIOS: 1.2)
Processzor: AMD Ryzen 3 2200G 3.7GHz all-core (1.325V)
Memória: 2x4GB HyperX Predator DDR4-3200 CL16 @ 2800 MHz, CL16
VGA: AMD Vega 8 @1550 MHz (1.275V)Diablo III
Grafikai beállítások:
1920x1080: 56 fps
2560x1440: 35 fpsIn-game képek:
Megjegyzés: Ezek jellemzően minimum közeli értékek, az átlag 1440p-ben 40 és 50 fps között mozog, ami azért jó, mert 40 Hz-től már támogatja a monitorom a FreeSync-et.
DOOM
Grafikai beállítások:
1920x1080: 49 fps
2560x1440: 27 fpsIn-game képek:
Megjegyzés: Ezek jellemzően kicsivel alacsonyabb értékek, mint az átlag, viszont 1440p-ben nem nagyon megy 32 fps fölé a számláló, ha csata van (márpedig ez az a játék, ahol gyakorlatilag csak a töltő képernyőknél nincs). Ebből egyenesen következik, hogy teljes mértékben kiesünk a FreeSync tartományból. Amin meglepődtem az az, hogy a létező legalacsonyabb részletességi szinten is mennyire jól néz ki a játék (mondom ezt úgy, hogy korábban végig vittem egy GTX 1060-nal közel maximum részletesség mellett).
Felkészül: Overwatch, Forza Horizon 4, Rise of the Tomb Raider, DiRT Rally, Borderlands 2, Counter-Strike: Global Offensive, Quake Champions...
[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz BerserkGuts #3473 üzenetére
Hát, csak a teszt kedvéért nem venném meg a játékot Amiket felsoroltam már megvannak Steam-en (illetve a Forzát most töltöm a 14 napos Game Pass keretében), a Gears of War 4-et is meglesem majd, azt is megvásároltam tavaly
-
Alvin_ti4200
félisten
Hardver:
Alaplap: Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI (BIOS: 1.2)
Processzor: AMD Ryzen 3 2200G 3.7GHz all-core (1.325V)
Memória: 2x4GB HyperX Predator DDR4-3200 CL16 @ 2800 MHz, CL16
VGA: AMD Vega 8 @1550 MHz (1.275V)Forza Horizon 4
Grafikai beállítás: legalacsonyabb
1920x1080: 53 fps (min: 46)
2560x1440: 36 fps (min: 33)Megjegyzés: a játék néha elképesztően akadozik, a hang rendszerint szaggat, néha egy-két másodpercre teljesen el is megy - függetlenül attól, melyik felbontást állítom be. Csak tippelni tudok, de valószínűleg mind a rendszer-, mind a videomemória kevés neki, hiszen a minimális mennyiség rendre 8, illetve 2 gigabájt a Microsoft ajánlása alapján, erre a program minden indításnál fel is hívja a figyelmet. Ebben az esetben egyik sem teljesül, hiszen összesen van 8 GB, amin mind a programnak, mind pedig a videokártyának osztoznia kell. Hiába fut jól a játék még 1440p-ben is, emiatt gyakorlatilag játszhatatlan. 16 gigabájt RAM-mal vélhetően más lenne a leányzó fekvése, sajnos azt egyelőre nem fogom tudni kipróbálni. VGA driver a legújabb (Adrenalin Edition 18.10.1 Optional).
-
Alvin_ti4200
félisten
Hardver:
Alaplap: Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI (BIOS: 1.2)
Processzor: AMD Ryzen 3 2200G 3.7GHz all-core (1.325V)
Memória: 2x4GB HyperX Predator DDR4-3200 CL16 @ 2800 MHz, CL16
VGA: AMD Vega 8 @1550 MHz (1.275V)Rise of the Tomb Raider
Grafikai beállítások:
Mountain Peak:
1920x1080: 54 (32.9)
2560x1440: 35.2 (21.1)Syria:
1920x1080: 31.7 (22.8)
2560x1440: 20.1 (16.4)Geothermal Valley:
1920x1080: 34.4 (21.3)
2560x1440: 21.7 (15.2)In-game képek:
Megjegyzés (1): DX12-es módban a játék nagyjából 15 százalékkal volt lassabb és nem nagyon nézett ki jobban.
Megjegyzés (2): A tesztek (a Forza Hozion 4 kivételével) mind a május 23-i keltezésű Adrenalin Edition 18.5.1-es driverrel készültek, jelenleg ez szerepel hivatalos meghajtóként az AMD oldalán. A Forzához azért kellett az Adrenalin Edition 18.10.1 Optional, mert anélkül nem volt hajlandó elindulni se a benchmark, se a játék (a menürendszerig jutottam). Diablo III-ban, illetve 1440p-s YouTube videók nézése során viszont nem voltam elégedett vele (apró akadozásokat láttam), így visszatettem a májusi drivert, amivel nincs ilyen probléma.
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz tzsolesz #3480 üzenetére
Olyan nagyon sokat nem változtattak a motoron, inkább az eddigit fejlesztették tovább (pl. bekerült a Ray-tracing támogatás, igaz, még mindig nem elérhető a hivatalos játékban). Azonos látványvilághoz kb. azonos sebesség társul és a Shadow of the Tomb Raider is elég jól konfigurálható (azok alapján, amit eddig láttam belőle).
-
Alvin_ti4200
félisten
Hardver:
Alaplap: Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI (BIOS: 1.2)
Processzor: AMD Ryzen 3 2200G 3.7GHz all-core (1.325V)
Memória: 2x4GB HyperX Predator DDR4-3200 CL16 @ 2800 MHz, CL16
VGA: AMD Vega 8 @1550 MHz (1.275V)Overwatch
Grafikai beállítások:
1920x1080: 49 fps
2560x1440: 30 fpsIn-game képek:
Megjegyzés: ez a tréning pálya kezdete és azért választottam ezt a helyszínt, mert egyrészt állandó, így össze lehet hasonlítani a különböző beállításokat, másrészt ez a kezdő pozíció eredményezi a pályán a legalacsonyabb fps-t, így nagyjából reprezentatívnak tekinthető, mire lehet számítani online meccsek alkalmával. A játék 2560x1440-es felbontásban már összeszed egy elég érezhető input lag-szerűséget, emiatt aztán játszhatatlanná válik. 1920x1080-ban már sokkal jobb a helyzet, viszont figyelembe véve, hogy ez egy kompetitív játék, komoly harc közben a framerate így se nagyon emelkedik 50-55 fps fölé, ami helyzeti előnybe helyezheti a többieket. Kár, hogy a grafikát nem lehet még lejjebb venni, bizonyos effektek még így is túlságosan látványosak - de hát nem lehet minden Quake
[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
Hardver:
Alaplap: Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI (BIOS: 1.2)
Processzor: AMD Ryzen 3 2200G 3.7GHz all-core (1.325V)
Memória: 2x4GB HyperX Predator DDR4-3200 CL16 @ 2800 MHz, CL16
VGA: AMD Vega 8 @1550 MHz (1.275V)DiRT Rally
Grafikai beállítások: gyári profilok, élsimítás kikapcsolva
Ultra Low:
1920x1080: 154.5 (126.9)
2560x1440: 117.7 (83.2)Low:
1920x1080: 71.5 (54.8)
2560x1440: 47.7 (36.6)Medium:
1920x1080: 59.3 (47.4)
2560x1440: 39 (31.6)In-game képek (sorban Ultra Low, Low és Medium beállítások):
Megjegyzés: egészen meglepődtem, mennyire jól fut a játék és mivel az engine hasonló a DiRT 4-hez, aki azzal tervez játszani, annak ez egy jó támpont lehet. Ultra Low beállítások mellett a látványvilág nagyjából egy tizenöt évvel ezelőtti autós játékéra emlékeztet, cserébe extra magas framerate-et kapunk még 1440p-ben is. Low-ra átnyergelve viszont nagyban változik a kép - szó szerint és átvitt értelemben is. Megjelennek olyan extrák, mint textúrák és árnyékok például. Az fps be is zuhan a felére, viszont a játék mérföldekkel jobban is néz ki. 1440p-ben már egy kicsit érezni az autó irányításán a késést, de még nem vészes, 1080p-ben szó sincs ilyesmiről. Kíváncsiságból megnéztem a Medium beállítást is, de azon kívül, hogy az elmosódást (motion blur) azonnal kiszúrtam, különösebb eltérést nem láttam a Low-hoz képest - framerate-ben viszont majd' 20 százalék mínusz a jutalmunk, így ennek a beállításnak nem sok értelme van.
[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
Hardver:
Alaplap: Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI (BIOS: 1.2)
Processzor: AMD Ryzen 3 2200G 3.7GHz all-core (1.325V)
Memória: 2x4GB HyperX Predator DDR4-3200 CL16 @ 2800 MHz, CL16
VGA: AMD Vega 8 @1550 MHz (1.275V)Quake Champions
Grafikai beállítások: minden Low (gyári Low preset)
1920x1080: 63 (54)
2560x1440: 44 (39)In-game képek:
Megjegyzés: bár az fps számok nem tűnnek alacsonynak, mivel ez is egy kompetitív játék, így hasonlóan az Overwatch-hoz eleve helyzeti előnyhöz juttatjuk a többieket azzal, hogy a 2200G még túlhajtva sem tudja elérni (nem hogy tartani) a 100 fps-t. 1440p-ben egyértelműen felejtős a game, a teszthez használt kisméretű tréning pályán egyetlen bot ellen játszva sem ment a számláló 45-50 fps fölé, miközben néha (főleg, ha felvettem a Quad Damage-et) képes volt 40 alá is benézni. Az input-lag-szerűség - szintén hasonlóan az Overwatch-hoz - itt is megjelenik, igaz, a mértéke alacsonyabb, de mivel itt muszáj vagyunk lőni, nem lehet másokat gyógyítani, és a többi, ezért ez egy játszhatatlan sebességnek minősül. 1080p-ben ismét jobb a helyzet, ám távol vagyunk az ideálistól. Input lag-ot nem nagyon érezni, viszont nem lehet olyan gyorsan mozogni ("bunny"-zni) a pályán, mint folyamatos 144 fps mellett. Kipróbáltam a scaling módokat is (ilyenkor a játék felbontása marad, viszont mindent alacsonyabb felbontásban renderel, attól függően, hány százalékot állítunk be neki a 100-hoz képest), 75 százaléknál még érdemben látni lehetett a pályán és az ellenfelet is, sebességben a 75-80-at hellyel-közzel képes volt tartani a vas - a skálázás egyébként Overwatch-ban is jelen van. Hobbi szinten el lehet vele játszani, de aki kicsit is komolyabban gondolja a Quake-ezést, annak elég hamar fennakadást fog jelenteni bármelyik Ryzen APU a kettő közül.
-
Alvin_ti4200
félisten
Hardver:
Alaplap: Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI (BIOS: 1.2)
Processzor: AMD Ryzen 3 2200G 3.7GHz all-core (1.325V)
Memória: 2x4GB HyperX Predator DDR4-3200 CL16 @ 2800 MHz, CL16
VGA: AMD Vega 8 @1550 MHz (1.275V)Counter-Strike Global Offensive
Grafikai beállítások: minden a legalacsonyabban, élsimítás kikapcsolva
1920x1080: 135 (105)
2560x1440: 95 (75)Megjegyzés: a jó öreg CS:GO még 1440p-ben is képes hozni a stabil 70 feletti fps-t, ami már kompetitív játékoknál is elegendő. A grafikai részletességet nem csak a teljesítmény miatt állítottam full minimumra, hanem azért is, mert a legtöbben - akárcsak a Quake esetében - így játszanak, hogy a létező legkönnyebben észrevegyék az ellenfeleket. 1080p-re csökkentve a felbontást már egész közel kerülünk a folyamatos 120 feletti fps számhoz, így végre értelmet nyer(het) egy 144 Hz-es monitor beszerzése. A tesztpálya a Mirage volt botokkal.
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz BerserkGuts #3490 üzenetére
Én is hasonló állásponton vagyok függetlenül attól, hogy szerintem sok mindenre tökéletesen alkalmas a 2200G/2400G (túlhajtva természetesen). Még van hátra pár játék a repertoáromból, de én ugye a másik végletből jövök (i5-8400, GTX 1080), így nagyon kíváncsi voltam arra, mit tud a mai legerősebb integrált VGA egy elfogadható négymagos proci társaságában. A memória sávszélesség komoly hátráltató tényező már most is ezeknek az APU-knak, ráadásul stabilan nem is nagyon lehet 2800-3000 MHz felett hajtani velük a legtöbb RAM-ot, pedig a VGA-k nagyon örülnének neki. Szintén ide tartozik a dedikált VRAM hiánya, melynek köszönhetően 2GB-ot simán ki kell, hogy hasítson a rendszer memóriából a Vega 8/11, ami egyre kevésbé elegendő még a legalacsonyabb beállításokhoz is. Ha valaki ritkán játszik vagy olyan címekkel, melyekkel megbirkóznak ezek a VGA-k, akkor jó választás lehet bármelyik APU a kettő közül. Van a fejemben viszont egy nagyon perverz ötlet, de túl sok pénz lenne megvalósítani és nem tudnék utána vele mit kezdeni, de egy "Matte Black Everything" build egy ideje rajta van a listámon és van is ötletem, mikből építeném meg
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz solfilo #3493 üzenetére
Simán betölt a Windows meg minden, de kékhalálozgat 3D-s teszek alatt 2933 MHz-re azt hittem, hogy stabil, de pár óra Diablo III után az se volt az. Teljesen mindegy, mekkora feszt adok a RAM-oknak és milyen időzítéseken mennek sajnos. Ahogy látom, azért a RAM lottó megy itt pár embernek, nem feltétlenül mindenki olyan szerencsés, mint te
[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
Hardver:
Alaplap: Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI (BIOS: 1.2)
Processzor: AMD Ryzen 3 2200G 3.7GHz all-core (1.325V)
Memória: 2x4GB HyperX Predator DDR4-3200 CL16 @ 2800 MHz, CL16
VGA: AMD Vega 8 @1550 MHz (1.275V)
VRAM: 2GB BIOS-ban fixálvaGears of War 4
Grafikai beállítások: minden low és kikapcsolva
1920x1080: 29.9 (25.1)
2560x1440: 15.3 (10.4)In-game képek:
Megjegyzés: ez volt az első alkalom, hogy a BIOS-ba be kellett másznom és beállítani az UMA szekciót és azon belül is a 2GB fix VRAM-ot, egyébként még 720p-ben is egérmozi volt a jutalmam - annak ellenére, hogy a legalacsonyabb részletesség mellett is alig 1.1 GB VRAM-ot használ a játék - legalábbis a benchmark. Megmondom őszintén, számomra hatalmas csalódás ez az eredmény, főleg a többi program után. Nem csak, hogy szinte játszhatatlan a game még 1080p-ben is, de ahogy kinéz az egyenesen förtelmes. Csak, hogy egy példát említsek, a DiRT Rally ennél százszor szebb volt Low beállítás mellett és bőven gyorsabban is futott. Ezek után kíváncsi leszek, hogy az eggyel korábbi Unreal 3 engine-t használó Borderlands 2 mit fog domborítani, de van egy olyan érzésem, hogy fényévekkel gyorsabb és szebb is lesz...
-
Alvin_ti4200
félisten
Nem nagyon tudok mit kezdeni a magasabb CPU órajellel (vagy arra gondolsz, hogy próbáljam még lejjebb veszni a feszt?), mert a mindennapokban nem venném hasznát, inkább az volt a cél, hogy kicsit visszavegyek a lap által Auto-n adott 1.42V-ból (így nem kell egyáltalán 500 rpm fölé pörögnie egyetlen hűtőnek sem a gépben, magyarul síri csend van terhelés alatt is). Ami a GPU-t illeti, nem egy világbajnok darab, de nem is írták rá a dobozra, hogy 50 százalékkal túlhajtható, szóval minden MHz ajándék kvázi
[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
Hardver:
Alaplap: Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI (BIOS: 1.2)
Processzor: AMD Ryzen 3 2200G 3.7GHz all-core (1.325V)
Memória: 2x4GB HyperX Predator DDR4-3200 CL16 @ 2800 MHz, CL16
VGA: AMD Vega 8 @1550 MHz (1.275V)
VRAM: 2GB BIOS-ban fixálvaBorderlands 2
Grafikai beállítások: minden maxon, TXAA élsimítás bekapcsolva, Ambient Occlusion kikapcsolva
1920x1080: 64 (54)
2560x1440: 40 (33)In-game képek:
Megjegyzés: a Gears of War 4 után mit mondhatnék...az 1080p-ben minimális grafikai részletesség mellett játszhatatlan volt és ocsmány, ezzel szemben a Borderlands 2 1440p-ben szinte maximális részletesség mellett is játszható. Tudom-tudom, egy generációnyi különbség van a két Unreal engine között, de engem csak az érdekel, amit látok Az Ambient Occlusion túl sokat nem tesz hozzá a játékélményhez vizuálisan, viszont 20 százalékot levesz a teljesítményből, ezért ezt kikapcsoltam. A TXAA élsimítást ezzel szemben bekapcsolva hagytam, ha még egy kicsi hiányozna a kívánt framerate-hez, a kikapcsolásával nagyjából 10 százaléknyi plusz fps-t kapunk. Minden más beállítás szinte teljesen hatástalan volt a játékra, a kinézet romlott, a teljesítmény viszont alig javult. Nem tudom, hogy a GPU volt-e a korlátozó tényező vagy a memória sávszélesség, ki tudnám deríteni, ha nagyon sok órajel párossal újranézném ezt a pályát, de sok értelme nem lenne.
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz palfitom #3492 üzenetére
Még nem állt össze a fejemben, de ilyesmiken gondolkodom:
NZXT H700 matt fekete (már volt egyszer és imádom, nem véletlenül van most egy H200-am)
Corsair RM550x fél-passzív moduláris tápegység (szintén volt, talán a H700i-mben, atom jó cucc)
CableMod PRO ModMesh C-Series RMi & RMx Cable Kit fekete
NZXT N7 Z390 alaplap (túlárazott szutyok a Z370-ből kiindulva, de a kinézete 10/10 és ezen végre van Intel 9560-as WiFi + Bluetooth 5.0, mindkettő kell) - igazán csinálhatnának egy B450-es vagy X470-es verziót is...
CableMod ModFlex™ 4-pin Fan Cable Extension 30cm fekete
CableMod ModFlex Right Angle Internal USB 3.0 Extension 50cm fekete
GEIL EVO Spear DDR4 Dual Channel kit matricákat levakarva (vagy, ha mellékelik, akkor fel nem rakva)
ARCTIC Freezer 33 CPU hűtő, ventik nélkül + Be Quiet! Silent Wings 3 120mm PWM
ASUS ROG STRIX GTX 1070/1080, illetve még inkább RX580, fekete backplate-tel és matt oldalsó burkolattalEgyéb iránt foglalkoztat egy matt fekete-zöld kombináció is, RGB-s vízhűtéssel és RAM-okkal, viszont fénycsíkok meg egyéb marhaságok nélkül, fekete-zöld harisnyázott kábelekkel (Black/Light Green), zöld színűre beállított ROG STRIX kártyával, ASUS ROG STRIX X470-F GAMING lappal (szintén konstans zöldre beállítva) és miegymással...
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz tzsolesz #3542 üzenetére
Én a BIOS-ban kutakodnék inkább, ez valószínűleg nem szoftveres hiba lesz. Nyomj egy "Load Optimised Defaults"-ot és nézd meg, változik-e a helyzet Gondolom, az utolsó BIOS van fent.
[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz Vismajor01 #3601 üzenetére
Röhögve Ha legalább 2800 MHz-en mennek a RAM-jaid és a Vega 8-at 1500 MHz-re beállítod, sima ügy - de lehet, még 1300 MHz körül is elegendő hozzá, ahhoz még a feszültségeket se kell piszkálni.
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz tzsolesz #3597 üzenetére
Köszi Kicsit CPU limitesek lettünk még 1440p-ben is, de már úton van a Ryzen 5 2600, igaz, előtte alaposan utána nézek, mekkora változást hozna, mert ahol a high framerate kell (Overwatch, Quake Champions), ott talán így is megvan a folyamatos 144 fps (Overwatch-ot már néztem, 1440p low-n sima ügy). A dizájn buildhez még várok egy csomó mindenre, szerintem nagyon szép lesz, ha elkészül (Pénteken futnak be a harisnyázott kábel hosszabbítók és az új RAM-ok, ma elvileg meglesz az új vízhűtő és a proci is)
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz tzsolesz #3605 üzenetére
Teljesen jó, főleg ennyi pénzért Igazából az R5 2600 még ezzel a bitang jó árral is 70 százalékkal drágább (32.5 vs. 55), szóval ha nem találok valami értelmes összehasonlító tesztet, ahol egetverő különbség van a kettő között, lehet, visszamondom, mert csak játékoknál tudnám hasznát venni a plusz magoknak, amire ezen kívül használom, oda a négy is majdhogynem sok.
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz tzsolesz #3607 üzenetére
Hát, a gyakorlatilag zsír új 2200G-ért (a gyári hűtőjéhez hozzá se nyúltam) aligha kapnék 25-nél többet, hiába a bolti garancia meg minden - legalábbis, ha a Hardverapróból indulok ki. Vízhűtés lesz amúgy a gépben (kizárólag a dizájn miatt), szóval ha nagyon akarom, a 2200G-t is feljebb rángathatom 3.7-ről (3.9-re mondjuk), bár attól nyilván több mag nem lesz, de a magasabb órajel mindig jobb teljesítményt eredményez.
-
Alvin_ti4200
félisten
Hogy mennyire fog vissza egy GTX 1070-et egy 2200G? Nos, ennyire.
Forza Horizon 4 (Ultra):
===================Ryzen 3 2200G 3.7 GHz
1920x1080: 84 (77) kieső képkockák: 141, GPU utilization: 66,9%
2560x1440: 73 (66) kieső képkockák: 67, GPU utilization: 91,1%Ryzen 5 2600
1920x1080: 90 (80) kieso képkockák: 56, GPU utilization: 96,3%
2560x1440: 78 (70) kieső képkockák: 51, GPU utilization: 98,5%Overwatch (Lowest, 16xAF):
=======================Ryzen 3 2200G 3.7 GHz
1920x1080: 300 (limit)
2560x1440: 230Ryzen 5 2600
1920x1080: 300 (limit)
2560x1440: 249Borderlands 2 (Full, AA off, Physics Low):
==================================Ryzen 3 2200G 3.7 GHz
1920x1080: 179
2560x1440: 173Ryzen 5 2600
1920x1080: 192
2560x1440: 179Heaven Benchmark (Extreme HD):
============================Ryzen 3 2200G 3.7 GHz
Avg: 84.4 fps
Score: 3531
Min: 31.2 fps
Max: 154.4 fpsRyzen 5 2600
Avg: 90.5 fps
Score: 3783
Min: 34.9 fps
Avg: 176.9 fpsSuperposition Benchmark (1080p Extreme):
====================================Ryzen 3 2200G 3.7 GHz
Score: 3546
Min FPS / Avg FPS / Max FPS: 22.05 / 26.52 / 30.30
GPU Temperature max: 75.0 C
GPU Utilization: 100%Ryzen 5 2600
Score: 3564
Min FPS / Avg FPS / Max FPS: 22.07 / 26.55 / 30.38
GPU Temperature max: 79.0 C
GPU Utilization: 100%A Ryzen 5 2600 alap órajele 3.4 GHz, turbóval 3.9-ig kúszhat fel. Nem tojtam le eddig a bokám, hogy prózain fejezzem ki magam Többet vártam a hatmagos, tizenkét szálas szörnytől, igaz, Forzában azért már látszik, hogy az újabb engine-eknél mennyire visszafog már egy ilyen VGA-t is a négymagos 2200G. Ami pozitívum, hogy a mikrolagok megszűntek Forzában, ami a 2200G-vel még itt-ott volt. A videokártya viszont melegebb a Ryzen 5-tel, gyanítom, hogy a vízhűtés miatt, mert a radiátor pont a VGA mögött van a ház elejében, jó közel hozzá és kintről fúj be levegőt a két Silent Wings. A 2200G-n egy Be Quiet+ Pure Rock Slim volt még.
Szerintem feldobom a gyakorlatilag zsír új 2200G-t a Hardverapróra, mert a jövő szempontjából mindenképpen a hatmagos procit tartom meg, azt viszont nagyon érdekes volt látni, mennyi erő van a Raven Ridge-ben CPU szinten, én nem gondoltam volna, hogy csak ennyire lassít le egy GTX 1070-et
[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
Csak, hogy ne legyenek illúzióink a Zen+ jobb memória kezelését illetően, a RAM-jaim továbbra sem mennek stabilan 3200 MHz-en XMP-vel és kézzel beállított 1.35V-tal, 3000-en nem próbáltam, a 2800 MHz az itt is stabil. Szerencsére egy GTX 1070-nel sokat már nem hozna a konyhára 1440p-ben az a 400 MHz, szóval nem izgatom magam miatta, csak hát fura.
[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz Motaba78 #3634 üzenetére
Kíváncsi leszek, fognak-e menni stabilan nálad a Predatorok 2800 MHz felett. Majd ha gondolod, teszteld ki AIDA 64 memory stress test vagy komolyabb játékok is jó hozzá (persze nézegetheted a Memtest86-ot is, de az talán már idejét múlt).
Nekem amúgy egy Corsair Vengeance RGB kit van úton, a 2200G-t már nem fogom visszatenni a lapba, így azzal nem fogom tudni megnézni, de a 2600-zal igen. QVL listán rajta van.
-
Alvin_ti4200
félisten
A hat magnak amúgy valóban van értelme az újabb multi játékoknál (pl. Battlefield 1), de e felett már gyakorlatilag nulla gyorsulás van jelenleg. Íme egy teszt 4/8 vs 6/12 vs 8/16 témában. Mindez ráadásul csak addig számít, amíg CPU limit van, 1440p-ben már elég nehéz marginális előnyt kovácsolni akár egy hatmagos prociból is - kivéve, ha az ember 1080Ti-vel vagy erősebb kártyával játszik.
Szerintem ami izgalmasabb kérdés, hogy ha az ember tervez egy középkategóriás dedikált VGA-t egyszer, akkor a 20 ezer forintot (ami a 2200G és a 2400G között) hozzácsaphatja mondjuk egy GTX 1050Ti-hoz és vehet helyette egy GTX 1060-at, amivel összességében jobb teljesítményt kap játékok alatt, hiszen azt még pont képes kihajtani 1080p-ben a kisebbik Raven Ridge. A látottak alapján legalábbis ez az én véleményem A 2400G egyszerűen túl közel van árban a 2600-hoz, ráadásul az 1600X még olcsóbb is nála egy picit (és ugye mindkettő első generációs Zen architektúra).
[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz dewil666 #3628 üzenetére
Én inkább vennék 2x4 GB-ot, aztán eladnám, amikor kelleni fog a 2x8 (vagy nézzél olyan lapot, amin 4 RAM szlot van) - a single channelt nagyon megérzi a rendszer, főleg, ha szeretnél bármit művelni az integrált Vega 11-gyel. Alaplapból minimum B350 a tuning miatt (ingyen teljesítmény, nem egy rocket science), ha 4-5 éves távlatban gondolkodsz, akkor pedig inkább B450.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Retro teló rajongók OFF topicja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- BestBuy topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Suzuki topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- További aktív témák...
- Intel I5 13600KF 14mag/20szál - Új, Tesztelt - Eladó! 88.000.-
- Beszámítás! Intel Core i3 10105 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- ELADÓ - Ryzen 7 5800X - ÉRTÉKELÉSRE VÁR
- Pentium III 1400 MHz Tualatin processzor
- A legolcsóbb! Új bontatlan, dobozos, számlás, garanciális i9 13900K CPU akció!