Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • thyeby

    őstag

    válasz Márton111 #9293 üzenetére

    Igen, ez a telitalálat. Nyertél egy hangszórót.
    Marketing alaptétel, hogy új termékkel előbb a vastag pénztárcájú réteget látjuk el. Mikor ők ki vannak merítve, akkor jön az alacsonyabb jövedelmű vásárlóréteg, legutoljára pedig a szegények. Egy gyártósorról így lehet lenyúzni a legvastagabb bőrt.
    Azonban nem minden termékfélére igaz ez. Csak azokra, amik kezdetkor elbírják az extra profitot. Emlékszem, amikor egy parabola antenna ára 3-4 évi átlagkereset volt. Nem telt el tíz év, és minden kisebbségi gettón hemzsegtek a kárábólaantennák. Egy hiltivel, festo-val, stihllel ez nem eljátszható, mint a filléres bekerülési költségű mobiltelefonnal. Szerintem 30 rugó már sok egy készülékért. Nekem egy majd 20 éves nokiám van. Talán egyetlen ezres ha lehet az értéke. De tökéletesen tudok vele telefonálni, és nem sóvárgok kétévente újabb trendire. Azok a telefonok, amik most készülnek, és százezreket kérnek érte, sohse fogják megélni a huszadik születésnapjukat. Ráadásul olyan pici akkukkal készülnek, hogy az én tízéves akkumulátorom kenterbe vágja bármelyiket. Utálok tölteni.

    Mindettől függetlenül igaz az is, hogy amikor egy gyártó volument növel, akkor lemegy az árral. De nem a telefonokra igaz. Azoknak a volumenét megtervezték hamarabb, mint a formáját. Legyártják, és kidobják a gyártósort, mert kell a hely az újnak, a régi pedig elavítt, eladhatatlanná lett. Ki venne meg egy 30 évvel ezelőtti seikosa printer gyártósort?
    Ez a volumennövelős, árleengedős dolog általában az olyan új termékekre igaz, amiknek alábecsülték a várható fogyását, és sikerszéria lett. Tipikusan olyan esetekre szerencsés uniformis, amikor a divatot nem a gyártó gerjesztette, hanem a kereslet. Ráadásul ilyenkor belép az is a játékba, hogy boldog, boldogtalan elkezdi egymás ellen gyártani, ami komoly árlehúzó tényező.

    Több fa van, mint asztalos!

Új hozzászólás Aktív témák