-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
kacsa7
őstag
válasz mmatta1000 #51720 üzenetére
Szia! Ahhoz a ládához egész biztosan kevés lesz az az erősítő. Egyébként használt cuccokkal jobban járnál. Feléből kihozod ugyanezt a szintet, vagy ennyi pénzből egy korrekt rendszert.
-
kacsa7
őstag
válasz lautnermark #51739 üzenetére
Itthon kb. tőlük tudod venni. Ha jól emlékszem, kigoi vett Hicon-t.
Nekem is az van tervben, hogy magasra még behúzok egy Ambience-t. -
kacsa7
őstag
válasz mmatta1000 #51743 üzenetére
Szia!
Nekem szigeteletlen ajtóban is elég jól muzsikál, nagyon jól lemegy. Ettől függetlenül bizonyos stílusok, pl rap megkövetelik a ládát. Ezeknél nem tudod kihagyni, de az tény, hogy nem sok 16-os hangszóró van ami mélyebbre megy. Kell mögé egy normális, erős erősítő és valóban a gyári váltója tud bi-ampot is. Ez annyit takar, hogy vagy egy csatornáról hajtod meg a mélyközép-magas hangszórókat, vagy külön-külön csatornáról mind a 4 hangszórót (2 mélyközép és 2 magas). Külön csatornákról hajtva jobban finomhangolható. Írogatnak olyat, hogy 250W is kevés neki, ez persze hülyeség... Nekem a Soundstream Reference 500 125W-al hajtja és kiugrik az ajtóból Az igaz, hogy ez már a 30+eFt kategória. Előtte az Alpine 3544 ~150W-al hajtotta, akkor még nem bi-ampolva és ott sem volt gond. Szerintem árkategóriájában nem sok jobb szett van.
-
kacsa7
őstag
válasz Osynho #51750 üzenetére
El tudnék képzelni jobb magasat is, csillogósabbat, én is gondolkodom a cseréjén. Az előző Rainbow szettem (ami hasonló árkategória, DL-C6.2) magasával összehasonlítottam, még a Rainbow váltóval, és kb. pont ugyanazt hozza (bár az 20mm-es ez meg 25mm). A Rainbow pont nem arról híres, hogy halvány a magasa Sőt, a Rainbowról szóló tesztben pont azt domborították ki, mennyire jó is az a magas. Inkább azt érzem, hogy a Kicx gyári váltó keresztezési frekije kicsit alacsonyan van neki. Lehet egy másik magasnak ez jobban állna. Ettől függetlenül a hangja abszolút részletező.
-
kacsa7
őstag
válasz MunezXBK #51770 üzenetére
Az érdekes. Pedig pont inkább balról kellene hallanod, mert egyenlő hangerőnél a bal van közelebb. Egyébként nekem az Alpine fej egy picit balos volt, ott is törtem a fejem, hogyan halkítsak, hogy jó legyen. Balance-al lehet próbálkozni, nekem az valamennyit segített, bár kérdés a színpadon mennyit ront, illetve az mindkét hangszóró (mélyközép-magas) hangerejét elviszi, közben lehet csak a magason kellene változtatni. Itt a JVC-nél nem kell bohóckodnom a jelszintekkel, valahogy minden középre került.
Amúgy alap kérdés, az énekes középen van előtted? Mert addig alapból nincs jól beállítva, amíg a vokált nem telibe magad elől hallod. Ez egyben hajtva mindig mosott lesz egy picit, de a magasak megfelelő pozícionálásával elég jó eredményt lehet elérni. Továbbra is mondom, mérőszalaggal kiméred a hangszórókat kiinduló állapotnak, aztán lehet próbálgatni. Simán tudod vándoroltatni egyik és másik irányba a 2 csatorna időkorrjával játszadozva.
Merre állnak most a magasaid és hol vannak elhelyezve? -
kacsa7
őstag
válasz mortalwombaR #51776 üzenetére
Kövezzetek meg, biztos megint én vagyok a hülye, de az egész időkorrekció arról szól, hogy én üljek a zene középpontjában, ezért kell késleltetni a közelebbi hangszórók hangját, hogy egyforma távolságba kerüljenek virtuálisan. Innentől kezdve ha én középen ülök, akkor a vokálnak előttem kell szólnia. Ha az autó középvonalában szól, aminek én a bal oldalán ülök a vezető ülésben, akkor bizony az a színpad nálam erősen jobbos. A színpad szélessége egész más dolog.
-
kacsa7
őstag
válasz mezaron #51774 üzenetére
A Rainbow-t használtam és imádtam a hangját, de bagóért jött szembe egy 6020. Kipróbáltam azt is és az is tetszett.
A Kicx-en akkora mágnes van, hogy a legalja erőteljesebb, főleg a lábdob rész, ami nekem tetszett benne. Másrészt a váltója bi-ampolható, szóval lehet külön hajtani a magasat és mélyközepet, így külön időkorrekciózni is. R90BT-vel használom én is. Két gond van vele, a mágnes 12 cm átmérőjű, az én ajtómba pont befér, másrészt a beépítési mélysége 76 mm.
Az RS 3ohm-os, kicsit könnyebb hajtani, de az erősítőd szerintem elég. A Hertz nem biztos, hogy ez a szint.
A Rainbow és az RS könnyen hajtható. A Kicx is nagyon jó és sokkal jobb színpadot lehet vele összehozni a bi-amp miatt, de azt etetni kell. Nem tudom a Rodek mennyire elég hozzá. Hídban a mélyközépnek jó lehetne, de anélkül a 85W szerintem kevés a mélyközépnek.
Egyébként a Best RCA sanszosan ki fog lógni a sorból, arról érdemes lenne később váltanod feljebb. A szubnak jó lehet később. -
kacsa7
őstag
válasz freelanced #51796 üzenetére
Szia!
Ha az autód ISO csatlakozós, akkor össze kell dugni az autó oldali csatlakozót és a fejegység csatlakozóját. Ha az autóban más csatlakozó van, akkor kell hozzá 1 átalakító. 0 műszaki tudással meg lehet csinálni és nem lehet elrontani. Vagy össze lehet dugni, vagy nem. Ugyanez igaz az antenna csatlakozóra is. Ha nem stimmel az autóban lévő a fejjel, akkor kell hozzá 1 átalakító.
Néhány autónál az állandó pozitívot és a gyújtás utáni 12V-ot meg kell cserélni, hogy a memória funkció működjön, de ez meg kb. az összes fejen úgy van megoldva, hogy széthúzható sarus a csatlakozója a fejegységnek (piros és sárga kábel). Ezt észre fogod venni, meg kell-e fordítani.[ Szerkesztve ]
-
kacsa7
őstag
válasz lautnermark #51806 üzenetére
Ügyfél kezelés 0, de ha szakadás mérővel megnézed, a jel megy a paláston és a tüskén is, akkor valószínűleg nem lesz gond. Ezek után ha veszek, akkor bemegyek személyesen, az fix...
Amúgy nekem a Sinus Live kábelem pl a 3. ki-be húzásnál megtört, úgy, hogy még műanyaggal is ki volt öntve a csatlakozó. Vághattam le és rakhattam rá 1 másik dugót. Azóta is tökéletes. -
kacsa7
őstag
válasz Degradator #51814 üzenetére
Rendesen össze volt dugva? Ugyanis annak mennie kellene, viszont a kép alapján kizárt, hogy a gyári autó oldali ISO csatlakozó rámenjen normálisan a rádióra.
Nálam G Astra van, ugyanez a csatlakozó és a 2 keskenyebb csatlakozót használom csak. A 3. szélesebb ott lóg üresen. -
kacsa7
őstag
válasz mezaron #51822 üzenetére
Rainbow teszt
Érdemes elolvasni, fordítóval tudsz belőle akár angolt is csinálni, úgy már egész értelmezhető.
A 20-as magasa elég jó tartományt lefed, kiemeli a teszt is.
Ettől függetlenül általánosan minél nagyobb, annál lentebb tud menni és annál "kiegyenlítettebb". Ez persze onnantól édes mindegy, hogy a gyári váltó adott frekin vág.
Nem igazán lesz itt olyan, aki mindkettőt hallotta már. Az RS sem tűnik rossznak, külföldön pedig árban azért 200 EURO körül adják, így én lehet azt választanám. 3 ohm miatt úgyis könnyebben tudod hajtani.RCA-ból Ká-Csa KHS321 ami már jó, ott 5m 10eFt körül jön ki dugózva. Ezen kívül a Hicon Ambience (ez Sommer) 13eFt jó még ár-érték arányban. Ezek alatt lehet próbálkozni, de mindenki ezekre váltott felfelé onnan és hallani a különbséget.
-
kacsa7
őstag
Fejegységről nem tudsz előnyösebb karakterre váltani, mert a Kenwood - JVC kb. ugyanazt hozza, értelmes közép tartománnyal, normális magassal. Az Alpine viszont mélybe és magasba húz, az tuti csak rontana a magas helyzeten. Az alján persze javítana. Pio-nál pedig 80PRS alatt nincs időkorr, az alapból felejtős. Az ércességere Focal-nál szoktak panaszkodni. Milyen szett pontosan? EQ-val lehet próbálkozni, vagy bejön, vagy nem. Akik Focaloznak, majd elmondják van-e rá orvosság, azon kívül, hogy selyem dómot használsz.
-
kacsa7
őstag
válasz simi811118 #51878 üzenetére
De mi most akarunk. Nálad van egy hete. Az isten szerelmére, hazaérsz és próbálgasd. Információ éhsége van már mindenkinek, milyen is Most mi maradt végül a rendszer, amibe ment? A4 megvan még?
-
kacsa7
őstag
válasz simi811118 #51900 üzenetére
Flac-ből wav konvertálás 10 számnál kb. 3 sec. Nem olyan időigényes, mint az mp3.
Joe fiú: 178BT és R90BT-nél leírtam mi a helyzet, azt alapul tudod venni a döntésnél. Én az R90-et nagyon megszerettem. Már sokkal jobban tetszik, mint a 178BT tetszett. Egyedül a lassabb USB olvasás zavaró, de az leginkább bekapcsolásnál érzékelhető.
[ Szerkesztve ]
-
kacsa7
őstag
válasz Joe fiú #51903 üzenetére
Tapasztalat
3s volt a keresővel.
Azóta a ZX200-at lecseréltem egy Reference 160S-re és egy kis EQ-val, finomhangolással már a JVC-n is tudom élvezni az elektronikus, rock és rap zenéket is. Az Alpine-al nem tudtam ennyire jól beállítani, de itt minden előlem szól, a szub is. A kijelzőjét megszoktam és igazából több információval lát el egyszerre, mint az Alpine, ez tetszik.
A JVC-hez van táv, bár elég kevés gomb van rajta. Az Alpine-hoz alapból nincs, külön lehet venni. -
kacsa7
őstag
Carpower CDN-2X a gyári váltója a DT-nek. PiciPeti pont ezt a kombinációt használta, így tud róla tapasztalatokkal szolgálni. Ő cserélte a magasát, szerintem ez mindent elárul. Ráadásul a Predator 83 mm-es beépítési mélységével kevés ajtóba fér be külön panel nélkül.
footy: A Voce AV K6-hoz van hangváltó.
-
kacsa7
őstag
válasz tboy93 #51929 üzenetére
Én a Rainbow T20 és a Kicx magasa után raktam be, mindkettőhöz képest halványabb volt a teteje. Kiegyenlített a hangja, viszont a tölcséres kialakítás miatt alapból nagyon jól kell pozícionálni, különben kb. nincs teteje. Gyári helyre, ami egymással szembe néz, pl be sem raknám.
-
kacsa7
őstag
válasz The DJ #51951 üzenetére
Ez a gond, bár attól még nem kellene leszívnia. Úgy van kötve, hogy állandóan áram alatt van. A fej ISO csatiján a piros és sárga vezeték nincsen összekötve? Akkor lehet állandó áram alatt. Ha nincs, akkor már előtte az autó kábelezése olyan, vagy valamelyik átalakító közösít. Az állandó pozitív van a fej állandó pozitívjára és gyújtás utáni pozitívjára is kötve.
Az előző autódban amikor volt ez a fej, ott hogy volt kötve? Gyújtás után vagy akkor is ment gyújtás nélkül?[ Szerkesztve ]
-
kacsa7
őstag
válasz lautnermark #51963 üzenetére
Indila - Dernière Danse
Van benne néhány -
kacsa7
őstag
válasz freelanced #51994 üzenetére
Igazából a kérdést sem lehet érteni. Az 1. képen a fejegység ISO csatija van. A 2. képen egy utólagos autó oldali ISO amiből a fekete a táp rész, míg a barna a hangszóróké. Rosszul nem lehet összedugni, mert máshol van a pöcök.
[ Szerkesztve ]
-
kacsa7
őstag
válasz freelanced #52026 üzenetére
Akkor lehet kell hozzá még egy autó specifikus beépítő keret.
-
kacsa7
őstag
Listening position: front seat
Ehhez kell beállítani. A Front L és R távolság pedig a referencia ponttól mért távolsága a hangszóróknak. Ebben az esetben valahol az autó középvonalában van ez a pont. Innen méred a hangszórók távolságát és ezt adod meg, bár ennek az eredménye az lesz, hogy mindkettőtöknél szar lesz az időkorr. Ha magadnak beállítod, akkor mondjuk az anyósban még rosszabb lesz.
Nálad 0 soha nem lesz, mert akkor a hangszórón ülnél. Az Alpine számítási rendszerénél van olyan, hogy az egyik hangszóró 0. -
kacsa7
őstag
38. oldal
Ez alapján tudok neked segíteni. A többit te látod a fejen. Be lehet állítani az időkorrt vezető ülésre, anyós ülésre és az első ülésekre egyben. Neked Nyilván az utolsó, tehát front seat kell.
Ezen felül be lehet állítani a hangszórók távolságát, amit elvileg egy referencia ponthoz képest kell beállítani. A referencia pont az, ahol ülsz. Vezető ülésnél nyilván a vezető ülés, anyósnál az anyós, míg a front seatnél valahol a 2 között. (Legalábbis nálam a JVC-nél így kell, és teljesen hasonló) Megfogsz egy mérőszalagot és leméred pl a két ülés között, hogy onnan hány cm-re van az egyik és hány cm-re a másik hangszóró. Ez kiindulásnak jó. Utána meg tekergetheted, hogy hallod jobbnak. -
kacsa7
őstag
válasz Joe fiú #52178 üzenetére
Ehhez és ilyen jellegű felépítéshez nem, de nincsen semmi különleges. 1 házban van, nem 2-ben. 2 külön nyákon van az egész, külön biztosítékolva stb., szóval tényleg olyan, mint ha 2 külön erősítőd lenne.
Egyébként a másik autónkban egy Alpine 3566 van, amin hídban hajtja 2 csati az ajtókat, a 5+6 csati pedig hídban a mélynyomót. Abban az erősítőben egy nyákon, de 2 külön független táp kör van. Az egyik a 4 ajtó hangszórónak (amit hídban használunk), a másik kör az 5+6 csatinak ami mélynyomó hajtásra van. Nem venni észre, hogy a nyomó lehúzná az ajtó hangszórókat. -
kacsa7
őstag
Az utolsó mondatodat autóban elég nehéz elérni. Ajtó szigetelés nélkül lehetetlen, fejről hajtva detto. Kell az egészhez egy NORMÁLIS erősítő, kábelezés. Anélkül ez nem fog menni, de még így is elég zsebbe nyúlós a dolog.
Az, hogy egy hangszóró honnan dolgozik, megint érdekes kérdés. A sokat emlegetett 6020-at használom, ami tényleg brutál lemegy. Jó az alja, akár szub sem kellene, DE egész más hangja van ha leengedem teljesen és megint más hangja van a közép tartománynak, ha teszem azt 80hz-en megvágom, alatta pedig a szub dolgozik inkább. -
kacsa7
őstag
válasz pengusz77 #52382 üzenetére
Vonatkoztassatok el attól a szótól, hogy színpad. Inkább arra koncentráljatok, hogy az összes hangszóróból egy időben halljátok a hangokat. Akkor lesznek fázisban. Fele akkora hangerő elég lesz, hogy ugyanannyira ütősnek, vagy még ütősebbnek érezzétek a zenét. Amikor leütnek egy dobot, az tényleg olyan legyen, amilyennek lennie kell. Stb stb stb. Ennek csak egy része, hogy a hangok előled szólnak. Időkorrekció nélkül ez sosem lesz olyan. Meg kell hallgatni egy normálisan beállított autót, és nem akartok időkorrekció nélküli fejet utána. Egész más világ, pozitív értelemben.
Szívesen megmutatok pl. egy Metallica - Seek and Destroy-t időkorral és anélkül. Nem egy színpadi mű, mégis döbbenet különbség van.[ Szerkesztve ]
-
kacsa7
őstag
válasz tboy93 #52395 üzenetére
Ezért használom a 6020-at újabban 80Hz-en vágva 12db/oct-al. Szub mellé szintén 80Hz. Úgy egybe simul, hogy rap/hip-hop vonalon kívül észre sem venni, hogy szub van az autóban. Nekem ha lentebb engedem, sokkal kevésbé tetszik a közép tartomány, pedig ha nem vágod az alját egyáltalán, akkor sem hallod, hogy a hangszóró ne szeretné. Csak más lesz a hangja.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen