Új hozzászólás Aktív témák

  • nkmedve

    őstag

    válasz Szinyák #14563 üzenetére

    Már az első tesztekből is látszott, hogy játék alatt csak ront az SMT, szóval erre lehetett számítani (ahogy Intel-nél sokáig gond volt az SMT-vel) nálam alső nap ki lett kapcsolva. Szóval ha valaki elsődlegesen játszik akkor ajánlott a Ryzen 7-en kikapcsolni az SMT-t (nem hiszem, hogy létezik játék egyelőre ami profitálna 8-nál több szálból, szóval értelme semmi).

    Azért ne felejtsük el, hogy az SMT leginkább csak egy trükk (és némi extra tranzisztor) amivel próbálják növelni a magok kihasználtságát, és a gyakrolatban inkább kevés magnál (2-4) hoz érezhető gyorsulást. Minél több a mag annál kevésbé segít az SMT, azt a rengeteg szálat mind etetni kell adattal (két memóriacsatornával nem olyan egyszerű az), és nagyon megnövekszik a CCX-ek közti kommuniáció is. Szerintem BF-nél is ez lehet a gond, ha 16 szál áll rendelkezésre akkor sokkal gyakrabban kell adatokat küldözgetni a CCX-ek között, az pedig lassú.

    Még ha nem csak a játékokat vesszük alapul hanem más app-okat, akkor is érdemesebb lehet kikapcsolni az SMT-t. Nálam pl. Lightroom alatt érezhető visszaesés van SMT-vel (nagyon gyors RAM-nál talán megfordulhat ez), Handbrake képes valamennyit profitálni, de az sem sokat (kb. 10%).

Új hozzászólás Aktív témák