Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #71562240

    törölt tag

    válasz denesdr #12541 üzenetére

    Lásd mint fent: NEM.

    "valójában nem a váltó elektromos rendje ami lényeges"
    DE.

    "hanem a váltóra kötött hangszóró akusztikus átvitele."
    NEM.

    "Ha egy hangszóró például a helyére szerelve akuszitikusan elsőrendű átvitelt mutat a tervezett váltási pont körül, akkor, ha rákötünk egy elektromosan elsőrendű váltót"
    Na de NEM "rákötünk" elektromos váltót, hanem ELÉ kötünk, éppen azért, hogy ELÉ kössük, hogy a hangszóró hangnyomásválaszának korlátainál már NE szóljon bele a hangszóró az "egyenletbe". EZÉRT VÁLTUNK. Hogy kikerüljük a hangszóró akusztikai átvitelét, és csak azon intervallumban használjuk, ahol kvázi LINEÁRIS az átvitele (ha nem lineáris sehol, akkor jönnek a simítószűrők, a lyukszűrők..., de az megint nem a váltás ügye, a váltás ügye éppen az, hogy NE szűrődjék "akusztikusan" a hangszóró, lásd mint fent). NEM RÁ-kötünk, hanem ELÉ-kötünk elektromos szűrőt, éppen a rákötődés elkerülése végett kötünk ELÉ, ami az elektromos váltás manifeszt célja. Azért váltunk, hogy ne rá-kössük a szűrést az "akusztikai" korlátra, hanem elé-kössük, az "akusztikai" korlát hangnyomásesési intervallumát kiküszöbölendő az egyenletből. Az S40-nél is. Az S40-ben is az elsőrendű elektromos szűréssel kiküszöbölik a hangszórók "akusztikai" korlátait az egyenletből. Ezért van az elektromos szűrés. Hogy NE RÁ-kötődjék, HANEM ELÉ, KIKÜSZÖBÖLENDŐ. Nem rá-kötve, hanem HELYETTE-kötve!

    "ettől kezdve és buktuk az elsőrendű váltás lényegét, a lineáris fázist és az időkoherenciát."
    Ez meg ugyebár teljesen másról szól, hiába hozod folyton ide az "akusztikai rendiséged" "magyarázatául.

Új hozzászólás Aktív témák