Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #92251648

    törölt tag

    válasz #10726912 #58 üzenetére

    "... a Kongresszusi központ leheletfinom akusztikája is hallatszódjon úgy, mintha ott ülnék a 10-ik sor feletti sor 5-ik ülésén"

    Nem kötekedésnek szánom, de a Kongresszusi Központ az egyik legrosszabb akusztikájú helyszín Budapesten. Sajnos kevés ilyen befogadóképességű helyszín van a fővárosban, ezért néha oda is szerveznek koncerteket, hadd szenvedjen a nép.

  • #71562240

    törölt tag

    válasz #10726912 #58 üzenetére

    Én ahhoz képest beszéltem, amit mondtál.
    Amit mondok, ne úgy képzeld el, mint információveszteséget, hanem mint arányeltérést. Hallom én a rendszeremmel, ami a felvételen rajta van, a klarinétbillentyűk kopogását is hallom, ha rajta van a felvételen, csak más arányokkal és más térben hallom, mint ahogy általában szokásos, és mint ahogy te a te rendszereden. Ezért mondtam, hogy például tegnap nem feltétlenül részletezőbb TMP-t hallottál a Magnumodhoz képest, hanem inkább más tónusút, más arányút - prezenszesebbet.
    Ugyanígy, az a Spendor is elsősorban más arányú, mint amilyen arányúra beállítottuk a Cantonodat. Te - és sok más hifista - ugyebár azt mondod egy tipikusabb hangolásúhoz képest hallgatva a mostani hangolású Cantonodat, hogy elbírna még egy kicsivel több magasat-prezenszet az új csipogóval, tehát te visszaengednéd kicsit a gyári tónusarányai felé, én meg azt mondom, hogy elbírna még a mostaninál jóval kevesebb prezenszet-magasat, mert állításom szerint az az arány lenne közelebb a természeteshez - és az abból létrejövő tömörebb, "mosottabb", hátrábbról szóló tér. Mivel a te számodra hangoltuk a dobozt, ezért csak egy kicsivel vettük visszább a magasát-prezenszét ahhoz képest, ahogyan a te mostani ízlésed szerint számodra ideális lenne. Én magamnak jóval visszább venném. De többször mondtam, tegnap is az erősítő kapcsán, hogy a tónuskülönbség csak első hallásra tűnik információkülönbségnek, mert mihelyt átáll az agy az új tónusra, visszajön ugyanaz az információ, csak más arányokkal. A saját rendszerem kapcsán sem információról van szó, hanem arányokról, tónusról, és az ennek kapcsán alakuló térérzetről. A hangfelvétel részleteinek más arányokkal való tálalásáról.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz #10726912 #58 üzenetére

    Azt csak leírtam, hogy a zsöllye 15. sorában amellett, hogy a tér is és a tónus is más, mint amit a karmester hall a pulpituson, az információ is kevesebb. Tehát kevesebb információt hallok a zsöllyében, mint a karmester az ő helyén. De ez nem jelenti azt, hogy a hangfelvételre rákerült információt el akarnám nyomni avégett, hogy jobban hasonlítson ahhoz a kevéshez, amit a zsöllyében hallok! Dehogyis nyomom el! Megmutatja a rendszerem a légy pislogását is, ha rajt van a felvételen! Sokszor beszéltük, hogy információáteresztés a cél. A variálásommal a hang tónusát és terét alakítom (próbálom alakítani) a nézőtéri élményhez. Az információ mennyiségét dehogyis! Sőt, a hangmérnöktől se várom el, hogy a mikrofont a nézőtérre tegye! Szeretem a közelmikrofonozott felvételeket, és akkor azokon persze nem a nézőtéri információt hallom, hanem azt, mintha szaladgálnék a hangszerek között, odatapasztva a fülemet.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák