-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
pps1
senior tag
válasz zolikaDB #25083 üzenetére
De azért ide is leírom.
Egy erősítő nem CSAK 4 vagy 2 vagy 1 ohm stabil, hanem akár 3, vagy 2,5, vagy 4,85, vagy 2,2......Amíg nem lépi át lefelé a minimálisan megengedettet, az erősítőnek olyan mindegy, hogy hány ohmos eszközt akasztasz rá."Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
válasz lord_devil #25088 üzenetére
Tényleg nem akarlak elkeseríteni, de a kettő egy és ugyanaz.
Csak az egyik angolul van."Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
válasz Peti66 #25087 üzenetére
Damping faktor szettnél szerintem nem olyan fontos, mivel a mozgó tömeg csak pár gramm.
Szubnál ugye más a helyzet, némely SPL-re tenyésztett monstrumnál akár a fél kilót is megközelítheti."Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
válasz lord_devil #25088 üzenetére
Ha magasabb impedanciájú hangszórót hajtasz kevesebb veszteség (hő) keletkezik az erősítőben és magasabb a damping faktor is
És kevesebb kakaó is jön le róla, így miért is melegedne annyira.
Azért azt a hifist megnézném, aki első szett erősítőjén be tudja kapcsolni a hővédelmet. (itt most nem 4 szett párhuzamba kötéséről beszélek)"Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
válasz lord_devil #25095 üzenetére
Abszolút nem számottevő.
"Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
válasz lord_devil #25094 üzenetére
Ez inkább fizika órán lehet fontos, itt pl nem látom lényegi értelmét.
"Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
válasz Peti66 #25102 üzenetére
Steg K24-nek 1 kHz-en adták meg, ami >300.
Életem egyik legkontrolláltabb erősítője, az utód Steg K2.02-nél is sokkal jobban fogja a membránt. Ez utóbbinak frekvencia nélkül van megadva a >1000, ergo ha 1 kHz -en mérnék, talán ez is 300 alá csökkenne.
Egy másik példa egy Hifonics xx Olympus. Én csak dr Jekyll és Mr Hyde szindrómának nevezném, ha be van kapcsolva a saját szürője (LPF maximumra tekerve, hogy a fejen beállított frekvenciába ne tudjon beleszólni), szép kontrollált mélyei vannak, egyszerűen jó hallgatni. Amint kikapcsolom a szűrőt, mint egy idegbeteg barom, csillapítása leesik a 0 közelébe, teljesítménye meg a többszörösére nől. Hogy annak a kis áramkörnek ennyi köze lenne a csillapításhoz...
[ Szerkesztve ]
"Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
Van belőle 2 db. Meg egy K12-is Sokáig keresgéltem, mire megtaláltam a nekem való hangzást.
Helix szerintem egy teljesen más karakter, katonás, németes. Ez olyan olaszosan laza, de kontrollált, remekül kiegészítik egymást az AS szettel."Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
válasz Peti66 #25105 üzenetére
Ha megfigyeled, általában azokban a modellekben nincs hangzást befolyásoló keresztváltó..., amit eleve referencia rendszerbe szánnak. Van, amiben egy áramkör aktiválásával teljesen kiiktatható, és van, amiben még csak ki sem lehet kapcsolni, pedig biztosan javítana a hangján.
Régi erősítőknél nem volt beépítve (pl PPI AM széria), majd mindbe belevarázsolták, mert akkor az volt a sikk, és az emberek egy valag pénzt kifizettek, hogy ne kelljen külső aktív hangváltóval bajlódni. Most ennek az ellentétét éljük, a fejegységek okosabbak mint valaha, a delikvens egy valag pénzt kiad azért, hogy ne legyen egy gain potinál több az erősítőben.
Steg ebben más úton járt, meghagyta a döntést a felhasználónak, és persze kaszált az utólagosan eladott freki modulokon.
"Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
Alsóbb frekvenciákon álltalában megnő a damping, mert ott van rá igazából szükség.
Én a kis érték miatt inkább egy másik mérési eljárást feltételezek. (lásd Teljesítmény mérésnél RMS vs PMPO..)
"Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
válasz kavics325i #25114 üzenetére
Azért megkérdezném tőle, hogy miért van az, hogy egy SinusLive SLA 1500-ason úgy lobog egy DL 122-es, mintha ki akarná lőni a membránt, egy DD-n sokkal nagyobb teljesítmény mellett is alig mozog. dB értékeket inkább nem írok, ki lehet találni.
Gyártók füllentenek, egyéni mérési normákat találnak ki, mert hogy el tudják adni a portékát, legalább papíron jobbnak kell lennie a többinél.
Ránézésre a teljesítmény sem olyan fontos adat, 100 és 1000W között 10 dB különbség van, így elméletben az 50 és 100 W közöttit majdhogynem észre sem szabadna vennünk. És azért mekkora különbség van.
"Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
válasz Peti66 #25117 üzenetére
Van egy PPI 2075-öm is. Nagyon jó hanggal bír, de nem zenélnek együtt a szubon lévő Steggel. Gondolkodok egy 2150 beszerzésén.
A linkeden található belseje már az utód szériáé, a 4200AM-é ez:
[link]"Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
válasz Peti66 #25121 üzenetére
Tudtommal talán Hugi_00-nak van egy, de ez sem biztos.
Németeknél volt 1-2 éve sok eladó olyan 80-120 Euro körül, most valahogy kihaltak.
Bár arra sok a gyűjtő, gondolom a megmaradtak ott csapódtak le..
"Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
válasz kavics325i #25125 üzenetére
Miféle kérdés???
"Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
válasz kavics325i #25125 üzenetére
Biztosan nem buta embert idéztek a linkelt cikkben, de ha jól értelmezem ez mind szobai cuccra vonatkozik.
Biztosan igaza is van abban, amit leírt.De nekünk az autóban más körülmények vannak, rezgések, pára, víz, hőingadozás, ami miatt masszívabbra tervezik a beépíthető eszközöket.
Hasonlítsuk csak össze a szubokat. PA szub könnyű membránnal, alacsony tekerccsel és kevésbé erős motorral van felvértezve, mint autós társaik, akik mostohább körülmények között dolgoznak. Otthon van hely nagyobb ládának, ami az autóban nincs. Még a körülöttük lévő kasztni sem egyszerűsíti meg a dolgukat.Ezért hogy kellő basszust lehessen csinálni az autóba elfogadható ládaméret mellett (nem SQ-ról beszélek), vagy a membrán felületet növellem, amivel együtt a láda is nő, ami ugye az autóban nem előnyös, vagy a membrán kilengést, ami érzéketlenné teszi a hangszórót, mert erősebb motorral és magyobb mozgó tömeggel párosul. Na ezt kontrollálni kell valahogy.
Vegyük példaként egy Sundown Audio NS v.2 15 D2 szubot.(vannak nála sokkal érzéketlenebbek is).Mozgó tömege 0,4 kg. Ezt kontrollálni is kell.
Az általam említett 2 erősítőről nincs konkrét adatom, és ha lenne is, azt a gyártó adná meg, ami lehet valós, vagy nem. Fórumban az SLA 1500-ra 150-200-at lehet olvasni.
"Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
válasz kavics325i #25129 üzenetére
Ha így jobban tetszik:
Miért van az, hogy egy SinusLive SLA 1500-ason úgy lobog egy DL 122-es, mintha ki akarná lőni a membránt, egy DD-n sokkal nagyobb teljesítmény mellett is alig mozog?
"Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
válasz kavics325i #25136 üzenetére
Nem vagyok túl jártas erősítő építésben, de általában lehet látni a felépítésén, hogy "mit tud". Persze itt is akad kivétel.
SinusLive SLA egy elég öregecske felépítés, még a "D" Class őskorából. Kevésbé jó alkatrészekkel, gyengébb táppal, de olcsón.A DigitalDesigns-okat ezzel szemben nem az olcsóságra Tenyésztik, azt hiszem olyan adatokkal, mint a damping nem is fárasszák a leendő tulajt.
Sok külföldi fórumon írják, hogy nem rossz az SLA 1500, de az árának megfelelően többet ne is várjunk tőle. Hogy ezt egy GTI-re nem tenném rá, az biztos! Oda valami erős analóg kell, pl 3 ohmmal elboldogul a Steg Qm 310-2 is.
"Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
válasz kavics325i #25139 üzenetére
Gondolom más mérési eljárás?
"Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
válasz kavics325i #25147 üzenetére
Ezek szerint Te értesz ehhez, így gondolom el tudod nekem magyarázni, hogy egy erősítő miért játszik kontrolláltabban, mint egy másik?
Az én tapasztalt példámat véve miért halkabb a DD -nél a Sinus Live SLA, mikor a DLD ugyanolyan ellenállásra volt kötve? SLA 1500 x-max közelében dolgoztatta a szubot, a DD-vel annak a kitérésnek még a felét sem érte el.
"Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
válasz kavics325i #25153 üzenetére
Ha nem értesz hozzá, akkor hogyan mered kijelenteni, hogy nem más mérési eljárásról van szó??
Bár megmondom őszintén, soha nem voltam híve a gyártók által megadott adatoknak.
Már a teljesítmény megadásban mennyit csalnak, akkor a dampingra már nem is merek gondolni.PhoenixGold SA 1.4x 4x30W, hídban 2x80 W-nak van megadva. Mért eredmény True RMS-t mérő lakatfogóval 290W volt.
Ergo megadott számokra nem adok."Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
válasz cicmanyek #25154 üzenetére
Volt 2 db 25-ösöm, 25 literes zártban teszteltem őket egy JBL GTO 1002D és egy Atomic Quantum 10 D2-vel karöltve. Erősítő már nem tudom, mi volt bekötve. Nekem nagyon szárazon játszott a DLD, az Atomic volt az arany középút. Persze anyagilag messze nem egy kategória.
"Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
válasz kavics325i #25161 üzenetére
Ennek az 1 embernek a véleménye áll több tucat nagy nevű erősítő fejlesztő véleményével szemben.
Nem tudom, melyik oldalnak higgyek.
Vagy mégis?
"Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
válasz Peti66 #25178 üzenetére
Lehet jó hangú bandpass ládát kreálni, de sajnos ahhoz sok hely kell.
A boltokban kaphatóak sajnos csak a hangerőre vannak kihegyezve.Ősszel beleástam magam a témába, és a végeredmény ládaépítés lett.
Fortissimo bandpassnak hívják a konstrukciót(negyed rendű bandpass), a lényege, hogy a beépítendő hangszóró zárt ládába való legyen (pl JL Audio W6).
Esetemben egy kissé kilágyult SPL Dynamics Pro 12-es az áldozat. Számolni kell hozzá egy ideális zárt kamrát. Esetemben ez 30 literre jött ki(Qtc=0,71). A reflex résznek ennek a duplájával kell számolni, + cső+szub. Esetemben ez 60+10 liter. Portnak nem szabad fojtani a szubot, Minél nagyobb, annál jobb. Ökölszabály, hogy a hangszóró felületének minimum az 50%-ának meg kell lenni. Enyém egy tágított 20-as PVC csőnek köszönhetően 300 cm2, de ideálisabb lenne a 25-ös, csak az nem volt.
Reflex oldal hangolását a vágási frekvenciára kell belőni, aminek a lehető legmeredekebbnek kell lennie. Esetemben ez 65 Hz 24 dB-vel, de zenei ízléstől függően lehet alacsonyabb is.
DSP-vel enyhén rásegítve a frekimenet teljesen lineárissá lehet tenni.Íme a tesztláda dolgozós autóban:
"Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
válasz borat26 #25180 üzenetére
Meg, persze!
Szoktunk tartani hallgatózást, Te is jöhetsz nyugodtan.Szedán autód van, van síalagutad?
Bandpasstól soha ne várj pincemély frekiket, mert nem arra való. Arra inkább Reflex láda.
[ Szerkesztve ]
"Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
válasz borat26 #25188 üzenetére
Akkor neked az általam említett BandPass ládára van szükséged.
A reflex nyílást a síalagúthoz illesztve a legjobb megoldást nyújtja szedán autóban. Lényegében megszünteti a lezárt csomagtartó miatti problémát. Ha kell hangos, ha kell szépen zenél.
"Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
válasz Peti66 #25190 üzenetére
Amit reflexnek számoltam, az egy 55 literes láda, 32 Hz-es hangolással. Cső 10x35 cm, szerintem nem annyira szörnyű. Bár nem szeretem a láda tervező programokat.
Ezt a ládát alapban nem hangerőre hangoltam, de persze arra is képes.
[ Szerkesztve ]
"Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
válasz borat26 #25192 üzenetére
Az én véleményem szerint ez az egyetlen rendes megoldás egy szedán autóban.
Persze nem kevés helyet foglal, az enyém külső mérete 85x40x42 cm.A forma variálható, lehet zömökebb is, vagy laposabb. Gyorsan számolgattam, neked is kb az a ládaméret felelne meg, ami nekem van.
"Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
válasz borat26 #25194 üzenetére
Nem kötelező, csak egy lehetőség. A reflex nyílást úgy kell formára faragni, hogy nagyjából passzoljon az üléstámla nyílásához.
Nekem volt hulladék rétegelt lemezem, ez 20 mm-esből van, de elég hozzá a 18-as MDF.
"Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
válasz lord_devil #25198 üzenetére
Fülre.
A program ad egy alapot. Van 30 cm-es hangszóróhoz egy 80 literes próbaládám, aminek van több átmérőben és hosszúságban cserélhető csövei (7-16 cm-es átmérőig, utóbbinál a kellő hosszúságot könyökidommal érem el). Térfogatot általában cukroszacskóval csökkentem.
Én előszeretettel hangolom a ládáimat mélyre.
"Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
válasz Peti66 #25202 üzenetére
Még soha nem próbáltam. Nem volt zaja a belső bordák miatt? Nagyobb ármérőben mennyire stabil?
2 méter?
És belefért?
Azért kezdtem bele a bandpass projektbe, mert azt olvastam róla, hogy egy reflexhez képest kevésbé késik.
Mondjuk logikusnak tűnik, mivel akkora hatásfok növekedés érhető el vele, hogy a membránnak lényegében alig kell megmozdulnia az azonos hangerőért. A nagy csőátmérő miatt a fojtás sem tartja vissza.Bár ezt ezzel a ládával nem sikerült maradéktalanul bebizonyítanom, de nem lett rossz. Sőt, 30 Hz-en ráemelve egy kicsit igen muzikális jószág. Mégha nem is néz ki annak
"Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
válasz Peti66 #25206 üzenetére
Eleinte csak az ALpine fejen lévő fázisfordítással tudtam kísérletezni, de most hogy újra visszakerült szeretett Hifonics XX Olympusom, már tudom fokozatmentesen 0 és 180 fok között állítani.
De maradt 0-án.Volt már egyszer egy hatodrendű bandpassom, de az SPL versenyre készült.
[link]
Lehet ha többet foglalkoztam volna vele, még lehetett is volna belőle valami rendesebb eredmény."Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
válasz borat26 #25216 üzenetére
Jó hőlégfúvóval hűvösebb időben is megy. Bár én most egy fűtött garázst részesítenék előnyben.
Fázisfordítás=polaritás csere, de adott eszközzel lehet fokozatmentesen is állítani. Tehát nem csak 0 és 180 fok, hanem akár 40.
"Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
-
-
pps1
senior tag
válasz borat26 #25241 üzenetére
Nem érted az általam ajánlott BandPass lényegét:
Azokon a lyukakon, ha nem közvetlenül abban végződik a reflex cső vége, nem igazán fog átjönni rendes mély.
A Fortissimo féle bandpass szedánban mindig úgy van megépítve, hogy a cső közvetlen a nyílásban végződik, lényegében megszűnik a zárt csomagtartót."Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
-
pps1
senior tag
válasz zetecR #25245 üzenetére
Melyiket? A mostani ládáján 2 db hosszú-keskeny slicc van, a fortissimo bandpass portjának meg 300-400 cm2 a felülete, ami egyszerűbb az üléstámlán keresztül bevezetni. Ha mégis felfelé akarná vezetni valaki, vigyázni kell rá, nehogy túl hosszú legyen, ami elhangolja a ládát. Nagy általánosságban 16-22 cm a hossza.
"Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Milyen légkondit a lakásba?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Politika
- Gyúrósok ide!
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Napelem - 100%-os támogatású pályázat
- Óra topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- További aktív témák...
- MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING X LHR 8GB GDDR6 256bit Videokártya!
- GIGABYTE GeForce RTX 3070 8G OC GDDR6 256bit Videokártya!
- Dell PowerEdge T420 Tower Server 2xE5-2407(2.20Ghz),128GB,8xLFF(Üres)
- Teljesen új Xiaomi 13 8/256GB DS (5G) Black eladó (bontatlan+garancia)
- ELADÓ MacBook Pro 2017 13" KÖZÉPSŐ MODELL 16GB RAM i5 2.3GHZ 256GB SSD 66 CIKLUS + Magic Mouse
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs