Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Marchello19

    tag

    válasz GirhesM #76780 üzenetére

    Focal AP-4340 az erősítő, hídra van kötve. Így 190W-ot tud 4 Ohm-on a dokumentáció szerint. A fejegység egy Pio MVH-S520BT, de a korábbi S320-assal is ez volt.

    Most, hogy mondod, nekem is ez a koppanó - dübögő hang van.

  • Lite

    őstag

    válasz GirhesM #76784 üzenetére

    Hűha, gyorsan leszaladtál a lejtőn... :C :C :C

    Sorban:
    - ha a fejegység preout-ja teljes frekvenciatartományt tud kiadni, akkor nem kell cserélni, az jó a DSP-hez
    - a 3 út aktív combos kihívás, ahhoz csak a nagyon profik értenek igazán. Csodát lehet tenni vele, de szívni sokkal többet. Nem beszéllek le róla, csak a 2 út aktív + szub is bőven olyan minőséget hoz, hogy csak na...
    - a kondi lehet szűk keresztmetszet is, a kisülés után ő is újra akarja tölteni magát... Én kipróbálnám nélküle az életet...
    - a mély szekciód kb. hangnyomás versenyre készül, a vezetés közbeni zenehallgatást már messze túlhaladja... Nem biztos, hogy azzal a GZ sugárzóval ügyeskednék. Ha ragaszkodsz hozzá, akkor méretezd a ládát, majd a facebook-os autóhifi csoportban (vagy csak úgy) keresd Rábl Bence kollégát, ő kitűnő ládákat épített, talán vállal még most is.
    - ajtópanel ügyben nem vagyok otthon, csak a bajai srácokról hallottam.
    - kiemelő keretet is gyártott egy srác, ügyes munkát végzett, a fenti felületen Lovász xxx (elnézést, a keresztnevére már emlékszem biztosan, talán István) kollégát keresd, emlékeim szerint Sopron környékéről.
    - szigetelés: na, ez lesz a legfontosabb. Silent Coat, STP - ezekből aztán az ajtókat rendesen meg kell csinálni
    - a hangszóróra akusztikus szivacsból mehet egy tölcsér körben, hogy ne a kárpit alá szóljon. Ezt a videót javaslom megnézni, hogy mit csinálj az ajtóval és miről beszéltem... Itt lehet, hogy majd találsz a járgányodnak megfelelő tutorial-t is... :)

    Szerintem:
    - ha zenét akarsz hallgatni, a 35-ös kábelezésre felfűzött rendszer elég lesz, mindenre is (80-100A a vége, ha ezt kihajtod, vagy legalább megközelíted, napokon belül jó eséllyel tök süket leszel.
    - monoblokkod overkill, ez már hangnyomásversenyekhez van - ha arra akarod használni, az más persze...
    - rendes szigetelés, rendes hangszórók, dsp, 2 út + szub felállás bőven frankó (ajtópanelre, 3 utas csillagászati áru holmira én nem költenék egyenlőre), először maxold ki ezt.
    - ahol sokat, nagyon sokat nyerhetsz, az a sugárzók kiválasztása. Minél érzékenyebb, annál hangosabb...! És nem teljesítményt zabál, hanem hatékonyabb... ;)

    Ami pénzt elégettél, abból már egy frankó rendszer bőven meg lehet építeni. Az autóhifiben a hardver összerakása az első 10-15%, utána a többi a beállítás... ;)

  • Lite

    őstag

    válasz GirhesM #76784 üzenetére

    Ja és még valami: kicsit végignéztem a komponenseid adatlapjait:

    - Front szett: 91dB érzekenység, ez jó hangos, a váltási pont 3.8kHz, ez nem lesz szerencsés, a közepek 3kHz körül, (de inkább 2,5kHz felett) durván letörnek a kocsiban, itt viszont a 6dB-es vágás miatt nég bőven 5kHz-en is szólna. Ellenben a magas már halkul 3.8 kHz-től, amit, ha olyan 3ig le tudsz vinni, erősebb vágással (24dB a 12 helyett) még ok, de a gyári váltóval ez a szett, hát... Pedig aktívban nem igénlyene sok kraftot, a hozzá vett erősítőd gyönyörűen kihajtja, ha....
    - Erősítő (Hertz): ... ha jó jelet kap. A bemeneti fesz 0.2 és 5V között van, a 2V az egyszerűen nem fogja meghajtani rendesen. Pedig a többi paramétere megfelelő
    - Erősítő (Szub): ez hangnyomásversenyekhez készített végfok, a zenehallgatási minősége nem volt szempont a tervezésénél. Zenehallgatásra, pláne egy esetleges 3 utas rendszer mögé egyszerűen nem ez való, sosem fog összeállni a cucc...
    - Szub hangszóró: tipikus hangnyomásversenyre készült motyó, ráadásul jó érzéketlen (82.8 dB). Ez sem a minőségi zenehallgatásra teremtetett

    Azt el kell döntened: minőségi zene (hangosan is), vagy rohadt hangos rendszert szeretnél (de ez nem lesz a hifi csúcsa...?
    Ja, és az 1 Ohm, az nem zenehallgatásra termett beállítás. Először próbáld ki, ha átkötöd 4 Ohm-ra motyót... (Azerősítő dampingja jobb lesz, a mélyet feszesebben fogja.)

  • Lusu

    aktív tag

    válasz GirhesM #76784 üzenetére

    Az ajtó esetében, ha a szerelő nyílásoknak nem túl bonyolult a széle, úgy értem nem túl hullámos fel le irányban, akkor vágnék egy alulemezt és oda idomítanám a lyukhoz. Prés anyákat a lemez szélébe, kis szivacs szigetelésnek és már lehet is becsavarozni az alulemezt, amire mehet a bitulap akár kívül belül is. Szerelhető marad és ha veszel 2-3mm vastag alulemezt kellőképp merev is lesz.

Új hozzászólás Aktív témák