-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lite
őstag
200-asból az jó. Ha az erősítőt nem vetted még meg, ne is tedd, ipari hulladék.
Vegyél egy tisztességes 2 csatornásat, ami ki is hajtja a szettet. Annyiért már korrekt cucc is van: ez. A 93dB érzékenységű hangszórók esetén félig tekerve már fájni fog a füled...Egyébként, és ezt nem neked (!), hanem általánosságban, a jövőbeni autóhifi építőknek szánom:
Mi ez a trend, hogy front szettet hidalva hajtunk?!!
Minek? A damping fogalma ismeretlen (költői kérdés volt)? A használt piacon meg fillérekért kótyavetyélik el a szuper erősítőket.Passzív esetén tökös 2 csatis, aktív esetén egy jó 4 csatis.
Pl. egy Mosconi 130.4 még egy Kicx 6020 Pro-t is meghajtott tisztességesen, pedig, ha van háklis hangszóró, akkor az az...[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
Ajajj, itt valami rossz irányba kezd menni. Két fontos dologban szeretnék segíteni:
1. A Renegade az nem erősítő, hanem ipari hulladék, semmi köze a rendes erősítőkhöz, olyan csalódást tud okozni, hogy egy életre elmegy a kedved az autóhifitől. Pedig...
Azért addig ajánlom figyelmedbe ezt a linket, csak nézd meg a számokat (ígéretek az erősítő házán, mellette a valós mért eredmények!!!), érteni fogod, hogy sem SQ, sem SPL vonalon ne ilyen vackokat nézz.2. Ami hangszórót linkeltél, az egy Harley-Davidson MOTORokhoz tervezett középsugárzó.
Ez a két adat gyorsan el is küldi a feledés homályába, az autóban az életben nem fog sehogy sem szólni, pláne nem jól... Íme:Frekvenciaátvitel: 100 Hz - 8 kHz (egyértelműen közép)
Érzékenység: 100 dB (ez már a PA felhasználás szintje, ilyen extrém magas érzékenységek ott vannak)
Itt, ahogy Fojtviki fórumtárs is kérdezte,most én is kérdezem: mit szeretnél?
Közepesen hangos, de nagyon jól szól (a tükröt akár le tudja verni, de nem célja) = SQ
Iszonyatosan hangos, főleg adott mély frekvencián, (olyan 40 Hz körül/alatt, a tükör leesik tutira, de síma zenehallgatásra mérsékelten lesz alkalmas) = SPL. -
Lite
őstag
Az a Focal szett, azzal az ajánlott erősítővel (kategóriájának megfelelően) szép és hangos (93dB! érzékenység) muzsikára lesz képes, ha van jó fejegység (ami jól be is állítható), jól ki vannak szigetelve az ajtók, vannak megfelelő hangszóróvezetékek. Áramtól nem félek, ez még nem fog sokat kérni. Viszont idővel javasolt lesz egy jó szub is hozzá, ha a nagyon mély frekik is kellenek és szeretne az utcának zenélni.
SPL ügyekben Troll81 fórumtárs a szakértő, neki vannak brutális cuccai.
Viszont az SPL vonal inkább mérések, versenyekre való, ahol adott frekvenciájú hanggal hajtva a rendszert, mérik a hangosságát (nagy vonalakban). Az első szettekhez akkor oda szoktak ajtópanelt is csinálni.Szóval tisztázni kellene az irányt, mert nagyon más lesz a kettő (költségvetésben és felhasználásban is)!
-
Lite
őstag
válasz espi38 #76911 üzenetére
Valószínűleg tönkremegy, leég, stb.
Ilyen különböző feszültségeket nem eresztünk össze!! Arról nem beszélve, hogy a hang bemenet oldalon más és más lesz, ebből rendes hangot az életben nem kapsz.
Ha a BT-t szeretnéd így rákötni, akkor az nem lehetséges.
Ha van megfelelő RCA kivezetésed, akkor arról hajtsad az erősítőt (az való arra!), ha BT cuccot szeretnél bekötni, akkor vannak bizonyos ISO adapterek, de inkább javasolt más megoldást keresni. -
Lite
őstag
válasz espi38 #76913 üzenetére
Feltételezem, 4 csatornás erősítőd van. Ott,ha az rca bemenetekre különböző dolgokat kötsz, akkor minden fog egyszerre szólni, persze csak az adott csatornához tartózó hangszórón.
Van ötletem, hogyan tudnád korrekten megoldani a hátsó ajtós történetet,illetve a BT illesztést is (ha tényleg szeretnéd).
A legfontosabb kérdés: a fej hivatalosan támogatja a 4 csatornás üzemmódot? A hátsó ajtókban attól, hogy nincs hangszóró, a fej még tudhatja.
Esetleg, ha leírnád a konkrét rendszert, gyorsabban haladnánk. -
Lite
őstag
-
Lite
őstag
#KRISTUSS
Ehhez a szuper javaslathoz még hozzátenném az alábbiakat:
RCA dugó: Amphenol, több színben létezik!
RCA kábel: VanDamme Starquad XKE mikrofonkábel, szintén több színben létezik
RCA kábel 2: VAN DAMME UP-LCOFC HI-FI TWINHangszórónak: VAN DAMME UP-LCOFC HI-FI SPEAKER CABLE - ebből 6-osig minden van, jó hírű cucc, rettenetes szubokat is lehet táplálni velük...
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz Vartanus #76959 üzenetére
Szia!
Sorban:
- A Suzuki-ban gyárilag nem feltétlenül volt zene, a cimborám utólag tetette bele a hangszórókat a szalonban, a kocsi 2 éves korában, így lehet reális, hogy azt az előző tulaj, szakszerűen tetette bele
- A gyári hangszóró az ajtóhoz van optimalizálva, ezért tetszhetett, de egy koncerthez hasonlítani durva túlzás...- A SAL, mint cég, magyar, a fej, kínai hulladék, névre címkézve. Nagyon nagy ívben kerülendő! Ahogy tapasztaltad, olcsó húsnak híg a leve...
- Transmitter-t, ha lehet, kerüld el, nem a legjobb megoldás, bár van olyan helyzet, amikor sajnos nincs más. Neked most szerencséd van, ez nem az a helyzet.
- Kezdésnek azt javasolnám, hogy mindenki megelégedésére, és a hosszú távú használhatóság érdekében (akár a jövőben, egy másik kocsiban), picit emeld meg a keretet és vegyél egy Kenwood KMM-306BT -t, vagy egy picivel jobbat, pici különbséggel, egy KMM-358BT -t. Ezek tudnak tölteni, a telefon memóriájából zenét játszani, minden tag-et és formátumot kezelnek, jó a hangjuk, van telefon-kihangosítójuk, talán egyszerre 2 telót is kezelnek. És jövőállóak, mert...
- A Suzi jó alap komoly zene készítésének (analóg autó ). Itt jön majd a szigetelés, erősítő, hangszóró, kábelek című mese, aminek elengedhetetlen feltétele a jó fejegység. A fentiek pedig tökéletesen megfelelnek erre a célra is.Szóval csak bátran!
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz Speeedfire #76965 üzenetére
Akkumlátor-generátor vonalat vizsgáld meg szerintem, ez kicsit olyan, mintha nem lenne elég az áram.
Vaaaagy:
A másik, amire gondolok, hogy megszakad(t) a "remote" szálad és nem ad jelet az erőnek, hogy bekapcsoljon. A simán bejövő rca jel nem feltétlenül kapcsolja be (vagy tartja "ébren" ) az erősítőt.
-
Lite
őstag
válasz Speeedfire #76975 üzenetére
Az mondjuk nagyon sok. Nekem az SL-C6.2 magasai fordítva voltak kötve, 3.15 kHz (gyári érték) helyett 4 kHz-en (12dB) vágtam őket, és kb. semmit sem kellett visszavenni, életem eddigi legjobb szettje... Mondjuk, ez aktívban volt, egy finom Mosconi erő hajtotta...
-
Lite
őstag
válasz Vartanus #76977 üzenetére
Azt nagyon határozottan javaslom, ha ennyire fogalmad sincs az elektronikáról, akkor pont az akkuhoz ne nyúlj és tápot még véletlenül se akarj bekötni - ezt a saját életed és testi épséged érdekében, illetve az autótűz elkerülése miatt mondom! - Bízd műhelyre vagy szakemberre, hogy ne legyen baj.
A 4 csatorna, az 4 külön hajtható csatornát jelent, az erősítő oldaláról.
1 (darab) rca dugó = 1 csatorna
1 pár rca dugó = sztereó jelHangszórók esetében: ha 1 mély és 1 magas a gyári hangváltóra van kötve, akkor ez a passzív rendszer és 1 csatornát jelent (pl. bal front), ugyanez a másik oldal is (pl. jobb front), így a fejegységből 1 pár rca-t elhasználsz ,ami az erősítőn 2 csatornának ad jelet.
Ha fentiek esetében nincs keresztváltó, hanem a fejen intézi az ember a hangszórókra jutó hangok szabályozását, akkor fizikai darab hangszórónként 1-1 csatorna lesz (tehát a front szekció, az összesen 2 mélyközép és 2 magas elhasználja a fejegység 2 pár rca kimenetét = az erősítő mind a 4 csatornája foglalt lesz) - ez az aktív, de itt a szub másik erősítőről megy ( ha van).
Az elképzelésed így fog megvalósulni: 2 csatorna (1 pár rca, fejen ez a front) a frontra, a saját váltóikkal, 2 csatorna (1 pár rca a fejen, ez a rear/sub jelölésű) az erősítő másik két csatornájába, amire a szubot kötöd, hidalt üzemmódban (ezt lehet, hogy az erősítő be is kell állítani.
Ez a max, amit az általad kinézett JVC fejből ki fogsz tudni hozni (úgy-ahogy minőséggel).
A Keni kicsit többet tud ennél, abban van DSP és időkorrekció is. De ebbe szerintem ne menjünk bele, az egy későbbi, költségesebb de sokkal-sokkal jobb rendszert jelenthet majd.[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz nkadam86 #76983 üzenetére
Ebből a keretből, ha csak hangszórót veszel, csalódás lesz. A 3 ajtós ajtaja kicsit nagyobb, térfogatra ez segíthet, de az érdemi előrelépés akkor lesz, ha szigeteled az ajtót. Utána maradó költségkeretből lehet nézelődni.
(Mezei hangszórócsere, szigetelés, erősítő és dsp funkciók nélkül szinte mindig romlást hoz a gyárihoz képest. A szigetelés dob rajta annyit, hogy utána a fejen sokáig hangolva, lesz értelmes zene a kocsiban.)
-
Lite
őstag
Ha az Eton tetszett, maradj a márkánál. Régen mindig a Rainbow SL-C 6.2-t ajánlgattuk, az messze a best buy volt, pláne aktívban hajtva. Most olyan érzésem van, hogy a Musway néven futnak tovább (a Musway MG6.2C olyan mintha a Rainbow még magasabb kategóriájú mélyét egy régebbi magasával kombinálná).
Ezekről beszélek:
Ha tudsz szerezni ilyet, ez reálisan végállomás lehet: Rainbow SL-C6.2
Ez meg amit mondtam (bár kereten felüli az ára): Musway MG6.2CEsetleg a BLAM-okra nézz még rá, ott a szériát zenestílusok alapján megbontják, live, eletronikus, rock, stb alapon. Ez itt egy példa: Relax
-
Lite
őstag
válasz Vartanus #76981 üzenetére
Innen nézve "csak" ennyit látsz. Ha egyszer rendszert építesz, akkor lesz nagy a különbség. Főleg a belső tulajdonságokat illetően, itt leginkább a DSP funkciókra gondolok.
A 6 rca már képes aktív rendszert hajtani, a 4 azért meglehetősen korlátozott, ott egy szub berakása a reális, hogy mindenki jól hallja, ha hazaérsz...
Az 5V vs. 2,5V dolgot többször beszéltük a fórumom, hangminőségben nincs különbség, a zaj összeszedésében és az erősítő megfelelő meghajtásában van. Ez is akkor lesz érdekes, ha rendszert építesz.Röviden, a magasabb kategóriás cucc jelentősen jövőállóbb, hosszabb távon tudod kihasználni a képességeit.
A beépített erősítő mindkét készülékben viszonylag egyszerű, csodát ne várj tőlük.
Ha valaha is szeretnél többet, azaz pl. szub, a kocsiba, vagy tényleg építeni rendszert (rendeset), akkor a 358-ra szavazok. Annak jó hangja lesz, és az már valóban fejegység.
A fejhez viszont nem érdemes más tápkábelt húzni. 10A-es bizti van rajta, a saját erősítője úgyis gyenge, ha meg külön erősítőt raksz be, akkor annak kell majd a delej. (A fej meg alig fog fogyasztani.) Ilyenre ne költs.
Elég a gyári.Az erősítőt meg majd direktben kell az akksitól tápolni.
-
Lite
őstag
válasz Ferenczi Áko #76994 üzenetére
Hol szeretnéd szigetelni?
-
Lite
őstag
válasz Khaosz55 #77011 üzenetére
2 dologgal szeretném kiegészíteni:
1. Az 592 teljesítménye nem változik a terhelés függvényében, csak illeszt a 2/4 Ohm kapcsoló. A nagyobb teljesítmény akkor jön elő, ha direkt tápot is kap, nem csak a Quadlock adapterről veszi a "delejt". 594 - Itt valamiért elég lezser a leírás, nem egyértelmű, mit változtattak rajta (az erősítő részét nem).
2. Az Arteon/PassatB8/Tiguan ajtók 18-as hangszórójának óriási előnye, hogy nem csak le, hanem felfelé is van adapter, azaz 20-as hangszóróban is lehet gondolkozni (Audison, Blam, stb.). Azzal (jó szigetelés mellett) gyanítom, lesz olyan mélyed, mint ha hátra teszel egy 17 literbe illesztett szubot. Mindamellett nem fogod magad rommá szívatni a 4 ajtó + szub fázisba hozásával. Itt nézelődj. És itt is!
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz Khaosz55 #77020 üzenetére
Pontosan. Az 592 esetében rendesen le van írva: a Quadlock 20A-es tápálálásra képes, ezzel 4x50w RMS a teljesítmény, akár 2, akár 4 Ohm-on. Ha külső tápot kap, akkor 4x76W lesz az RMS, akár 2, akár 4 Ohm-on.
A hátsó helyre 165-ös hangszóró fér csak be, oda nagyobbat bevarázsolni csak roncsolással lehet.
Az Audison-t lehet, hogy benéztem, régen mintha lett volna 20-asuk...Jól is emlékeztem!Az Arteon-nak gyárilag 18-as kereke van, ahhoz gyárilag jár a 18-as pótkerék. Abba viszont belefér ez: [link] És ebből létezik Musway, ES, Hifonics, Eton verzió.Áram és vezérlés kell neki, aztán annyi... És még bőven a 250-en belül vagy, az mehet szigetelésre!
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz dobobazsy #77025 üzenetére
Az erősítő nincs 2 csatornás üzemmódra állítva? Van rajta egy A+B kapcsoló, azt mire állítottad? Ha annak a kapcsolónak nincs hatása, akkor lebonthatod a burkolatot és látnod kell rendellenes forrasztást, amivel az általad használt 2 csatornáról hajtják a teljes erősítőt (ronda gányolás, de javítható talán).
Illetve, ugye sztereó módban van minden?[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz dobobazsy #77029 üzenetére
A neten mindent találsz hozzá (ebay, amazon), de még itthoni boltban is láttam anno.
A Pio mikrofoncsatija 2,5 mm jack, a többié 3,5 mm, ilyen átalakítót tudsz csinálni, csináltatni, készen is lehet kapni, meg komplett mikrofont is lehet kapni.Gomb és előlap már nehezebb ügy. A kábel meg ugye Pio ISO csatlakozó, amint aktív fej módba teszed (és internal amp off), nagyjából csak a tápra van szüksége, az antennára és 2 USB hosszabbítóra. Ja, meg a remote szál...!
Ha az antenna csatlakozóra gondolsz, az is filléres tétel, bármelyik autóhifi boltban kapsz, kb egy ezresért.[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz dobobazsy #77031 üzenetére
A gépen, ha jól emlékszem, alul van egy kapcsoló, azt átbillentve kerül DSP-s fejegység módba, Utána még az Internal Amp Off -ra téve csak az RCA csatlakozókon ad ki jelet, a saját kis erősítőjét lekapcsolja.
A szubot kötöd az erősítő B (vagy 3-4) csatornájára, a fej közép kimenetét pedig az erősítő A (1-2) bemenetére, a fejen a vágásoknál a mélyközép felső vágása kikapcsolható, így az erősítőre azon a csatornán nem enged a fej mélyet (beállítható), csak a többit. Ebben az esetben az erősítő után a hangszórókhoz használnod kell a gyári hangváltót, különben elszáll a magas! -
Lite
őstag
válasz Speeedfire #77033 üzenetére
A hangszórókon nem hallasz valami furcsa hangot? Égett szag? Ha megnyomod a membránt, nincs súrolós hang? A kábelek nem törhettek valahol? Másik erősítőt kipróbálni? (Ez azért némileg valószínűbb, hogy erősítő-féle hiba lesz.)
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz Speeedfire #77039 üzenetére
Akkor próbálj ki tényleg egy másik hangszórókészletet, most jobb ötletem nincs.
-
Lite
őstag
A vastag kábel még nem minden, a testpont kontakt minősége is nagyban számít (azaz mennyire tiszta a fémfelület, ahová testelsz). Ha ott gond van, akkor lesz probléma. Hová testelsz vissza? Akksira?
A felsorolt erősítők közül a Sinus Live monoblokk volt? (Mert annak röhögve meg kell hajtania azt a szubot.)
Illetve még egy dolog: hogyan van beálíltva a szubra menő jel? Vágási frekvencia, meredekség és fázis.
(Ha kioltás van, akkor semmi mélyet nem fogsz hallani, ellenben a cucc megszakad az erőlködéstől....)A Mac-et messzire el... megállapítással tökéletesen egyetértek.
-
Lite
őstag
Ha van lehetőséged a fejen állítani, akkor ott csináld, az erősítőn mindent "engedj szabadjára", duplán ne csináld - fázishibát is okozhat.
A Mac és a szép mély fogalmakat nem lehet egy lapon említeni. Max dübörgés.
De a lényeg, hogy az a testpont nem tűnik igazán jónak, pl. ülés rögzítő hatalmas anyák alá szokták, gyanítom, ez a mostni ne okés. A zár biztosan tiszta fém (bár olajos is lehet, ami befolyásolhatja a vezetőképességet), de a kaszni általában festve van alatta, így szinte biztos, hogy nem oké.
Annyit javasolok, hogy egy jó erős vezetékkel próbáld meg álló helyzetben (de járó motorral majd, hogy legyen stabil az áram) visszatestelni az erősítőt az akkura. Ha nem csinálja a problémát, azonnal meg is van a hiba forrása. Ha csinálja, akkor megyünk tovább...
Ja, igen, a fej beállításai. A szubot először normális polaritással, 80 Hz/12dB meredekséggel vágd meg. Ez próbának jó. Ha bírja az erő, akkor innen könnyen meg lehet találni a neked tetsző beállítást.
-
Lite
őstag
válasz static00 #77080 üzenetére
Az erősítő hiányzik. Rock még jól is tud szóéni szub nélkül, dögös erősítővel. A Keni sajátja harmatgyenge!
Egy 86 dB érzékenységű szett hajthatatlan fejről, ez tipikusan az erősítővel hajtásra tervezett szett. Tegyél be egy jó erősítőt, egész más lesz a világ. De valami rendeset, ne ilyen reklámkamu vackot...[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz V8engines #77081 üzenetére
Jó megközelítés. Amit javasolok:
1. Fej ok, megfelelő rca-k legyenek. Egyébként 2 vagy 3 pár rca kimenete van?
2. Front hangszórók kezdésnek ok.
3. Ajtókat sürgősen szigetelni kell. Aztán majd meg kell nézni, hogy a magasakat át lehet-e helyezni úgy, hogy a mélyközepekkel egy síkban legyenek, vagy legalább azonos irányba nézzenek. Emlékeim szerint a Golf II-ben 10 cm-es hangszóróhely van a szélvédő alatt, más nincs.
4. A hangszóróhelyeknek megfelelően külön, minden sugárzót be kell kábelezni, legalább 1,5 mm-es vezetékkel.
5. A szub szekcióról többet kellene tudni, azt innen elég gyengének érzem. Valszeg erősítőcsere.
6. A kocsit utána hallani kéne, egy ekkora vasba egy 25-ös zárt láda több, mint elég, ha jó minőségű a cucc.
7. Hátsó hangszórókat kikötni. Feleslegesek lesznek.
8. TÁP! Legyen elég áram, megfelelő kábelekkel, biztosítékokkal, testeléssel! Ha olvasod a fórumot, ezen sokan elcsúsznak.+1: Az erősítőket itt mindenképpen hátra vinném. Én az ülés alatti elhelyezést is nagyon szeretem, jobb a szellőzés, nyáron kapja a klímát is, de a 3 ajtósság = mozgó ülés itt gyorsan megeszi a kábeleket.
-
Lite
őstag
válasz static00 #77084 üzenetére
A fejegységed nagyon jó cucc, ha aktívra váltanál. Erősen támogatja, sokkal jobb hangra képes.
Két lehetőség van, ezt neked kell eldönteni:1. Csak a szigetelt első ajtókat használod, a hangszórókészletet a saját hangváltójával, nem tervezel további bővítést. Ekkor elég egy 2 csatornás erősítő. Pl.: DLS, AS Carbon , PH Gold, Gladen (klasszikus, bevált cucc, jó hanggal
2. Ha esetleg érdekel a továbblépés, akkor 4 csatornás erősítőt veszel, a front hangszórókat már be tudod kötni a saját hangváltó nélkül, mind a 4 csatornát használva, a fejen vágással, DSP és időkorrekció használatával (sokkal jobb hang lesz és színpad is ), ehhez később szub szekció is beilleszthető. A 4 csatis esetében nem szükséges a front hangváltó kiiktatása, de akkor csak 2 csatornát használnál fel a frontra, marad 2 üresen (hátsó hangszórók, kicsi szub hajtása, de azért ezek nem lesznek tökéletesek).
Például: AS Carbon, Kicx, de azért ez nem a végállomás hangra, picit megtolva a keretet: AS CO, uDimBár, ha rockzenét említettél: a 4 csatisok hidalva már elég teljesítményt tudnak leadni ahhoz, hogy a front szettet egy Kicx 6020 Pro-ra cseréld, azzal meg is jöttél, olyan kick / lábdob tartománya van...
Nekem az már elég is lenne ilyen zenére. Másra annyira nem jött be, a trance nem az erőssége, ezért adtam anno el.UPDATE: Látom, Troll is az aktív felé terel... Ha a használt is játszik, akkor 50k egy ligával magasabb kategóriára is elég lesz...
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz troll81 #77091 üzenetére
Azért ezt is nézd meg, klasszikus 2 csatis erőgép: Signat RAM 3 Mk II. - azért ez is bírná...
-
Lite
őstag
válasz troll81 #77100 üzenetére
Már alig maradtunk, aki aktívan itt van (plusz néhányan biztosan csak olvasnak), a régiek közül, akiktől tanultam ezt az egész őrületet (1000 köszönet nekik!). Tény, hogy az új autók egyre bonyolultabban kezdhetők meg, utána a többi már klasszikus, de valahogy a gyártói oldalon sem jelentkezik sok fejlesztés.
Néhány márkát eladnak és feltámasztanak, talán a Focal, JL Audio és a Mosconi azok, akik még figyelnek és fejlesztenek (hála az égnek, mert ez pont a lényeges minőségi szelet).Az is örömteli, hogy a gyári alaprendszerek egyre jobbak - sokakat becsapnak azzal, hogy ez már elég jó hang, pedig ha tudnák, mi van tovább... (Lejtő. )
-
Lite
őstag
válasz Tristis #77101 üzenetére
A gyári rendszer egységesre lett tervezve. Ha ennyire a végét járta, előbb-utóbb a másik oldalon is lesz baj.
A D'n'B-t kivéve elég lenne egy fej-erősítő-szigetelés-2 utas komponens szett (valami dögösebb)-kábelezés.Ha all-in-t szeretnél, akkor egy kis szub sem ártana, mivel kombit írsz, nem kell rettenetes. De akkor lenne teste nagybőgőnek is, ahogy kell...
A másik megoldás, hogy keresel hozzá autopecifikus hangszórószettet és kompletten arra cserélsz (magasakat is) - ezek általában a gyári csatlakozókkal illeszthetőek. Például: Option vagy Focal - ez utóbbi jelentősen jobb minőség.
-
Lite
őstag
válasz troll81 #77105 üzenetére
Nincs infom. Bár bizakodó vagyok, az utóbbi időben a Keni nagyon összeszedte magát (fejben legalábbis), talán az első voltam, akinek M.o.-n volt KMM-304BT feje, még németből rendeltem, a megjelenésekor. És nem csalódtam benne!
Azon túl még 2 db bontatlan Keni free air szubom van, amit nem tudom, hova/hogyan építek be, pedig már 18 éve pihennek a garázsban... Valami kültéri zenésznek talán, de azt még ki kell próbálnom... -
Lite
őstag
válasz Tristis #77109 üzenetére
A legtöbbet azzal tudod elérni (még gyári hangszórók esetén is), hogy kiszigeleted az ajtót. Ha visszaolvasol itt, vagy a neten kutakodsz, hogyan is megy, látni fogod, hogy az egyik legolcsóbb ráfordítás, de a legnagyobb hatásúak egyike.
Az autóspecifikus hangszórók általában egy alap(abb) kategóriás, de a gyárinál jobb minőségű hangszórókészletből állnak, ami az ajtóhoz tervezett keretben van, a fejhez pedig azért csatlakozik jól, mert vagy kicsi az impedanciája (amit a gyári fej még elbírja), vagy nagyon magas az érzékenyége (90dB-től fölfelé), így könnyen hajtja a fej, vagy ez a kettő, ráadásul viszonylag az ajtó méretére optimalizált doboz-térfogat igénnyel.A legeslegolcsóbb előrelépés az, ha az elhalálozott helyett veszel egy ugyanolyan gyári (bontott) hangszórót és szigeteled az ajtót.
A hangszóró kibélelése valószínűleg segíteni fog. De előre lehet, hogy nem a megszokott hangot kapod vissza (erre készülj fel), lehet, jobbnak sem fog tűnni, de ne felejtsd el, hogy a kezeletlen gyári hanghoz szoktál, ami messze van a minőségtől...Ja, lehet hangszóró-beépítőkeretet is venni, akkor mást is bele lehet tenni (olcsóbban, mint a specifikus), de az nem az ajtóhoz van tervezve, ahhoz vagy rendes fej kell, vagy egy nagyjelszintet fogadó DSP-s erősítő, amit a jelenlegi fej mögé kötsz, azzal hajtva egy 16-os komponens szettet. Ez a megoldás durva előrelépés már...
-
Lite
őstag
válasz Dirtyz #77140 üzenetére
Huhh... Ez így vad. Az általad linkelt hangszóró koaxiális. Nincs dedikált magassugárzó hely? Azért egy komponens szett jobb lenne, úgy lehet nyereség a nagyovállal. Ez meg a hátsó ajtóba mehet, vagy, ha van ott is magassugárzó(hely), akkor oda is komponens szett, a fronttal megegyező szériából. A szigetelés sokat segít.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- ThinkPad P1 Gen 4i 27% 16" 4K UHD+ érintő i7-11850H T1200 32GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Szép Apple Watch 5 41mm + Cellular Black 91% AKKU !! 1Hó GARANCiA
- Szép állapotú Apple MacBook Pro 16" 2019 i7 ! 250 AKKU ciklus
- Nintendo Switch Oled + játék // SZÁMLA // GARANCIA
- Hibátlan Samsung Galaxy Z Fold 4 256GB ! GrayGreen !! 1 Hó GARANCiA