Új hozzászólás Aktív témák

  • dannynet

    tag

    Vasárnap este ismét elkékhalálozott a notim, ezúttal a Magyar Live For Speed bajnokság másfél órás futamát voltam kénytelen feladni a ,,hardware_check_exception'' hibaüzenet miatt. Kicsit dühös vagyok, mert kétheti versenyre felkészülés ment kárba az Asus ,,jóvoltából.''

    Több mint valószínű, hogy túlmelegedés okozta a hibajelenséget. Már korábban is szemet szúrt, hogy a RAM-ok fedőlemezén gyárilag vágott szellőzőnyílások kétharmada el van takarva egy műanyagfóliával. Amíg csak egy memóriamodul volt a gépben, addig nem foglalkoztatott, de most felmerült bennem a gondolat, hogy nem-e az elégtelen szellőzés okozta a váratlan operációs rendszer lefagyást? Eltávolítottam a fóliát, hogy több levegő áramolhasson a gép belsejébe.

    A további üzemi hőmérséklet csökkentés érdekében nyugdíjaztam az Asus Power4Gear segédeszközt és feltelepítettem helyette az RMClock Utility-t. Ennek a programnak a segítségével mérsékeltem a processzor feszültségét, így most 1800 MHz-en 1,150 V helyett 1,125 V feszültséget kap a CPU. 800 MHz-es órajelen a gyári 0,950 V helyett elegendőnek bizonyult a 0,850 V is. (Itt jegyezném meg, hogy az általam eddig stabilitás ellenőrző programként futtatott SuperPI-ről kiderült, hogy nem igazán alkalmas a hibamentes üzemelés kiderítésére. 1,8 GHz-en 1,1 Voltos feszültségen két példányt futtattam az említett programból egyszerre, mindkét alkalmazás sikeresen kiszámolta a 2 M-es tesztet. Ezt követően beléptem a processzort összetett fizikával terhelő Live For Speed szimulátorba és alig tettem sebességbe a virtuális versenyautót, máris újraindult a hordozható számítógép...)


    A feszültségcsökkentés eredményeként mérséklődött a laptop melegedése, az Everest szerint terheléskor 63-64 fok helyett 60-61 fokra csökken a CPU maghőmérséklete. Meglátjuk, hogy ez elegendő lesz-e a további kékhalálok elkerülésére.

    Majd beszámolok az akkus üzemidő alakulásáról is. :)

    [Szerkesztve]

Új hozzászólás Aktív témák