-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lite
őstag
válasz zsolt19900 #61056 üzenetére
Pl. kétoldalú ragasztó... Vagy valami kis tok, stb. Ez már kreativitás függvénye...
-
Lite
őstag
Nekem az 1-es Octavia ajtajára ilyen került, csak én a 10 lapos kivitelt vettem meg. Jobban tetszett a hangja, mint a Hanno-val csinált ajtóknak. 1 réteg esetében 4,5 lap maradt, abból lehet második réteget tenni, vagy a "kárpit" hátuljára tenni. Viszont a kárpit és a szigetelés közé a másik kocsiba ez került:
És ha lesz egy kis időm, a kárpit széle végig lesz húzva ezzel a trutyival: fekete szalag - ilyen még az első Mondeo-ban volt, nagyon jól működött a dolog, nem remegett a kárpit.
-
Lite
őstag
válasz Drago1 #61174 üzenetére
Ebből nagyon szép aktív rendszert lehetne létrehozni, ha...
A fejről hogyan kapod az rca jelet? Vagy nagy jelszintről meg a cucc?
A hátsó ajtókba ne tegyél hangszórót, csak az elsőkbe. Elég lesz 1 szett is. A kinézett cucc elsőre jónak tűnik a stílushoz.A mély okés, az az erősítő viszont sokkal nagyobb tudású, jobb forrást érdemelne.
Mi a helyzet a kábelezéssel?
-
Lite
őstag
Soundstream Arachnid (SW-12SE) vagy Picasso PXW-12 szubokkal van valakinek tapasztalata? Milyen zenére, illetve egyáltalán SQ-ra ajánlott?
-
Lite
őstag
-
Lite
őstag
válasz Tiger. #61322 üzenetére
Azokat legjobb indulattal 80 Hz-nél (de inkább 100) vágd el, először 12 dB/oktávval (slope ). Ha még úgy is recseg/erőlködik, akkor 80 Hz/24db, vagy 100 Hz/12 dB-t próbáld meg. És egy szubbal helyettesítsd a mélyet.
Plusz annyi,hogy ez nem fog megvédeni a hangszórók leégésétől, mert a fejegység attól még nem fog sok teljesítményt leadni, pláne nem torzítatlanul.Ha szép hangot akarsz, akkor azért még pár dolgot meg kell majd tenni...
-
Lite
őstag
válasz spiky03 #61342 üzenetére
A Pio fejeknél előfordul, hogy ha nem egyszerre (max néhány mp) különbséggel kapcsolod be mindkét BT-t, akkor utána ki/be kapcsolásig nem keresi újra a fej és nincs kapcsolat. De a sorrend majdnem mindegy.
Egyébként nézni kell a Pio oldalát, mert a firmware update-k általában a BT connectivity javítását célozzák.
(Bár az 5900BT nem ismerte fel a saját frissítését... )
-
Lite
őstag
válasz spiky03 #61345 üzenetére
Hidegben - melegben?
Nekem most olyat csinál, hogy ha kint marad a tűző napon sokáig, akkor iszonyatosan elkezd visítani.
Pláne, ha a klímát rákapcsolom. Ilyet sem pipáltam még... Hőtágulás miatt közelebb lóg vmi a zajforráshoz... Egyébként az RCA-knál van nálam ez, a fej mögött.Nem megy ott vmi szellőzéshez köthető kábel?
-
Lite
őstag
válasz Drago1 #61351 üzenetére
Az FSA az a Front Stage Adjuster, olyan időkorrekció féle, azaz a különböző hangszórók távolságát, illetve a távolságkülönbségből fakadó hangok egymáshoz viszonyított késéseinek korrigálására szolgál. Elméletileg fázisba is tudod hozni vele a különböző hangszórókat. És ha mindez sikerül, lesz valami színpadod a szélvédőn. Ha nem gyári fejről beszélnénk, hanem egy rendes aktív fej lenne beépítve,akkor ennek a funkciónak nem lenne jelentősége, így viszont nagyon fontos lesz.
A fejen a hangerőt/gain-t állítsd olyan 3/4re, az erősítőn a gain potikat utána kezdd el tekerni fel. Ahol elég hangosnak érzed, ott hagyhatod. Elméletileg az erősítő munkapontja valahol 70-80% között van, a szubot oda tedd, ha kész a rendszer. Jelenleg azt is 0-ról emeld addig, míg megfelelőnek nem érzed.
De hogy lesz alapvetően bekötve? A hangszórók keresztváltóit gondolom, használod...?
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz Drago1 #61390 üzenetére
Azt az egy dolgot eddig nem érintettük: a hangszínszabályzó extra torzítást vihet a rendszerbe. Alapból próbáld meg a hangot úgy beállítani, hogy minden 0-n van. Ha valami kevés, inkább az erősítőt, csatorna-hangerőket állítsd, ha bent lesz a cucc. Ha a basszus levés, inkább az erősítőt tekerd feljebb, mert ha eq-val erőltetnéd, könnyen füst lesz a vége...
-
Lite
őstag
válasz MunezXBK #61445 üzenetére
Mester! Visszatértél?
Akkor még nem hittem el. Azóta...
Most a melós vasban átrendeztem a dolgokat, jelenleg monoblokk a szubon, 2 csatis erő a fronton, saját váltókkal, a fejen csak ennyi (3 csatorna) van időkorrozva és "beszabehu", olyan szépen szól, pedig csak 5900BT a fej, de jók a kábelek. Van színpad, harmónia, a szub is hozzá van lőve, ezt most már tényleg csak hallgatom (amíg el nem csábulok valami komoly/felsőkat, 2 csatis erő vásárlására)...Ha itthon lennél, átkötnénk az aktívos verdát így, aztán lenne ám műsor... Mosconi 130.4 hidalva 2 csatisnak. Mehetnék az üvegeshez...
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz zsolt19900 #61459 üzenetére
Ez autó(akusztika) specifikus kérdés, ezért nem lehet általános érvényű dolgokat kijelenteni.
Csak egy tipp: ha aktívra állsz át, először 0 hangerőn állítsd be a fejen a hangszórószett gyári keresztezési értékét (megközelítően, pl. 3.4 kHz a gyári vágási freki, de a fej csak 3.15 kHz-et tud, az jó), 12 dB/oktáv meredekséggel, mindkét oldalról (ha más meredekséget ír, akkor azzal). Példának mondom a Rainbow DL-C 6.2 szettet, ahol a gyári keresztváltó 4.200 Hz-en, 12dB/oktáv meredekséggel vág. Ezt pl. egy Pio 5900BT fejen úgy kell beállítani, hogy MID LPF: 4k / 12 dB, HIGH HPF 4k/12 dB)
Illetve a mélyközép alját is vágd meg (kiindulási alapnak!!!) 63 Hz-en, 12 dB-el. (MID HPF)Innen kezdheted személyre szabni a hangot.
-
Lite
őstag
válasz zsolt19900 #61523 üzenetére
Áramot vezetni jó, de zenére nem illik olyat használni. Pláne magason, ahol a részletezőképesség (is) kifejezetten fontos, az ilyen jellegű kábelnek meg az pont nincs. Csere.
-
Lite
őstag
válasz janek2 #61581 üzenetére
Ezt inkább hallani kéne. Alapvetően a Kicx inkább veretős zenékre remekel, a Gladen-en viszont pont az általad említettekből halottam szólni és az abban (árát tekintve!) nagyon jó volt. Ha van rá lehetőséged és mindkettő van a szerelődnél raktáron, megpróbálhatod, hogy mindkettőt hallgasd meg, aztán, a mi tetszik, azt vedd. Egyik sem rossz, az árkategóriájában nem nyúlsz mellé. Ez tényleg egyéni, hogy mi tetszik...
-
Lite
őstag
válasz idoawc #61582 üzenetére
Ebből a párosból nem lesz barátság... Ha a fej tényleg nem bírja a 4 Ohm alatti terhelést, akkor elég hamar el fog szállni. (Ha bírja, akkor nagyon hangos lesz a cucc.)
De ha a gyári helyre teszed, akkor valószínűleg rosszabbul fog majd szólni, mert nem igazán az ajtóhoz lettek tervezve. Ezeket a hangszórókat célszerű lenne egy pici erősítővel hajtani, azok azért többnyire 2 Ohm stabilak.Ha friss, netes vásárlás, javaslom, élj a 14 napos elállási jogoddal, akkor tudod a legegyszerűbben megoldani a problémát.
-
Lite
őstag
válasz Chris82 #61588 üzenetére
Egy nagyon vékony hajszállal az adott stílusokon a JVC muzsikál jobban. A 2 vs. 4V itt nem lesz mérvadó. Viszont a Pio-nak fejlettebb a proci/DSP része, azon pl. van időkorrekció, míg a JVC-n csak hallgatási pozíció (nem konfigurálható szabadon), illetve tudja a nagy felbontású zenék lejátszását.
Szóval attól függ, mi az a rendszer, amit ki kellene szolgálnia és mit szeretnél kihozni belőle. -
Lite
őstag
válasz Hardtech #61656 üzenetére
Tudsz valakitől egy erősítőt kölcsönkérni és azzal kipróbálni? Vagy egy másik mélyet?
Ez így elég nehéz ügy, mert bármi okozhatja, de az első két fő esélyest ki lehet zárni a fenti próbákkal. Ha mással is csinálja, akkor még másik fejjel is meg lehet próbálni, illetve kezdhetsz feszültséget mérni, hogy akksiról mi jön le, mennyi a feszkó, ha a generátor is megy (alapjárat, felpörgetett motor mellett). Továbbá: hova testeltél? Ha ott rossz a kontakt, az is egy lehetőség... -
Lite
őstag
válasz Hardtech #61663 üzenetére
Ez már így elég rosszul kezd hangzani... Ismert előéletű a cucc?
A kábelszettednek röhögve el kellene bírni azt a teljesítményt, de ha a test nincs jól megcsinálva, már meg is lesz egy nagyon valószínű ok. Azt mindenképp keresd meg és nézd meg, mihez és hogyan lett kötve! Addig az erősítőcsere ne történjen meg, egy rossz testnél másik erő is ezt csinálhatja, így becsapod magad.Ha az erő tényleg leadja, amit írnak róla, akkor közel azonos szinten van a ládával, nem hiszem, hogy nem bírná meghajtani.
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz troll81 #61674 üzenetére
A nagyobb rendszer: Mosconi One 130.4 (front) + Eton MA 750.1 (szub), generátor 9 éves, akksi 1.
A kisebb rendszer: Sony XM 4525 (front, átmenetileg) + Gladen M 601.1 (szub), generátor 16 éves, akksi 8.
Mindkét rendszer 80A-es biztosítékkal van szerelve az akksinál, a test visszahúzva az akksira.
És semmi hiba, eddig. -
Lite
őstag
válasz troll81 #61679 üzenetére
Ehhez már nem értek, hogy mikor kell pótakksi, a tapasztaltabb fórumtársak talán meg tudják mondani.
De azért a 180 A rettenetesen sok, azt már hangnyomásra kell... Ha a hangminőség a fontos, akkor az bőven soknak tűnik. Viszont ezt azért húzd inkább vissza az akksira.[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz Hardtech #61683 üzenetére
Igen, ahogy az előttem szóló is mondta, azon a testelésen dolgozni kellene. Az könnyen lehet, hogy problémás. Az, hogy a töltésjelző így imbolyog, az az akksi fáradása is lehet, illetve a generátorod csak megfelelő fordulat mellett tölt. Ha nyomod a gázt, miközben feltekered a hangot, akkor is letilt?
-
-
Lite
őstag
válasz I'am Dony #61757 üzenetére
Ahogy Kacsa írta, az úgy pont jó.Ez a mélyközép nem annyira háklis, mint a 6020. Egyetlen dolgot azért próbálj ki, hogy a különböző vágásoknál feltekered a hangerőt. Aztán hallgatod, mikor kezd rezonálni / zörögni az ajtókárpit. Na, az beleszól... Ha a normál és kicsit vadulós hangerőnél már hallasz valamit, akkor sajna emelni kell a vágáson. Nekem ezért lett a 63 Hz/12dB helyett 80 Hz/12 dB, bár próbáltam a 100 Hz/12 dB-t is, de akkor már a szubot nagyon fel kellett engedni és csúnyán hallható volt a helye.
Egyébként tényleg nincs ok a panaszra, a SL-C 6.2 tényleg egy kitűnő szett...
-
Lite
őstag
Hi All!
Ha zörög az ajtókárpit, mivel leszek előbbre? Tegyek bitulapot a kárpitra (láttam ilyen videót), vagy 4 cm vastag akusztikai szivaccsal töltsem ki a szigetelés és a kárpit közötti teret? Mai meglepetése ez volt a vasnak... Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs