-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
PiciPeti
őstag
-
PiciPeti
őstag
válasz Speeedfire #69759 üzenetére
Nekem legtöbbször a műszerfal púpjának síkja fölött ~10 centivel jött be, akkor kb egy vonalban van a mélyközéppel is, és megfelelő a távolság a füledtől is. Amennyire tudod told be a szélvédő felé.
-
PiciPeti
őstag
Minden kedves fórumtagnak áldott, békés, boldog karácsonyt kívánok!
Azért két bejglimérgezés között üljetek be az autóba is hallgatózni, állítgatni, és élvezni a rendszeretek.
-
-
PiciPeti
őstag
válasz papesz5 #69824 üzenetére
Általában az autó hifis cuccok szobában kevésbé szuperálnak jól, mint autóban, de ennek ellenére megérheti foglalkozni vele. Ha van olyan szobai erősítőd, ami 4 Ohm stabil, akkor egy próbát mindenképp megér.
A méretet passzolom, próbáld meg megkeresni a mélyközepet a morel-nél, nekik biztos van olyan manualjuk, amiben a T/S paraméterek megvannak. Amúgy ezek ugye egy átlagos méretű ajtó térfogatához vannak kitalálva, tehát 15-20l körüli zárt dobozzal nagyot nem lehet tévedni...
-
PiciPeti
őstag
válasz mandras81 #69856 üzenetére
Nem nagyon...
A régi trafós töltők áttolják az adott áramot azon, amit rákötsz. Értelem szerűen egy akkunál így is kell lennie, viszont fejegységnél könnyen meg lehet ölni a tápot, vagy akár a végfokot is...
Otthon fejegységet a legegyszerűbben, legolcsóbban akksiról, vagy led tápegységről lehet meghajtani biztonságosan.
-
PiciPeti
őstag
Nem igazán értem a problémát.
Ha az a kérdés, hogy mivel oldd meg a szűkítést (elosztást), akkor én egy sima 2 biztis táposztót tennék be, abból kijönnék mondjuk 25mm^2-el, a végén szemes saru (lehetőleg krimpelve), amire tehetsz annyi szemes sarus kábelt, ami jól esik, és fogad az erősítőd.
Ha nagyon tutit akarsz, akkor fába, vagy műanyagba süllyesztesz anyát, és abba mehet az összeszorító csavar. Így könnyebb "hülyebiztossá" tenni. De zsugorcsővel, jó minőségű szövet bandázsszalaggal is meg lehet oldani szépen, biztonságosan.
-
PiciPeti
őstag
60A-est azon a rövid hosszon simán kinyomja egy 10-es kábel is, komolyabb károsodás nélkül.
Szerintem ez a megoldás jobb, mint 3-4 elosztón átvinni, abban sok a bizonytalan kontakt, nagy lesz az átmeneti ellenállásod is. A normálisan megkrimpelt saru gyakorlatilag eggyé válik a vezető anyagával, az egymásra húzott saruk pedig kb 5x akkora csatlakozási felületet (keresztmetszetet) adnak, mint amikor a hernyócsavarral belenyomod a furatba a kábelt.
-
PiciPeti
őstag
válasz GeeTeQ #69938 üzenetére
Szigetelés a legalapvetőbb lépés, amit meg kell lépni utólagos hangszóró beépítésénél.
Egy szobai doboz sem lyukas kartonpapírból készül, hanem merev, zárt (vagy tervezetten nyitott BR) fadobozban vannak a hangszórók.
Ha láttál már autóajtót kárpit nélkül, akkor láttad azt is, hogy van rajta egy csomó szerelő nyílás általában (pár kivételtől eltekintve, ahol a belső lemez egyben levehető), így a hangszórónak nincs meg az a zárt tere, ami segítené a működését pont a mélyebb tartományban.
Sokszor, ha valaki low-cost rendszert szeretne, a gyári hangszórók megtartása mellett egy ajtószigetelés többet hoz, mintha szigeteletlen ajtóba tennénk valami alsó kategóriás hangszórót....
De persze ezen kívül lehet beállítási/bekötési probléma (bekapcsolt HPF szűrő, fordított polaritással bekötött mélyközepek, vagy bármi más...)
-
PiciPeti
őstag
Ha nem tudsz fejegységet cserélni, akkor egy utólagos hangprocesszor (DSP) a megoldás, amire rátudod kötni a fejegységed, hogy legyen rádió, bt kihangosító, stb, aminek a minősége másodlagos.
Ha viszont zenét akarsz hallgatni, akkor telefonról/tabletről tudsz wifin, vagy BT-n steamelni zenét a procira, gyakorlatilag veszteségmentesen, bármilyen formátumban.
A DSP után pedig a szokásos rendszer kiépíthető. Rainbow, Helix, Mosconi vonalon érdemes nézelődni.
-
PiciPeti
őstag
válasz V8engines #69964 üzenetére
Építettem már 50-60 rendszert, beszéltem már sok-sok olyan emberrel, akik több 100-at... Nem én találtam ki, sajnos nincs részesedésem egyik gyártónál sem. Ez a tapasztalat, és ezzel lehet az esetek 90%-ában a legnagyobb javulást elérni a mélytartományban.
Nem muszáj ezt elhinni, csak akkor ne legyen panaszkodás... Mert az hogy valaki megkérdezi miért szar, megírjuk, erre az a válasz, hogy nem az a baj... Mindezt gyakorlatilag 0 tapasztalattal. Nem tudom komolyan venni az ilyen embert, sajnálom...
Kb 6 éve van kiszigetelve az ajtóm, van benne legalább 10kg a panellal együtt. Pont ugyanúgy csukódik az ajtó mint új korában, és így fog 5 év múlva is. Nem fog meglógni, még egy 3 ajtós autó ajtaja se, ettől félni fölösleges...
Utoljára mikor szereltél az ajtódban? Mert nekem még 1x se kellett 10 év alatt. De volt már olyan, ahol kellett, kivágod a szerelőnyílást, majd egy picit nagyobb darabbal visszaragasztod. De ha jó minőségű, alukasírozott a bitulap, akkor 2-3x visszabontható, és újraragasztható, ha ügyes az ember. Nem űrtechnika...
Aki pedig hitetlen, olvasson utána az akusztikai rövidzár fogalmának, nézze meg az ajtaját, és gondolkodjon picit. Nem kell mindent elhinni, sőt, az a legjobb ha mindenki kijárja magának, Csak ez éppen drága, és hosszadalmas út általában.
-
PiciPeti
őstag
Spotival nem biztos hogy olyan egyszerű lesz, a telefonok általában vagy mobilnetet VAGY wifit használnak.
Sokan szívnak/szívtak ezzel hogy ha mobilneten lóg a teló, nem hajlandó wifin kommunikálni. Általában van rá megoldás, de ennek mindenképp nézz utána, hogy esetedben van-e, és ha igen, akkor mi a megoldás...
Új autónál lehet sok-sok buktató a CAN rendszer miatt, legtöbbször a gyári energiamanagement szokott hisztizni az ismeretlen fogyasztók miatt (erősítők), de természetesen erre is van megoldás, ha szükséges.
-
PiciPeti
őstag
válasz RAiN91 #69968 üzenetére
A mélyközép szerintem nem kifejezetten rossz, a baj az, hogy a magasa túl harsány, hamar meg is előzi a mélyközepet.
Ezért szoktuk a Gladen-t ajánlani, az sokkal kiegyensúlyozottabb szett.
Amit érdemes kipróbálni fejegységről hajtás esetén, hogy a magasakat a rear csatira kötni, és akkor a faderrel tudod szabályozni a magas hangerejét. Ezen kívül EQ-ba belenyúlva 800Hz, és 3KHz között elvenni pár db-t ha lehet. Bejáratás után (~20 óra) picivel több lesz a mélyed, ahogy a pille, meg a perem felpuhul/betörik picit, de ez minimális különbség...
De ha lehet, cseréltesd ki Gladenre... Vagy ha feljebb akarsz lépni, és erősítőről hajtanád, akkor a Rainbow belépő szettje elég jó ár/érték arányú.
-
PiciPeti
őstag
válasz RAiN91 #69970 üzenetére
Gladennel se lesz több a mélyed a gyárinál, amíg fejegységről szól. Sajnos ebben a gyári hangszórók szoktak a legjobbak lenni, mivel nagyon érzékenyek, és valamennyire passzolnak az ajtóhoz (térfogat, rezonanciapont, stb...).
Magasat tudsz külön cserélni, de azt senki nem fogja tudni megmondani hogy jobb lesz-e. Ha ezen indulsz el, olyan magasat keress, aminek a gyári hangváltója vágja a mélyközép tetejét is. Így is lehet, hogy összecsúszik a mélyközép teteje a magas aljával, és lesz egy kiemelésed, de azt EQ-val jó eséllyel el lehet tüntetni. Ezzel kicsit javulhat a mélyközeped is, hiszen minél szűkebb tartományt kell lesugároznia a hangszórónak, annál tökösebb tud lenni mély tartományban, hiszen tehermentesül a ~2 KHz fölötti tartomány megszólaltatása alól. Jelen helyzetben a hangszóró mechanikai határai szabják meg, hogy meddig szól fel, ami nem jó semmilyen szempontból se...
-
PiciPeti
őstag
válasz Ace owner #69980 üzenetére
9835-höz volt Ai-netes aux kábel, ha az elegendő, akkor az megoldás. A készülék hátuljába bedugod, kivezeted valahova kézközelbe, és annyi. De a minőségétől nem fogsz hasra esni. Erre lehet BT modult is tenni, és akkor úgy tudod használni, mintha BT füles, vagy hangszóró lenne a rendszered. De itt még gatyább minőségre számíts...
Hangban manapság nehéz utolérni ezeket a régi Alpine-okat, de az egyszerűbb kezelhetőség, meg a kényelem miatt érdemes elgondolkozni egy JVC/Kenwood BT-s fejegységen. 30-40 körül már jók vannak, ami USB-ről játszik minden formátumot (veszteségmenteseket is), és van normális BT kihangosítója is.
-
PiciPeti
őstag
Én az első kettő közül választanék, ha ragaszkodsz a digithez. De 4 Ohm-ra jobban járnál szerintem egy 2 csatis combosabb erővel, egyedül az áramfelvétel szólna ellenük.
Nemrég láttam egy RAM3-at fb-n, az el is fér, hangja is jó.
A JL amúgy zártban lesz? Kíváncsi vagyok mit mondasz majd a Focalhoz képest.
-
PiciPeti
őstag
Mondjuk az a Steg se lenne rossz, még stabilabb is talán mint a Signat.
Mielőtt bevásárolsz, próbáld ki szerintem, ha más nem viszonyítási alapod lesz. 50A elég lesz, ha nem db dragre mész vele.Alpine/roki utóbbi időben (~2005 után) nem nagyon gyártott jó hangú dolgokat, legalábbis én nem találkoztam vele.
Jó is a 25-ös szub, annál csak a dupla 25 a jobb. Nálam egyértelműen ez jött be a legjobban, gyors, pontos, mélyre megy, és ha kell odab@sz.
-
PiciPeti
őstag
válasz birozoli7800 #70059 üzenetére
Auto DVD szett - ez tuti jó minőség, és legalább nem kell szaladgálni utána...
A mélynyomót úgy tudod bekötni ahogy írtad, legalább 2,5-es kábelt húzz, de nagy csodára tényleg ne számolj.
-
PiciPeti
őstag
Én arra a krimpelésre nem sokat bíznék, nem néz ki valami biztos kötésnek.
Amúgy az érvéghüvely, és a kábel közé zsugorcső, ha lehet gyantás. Ha nincs, akkor érdemes szigszalaggal alátekerni, hogy ne tudjon elválni a szigetelés (a hajtogatás fel fog venni valamennyit, így nagyobb lesz a távolság az érvéghüvely és a szigetelés között.
-
PiciPeti
őstag
Ha egy mód van rá, nem forrasztok, a legjobb egy normálisan krimpelt érvéghüvely, vagy simán befogatni, amit említettél is.
Én egy Klauke K06 krimpelővel dolgozom, ezzel tökéletes kötést lehet csinálni megfelelő saruval. Gyakorlatilag eggyé válik a vezető anyaga a saruval/érvéghüvellyel.
-
PiciPeti
őstag
A pofaméret saruhoz van igazítva, ami ugye jó vastag falú. Simán lehet, hogy a 25-ös lesz a jó méret, de lehet a 16-ost is megpróbálnám. A kábelgyártók között is van szórás keresztmetszet terén, a hifis kábelek (főleg az alsóbb kategóriák) jóval kisebb keresztmetszetűek mint az azonosnak számozott hegesztő kábelek pl.
A Klauke-vel elég egyszer megpréselni, az onnan sose jön ki....
-
PiciPeti
őstag
válasz forgonati #70272 üzenetére
Az a Reference nem az a Reference már mint a régi világoskék USA gyártmányok voltak.
Évekig vadásztam Ref 500-ra, és 200-ra, nemrég meglettek, kevés kellemesebb karakterű erősítőt ismerek.
Amúgy a ProX nem lehet rossz, vagy ha nem zavar az ódizon mesés hangzása, akkor egy VRX.
-
PiciPeti
őstag
válasz forgonati #70276 üzenetére
Sajnos ezek már kínában készülnek, persze ez nem jelenti feltétlenül hogy rossz, de nem is olyan mint az oldschool Refek...
Ennyiért itthon bármit kapsz már, én a két SS-ot olcsóbban vettem, pedig patika állapotúak...
Ha van lehetőséged hallgass meg egy VRX-et, az passzolni szokott a Focalhoz, feltéve ha szereted az Audison karakterét. Hibásakat kerüld, nehezen javíthatók... -
PiciPeti
őstag
A sokat keresett RAM 3: Jófogás
A garimatrica szerint tényleg bontatlan, ennyiért jó bolt.
-
PiciPeti
őstag
válasz csabeszsz #70406 üzenetére
Értem én, hogy foglalkozol épület villanyszereléssel, és van tapasztalatod, de az autó nagyon más közeg.
Mivel 12V van, sokkal érzékenyebb a feszültségesésre, az erősítők pedig (kevés kivételtől eltekintve) exponenciális arányban veszítenek a dinamikájukból a feszültségesés miatt. Két azonos keresztmetszetű tápkábel között is lehet különbség, nem is kicsi. A villanyszerelési kábelek azért nem ajánlottak, mert vastag szálakból állnak, emiatt rosszabb a vezetőképességük, nagyobb az átmeneti ellenállásuk (skin hatás). Másfelől pedig a szigetelésük nem olaj/hőálló, és túl merevek is ahhoz, hogy szépen elvezesse az ember.
Van aki elhiszi, hogy a 10-es kábel elég 60A környéki áramfelvételhez, kasznira testelve ahol éppen kézre esik. Nekik szokott villogni a lámpájuk minden egyes mélyhangnál, összeomlani a hangkép egy dinamikusabb zene megszólalásánál, stb.... Ezen kár spórolni, mert ~10e spórolásért cserébe megöljük a rendszert, és soha nem fogja tudni megmutatni a tudását.Hangszórókábelbe nem akarok belemenni, mert ott még messzebb vezet a dolog, de hidd el nagyon-nagyon nagy különbségek vannak a kábelek között, minden kábel más tartományban nyel el, emiatt nagyban beleszólnak a hangminőségbe/karakterbe. Ez pedig függ az anyagösszetételtől, a gyártástechnológiától, a szövéstől, a szálak keresztmetszetétől, stb, stb...
RCA? Meg sem említem már...
-
PiciPeti
őstag
válasz XP NINJA #70426 üzenetére
Nem létezik hozzá valamilyen can-bus illesztő? Nekem úgy tűnik mintha nem kapná meg a can-vezérlő a standby jelet, és ezért marad bekapcsolva a fejegység. Lehetséges hogy a gyári fejegység vezérli mondjuk a műszeregység CAN modulját. Így hülyeségnek tűnik, és én se találkoztam még ilyennel, de mégiscsak egy olasz verdáról van szó...
-
PiciPeti
őstag
Szerintem elbeszéltek egymás mellett.
A töltésért természetesen a generátor felel, ami viszont rendesen túl van méretezve, főleg mióta elterjedtek az elektromos szervók. Az akku arra szolgál, hogy a hirtelen, nagy áramigényt kiszolgálja, és az ne járjon feszültségeséssel.
Értelem szerűen a generátornak teljesítménye van, a 80A pl azt jelöli, hogy a névleges feszültségén (14,x V), valamilyen hőmérséklet-, és fordulatszám tartományban 80A-t képes leadni maximum.
Az erősítő(k) áramfelvétele pedig a hangszóró impedanciájától (ami a megszólaló frekvenciától is függ) hangerőtől, dinamikától, stb-től függ. Semmiképp nem lineáris terhelés, hanem erősen hullámzó, sok-sok csúccsal, és beszakadással. Folyamatos sok 100A áramfelvételről max db drag versenyen lehet szó, ahol 80Hz alatt kell folyamatos "zajt" kitolnia magából az erősítőnek.
Tehát az, hogy a generátor mennyire tudja kiszolgálni az adott rendszert, erősen felhasználás függő.
-
PiciPeti
őstag
válasz csabeszsz #70449 üzenetére
Arra figyeljetek ilyen mérésnél, hogy az autó CAN rendszere (gyártótól/típustól függően) kb 20-30 perccel az autó bezárása, és magára hagyása után lép energiatakarékos üzemmódba. Addig mennek az önellenőrző tesztek a vezérlők között, illetve vár az újabb nyitásra, indításra. Ebben az időszakban akár több A is lehet az áramfelvétel. Viszont ezután 2-300mA a maximum.
Csukott géptetővel, kivezetett multival érdemes mérni.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen