Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zoli bácsi

    őstag

    Sziasztok! Autót takarítottam, levittem a kocsihoz egy vadiúj mosogatószivacsot is. Az ötlet jó volt, a dörzsi részével olyan széppé varázsoltam a rendszemtáblát, hogy csak na, lejött a sokéves makacs bogárszenny. Azután gondolom kitaláltátok mi történt, egy makacs szennyeződésnek nekimentem a dörzsivel a fényezésen is. Lehet kiröhögni, azt hittem szivacs az is. Hamar rájöttem, hogy nem kéne a fényezést dörzsivel dörgölni, bár a makacs szennyeződést leszedte, a nyoma jól látható. Sima wax volt itthon (Turtle wax original, dobozos paszta), átkentem, tompított a dolgon, de azért még jól látható. Talán csak a lakkot dörzsöltem meg a dörzsivel, hamar rájöttem hogy hülyeséget csinálok. Nem akkora hiba, de nem waxolgattam tovább, gondoltam megkérdezem a hozáértőbbek tanácsát. Én arra gondoltam, hogy valami erősebb polírpaszta kellene, ami kicsit leszedi a lakk tetejét, egyenesbe hozza a felületet. Van pár karc a kocsin, amit a sima waxolás már nem tűntet el, gondoltam ilyen helyekre nekimegyek valami erősebb polírpasztával, aztán ősszel úgyis az egész kocsit átwaxolom. Jó lesz ez így? Esetleg tudtok ajánlani valami erősebb polírt, amivel nekimehetek a karcoknak?
    Ha számít, akkor egy 2004-es Suzuki Ignis, de végig garázsban állt. Metálfényű, új kora óta legalább évente egyszer, vagy kétszer lewaxoltam, mindenhol gyári fényezés, ami elég vékony, kollégának a gépi mosó leszedte alapozóig a festéket pár helyen.
    Köszi

  • Zoli bácsi

    őstag

    Köszönöm mindenkinek.
    Na, éjszakás voltam, meg éjjelre megyek vissza, úgyhogy mára semmi tervem nem volt, visszamentem kocsival a munkahelyemre, és alaposan lemostam. Ahol megdörzsiztem a felületet, nekimentem az itthon lévő két pasztával egymás után, vizesen (valahol olvastam hogy így is lehet), határozottan rányomva körkörösen puha rongyal polírozgattam, majd száradás után fényesre töröltem. Sikeresen eltűntettem a dörzsizés nyomait, észrevehetetlen. Remélem végleges marad a dolog, nem csak addig tart, míg a viasz le nem jön.
    Utánanéztem, amilyen pasztám van ebbe van csiszolóanyag is: [link]
    Közben felmerült megint két kérdés. Van egy fél éves mocim, nem nagy szám, egy 125-ös CBF Honda. Mivel mániám mindent rendben tartani, mosás után lewaxoltam a fentebb linkelt pasztával, egész eddig azt hittem sima wax, és nincsen benne csiszolóanyag. Most néztem utána, nem csak wax, polír is egyben. Fél év alatt kétszer átkentem vele a moci fényezését, csak lazán, nem rányomva. Gyönyörű lett. Nem tettem benne kárt a polírral ugye? Természetesen többet nem használom a mocihoz, a kocsira kenem, nyolc éves lesz, oda már kell egy kis csiszolóanyag.
    Másik kérdésem: Ugye lemostam a kocsit, magasnyomás, samponos víz, magasnyomás, lepedővel áttöröltem, és fénylik mint a Salamon... khm..szóval szép lett. Találtam pár kőfelverődést, főleg az éleknél. Kár lemosni, mindig talál rajt az ember valamit. Annyit tudok, hogy lehet kapni ilyen javítófestéket, már megnéztem hol van az Ignis színkódja, régi Suzukimhoz is tudtam venni a győri Suzuki márkakereskedésben ecsetes javítófestéket. Szóval lemezig le van pattanva a festék, ha veszek javítófestéket, csak kenjem rá óvatosan, vagy elő kell készíteni valahogy? Két éve erkély korlátot festettem Hammerite zöld kalapácslakkos festékkel, maradt belőle, kevéssé látható helyen (küszöb alja) ecsettel kocsi leverődésére is rájavítottam, csak sajnos sokkal zöldebb mint a kocsi fényezése, az Ignác mintha kékes-zöld lenne, forgalmi szerint tompazöld, randa na, de mit csináljak, asszonynak ez tetszett. Egyáltalán szükséges a rájavítás? Látszólag a szabadon lévő lemeznek esze ágába sincs rozsdásodni, gondolom galvanizálták Esztergomban.
    Köszi.

Új hozzászólás Aktív témák