-
Fototrend
Android szakmai topic
Windows 8/10 gépen a készülék nem csatlakozik többé, mit tehetek?! ---> [link]
Az alábbi témák kitárgyalása kerülendő, mert nem ide tartozik!
Kérdésed a megfelelő topikba tedd fel:
"melyik alkalmazás, ami"
"milyen tokot vegyek"
"piros hátlap hol kapható"
"Melyik okostelefont vegyem?"
Új hozzászólás Aktív témák
-
kiraly.andra
aktív tag
Karácsonykor találtam a fa alatt egy Lenovo Tab 4 8 Plus (TB-8704F) eszközt a fa alatt. Első dolgom volt ráengedni a rendszerfrissítést, mert miután napokat töltök a 194+1 alkalmazás telepítésével és beállításával, már nem szívesen kockáztatok. Miután felment a 8.1.0 (TB-8704F_S001011_181108_ROW), és minden rendben működött, nekiláttam az aprólékos felszerszámozásnak. Azokkal is együtt is rendben volt minden, de ma egyszer csak megjelent az üzenet, hogy (kb.) "System UI has stopped", pár másodpercig fekete volt a képernyő, forgattam, ki/bekapcsoltam, majd visszajött a kép. Az eszköz ezek után majdnem hibátlanul működik, de ami nem, az kritikus: nem reagál a [Kezdőképernyő] és [Előzmények] gomb.
Érintéskor mindkét gombnál ott a vizuális nyom, hogy veszi az adást, vibrálással is visszajelez, de nem történik semmi. A [Vissza] gomb viszont rendben működik. Nem a gombok fizikai helyével van probléma, mert ha átalakítom a navigációs sávot, akárhol is van ez a két funkció, ugyanúgy nem történik semmi.
Ha átváltok "Guest" felhasználóra, akkor a [Kezdőképernyő] gomb működik, de az [Előzmények] ott is kuka.
Nova Launcher van fenn, de ha viszakapcsolok a gyárira, azzal sem változik a helyzet. Eltávolítottam az utoljára felrakott "Custom Navigation Bar" alkalmazást, hátha az okozza a gondot (ráadásul ez ugye pont ott módosítja a rendszert, ahol bekrepált), bár ekkorra már fél napja ez is működött, hibátlanul. Ami a hibaüzenet megjelenés előtti lépés volt, az a tablet elforgatása úgy, hogy alkalmazás nincs nyitva, csak a kezdőképernyő látszik (aminek alján persze ott a testreszabott navigációs sáv).
Fentiek alapján arra gyanakszom, hogy a nevezett alkalmazás hányta össze a rendszert. Ezt több újraindítás sem gyógyította meg, így a kérdés az, hogy (függetlenül a valódi októl), mi a következő lépés. Megyek persze a neten előre, de közben itt is elindítom a dolgot, hátha van tapasztalat.
Még annyit, hogy a [Kezdőképernyő] gomb hosszú érintése működik, jön a Google (asszisztens?), illetve az értesítési sáv tetején a [fogaskerék] gomb szintén nem reagál az érintésre.
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
válasz zsoltzsolt #36519 üzenetére
Az lenne az utolsó előtti lépés, hiszen rengeteg időt töltöttem a jelenlegi - a hiba előtti - állapot elérésével. Azt remélem, hogy a probléma megoldható fájdalommentesen is. Laikusként elképesztőnek tartom, ha ilyen könnyen visszafordíthatatlan változást lehet előidézni az operációs rendszerben. Mintha mondjuk a "kizártam magam a lakásból" helyzetre nem lenne könnyebb megoldás, mint lebontani az egész épületet.
Ha mondjuk egy telepített alkalmazás okozta, akkor miért nem elég annak eltávolítása?
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
Nem a rendszert módosítottam, hanem felraktam az összes olyan alkalmazást, amelyet az eddigi eszközömön is használtam, majd ezeket az utolsó részletig úgy állítottam be, hogy nekem megfeleljen. Mivel az előző tablet egy Android 4.4.4-et futtató darab volt, sok esetben nem volt érdemes egyben másolni a beállításokat, egyes alkalmazásoknál erre nincs is lehetőség, valamint pár dolgot meg is akartam változtatni, mert már csak lustaságból voltak úgy (5 évig), ahogy. Ezekkel sok idő ment el, ezt sajnálnám a kukába dobni, ezért remélem, hogy van más megoldás is, mint a gyári visszaállítás.
Ráadásul más fórumok bejegyzései alapján van rá esély, hogy a 8.x okozza a problémát, az meg a gyalulástól sem fog eltűnni. A Lenovo fórumaiban vannak olyanok, akinek ugyanez a hibajelenség, de náluk egyértelműen a rendszerfrissítés okozta. Megoldás nincs, csak tippek, mint például itt is, hogy "A factory reset may help", de ugye ez is csak "talán". Mivel ez így nem maradhat, a remény is valami, és ha az nem segít, akkor visszaviszem a boltba.
Annyit még érdekességképpen, hogy felraktam a Navigation Gestures alkalmazást, kapásból azzal sem volt változás, de amikor bekapcsoltam az "Alternate home action" kompatibilitási opciót, amely elvileg azért van, mert egyes készülékeken (pl.: OnePlus) ebben az alkalmazásban nem működik a kezdőképernyőre lépés, nos akkor nálam is újra működött. Most már csak az [Előzmények] hiányzik.
+1 (bár ez jó eséllyel csak véletlen): a baleset óta az inaktív időszak 99%-a "deep sleep", míg előtte erősen furcsállva néztem, hogy ez az érték 0 volt! Hogy egyetlen pillanatra sem aludt a készülék, ami miatt persze egy éjszaka elment kb. 10% akkuidő (ami most nulla). Mintha kikapcsolt volna valami (mondjuk a System UI ;-))
Root egyébként nincs.
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
+1 a FolderSync mellett.
Azt meg azért nem olyan nehéz dolog kideríteni, hol vannak a fájljaid. Csak annyi kell hozzá, hogy tudjad, milyen alkalmazásokkal állítasz elő tartalmat. Aztán hogy az adott app ezeket hova teszi, az a saját beállításai között többnyire látszik, vagy alapértelmezett majdnem minden Android eszközön (pl.: DCIM/Camera). A mappákat amúgy is azonosítani kell, hiszen a FolderSync-nek pont azt kell megadnod majd, melyik(kek)kel foglalkozzon.
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
Az előzményekkel senkit nem terhelnék, rögtön a lényeg: kell-e foglalkozni tárhely szempontból azzal, ha 25 darab bug report keletkezett a telefonon. És lehet-e a foglalkozni vele?
A kérdéses eszköz nem az enyém, csak segíteni próbálok. Ha a magamén csináltatok egy ilyet, az kb. 20Mb méretű lesz. Ebből 25 darab már 500Mb, ami számít. Annyit találtam erről, hogy a tárolás helye csak root esetében érhető el. Ez igaz? Ha az, akkor nyilván nincs mit tenni (ezért nem fogunk rootolni), marad a kérdés, hogy van-e erre tárhely limit a rendszerben, azaz az újabbak felülírják a régieket, vagy tényleg feleslegesen fogy a hely?
Ha ez így van, létezik-e valamilyen root mentes megoldás az összes (a teljes könyvtár) törlésére?
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
válasz kiraly.andra #36720 üzenetére
Hát kérem, milyen itt a szakmaiság szintje, hogy senkinek sincs lövése a bugreport témához? ;-)
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
válasz terapeuta007 #36759 üzenetére
Mondhatnám, hogy olvasd el újra, amit írtam, de mivel a becenevem Jóságos János, segítek, elmondom magam.
Nem véletlenül kezdtem azzal, hogy "kell-e foglalkozni tárhely szempontból azzal, ha 25 darab bug report keletkezett a telefonon." Ha nem kell, nem foglalkozom, téma lezárva. Erre az elsődleges kérdésre sem te, sem más nem válaszolt.
Ha kell (mert sok helyet foglalnak, és maguktól nem tűnnek el), akkor jön az, hogy "lehet-e foglalkozni vele". Azt is írtam, hogy "annyit találtam erről, hogy a tárolás helye csak root esetében érhető el. Ez igaz? Ha az, akkor nyilván nincs mit tenni (ezért nem fogunk rootolni)", ekkor csak az "marad a kérdés, hogy van-e erre tárhely limit a rendszerben, azaz az újabbak felülírják a régieket, vagy tényleg feleslegesen fogy a hely?" és "ha ez így van, létezik-e valamilyen root mentes megoldás az összes (a teljes könyvtár) törlésére?"
Ha tehát csak root esetén lehet ezzel foglalkozni, akkor elengedem a dolgot. Ezért aztán elegendő lett volna egyetlen mondatod: "Nincsen rá megoldás root nelkul." Hogy én olyat szeretnék-e, amit nem lehet, az addig nem derül ki, amíg nem válaszolnak rá azok, akik értenek hozzá. Nem azért írtam ide, mert Android szakember vagyok, hanem mert azt feltételeztem, hogy van itt pár ember, aki az.
És semmiképp sem fogalmaznék úgy, hogy "nem tetszik" a megválaszolatlanság, csak meglepő, mert nincs itt olyan nagy forgalom, és a kérdéseimre a válasz nem lehet bonyolult. Ha valaki tudja, akkor néhány igen/nem a megoldás. Arra gondoltam, hogy épp csak elkerülte mindenki figyelmét, ezért érdemes rákérdeznem.
Az "USB Debugging" pedig azért van bekapcsolva, mert mentette már meg a helyzetet az, hogy USB kábelen keresztül, egy PC-ről tudtam vezerélni a telefont. Amihez pedig erre van szükség.
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
válasz terapeuta007 #36769 üzenetére
Nincs garanciális probléma, csak ez a 25 darab bugreport. De erről sem tudtam eldönteni, hogy egyáltalán probléma-e, azért jöttem kérdezni.
Maga a bugreport nem ment meg semmitől, csak az "USB Debugging" bekapcsolt állapota. Egyszer volt olyan, hogy csak nagyon részlegesen működött az érintőképernyő, viszont mentenivaló dolgok voltak az eszközön. Akkor nagyon jól jött a dolog, azóta minden eszközöm ezt rögtön bekapcsolom. Tudomásom szerint nem szól ellene semmi komoly szempont.
A bekapcsolt állapotból természetesen nem következik a bugreport születése, de amikor valakit zavar a (többnyire véletlen gombnyomás miatt) keletkező fájl/értesítés, akkor jellemzően az a tanács a fórumokban, hogy kapcsolja ki, és nem lesz több ilyen. Ennyiben jogos a tanács, de persze ettől még nem válasz a kérdésemre. Utóbbi tagmondat nem jelenti azt, hogy további válaszokat várok ezügyben ;-)
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
válasz miaoumaoi #36772 üzenetére
Érdekes elképzelés az előző hozzászólások után. Hogy valamihez root kell, de így megkerülhető. Nem tűnik valószínűnek. A Shell említését is köszönöm, meg fogjuk nézni, amint legközelebb a kezembe kerül az eszköz.
Egyébként 90%, hogy véletlenül megnyomott gombok okozzák, vagy túl szoros tok. Így továbbra sem az a kérdés, hogy miért keletkezik, hanem hogy foglal-e helyet.
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
Honnan tudod, hogy volt mentés? Ha ez a Hungry Sharks World, akkor abban mintha nem lenne Google Play Cloud Save. Ha ugyanis lenne, akkor szerintem nem írnák, hogy "Use Facebook to synchronise your progress across your GP devices.". Ami ugye azt jelenti Facebook belépés kell az online mentéshez. Az megvolt?
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
válasz Atlantis #37441 üzenetére
Find my device, de sok egyéb alkalmazás is van erre, többnyire a vírusvédelmi megoldások mellé adják.
Family library:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
Kezdjük a lényeggel: nincs szó problémáról, csak kíváncsi vagyok.
A tabletem az inaktív (képernyő és wifi kikapcsolva, elvileg semmi dolga) időszakban jellemzően 0,5%/óra akkumerülést produkál, amivel teljesen meg vagyok elégedve, nem akarok kevesebbet, kisujjamat nem mozdítanám ezért. Nagyon ritkán azonban előfordul, hogy egy ilyen (akár 12-18) órás időszakban semmit sem merül, az érték 0,0%.
Csináltam egy-egy bugreportot, feltöltöttem a Battery Historian webes felületre, hátha ott kiderül az ok. Amit látok, annak teljes értelmezése meghaladja a képességeimet, csak annyit tudok megállapítani, hogy van különbség az egyes paraméretek változásában, azaz van oka az eltérésnek: alszik vs. nemalszik.
A kérdés magától értetődő: miért van néha teljes kómában az eszköz. Ha úgy tetszik: miért nincs minden éjjel teljes kómában?
[ Szerkesztve ]
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
válasz zsoltzsolt #37551 üzenetére
Anélkül, hogy használnám a nevezett alkalmazást, a képen lévő "Push notification" beállításnak pontosan ezt kellene csinálnia, értesítést küldenie a tranzakciókról. Ha nem teszi, írni kell a fejlesztőnek, ezen más nem fog tudni segíteni.
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
Hát mégis mire? Arra, hogy így viselkedik. Azt nem kell mondani, hogy az előző is ezt csinálta. Ez ilyen, így nem jó, tehát cserét kérsz.
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
-
kiraly.andra
aktív tag
válasz WhiteWalker #38165 üzenetére
Mivel csak most fog megjelenni, eddig nem kerülhetett bele ;-)
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
válasz energomatt #38716 üzenetére
Az Android gyárilag nem tartalmaz FTP szervert (de a Windows sem, és szerintem az iOS sem), a telefon ilyen módon történő eléréséhez telepítened kell egy megfelelő alkalmazást.
:a:
-
-
kiraly.andra
aktív tag
Nem probléma, csak kíváncsiság, mert soha nem fordult elő korábban. Újraindítás után úgy telt el 22 óra, hogy mind a "screen on", mind a "screen off" fogyasztás 0%/óra. Igaz, hogy nem volt használva a tablet, ki volt kapcsolva a wifi (és nincs benne SIM), de ekkor sem reális a nullás akkumulátor használat. Szerintem általában sem, de ennél az eszköznél biztosan nem (0,5 és 1,0%/óra között szokott lenni a kikapcsolt képernyő melletti merülés). Mi lehet erre a magyarázat?
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
Két napja eddig nem tapasztalt anomáliák bukkantak fel a telefonomon (Moto Z Play, Android 7.1.1). Ezek között nem feltétlenül van összefüggés, de kicsit gyanús.
1.) A nem használt készüléket "lefagyott" állapotban találom: gombra, ujjlenyomatra nem reagál, de nincs kikapcsolva, mert hosszú nyomásra nem kapcsol be. Sokkal (kb. 4x) hosszabb ideig kell nyomi a gombot, akkor elindul normálisan, aztán működik, mintha semmi sem történt volna.
2.) Időnként őrülten megnő a fogyasztás, a Google Services (néha Google Play Services) vezeti a listát, rengeteg CPU idővel, deep sleep nincs, a DevCheck alapján a processzor többnyire a maximális órajalen működik. Reboot után valameddig normális, de anélkül, hogy csinálnék valamit rajta, egy idő után megint ugyanazt látom.
Plusz érdekesség: a legutóbbi újraindítás óta megszűnt a vibráció az ujjlenyomat olvasásnál. Maga az érzékelő működik, csak nincs többé vibráció. Ezt nem lehet külön állítani, így nem az a megoldás, hogy valamiért kikapcsolódott. (...) Úgy tűnik, hogy a rezgőmotor tönkrement, más helyzetekben (pl.: ébresztéskor) sem működik.
Mi történik itt?!
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
Pont azt reméltem, hogy szerveroldali hiba van. Láttam már ilyet, bár szerencsére elég régóta nem volt gondom ezzel. Ha a hiba nem nálam van, akkor nem is küzdök vele, legalábbis egy ideig inkább várok. És mivel a megnövekedett fogyasztás oka egyértelműen ez, azt most nem nyomozom külön.
A vibrátor újra működik, de ennek nyilván nincs köze egy Google szolgáltatáshoz, így ezt csak azért írom, mert szeretitek a lényegtelen apróságokat ;-)
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
válasz kiraly.andra #40196 üzenetére
Most a Storage menüpont felől közelítettem meg a dolgot (az előző az Apps felől volt), ott ugye több csoport van (Apps, Pictures, Videos, stb.), melyekből aztán tovább lehet lépni a részletekhez, így az Apps-ra kattintva jön az alkalmazások listája. De először meg akartam várni, hogy kiszámolja a csoportok helyfoglalását. Nem megy neki, a "Calculating" végét nem tudtam kivárni. De nem is nagyon lehet, mert egy idő (kb. 10 perc, nem mértem) után újraindul a telefon.
Ezt többször kipróbáltam, mindig ez van. És az így elindított boot folyamat nem tud befejeződni, legalábbis emberi időn belül nem. Ilyenkor az marad, hogy hosszú gombnyomással újraindítom, ekkor már normális a boot (1 perc alatt kész).
A végtelen "calculating" problémára nincs sok találat, javasolnak cache partíció törlést (nem segít), gyári visszaállítást (nem próbáltam még, mert többeknek ez sem segített), sok türelmet (valakinél 15 perc után megjelentek a számok), helycsinálást (nem volt most nálam változás, ha eddig elég volt, most hirtelen miért nem elég? de azért töröltem 2 Gb-ot, most 26 foglalt a 32-ből, emiatt szerintem nem kelle hisztizni). Mondanak olyat, hogy egy hibás fájl miatt nem fejeződik be a kalkuláció, de hát ezzel mégis mit lehetne kezdeni, hogy találjak megy egy ismeretlen módon hibás fájlt?
Mire utal vajon ez az egész? Hardverhiba? Itt az idő egy új készülékre? Eddig semmi bajom nem volt vele, okom egy se, hogy lecseréljem, de így már nem igazán lehet használni.
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
-
kiraly.andra
aktív tag
-
kiraly.andra
aktív tag
-
kiraly.andra
aktív tag
válasz Fr@nkieWilde #40421 üzenetére
Tudja az, csak "Some features may not be available on all devices, as they may depend on hardware or camera features, the Android version, etc."
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
Az agyatlanság most a Nova Launchernél jelentkezik, de mivel korábban más alkalmazások jogosultságaival is megesett már, ide írom. Gesztussal szeretném lezárni a képernyőt, megadom a szükséges (Accessibility) jogot a Nova-nak, dolog működik, örülünk. Aztán pár hét múlva a gesztus bevitelekor kérdezi a gép, hogy ehhez melyik módszerrel zárnám a képernyőt, majd hogy adjam meg az ehhez szükséges jogokat. Már dob is át oda, ahol ezt megtehetném, de azt látom, hogy a jog meg van adva, így nem is tudok mit csinálni, csak visszalépni, megpróbálni újra a lezárást, de ilyen olcsón nem adja magát, kezdődne előről a dolog.
Más alkalmazások esetében ilyenkor működött az, hogy visszavonom, majd újra megadom a jogot (mellesleg: olyan is volt, hogy a jogosultságot tényleg újra meg kellett adnom, mert vissza volt vonva), de ez most nem segít. A múlt idő pedig azért van, mert most újra funkcionál a dolog. Sem ezt nem értem, sem azt, hogy miért kér jogot, amikor az már meg van adva.
Ez is valami Huawei (P30 Lite) szolgáltatás, vagy szélesebb körben létező Android (10) hiba?
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
válasz Viktor0610 #40979 üzenetére
Ahogy írtam, más alkalmazásoknál ez nekem is bejött, itt azonban nem. De továbbra sem hiszem, hogy ez Nova Launcher probléma lenne, és egyébként is az érdekelne, miért történik ez. Miért kér egy alkalmazás olyan jogosultságot, ami már meg van adva? Mi az oka ennek a hibának?
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
válasz egyedülülő #40997 üzenetére
Létezik olyan telefon, ahol nem kéri rendszeres időközönként a PIN kódot az ujjlenyomat mellé?! Az összes, egymástól jelentősen különböző eszközömön is így volt, és ezt nem lehetett kikapcsolni. Ennek alapján azt gondoltam, hogy ez globális Android biztonsági funkció. Ezek szerint mégsem?
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
válasz SenorGrande #41064 üzenetére
A kettőnek szerintem semmi köze egymáshoz. Én Authy-t használok, az online tárol, de a Google alkalmazást preferálók itteni bejegyzéseiből az derült ki, hogy FR során elvesznek a 2FA adatok, mert csak az eszközön vannak meg. De ekkor sem kell kikapcsolni az azonosítás második szintjét, így is, úgy is elvész. Ha SMS a második faktor, annál nyilván nem számít az FR.
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
Gyári visszaállítás után van lehetőség felhasználói adatokat visszahozni valamilyen célszoftverrel? A Google nem igazán mutat egy irányba, össze-vissza beszélnek ott a népek. Aki el akar valamilyen szoftvert, az azt mondja, hogy persze, másvalaki szerint a factory reset visszafordíthatatlan állapotot hoz létre, ezért nem létezhez megoldás. Találtam olyan gyártót, aki szerint az ő terméke jó erre, de csak akkor, ha van root. Aztán egy nagyon részletes leírást rengeteg ADB paranccsal, fájlrendszer konverzióval. És jönnek sorban a soha nem hallott nevű cégek, a gyanús URL-ek, stb.
Kíváncsiságból felraktam a Recuva-t, de nem látja a számítógéphez csatlakoztatott, a Windows 10 által felismert és böngészhető (Huawei P30 Lite + Android 10) telefont.
Honor 7x a gép, Android 8 van rajta, és mondtam a tulajnak, azonnal kapcsolja ki, amíg a megoldást nyomozzuk.
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
válasz kiraly.andra #41370 üzenetére
Hátha érdekel valakit, megspórolok neki pár órát. A válasz: root nélkül nem lehet feltárni a törölt (elveszett) fájlokat, Windows-on keresztül. Minden ilyen célú szoftver megköveteli ezt, de tisztességtelen módon a honlapon lévő leírásban ezt elhallgatják. Nem tudom, mi a haszna ennek a viselkedésnek, engem nem ösztönzött vásárlásra.
Kérdés, amelyre így nem derülhetett fény: csak a felhasználó által, normál módon törölt anyagokat lehetne visszahozni, vagy a gyári visszaállítás által eltűnteket is. Ezt majd egyszer megírja valaki, aki root-tal vág neki a feladatnak. A mai tapasztalatok alapján úgy tippelem, erről is lazán hazudnak.
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
Nem ismerem a pontos szituációt, de a mobilos Google Drive alkalmazás elvileg nem tárol fájlokat az eszközön, csak arra való, hogy azon keresztül lásd, mi van a tárhelyen, azaz a felhőben. Tehát amit az alkalmazásban látsz, az maga a felhő, ha ott törölsz, azzal egyrészt nem szabadítasz fel helyet az eszközön, másrészt törlöd az egyetlen példányt. Mivel azonban van benne "kuka", vissza lehet állítani a törölt fájlokat.
:a:
Új hozzászólás Aktív témák
Sok embernek van kérdése az Android rendszerrel kapcsolatban, mely igazán nem köthető gyártóhoz. Ebben a topikban lehet feltenni a szakmai kérdéseket, amelyek telefon/tábla függetlenek.
A Factory Reset Protection (FRP) megkerülésében nem nyújtunk segítséget!