-
Fototrend
Gyakori kérdések és alkalmazás ajánló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sidorovich
senior tag
válasz Head88 #111210 üzenetére
Ha ez így lenne, akkor törvényt sértenének. Az apple.com/hu nem egy magyar webshop? Attól még, hogy közvetlenül a gyártó üzemelteti, forintban fizetsz, magyar ÁFSZ és ügyfélszolgálat van. Itt is részletezik: https://www.apple.com/hu/legal/statutory-warranty/hu/
"Az értékesítővel, a gyártóval vagy a forgalmazóval szemben benyújtott követelések esetén a fogyasztóvédelmi törvények szerinti időszak a kézbesítés dátumával veszi kezdetét, és a termék vételárától függően egy–három (1–3) évig tart"
"A magyar fogyasztóvédelmi törvények az Apple egyéves korlátozott jótállása, illetve az opcionális AppleCare Protection Plan által nyújtott jogok mellett, illetve azokon túlmenően érvényesíthetők."
"Az Apple egyéves korlátozott jótállása, illetve adott esetben a nem Apple márkajelzésű termékek esetén a termék gyártójának jótállása a magyarországi fogyasztói jogszabályokban biztosított fogyasztói jogoktól különállók, és azokon felül értendők"[ Szerkesztve ]
-
Sidorovich
senior tag
válasz Head88 #111213 üzenetére
Ahogy én értelmezem, itt a gyártó közvetlenül is importálja, értékesíti hivatalosan a termékeit Magyarországon, a magyar fogyasztói törvényeknek megfelelően. Az, hogy a termék külföldi raktárból jön, szerintem ezt nem befolyásolja, attól még ez nem az ebay vagy Amazon.
[ Szerkesztve ]
-
Sidorovich
senior tag
válasz Head88 #111215 üzenetére
Ahogy az ÁFSZ is írja: "A magyar fogyasztóvédelmi törvények az Apple egyéves korlátozott jótállása, illetve az opcionális AppleCare Protection Plan által nyújtott jogok mellett, illetve azokon túlmenően érvényesíthetők."
Tehát ez az Apple garancia valóban 1 év, és ez lehet akár kedvezőbb feltételekkel is mint amit a törvény előír. De attól még az 1 év után is kötelező a jótállás Magyarországon a termék értéke alapján. (Persze ezt a jótállást csak Magyarországon lehet érvényesíteni is, szemben az 1 éves Apple világgaranciával.)
Ez nem külföldi rendelés/vásárlás attól, hogy onnan postázzák. Magyar számlát kapsz, forintban fizetsz, az ÁFSZ is magyar és ennek, illetve a magyar fogyasztói törvényeknek megfelelően tájékoztat.[ Szerkesztve ]
-
Sidorovich
senior tag
válasz Head88 #111217 üzenetére
Ez nem úgy van ahogy én szeretném... hanem amit az ÁSZF és a törvények írnak. A tisztánlátás végett felhívom majd a magyar Apple Support telefonszámot, és megkérdezem, betartják-e amit az ÁSZF-ben leírnak és visszajelzek majd ide.
Egyébként ha nem, akkor az első alkalommal mikor veszi valaki a fáradtságot, nyert pere van. Van erre bőven példa itthon, hogy a fogyasztói jogok sérülnek, de azok a kis aluljáros GSM shopok és noname webshopok eldobható cégekkel, nem hinném, hogy az Apple egy országban úgy forgalmazná hivatalosan és közvetlenül a termékeit, hogy az adott ország törvényeit nem tartja be.[ Szerkesztve ]
-
section9
őstag
válasz Head88 #111221 üzenetére
Fentebb linkelte emvy a hivatalos dokumentumot, elég lenne azt végigolvasnod. Nem tudom miért gondolod, hogy a random szervizes ismerősöd hitelesebb forrás mint az Apple saját üzletszabályzata.
A magyarországi fogyasztók általi vásárlások esetében a fogyasztóvédelmi törvények szerinti jótállás a kiszállítás napjával lép érvénybe, és a termék vételárától függően egytől (1) három (3) évig terjed.
-
Sidorovich
senior tag
válasz Head88 #111226 üzenetére
Szerintem ez annak az adott szerviznek a tróger hozzáállása akkor, és arra játszanak, hogy a jogaikkal tisztában nem levő balga embereket így olcsón azonnal lepattintják. Szomorú. Ha a egy tök egyértelmű esetben (pl. nem kapcsol be, valami nem működik, és nincs külsérelmi nyom vagy folyadékkár) elhajt a hivatalos Apple szerviz, akkor két lehetőséget látok:
- megpróbálsz egy másikat
- felhívod az Apple magyarországi ügyfélszolgálatát, ahol elmondod a panaszodat a hivatalos szervizükkel kapcsolatban (elvégre ők irányítottak hozzájuk)Arra tippelnék, hogy ha több ilyen eset is van, ránéznek a körmére az ilyen szerviznek. Gondolom szerződésük van az Apple-el, hogy ezeket kezelni kéne.
Törvény szerint meg ha nem javítják a hibás terméket, az eladó cserélheti vagy visszaadhatja az árát, ezek is valid és korrekt lehetőségek, de olyan nincs, hogy veszel egy félmilliós laptopot, 2 éves korában meghal magától, és az Apple széttárja a kezét, hogy így jártál, miért nem vettél Apple Caret. (Ha van, az 100% hogy nyert per az eladóval szemben. Igen, tudom hol élünk, de még Magyarországon is.)[ Szerkesztve ]
-
formula01
aktív tag
-
Sidorovich
senior tag
válasz Head88 #111230 üzenetére
Ne érts félre, tisztában vagyok vele, hogy ilyen elméletileg előfordulhat és elő is fordul. Azzal is, hogy milyenek a hazai fogyasztói viszonyok, és sokan nincsenek tisztában a jogaikkal.
Értem, hogy te csak a szomorú magyar valóságot akarod bemutatni, és szerintem ne vedd úgy, hogy neked ugrottunk, de ha ilyen esetekben csak minden 3. vásárló borítaná csak az asztalt az ügyfélszolgálatra ahelyett, hogy ebbe így beletörődnénk, talán nem itt tartanánk.
Az amit leírsz, az alapján az Apple magyar ügyfélszolgálata A-t mond, és a szlovákiai szerviz (amihez nekem vásárlóként semmi közöm) B-t. Rendezze le az Apple saját ügyfélszolgálata az Apple saját szervizével cégen belül. Ennyi erővel a MediaMarkt is leszarhatna mindent, és mindenkit elhajthatna.
Ha nekem a jótállás alatt lévő terméken elromlik, és az eladó nem hajlandó helytállni, akkor közjegyzőnél fizetési meghagyást lehet hagyni, amit vagy kifizet, vagy vitat, akkor meg békéltető testülethez vagy bíróságra megyünk. Az se érdekel ha 2 évig tart, a végén a vesztes fél fizet minden költséget az üggyel kapcsolatban. Nekem csak egy ügyvédet kell megbízni a 100%-ban nyerhető ügy intézésével. Nyilván egy lávalámpánál nem fáradnék ezzel, de egy 1 milliós laptopnál azért nemár.[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Head88 #111230 üzenetére
Az Apple-t annyira nem érdklik a magyar törvények, hogy a hivatalos weboldalukon írják le, hogy betartják őket és fogyasztónak (értsd: magánszemély) 1 és 3 év közötti jótállást adnak a vételártól függően.
Az EU-ban kétféle jótállás létezik:
1.) Kötelező jótállás (ez az amit a törvény előír és a kereskedőnek kell vállalnia)
2.) Önkéntes jótállás (jellemzően ez a "gyártói garancia" a köznyelvben, de a fizetős extra garancia kiterjesztések is ide tartoznak)Ez két külön dolog és az Apple Care többlet szolgáltatás (pl: elsőbbségi ügyintézés, stb).
-
aktív tag
válasz Head88 #111221 üzenetére
Nem kell bizonygatni semmit.
Van számla-VAN.
Értéke-határa-VAN.
Hiba oka-jellege-VAN.
Bevizsgálják-megjavítják-kicserélik-stb-PONT.
Le van írva,érthetően az oldalukon is.
[link]
Az hogy az ismerősöd-ismerősének az ismerőse mit mond-érdektelen.
Hivatalos szervízben,megmondják majd hogy mi lesz.Nagy János
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Politika
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Dark Souls sorozat
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- Zenelejátszó építése, a kiváló hangzásért
- Formálisan megjelent a Microsoft felskálázó eljárása
- Motoros topic
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- További aktív témák...
- Macbook Air M1 sg. magyar bill. hibátlan 2025.10.04. Apple garancia
- AKCIÓ! Új Bontatlan 2022 MacBook Pro 13" Apple M2 chip/8GB//256GB Magyar Billentyű Azonnal DEÁK TÉR
- AKCIÓ ÚJ Bontatlan Macbook Pro 14 M3 Pro MAX 14 30GPU 36GB 1TB Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.
- ÚJ BONTATLAN Macbook Air Apple M1 M2 M3 Legújabb Magyar 1 év Garancia Deák Térnél Azonnal Átvehető
- Kitűnő állapotú Macbook Pro 14" M1 Pro 16/512, teljeskörű Apple Care védelemmel 2024.10.27-ig eladó!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen