-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lite
őstag
-
Lite
őstag
válasz simi811118 #55808 üzenetére
Mindjárt lemegyek és megpróbálom. Valaki javasolta, hogy a magasak nélkül, szub kikapcs, csak valami zajjal állította az időkorrt. Érdekes és tanulságos volt... Annak állítgatása közben is volt némi hangerőváltozás, olyan 3 coll / 7.5 cm-ként. Ekkor volt jó fázisban a sugárzó, a kocsi akusztikáját figyelembe véve? A magasaknál pl. többnyire 1 pontból, a szélvédőn szólt a hang, csak kicsit mozgott jobbra-balra, de a hangmagasság és hangerő változott.
-
Lite
őstag
válasz simi811118 #55808 üzenetére
Na, átvariáltam a beállításokat. Érdekes eredményt hozott... A magas, feljebb vágva, jelentősen javult, részletezőbb lett - ez tetszett. A mélyet 50/63/80 Hz-en vágva (ezeket tudja a fej) jobb lett a hang, de a 3 között semmi különbség. 40 Hz-re visszarakva kevésbé volt hangos - magasabban vágva olyan érzésem volt, hogy mintha a magas és a mély is egy kicsit "megkönnyebbült" volna (tudom, hülye megfogalmazás, de élettel telve, lendületesebben szóltak). Viszont, ami durván szétesett, az a szub. Normál polaritással szinte csak rázza az autót, érződik, hogy dolgozik, de nem igazán hallhatóan, ellenben a középtartomány felerősödik, más a tér. Fordított polaritással a kocsit ugyanúgy mozgatja, mélyről szól, hallatszik is, de mintha sok lenne. És egy kicsit dörmögne is...
Ergo fix, hogy valami kioltás / összeszólás van, de nem tiszta, ki a hunyó. Holnap lesz időm játszani vele...
#kacsa7: köszi, angolul legalább tudok olvasgatni... A magas teteje a nagyon akusztikus számoknál tényleg olyan bizonytalan volt, de ezt eddig betudtam a beállítás hiányának. A keresztezési pontnál meg szintén elbújtak a részletek. Viszont amitől agyf***t kapok, hogy a magasak össze-vissza elforognak a tartóikban. Arra gondoltam, hogy valamivel berögzítem, mert így aztán nem lesz színpad...
Őszintén: én nagy csodákat vártam ettől a 6020-tól és örültem, mikor sikerült szerezni egy szettet. Biztos messze még a tudása vége az én cuccomon, de valahogy egyre jobban elbizonytalanodok, kétségeim támadnak, hogy ezzel ennyi nyűg van, meg ugye a wattzabálás... De még türelmesen állítgatom, addig nem ítélkezek. Van egy ismerősöm, ő csodákat épített minden autójába, aztán mindig eladta őket és kezdte újból. Mutatott néhányat... Ledöbbentem. Furcsa módon volt egy hozzáállása: csak Rainbow szett...#pengusz77: most az A oszlop és szélvédő találkozás sarokban vannak, a visszapillantóra céloznak. Ha épp olyan kedvük van, mert eléggé forognak a tartójukban. Nagyon lefelé még nem próbáltam, ezt a kézifékes célpontot is kipróbálom.
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz kacsa7 #55821 üzenetére
Nálam is döntött talpban van. De a saját kábele nyomja. Mindenesetre megpróbálom forgatni, aztán valami csak lesz... Meg a fázisokat is csereberélem.
A szub hangerejét pedig lejjebb fogom venni, úgy is kipróbálom, de az energia akkor is megvolt, mikor 50 Hz-en vágtam. Nem kellett nagyon felengedni. Mondjuk, nem valami nagy szám a szubom. De jót röhögök, mert mindenki mondta, hogy sedan = sok watt kell, meg ilyenolyan gigabrutál meghajtás neki és erre jön egy 13 évet dobozban állt Kenwood FreeAir 30 cm-es mély, 37 l zárt ládában, 175 W RMS és szétbombázza a kocsit...
Az a durva, hogy elektronikus zenét hallgatok alapból és valahogy nem úgy jönnek az energiák / nem ott szól nagyot, ahol kellene / ahogy hallottam szobai rendszereken. Az egyensúly megfogalmazás egyébként találó...!
Még elkészül a mélyközepek gyűrűje, befordítom irányba, amennyire lehet, aztán jöhet a végső beállítás. Ha nem tetszik, akkor meg a szett-vadászat...[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz kacsa7 #55821 üzenetére
Kicsit régi a téma, de... ha bekötöm a 6020 váltóját, akkor a fejen mire kell állítani a vágásokat?
Vagy hagyjam a bi-amp témát? Akkor viszont ugrik az időkorr lehetősége...#simi811118 A fázisokat ez mennyire bántja vagy teszi helyre? Ide mit javasolsz?
Fura, hogy ha 80 Hz-en van megvágva a mélyközép, hirtelen felszabadul a hang, megjelennek részletek, mélyül a tér (THX MunezXBK !!) Ezt más is így tapasztalta?
Vagy egyszerűen kevés volt hozzá az erősítő, hogy kihajtsa rendesen?[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz tboy93 #55927 üzenetére
Most nálam is úgy van. De volt egy hozzászólás, amiben előnyként értelmezik a váltót ehhez a szetthez, gondoltam, kipróbálom, hátha,
Neked hol és mennyire van vágva?
(Nálam: Szub 80 Hz/12dB, Mélyközép 80 Hz/12 dB és 2kHz/12dB, magas alja 3.15kHz/12db. A mélyközép normál, a szub és magasak fordított polaritással.)
-
Lite
őstag
válasz tboy93 #55940 üzenetére
Nálam sajnos vannak olyan beszakadások és kiemelések a hangban, hogy egyenlőre még felismerhető a helye, bár elég kellemesen közelíti az ideálist (ráadásul nem a végleges szubbal). Szóval érdekelne a dolog...
A 40Hz-es leengedésnél halkabbnak és kevésbé részletgazdagnak tűnt.Egyébként látom, hogy ebben a kategóriában azért van több versenyző. Pont érdeklődni akartam, hogy a Rainbow DL-C6.2 , Rainbow SL-C6.2 , Soundstream LS.60C, DLS Performance C6A, DLS Reference RS6A cuccok milyenek?
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz tboy93 #55949 üzenetére
Ezzel a részével nincs gond, de egyszerűen addig nem akarok elmenni. Nem tudom, meddig tartom meg az autót. Meg nem szeretném szétborítani a cuccot. Nem valami jó az ajtója, hiába van szigetelve, még akkor is van hely a kárpit alatt (ergo egy csövet kéne bevinni kb.). Meg amúgy is vérszemet kaptam, hogy a dolgozós Octavia-ban is meg kéne csinálni a zenét profira...
-
Lite
őstag
válasz simi811118 #55951 üzenetére
Olyan, mintha a színpadon játszó zenekar előtt berántanák a függönyt...
A crossover beállításait kérdezném a fejegységen. Csak off van, de azt még nem próbáltam, viszont gyanítom, hogy akkor mindent mindenre ráereszt...
A fázisokat csak azért kérdeztem, mert Te a múltkor is ki tudtad hozni belőle, hogy van némi eltérés...
-
Lite
őstag
válasz simi811118 #55972 üzenetére
Ok, de a fejen kell hagyni valami crossover beállítást, vagy minden mehet mindenre? (Akkor az erősítőn a csatornák hangerejét is állítani kell...)
-
Lite
őstag
Hi!
Előástam azt a bizonyos 7 dobütés tesztet. Az ütések így helyezkednek el:
1. bal tükörháromszög
2. bal "A" oszlop / magassugárzó mellette
3. kormány fölött
4. visszapillantó alatt, egy picit jobbra
5. visszapillantó és jobb magas között, a táv felétől picit jobbra
6. jobb tükörháromszög
7. jobb ajtó üvege (kb.)A magasak a szélvédő alatt, a "A" oszlopok mellett, a műszerfalon vannak.
Elvileg az időkorr kicsit balra van tolva, a beállított értékek szerint. És mégis erősen jobbos.
Ki/mi a hunyó? Honnan tudom, ha nem a magas, hanem a kick polaritását kell megfordítani (most a magasé van megfordítva).?[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz MunezXBK #56008 üzenetére
Csak Veled azt nem néztük meg, hogy mi van, ha a kick-et fordítjuk meg? Tegnap konkrétan Charlie-t és Republic-ot hallgattunk a kocsiban és nagyon úgy tűnt, hogy nem középen van az énekes, hanem kifejezetten a két oldalról énekel, miközben a zene középen van... (Pedig gyári cd volt, még csak a minőséget sem szidhatom túlzottan.)
[ Szerkesztve ]
-
-
Lite
őstag
válasz tboy93 #56014 üzenetére
Beállítottam, kipróbáltam... Az EMMA 2012es cd 2. track tépte az ajtókat, valami rezonált is a kocsiban...
Viszont - és itt a fázisguruk segítségét kérem - ezekkel a beállításokkal a Dire Straits - Private Investigation elején a gitár úgy szólalt meg, mintha a jobb oldalon a két ajtó között félúton lenne a hangszóró (vagy az első és hátsó ajtóban lévő hangszórók alkotnának sztereó teret - pedig hátul semmi sincs).A dob is össze-vissza kimegy a hangszórókon túl...
-
Lite
őstag
válasz tboy93 #56018 üzenetére
A polaritás nagyon érdekes dolog... Nekem így a közepek nem voltak annyira hangsúlyosak, a magas rendben volt, de jelenleg még a kick-ek rettenetesen a pedáltérbe szólnak. És az előző beállításokkal olyan volt, mintha a dob a két szélére gyorsan kiszaladt, nem középen muzsikált, míg a többiek eléggé ott voltak.
Nehéz szülés lesz ez... -
Lite
őstag
válasz kacsa7 #56021 üzenetére
Ehhez kell egy-két nyugodt hétvége, akkutöltőn...
Egyébként a furcsa az, hogy a jobb oldal áll jobban fülre és tűnik halkabbnak...Mi lenne egy helyes fázisbeállítás? Azaz: a magasak és a mélyközepek egymással most fizikailag kb. 90 fokos szöget zárnak be. A szub pedig a magasakkal párhuzamos irányban áll (arra "néz").
Akkor most a magasakat és a szubot -12 Db-el, a kickeket pedig -18-al kellene vágnom, az lenne a helyes? + polaritást piszkálni. Viszont, ha így nézem, a 12 Db már 180 fok, azaz megfordult a polaritás, tehát pl. a szub visszafordul normál irányba?
-
Lite
őstag
Ha bármi zaj van a kocsiban (generátor, stb.), akkor Gladen. Én küzdök vele, de egy Gladen RS100c4 teljesen kiszűrt mindent. Olyan jó szűrővel még nem találkoztam... (Furcsa, hogy az ilyen össze-vissza rokonságban nem vesznek át mindent, mert pl. a Mosconi nem szűr olyan jól).
-
Lite
őstag
válasz Pityke78 #56077 üzenetére
2 din + BT + usb szempontból több versenyző is van (JVC KW-R920BT, Pioneer FH-X730BT, de pl. a Kenwood itt - nálam - katasztrofális volt). Ha bővítésben gondolkozol, akkor a Pio, mert abban sok-sok olyan fícsör van, ami a későbbiekben szükséges lehet (aktív vágás, időkorrekció, 96kHz/24bit flac lejátszás).
Egy hibája azonban mindegyik felsoroltnak van, a kívánalmaiddal szemben: nincs hátsó usb, csak front ...[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz Pityke78 #56082 üzenetére
SZERINTEM (én végigjártam ezt a gyári 2 din fej és hangszórók cseréje kálváriát) a fejjel kezdj. A gyári hangszórók még esetleg lehetnek valamennyire optimalizálva az ajtóhoz és esetleg lehet jobb a hang, mint a gyári fejjel. Én egyszerre csináltattam mindent és katasztrófa lett az eredmény - rosszabb, mint a gyári. Aztán itt sokat segítettek a Kedves Fórumtársak, ennek következtében nem is hasonlít a cucc az eredeti felállásra, viszont egyre jobban szól...
OFF-nál is OFF-abb: szintén szerintem, én voltam az országban az első 730BT tulaj, még az egyetlen, német boltból hozattam, amikor áprilisban bejelentették és ott lehetett először kapni. Sokan lebeszéltek a 2 din-es fejekről, de ezzel egyenlőre célba értem...
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz simi811118 #56088 üzenetére
Tökéletes megfogalmazás!
Annyival szeretném kiegészíteni, hogy nekem a gyári fej csalt, hangerőtől függően szabályozta a basszust, hogy még dögösebbnek tűnjön. Az más kérdés, hogy elméretezték, és 2/3-as hangerőtől eltűnt a mély, mert vagy a fej túlzottan levette, vagy a hangszóró nem bírta...
-
Lite
őstag
válasz fagylalt #56102 üzenetére
Nagyon halkan jegyzem meg, hogy ha a jövőre is tekintettel vagy, akkor ezt a két fejet nézd meg:
Ha nem kell a mechanika.
Ha kell a mechanika.Az egyiket már épp lehet kapni, a másikat meg majd csak október közepétől. Aktív vágás, 3 pár rca kimenet, időkorrekció, mindent lejátszik és 96kHz/24Bit flac felvételeket is viszi. Árban pedig itthon az UTE-92 szintje, németből hozatva 100, illetve 129 EUR.
-
Lite
őstag
válasz fagylalt #56105 üzenetére
És a DAB tunert használnád is valamire? Itthon nem sok értelme van...
(Németeknél igen, de ott ez a fícsőr 30 EUR ártöbbletet eredményez.)
Tudja egyébként az Alpi, azért is volt ajánlott készülék, azon az áron.
Csak most itt ez a Pio... És furcsa módon a cd-s verziónak 2 helyett 2.5V-os kimenetei vannak, plusz ezek 2 telefont kezelnek, az Alpit nem tudom.[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
6020 tulajok, pls help! A hangváltóban el kell vágni a piros és fekete vezetéket, ha bi-ampot szeretnék? Csak egy szűkszavú orosz manual van hozzá...
-
Lite
őstag
válasz pengusz77 #56177 üzenetére
Acoustic Research 2.5mm: kicsit csaltam, mert 100 órás, bejáratott kábelt vittem PiciPetihez. Az első két szó, ami beugrott első hallgatáskor: kiegyenlített, részletező (a harmadik már inkább a q**a sok részlet volt ). A gagyi után mintha beültettek volna még egy fél zenekart...
Újabb 100 óra belement már, nagyon elégedett vagyok vele, a maradékot a szobai rendszerben kipróbáltam, dettó jó (pontosabban az árát nagyon megéri). Nem érzem, hogy valahol is kiemelne, szépek a hangszerek hangjai, de alapvetően elektronikus zenét hallgatok, nagyon el tud szabadulni a dög, ha kell.
A tere nagyon jó lett, nincs olyan érzésem, hogy cserélni akarnám. A rendszer fejlesztésének nem ez lesz a gátja, az tuti...
Ja, és KHS-321-ek vannak bent. Attól jobban tartottam, de feleslegesen.Szubra viszont nem kötöttem be. Arról nem tudok nyilatkozni. A mélyet a 6020-as állítgatás közben hallgattam a kocsiban. Egyszer nagyon szépen sikerült kötögetnem és hirtelen lett hangja az első szettnek.
Székesfehérvár - Tatabánya tengelyen meghallgathatod...[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz gabber01 #56185 üzenetére
Először a fej és az erősítő közti kábeleket, illetve a testeléseket nézd meg. Kicsit olyan, mintha az egyik oldalon a jel vezetése sokkal nagyobb ellenállású vezetéken történne, mint a másikon.
Ha több komponenst kipróbáltál, és máshol minden jó volt, akkor a kocsiból ki nem vett alkatrészekben lesz a hiba. A csereberéknél pattogó hang/nincs hang/van hang kicsit kontakthibára emlékeztet, amikor a mozgatással a "hol hozzáér a kábel a csatlakozóhoz,hol nem" jelenség áll fent. (és mondjuk a negatívnál a vezeték nem ér a csatlakozóhoz, de a szigetelésnek használt drótháló egyik szála meg véletlenül igen, így lehetetlen kis keresztmetszeten próbál közlekedni a jel)... -
Lite
őstag
Szerintetek egy Kenwood KRC-291YG magnó, egy Kenwood KDC-C467Y 6os cd tárral érhet még valamit?
A szekrény mélyén találtam, sok-sok éve vettem, hogy majd egyszer beépítem, de aztán elfelejtődött. Vadonat új, bontatlan vintage cucc. -
Lite
őstag
válasz I'am Dony #56224 üzenetére
Azért itt van ám keveredés rendesen... Árszintben is, minőségben is, felépítésben is.
Digitális (D-osztályos) erősítőt inkább szub hajtására használj. Az első szetthez AB szebben fog szólni.Milyen zenére? Használt vagy új? Itt a nálam tapasztaltabb fórumtársak ezeket a kérdéseket fel fogják tenni...
Azért ebből a Mosconi jócskán kilóg, az sokkal magasabb minőséget képvisel, mint a listád első fele.
-
Lite
őstag
válasz I'am Dony #56242 üzenetére
Én a magam tapasztalatlanságában csak annyit tudok mondani, hogy Mosconi 130.4-et meghallgathatsz a kocsimban. A mélyet pedig egy D-osztályos Eton hajtja.
És az ülés alattiság alapvető követelmény volt nálam is (Én szó szerint centiztem a dolgokat.), a családi béke jegyében. Csak egy láda került a csomiba, kivehetőnek álcázva.Az ülés alatt mennyi a helyed?
A Gladen erőket is ajánlom figyelmedbe: RS100c4 (ezt hallottam, tetszett, ezt követte a Mosconi), M-LINE 95.4, RC 70c4
Továbbá az ETON SR60.4 és néhány testvére is ülés alatti megoldás, ha újakat nézel és esetleg külföldről is tudsz hozatni.
Használtak, ha szóba jönnek, abban a fórumtársak sokkal nagyobb guruk nálam.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Azonnali informatikai kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Milyen videókártyát?
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Kutya topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Autós topik
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- További aktív témák...
- MECHANIC PCB repair PAD - 2. generációs kialakítás
- DC csatlakozós ventilátor kábel - 1 utas vagy 3 utas változat
- ÚJ, bontatlan iPad PRO 13 (2024) M4 CHIP! 256GB WIFI asztrofekete, 1 év Apple garancia!
- Samsung Galaxy S22 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Victus 16-r1019nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, 32GB, RTX 4070
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen