Új hozzászólás Aktív témák
-
trisztan94
őstag
válasz SektorFlop #950 üzenetére
DDSM az micsodá?
A rendszer felismeri, kidobja, hogy galaxy nexus. Szerintem rosszul adtam hozzá a PATH-hoz az androidot illetve a függőségeit, de már kezd nagyon tele lenni a fszom vele
Azt gondolná az ember, hogy linuxon sokkal jobb lesz az android dev, mert ugye az is azon alapul ....
Egy sima hello world-öt sem ír ki, semmi.
[ Szerkesztve ]
https://heureka-kreativ.hu
-
SektorFlop
aktív tag
válasz trisztan94 #951 üzenetére
Eclipse-en belül, Window -> Open perspective -> DDMS
De Windows-os SDK-ban van egy külön inditója a Tools mappában. Am én is fejlesztettem Ubuntu alatt android-ra. Nekem nem volt vele semmi, de sajna annyira nem vagyok Linux pro hogy legyen bármi ötletem is, hogy mi lehet a baj. (Ha egyáltalán a op-nek is van köze a problémához)
"Amikor már azt hittem kint vagyok, ezek mindig visszarántottak..."
-
caindwan
tag
Heló!
Most kezdtem, és érdekelne, hogyan lehetne megoldani 2 activity kapcsolgatását egy szövegrészre kattintással? Activity az a megjelnített felület? -
trisztan94
őstag
válasz SektorFlop #952 üzenetére
Hagyom a linuxot felraktam ugyanúgy WIN7-re is az ADT bundle-t, de itt is ugyanaz a probléma, semmi sem történik, hozzáadtam a path-hoz a az sdk-t és a platform tools-ot is, de semmi, cmd-ben az ant debug, illetve android* parancsokra azt írja, hogy nem ismeri. DDSM viszont megtalálja a telit.
Logcat sem ír semmit az ég világon[ Szerkesztve ]
https://heureka-kreativ.hu
-
trisztan94
őstag
válasz trisztan94 #954 üzenetére
Nem tudom már szerkeszteni, megoldódott.
Nem a projekt mappája volt kiválasztva a package explorerben, hanem a main activity. Azért valami üzit írhatott volna, hogy oda kattintsakKöszi a segítséget!
https://heureka-kreativ.hu
-
SektorFlop
aktív tag
válasz trisztan94 #955 üzenetére
Ilyenre nem is gondoltam volna.
[ Szerkesztve ]
"Amikor már azt hittem kint vagyok, ezek mindig visszarántottak..."
-
caindwan
tag
Miért van az, ha egy app-ot adb-n keresztül tesztelnék a telómon, a consol írja, hogy telepítve meg minden, csak nem futtatja le, és nem készít icon-t a menübe?
-
trisztan94
őstag
Sziasztok!
Van valami jó kis framework játék progra? Esetleg valami segítő cucc? Sajnos nem találtam sehol "hello world"-ös játék készítő tutorialt, azt sem tudom hogyan kezdjek bele
https://heureka-kreativ.hu
-
caindwan
tag
válasz trisztan94 #958 üzenetére
Ha Eclipse alatt vagy, akkor csinálsz egy új android applikáció projectet és alapból egy Helló world! appot fogsz kapni
-
WonderCSabo
félisten
válasz trisztan94 #960 üzenetére
-
trisztan94
őstag
-
Ivitz
tag
Kérni szeretnék egy kis segítséget hogyan lehet android 4en letölteni egy weboldal html kódját mert amit csináltam csak 2.3.3 megy és 4es nem történik semmit...
URL url = new URL("http://index.hu");
URLConnection yc = url.openConnection();
BufferedReader in = new BufferedReader(new InputStreamReader(
yc.getInputStream()));
String inputLine;
while ((inputLine = in.readLine()) != null)
Log.d("asdasda",inputLine);
in.close();
}Hová mész te kis nyulacska ingyombingyomtálibetutálibemáli...... :D :D
-
Ivitz
tag
válasz WonderCSabo #964 üzenetére
igen engedélyezve van és csak átdugtam a készüléket és semmi
Hová mész te kis nyulacska ingyombingyomtálibetutálibemáli...... :D :D
-
Karma
félisten
Ugye nem UI szálon akarod ezt a kódot használni, pl. egy gomb eseménykezelőjében, vagy onCreate-ben?
4.0-tól kezdve ez hibát dob, szigorúan kötelező háttérszálat használni a hálózathoz! Ez lehet AsyncTask, Executor, de akár egy sima Thread is.
Csak legyen külön. Mellesleg ha az exceptiont idemásoltad volna, még csak tippelgetni se kéne.
[ Szerkesztve ]
“All nothings are not equal.”
-
Karma
félisten
válasz WonderCSabo #967 üzenetére
Olyan nincs, hogy nem csinál semmit*, maximum tenni kell hogy látszódjon. Debuggerrel a kérdéses résznél akkor is azonnal világítana az exception, ha azt lenyeleti egy üres try-catch-csel (ami gondolom pont így van).
*: egy ilyen komplexitású kód legalábbis
“All nothings are not equal.”
-
trisztan94
őstag
Sziasztok!
Lehet azt valahogy csekkolni, hogy van-e a keszuleknek elso kameraja?
https://heureka-kreativ.hu
-
SektorFlop
aktív tag
válasz trisztan94 #970 üzenetére
Hát ha bemész a kamerába akkor van elvileg egy change gomb, de am álltalában elég feltűnő az előlapon a kamera fent valamelyik sarokban, hogy ha van.
"Amikor már azt hittem kint vagyok, ezek mindig visszarántottak..."
-
Ivitz
tag
válasz trisztan94 #970 üzenetére
CAMERA_FACING_FRONT
CAMERA_FACING_BACK[ Szerkesztve ]
Hová mész te kis nyulacska ingyombingyomtálibetutálibemáli...... :D :D
-
addikt
válasz SektorFlop #971 üzenetére
Sztem eltévesztetted a topicot.
-
trisztan94
őstag
Köszönöm, pörfikt!
SektorFlop
Na erre nem is gondoltam, majd megkérem a felhasználót, hogy ellenőrizze le, hogy van-e első kamerája és aszerint nyomjon a megfelelő gombra (van első kamerám, nincs első kamerám)
Vagy hogy ne kelljen nyomkodnia rákeresek google-on a készülékre, megnyitom valamelyik képet, majd egy képátnéző algoritmussal megnézem, hogy ott van-e a kép egyik sarkában a kamera
[ Szerkesztve ]
https://heureka-kreativ.hu
-
trisztan94
őstag
Egy random mozgó képet (jelen esetben egy "play" "gomb") mivel a legcélszerűbb kigenerálni, melyik layout fajtával?
Én a relative-ra gondoltam, de nagyon új még nekem ez, lehet van rá egyszerűbb megoldás
libgdx alapú játékot fejlesztek, tehát class-ekből generálok minden "layout"-ot.
https://heureka-kreativ.hu
-
Karma
félisten
válasz trisztan94 #976 üzenetére
Hogy őszinte legyek, nem egészen értem se a kérdésed, se hogy mit akarsz elérni. A RelativeLayoutnak (mint ahogy bármely más ViewGroup típusnak) megvan a maga helye; és közös bennük, hogy View osztályokat tudnak valamilyen elv szerint rendezni.
Ha most a libGDX-szel saját rajzolásod van, ahhoz semmi köze a VG-knek.
Azt csak nagyon remélni tudom, hogy nem View-k tologatásával készítesz játékot - az se nem gyors se nem jó.Szóval egy kis részletet nem bánnék. Vagy egy vázlatot.
“All nothings are not equal.”
-
trisztan94
őstag
Eszembe sem volt a View tologatás
Egy képet animálnék random pozícióra. Ezt szeretném valahogy megoldani, de libgdx-es tutorialokban szinte csak table layout-ot használnak, ami (html-es tapasztalatomból merítve) szerintem nem annyira mozgatható össze-vissza, nem?
Szval egy .java class-ből lenne kirajzolva a render metódusban mindig egy más pozícióra (az animálás ráér később, csak működjön) miután elérte a korábba kitűzött pozíciót.
:
kezdés 0,0 -> irány 20, 10
ha elérte a 20,10 -> irány 50, 30Ezek ugye mindig random vannak generálva, de érted a lényeget
https://heureka-kreativ.hu
-
trisztan94
őstag
Valaki meg tudja nekem mondani, hogy az alábbi listener miért nem működik? Se logcat, se console nem dob hibát, még csak warning sincs rá. Semmi. Próbáltam androidon, desktopon is futtatni semmi.
Libgdx-ről lenne szó
TextButton startGameButton = new TextButton( "Start game", getSkin() );
startGameButton.addListener( new InputListener() {
public void touchUp(
InputEvent event,
float x,
float y,
int pointer,
int button )
{
super.touchUp( event, x, y, pointer, button );
game.getSoundManager().play( HowDrunkAreYouSound.CLICK );
//game.setScreen( new StartGameScreen( game ) );
}
} );Mint mondtam, semmi, de semmi nem történik. Hangot teszteltem máshogy, működik, tehát be sem lép a metódusba. Debugger szimplán átugorja.
Ez amúgy egy kicsit módosított kód, ez volt az eredeti amit csórtam:
TextButton optionsButton = new TextButton( "Options", getSkin() );
optionsButton.addListener( new DefaultActorListener() {
@Override
public void touchUp(
ActorEvent event,
float x,
float y,
int pointer,
int button )
{
super.touchUp( event, x, y, pointer, button );
game.getSoundManager().play( TyrianSound.CLICK );
game.setScreen( new OptionsScreen( game ) );
}
} );De ez valszeg a scene2d korábbi verziójával működött, mert hibákat dobál:
.addListener-re: The method addListener(EventListener) in the type Actor is not applicable for the arguments (new DefaultActorListener(){})
new DefaultActorListener() {..}-re : DefaultActorListener cannot be resolved to a type
ActorEvent event-re: ActorEvent cannot be resolved to a type
Nézegettem a scene2d dokumentációját, onnan lestem, hogy mikkel kéne átírni:
"actor.addListener(new InputListener() {
public boolean touchDown (InputEvent event, float x, float y, int pointer, int button) {
System.out.println("down");
return true;
}
public void touchUp (InputEvent event, float x, float y, int pointer, int button) {
System.out.println("up");
}
});"Bocsánat, ha nagyon láma kérdés, de egyszerűen semmit sem tudok a jelenséggel kezdeni
Köszönöm!
https://heureka-kreativ.hu
-
caindwan
tag
Heló!
Segítséget kérnék, van 1 spinnerem és van rá definiálva egy :List<String> list1 = new ArrayList<String>();
Ha jól értem ha kiválasztok egyet akkor az boolean true értékkel tér vissza. Maga a kérdés, hogy mivel tudom bejárni a Listet, hogy visszakapja azt, hogy hanyadik a sorban van kiválasztva?? -
Sianis
addikt
http://stackoverflow.com/questions/8597582/get-the-position-of-a-spinner-in-android
-
caindwan
tag
Szeretnék segítséget kérni. A lényeg: van 2 spinnerem és egy button, a 2 spinnerben egyidejűleg kiválasztottak a button lenyomásával egy képet kellene megjeleníteniük egy ImageView-en. Az app lefut, nincs hiba, se logcat. Ha pedig kiválasztom a Megadott képet, és nyomok egy gombot, semmi se történik. A kód:
package com.examplet.ukulele_chords;
import java.util.ArrayList;
import java.util.List;
import android.os.Bundle;
import android.app.Activity;
import android.graphics.drawable.Drawable;
import android.view.View;
import android.view.View.OnClickListener;
import android.widget.ArrayAdapter;
import android.widget.Button;
import android.widget.ImageView;
import android.widget.Spinner;
import java.lang.String;
public class MainActivity extends Activity {
ImageView pct;
Button btn1;
Spinner spinner;
Spinner spinner1;
int a = R.drawable.adur;
String a1 = "adur";
public MainActivity(){
this.pct=null;
}
@Override
protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState);
setContentView(R.layout.activity_main);
addItemsOnSpinner2();
addListenerOnSpinnerItemSelection();
addListenerOnButton();
spinner = (Spinner) findViewById(R.id.spinner);
spinner1 = (Spinner) findViewById(R.id.spinner1);
btn1 = (Button) findViewById(R.id.btn1);
pct = (ImageView) findViewById(R.id.pct);
}
public String addListenerOnSpinnerItemSelection() {
Spinner spinner = (Spinner) findViewById(R.id.spinner);
Spinner spinner1 = (Spinner) findViewById(R.id.spinner1);
String value1 = spinner.getSelectedItem().toString();
String value2 = spinner1.getSelectedItem().toString();
String value = value1+value2;
return value;
}
public void onNothingSelected(Spinner arg0){
}
public void addListenerOnButton() {
Button btn1 = (Button) findViewById(R.id.btn1);
btn1.setOnClickListener(new OnClickListener(){
String value;
@Override
public void onClick(View arg1) {
if(value == a1){
ImageView pct =(ImageView) findViewById(R.id.pct);
Drawable chord = getResources().getDrawable(a);
pct.setImageDrawable(chord);
}
else{
}
}
});
}
} -
PandaMonium
őstag
Sziasztok.
Nekem nem kifejezetten a programozással kapcsolatban lenne kérdésem hanem a szoftver kiadással.
Olvastam, hogy Mo. területéről fizetős appokat nem lehet feltölteni a Google Play-re (bár nem igazán értem miért van ez az ostoba régió zár), a kérdésem viszont az volna, hogy ingyenes app felrakható-e, benne Adsense hirdetésekkel vagy Google Wallet-es micro-tranzakció rendszerrel?
Továbbá megéri-e ilyesmiben gondolkodni hosszú távon, indie fejlesztőként, vagy inkább más irányba kacsintgassak?
Előre is köszönet a válaszokért.What I cannot create, I do not understand
-
fatal`
titán
válasz PandaMonium #986 üzenetére
In-app purchase nincs, adsense úgytudom van.
A régiózár pedig gondolom az adózási törvények és más baromságok miatt van.
"Továbbá megéri-e ilyesmiben gondolkodni hosszú távon, indie fejlesztőként, vagy inkább más irányba kacsintgassak?"
Ezt nem tudom. -
thon73
tag
Sziasztok!
4.1.2-es készülékem lett, és ezen már nem láthatom a LogCat kimenetét "biztonsági" okokból. Mármint magán a készüléken. Van valakinek bevált ötlete arra, hogy ilyenkor mit lehet/érdemes csinálni?
Amennyit erről olvastam, a Google nem is nagyon akarja, hogy a fejlesztők a system log-ot használják. Márpedig nekem eddig nagyon hasznos volt...
-
trisztan94
őstag
Sziasztok!
Egy olyan játékot próbálok készíteni libdgx segítségével, hogy van egy karika és azt egy zsinóron kell áthúzni úgy, hogy a karika nem érhet hozzá a zsinórhoz (nem tudom a nevét mi ez? )
Na, tehát a lényeg, egy "zsinórt" próbálok generálni, mindig random módon. Mi erre a legegyszerűbb megoldás?
Jelenleg egy 25*19-es koordináta rendszerben van a game.
Az első pozíció az x tengelyen mindig fix 1, ez a külső ciklus számlálója lesz (az x tengely)
karika = new Karika(new Vector2(0, 9));
int randomY;
int nextRandom;
int startPosY = generator.nextInt(19);
for (int i = 1; i < 24; i = i+2) {
//azért 1-23-ig megy a ciklus, hogy elöl és hátul is kihagyjon egy kis helyet a karika kezdőpontjának illetve a célnak.
for (int j = 0; j<19; j++) {
if(i == 1) {
randomY = generator.nextInt(18);
lines.add(new Line(new Vector2(i, startPosY)));
}
else{
randomY = generator.nextInt(18);
nextRandom = generator.nextInt(3);
if(nextRandom == 0) {
lines.add(new Line(new Vector2(i, (19 - randomY))));
break;
}
else if(nextRandom == 1) {
lines.add(new Line(new Vector2(i, randomY)));
break;
}
else if(nextRandom == 2) {
lines.add(new Line(new Vector2(i, (19-randomY))));
//kilépünk a belső (y tengely) ciklusból minden téglalap lerakása után, mert egy x koordinátához csak egy y koordináta mehet
break;
}
}
}
}Na most ez nekem kigenerál egy ilyen szépséget (persze ez mindig változik, de hasonló):
Ezeket a lila téglalapokat szeretném összekötni egy "zsinórral", létrehozván a pályát:
Na most ugye itt az a fő kérdés, hogy hogy tudom őket összekötni?
Egyáltalán jó lesz ez így? (később collition detectionnal észlelem majd ha hozzáér a "karika" külseje. -- a most bent lévő png csak teszt szempontjából van benne )Hogy lenne ezt a legegyszerűbb megoldani?
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
https://heureka-kreativ.hu
-
PandaMonium
őstag
válasz trisztan94 #989 üzenetére
Helló.
Azt, hogy a libgdx-nek van-e beépített metódusa erre azt nem tudom de másképp is meg lehet oldani. Nem tudom mennyire konyítasz az OpenGL -hez, de összekötésre a NURBS jó lehet, ráadásul nem is olyan bonyolult megírni. Itt van róla egy bemutató. Ettől függetlenül a randomizáló metóduson okosítani kell mert ahol a képeden van az a nagyon meredek ív felfelé, hát ott ember legyen a talpán aki áthúzza a karikát. Mind ezek mellé valami nagyon alap fizikai motoron is érdemes elgondolkodni a játék mellé ami azt intézné, hogy a karika amit húznak kilengjen ha túl gyorsan húzzák, vagy visszarántják stb. mert ez sem olyan nehéz, de elég sok realizmust tud kölcsönözni, de ez persze már csak hab a tortán, először az alapok legyenek készen.What I cannot create, I do not understand
-
trisztan94
őstag
válasz PandaMonium #990 üzenetére
"a NURBS jó lehet"
Pont ez kell nekem, köszönöm!
"valami nagyon alap fizikai motoron is érdemes elgondolkodni"
Ez szintén nagyon jó ötlet, de viszont fogalmam sincs hogyan kezdjek bele. Van esetleg erre valami kész framework/library?
https://heureka-kreativ.hu
-
PandaMonium
őstag
válasz trisztan94 #991 üzenetére
Box2D jó lehetőség, LibGDX-el támogatja is szóval könnyű lenne használni a projektben.
Sőt, a Box2D még a collision detection -t is intézné neked, nem kéne hozzá custom dolgokat írni.What I cannot create, I do not understand
-
trisztan94
őstag
-
trisztan94
őstag
Lehet valahogy id-t (vagy akármilyen megjelölőt) adni egy renderelt objektumnak?
Ebben a hsz.-emben lévő kódot szeretném módosítani, úgy, hogy a lerakott Line-nak adjak egy id-t.
lines.add(new Line(new Vector2(xPozicio, yPozicio)));
Végül nem a Nurbs Curve-t fogom implementálni, egyetlen library-t találtam java-hoz, de az baromi nagy, nem kell nekem ekkora funkcionalitás.
Azért kell az id, hogy meg tudjam adni az összekötő "vonalak" kezdőpontját illetve végpontját (id1-től id2-ig egy vonal, stb..)
https://heureka-kreativ.hu
-
PandaMonium
őstag
válasz trisztan94 #994 üzenetére
A Nurbs görbékhez tudsz saját implementációt írni, nem bonyolult, egy kis google -ezéssel simán megvan 1 óra alatt. A vonalaknak minek id? Úgyértem logikus, hogy egymás után lesznek összekötve, így csak a "lines" nevű list-en végigmész egy for vagy enchaned for loop -al és sorrendben megvan, hogy mi-mivel van összekötve.
Ha mindenképpen kell nekik egy ID (bár nem értem minek) elég ha lekéred a "lines" list méretét a .size() metódussal mielőtt hozzáadod az aktuális line-t, és máris megvan az ID-je amit el tudsz tárolni egy array-ben, vagy külön változóban, esetleg csinálhatsz egy saját class-t ami egy id-t tárol és a hozzá kapcsolódó line-t, getId() és getLine() fügvényekkel lekérhető módon.
Tehát:
int id = lines.size();
lines.add(new Line(new Vector2(xPozicio, yPozicio)));
Remélem érthető a magyarázat.Szerk.: Mégsem kell kivonni belőle egyet (mert ugye akkor -1ről indulnának az ID-k), kicsit megkavarodtam, kiszerkesztettem a hozzászólásból ezt a részt, hogy ne zavarodj össze.
[ Szerkesztve ]
What I cannot create, I do not understand
-
addikt
Sziasztok,
Vegyuk az itt talalhato peldat: [link]
Adott 2 layout, az egyikben 1 fragment van a masikban ketto, tegyuk fel, hogy tableten hasznaljuk az appot, portrait modba az 1 fragmentes kell, landscape-be a ket fragmentes.Mit csinal az android amikor portraitbol elforgatom landscapebe a telot s mondjuk s meg kell jelenitenie mindket fragmentet? Csak athelyezi+meretezi oket vagy mindig keszit egy uj peldanyt beloluk a layout fajl alapjan?
Ha utobbi, akkor hogyan van az megoldva, hogy a fragmenteken levo komponensek megorizzek a statuszukat?
Tehat pl egy Scrollview kb ugyanott alljon ahol eredetileg, egy edittextbe ugyanaz a szoveg legyen, ugyanazt a keyboard type-ot hasznalja, stb.
Mi van ha valamilyen custom komponens van a fragmenten, annak is megmarad az allapota?
Ha igen akkor ezt hogy csinalja, implementalnia kell valamit a custom komponensnek?A mogottes logika erdekelne, mert arrol nem nagyon talaltam infot, csak arrol irnak mindenutt, mint a linken is, hogy hogyan kell hasznalni.
[ Szerkesztve ]
-
trisztan94
őstag
válasz PandaMonium #995 üzenetére
Köszönöm szépen!
Megyeget már, ha bajom van ordítok
https://heureka-kreativ.hu
-
caindwan
tag
válasz WonderCSabo #998 üzenetére
A kódrész 2 spinner item kiválasztásával egy képet jelenít meg. Legalábbis ezt kellene csinálnia
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Politika
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- MG4 menetpróba
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Sorozatok
- Xiaomi Mi 9 Lite - kilencre érdemes lapot húzni
- Hobby elektronika
- További aktív témák...
- Panasonic Lumix DC-G9 (V-Log L kiegészítéssel, 4 akkuval)
- Commlite CM-EF-NEX Auto-Focus Adapter (Canon EF - Sony E)
- Üzletből, garanciával, legújabb Asus Vivobook 17" i7-1355U 10 mag 5GHz/16RAM/1TBSSD/17,3"FULLHD
- Üzletből, garanciával DeLL XPS 15 9500 i7-10750H 32GBRAM 1TBSSD/GTX1650Ti 15,6"4KTOUCH
- i5 12400f 3070 gamer pc
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen