Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #57944 üzenetére

    Az UE5 húzófícsőre a virtualizált geometria, ami homlokegyenest szembemegy azzal a ray-tracing implementációval, amit az NVIDIA erőltet. A Lumen sem AABB-ben dolgozik, hanem SDF-ben, amit nem tud gyorsítani az NVIDIA AABB-re szabott RT részegysége.

    Szerinted az RTX I/O-ról miért nem hallottunk 2020. szeptembere óta? Még az NVIDIA sem említette meg az Ada bemutatásakor. A hivatalos oldalon sincs róla egy szó sem a termékoldalon. Segítek, hogy miért. Az ötlet az volt, hogy optimalizálják a peer-to-peer DMA eléréssel az SSD-k és a GPU-k közötti adatmozgatást úgy, hogy elkerülik rendszermemóriát. Ez alapvetően működik is, csak gondot jelent, hogy ilyen környezetben az NVMe eszközt a CPU és a GPU is eléri. Tehát nem elég csak úgy a GPU-ra egy peer-to-peer DMA elérést alkalmazni, hanem biztosítani kell azt is, hogy a GPU ne szakítsa meg a CPU munkafolyamatait, és persze fordítva. Itt jön a nehézség, ugyanis az NV-nek semmi ráhatása az NVMe eszközök meghajtójára. Egyszerűen a gyártók nem is foglalkoznak a GeForce-ok PCI Express implementációjával, mert soha nem kötnek rá direkten SSD-t. Tehát az NV meg tudja oldani magát a peer-to-peer DMA-t, de nem tudja megoldani, hogy a CPU és a GPU ne szakítsa meg egymás munkafolyamatait, nincs meg hozzá a platformjuk, amivel ezt kontrollálni tudnák, az AMD és az Intel pedig elküldik őket a fenébe, mert nem különösebben hasznos nekik, hogy GeForce-specifikusan peer-to-peer DMA-ra optimalizáljanak megszakításokat. Ezért nem hallani az RTX I/O-ról manapság. Az NV önállóan csak a probléma felét tudja megoldani. Az AMD és az Intel az egészet.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák