-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
mortalwombat
tag
Sziasztok, üdv a topiknak!
Adott egy '99-es Mazda323F, amibe hifit szeretnék, épp a gyüjtögetési fázisban vagyok. Ami már megvan: Emphaser EA475 4 csastis erősítő, Emphaser EG10 (új állapot) ezt egy kis Phonocar zárt ládába szánom, a komponens set pedig egy Rainbow SLX165 DeLuxe (új állapot szintén). Nem új cuccok-sőt!-de én inkább a minőséget helyezem előtérbe, zenehallgatásnál sem az utca hangosítása lesz a cél. Zenei ízlésem amúgyis a nyugisabb zenék felé terelődik mostanában. Fejegységnek egy 4V-os új JVC-t szántam, ( KD-R 951BT )de örömmel olvastam, hogy van már olyan Kenwood, ami lejátssza a FLAC-et.
Kérdésem: van olyan komolyabb fejegység, amiben van mechanika, legalább 2 pár 4V-os, és viszi a FLAC-et?
A másik dolog, ami felmerült bennem: láttam egy 2 csatornás Emphaser erősítőt, ami 1×450W-ot tudna 4 ohmon (annyi a mély is) és arra gondoltam, megvenném, hogy az hajtsa a mélydádát, mert többek szerint kevés lenne a 4 csatis hidalva 150W teljesítménye a zárt ládához. Mit gondoltok? Érdemes lenne beruházni?
Ahogy látjátok, nekem az Emphaser a lövésem, lehet, ha felbukkana egy Emphaser komponens set jó áron, akkor szó nélkül eladnám a Rainbowt.
A válaszokat,véleményeket előre is köszönöm! :-) -
mortalwombat
tag
2150-es bele van a Ram3-ban. Hm, akkor asszem a fejegység vétele tolódik
Más.
Van valakinek tapasztalata a bluetoothon történő zenemegosztás minőségével? Tehát mondjuk egy 320as mp3 hogyan szól fejegységről, és hogyan bluetoothal megosztva telefonról?
Elképzelésem szerint a telefon játszaná a flac-t, és az így szólhatna a fejegységgel-amik nem tudják alapból a flac-et. Ahogy olvastam a, Kenwoodok kilőve :-( Így nem kéne CDre írni a flaceket, vagy nem kéne 320as mp3-ra konvertálni őket. -
mortalwombat
tag
Mechanika mindenképp kell, mert van sok CD-m is, és nem szeretném kizárni azok hallgatását. Viszont még több flacem van, és nem szeretnék sok CD-t magammal hordani. Arról nem is beszélve, hogy otthon is hallgat zenét az ember, és akkor állandóan ki-be kell pakolni a CD-ket. Jah, és sajna az is van, hogy az újabb CD írokkal nem lehet olyan jó minőségben írni, mert a legkisebb írási sebesség valami 8×-os? Az sem tesz jót a hangnak...nem tudom, valmi jó kompromisszum kéne, de úgy látszik nem lesz egyszerű megtalálni a megoldást :-(
-
mortalwombat
tag
válasz opeter70 #35755 üzenetére
opeter70, PiciPet!
Köszi a tanácsot! Sikerült bespájzolni a két csati EA2150-es Emphasert. Ezzel asszem megindutam a leejtőn-az aktív rendszer felé :-DTudtok arról, h valaki vállalna erősítő külső felújítását? Eléggé karcos mindkét bordázata-a végeket le lehet venni, és lefényezni/szintereztetni gondolom, de a bordák már bajosabbak :-(
-
mortalwombat
tag
Tegnap szert tettem egy Pioneer DEH 77 MP-re.
Így írhatok CD-ket, a veszteségmentes fájllejátszásról ennyit :-D
Már csak kábelek kellenek-nomeg a beszerelés nem kevés díja. Apropo!
Ha tudtok valakit javasolni beszerésre BPesten, vagy Vác környékén, megköszönném! -
mortalwombat
tag
válasz orbano #35899 üzenetére
Anno nekem volt cat7-esem, amit nagy megelegedessel hasznaltam hangszorovezeteknek, de amikor lecsereltem Habia ezustozott rez kabelra (szinten nagyon olcso) kiderult, hogy vagja a magasakat, es sok reszletet elfed. En nem ajanlom azota senkinek. A cat6 meg meg annal is gyengebb.
Bocs az ekezetek hianyaert -
mortalwombat
tag
válasz orbano #35903 üzenetére
Sodrott volt. En ugy tudom, hogy a Cat7 magasabb igenyeknek (savszelesseg) felel meg, ergo az anyaga is jobb. Tehat elvileg a hangja.is. Mindegy,mert szerintem a ket cat kozott nem lehet akkora kulonbseg, mint a cat es a habia kozott.
En elvileg Klotz studiokabelt fogok rca-nak hasznalni. Hangositashoz hasznalt csoportkabel. Majd referalok, pontositok. -
mortalwombat
tag
válasz Peetey91 #35935 üzenetére
A kárpit leszedése valóban nem öröngősség, bár lehetnek trükkös buktatók. Legjobb beütni a google-ba a típusod nevét, évjáratát, vagy kasztnikódját, meg hogy door panel removal step by step, vagy hasonló. Nagy valószínűség szerint lesz egy szépen illusztrált, vagy jól leírt post a net valamelyik fórumán ;-)
Én is így tudtam leszedni a 323F ajtókárpitját. -
mortalwombat
tag
válasz tboy93 #36322 üzenetére
Bocsánat a belevauért, de az ilyen tanácsokkal mindig az a bajom, hogy nagyvonalúen elfeljtődik megemlítődni, hogy bizony nem csekély 'járulékos' költségek vannak egy erősítő beépítésekor, amik jelen esetben bőven meghaladja magának az erősítőnek a vételárát.
Kell tápkábel, összekötőkábel, hangszórókábel, és be is kell szerelni, amit ha nem magad csinálod, az is pénz.
Nemsokára megírom a beszámolóm, ugyanis hétvégén bekerült végre a cucc az autóba, és valszeg lesz egy lista, hogy mibe is került mindez... -
mortalwombat
tag
Nokérem. Előre szólok: hosszú lesz-azért remélem végig olvassa majd valaki
A hétvégén PiciPeti beépítette a cuccot az autómba, ami egy '99-es Mazda 323F.
Rögtön az elején szeretném leírni, hogy bárki, aki Bpest környékén keresne beépítésre embert, nyugodtan keresse meg PiciPetit, mert nagyon korrekt munkát végzett. Látszik, hogy ért hozzá, nem először csinálja, lelkiismeretes, alapos, és igényes. NAgyon meg vagyok elégedve a kapott ereménnyel, ezért ajánlom másnak is nyugodt szívvel. A fórumokon, csoportokban ritkán olvasni konkrét dolgokkal alátámasztott ajánlásokat (mármint emberekét, nem műhelyekét, mert egy műhelyt nem bírtam volna megfizetni)
Kéterősítős rendszer került kialakításra (Emphaser EA2190+EA475) Rainbow SLX165-ös set, és egy Emphaser EG10 zárt, 22l-es ládában, a fej Pio DEH77. A 2190-es 35-ös tápot kap, a 4 csatis 25-öst. MIndkét erősítő hidalva van. A fej külön tápvezetéket kapott, a gyári hangszórók kisoválok, ezért Peti készített egy kiemelő gyűrűt is. Az autó teljesen ki lett pakolva, így a kábeleket könnyebb volt vezetni. A gondos tervezésnek-kivitelezésnek köszönhetően semmi zaj nincs. Az ajtókba Hanno Protecto PF830 as került. Sikerült a külső lemezt szinte teljesen leborítani,a belső oldal meg egy 45×45-ös lapot kapott, meg még a kárpit is. A tápkábelek az anyós lábtér felett bejövő fő köteg mellett jönnek be, ezzel nem volt gond. Nem úgy, mint az ajtókkal. Le kellett venni őket, és a kasztnit is meg kellett fúrni-de Peti fel volt készülve: zink spray és kábelátvezető került a lyukba :-) voltaképp ez volt az egyetlen komolyabb szívás a beépítés során. A másik időigényesebb művelet a korábbi kokány szerelők művének kiírtása volt a fejegység mögött...
Apropó kábelek: a hangszóró Cordial CLS225, az IC-ket Klotz MC5000-esekből készítettem, remotnak 2,5-ös MNC hangfalkábel lett.
Az egyes részegységekkel szerencsém volt, mert bár mindent használtan vettem (kivéve biztik, akkusaru, kábelek) a Rainbow dobozos, új volt, akárcsak az Emphaser EG10 nyomó is (ez is dobozban) és a mélyláda is érintetlenül, doboztostúl került hozzám.
És mindez hogy áll össze egy egésszé?
Számomra messzemenően várakozásaimet meghaladóan: még a tervezés fázisában kérdeztem Petit, hogy nem lesz-e túlméretezve a tákábel? AZt írta anno, h a kellő dinamik miatt kell a nagy kábel. Hát igazat kell neki adnom! A rendszer (szerintem) szépen, tisztán, dinamikusan szól, a mély nem kevés, de nem tolakszik, a nagybőgő simán kottázható, részletes, több hangból álló, nem egy mosott búgás csak. Sajnos azt nem tudom, hogy az egyes 'extrák' mennyi pluszt hoznak a hangban (külön táp a fejnek, nagy kábelek, tisztességes hangfal, és IC vezetékek, bitulap, két erősítő) most abban a szerencsés helyzetben vagyok, h egyből jó valami...Az ének, meg a magasak is rendben vannak, pedig arra kényes vagyok eléggé. -
mortalwombat
tag
válasz mortalwombat #36335 üzenetére
Írtam még egy hosszabb hozzászólást, de elszállt...most nem kezdek bele, ha valakit érdekelne a költség része a projektnek tételes, akkor holnap beírhatom.
-
mortalwombat
tag
válasz dreizwanzig #36355 üzenetére
Itt tudok utalni a rendszeremre: sajnos az autóban még egy új, de kicsi Exide akksi van (45Ah a 60 helyett) tegnap direkt megküldtem a rendszert, hogy megnézzem, jelentkezik-e ez a jelenség. Hát nem tapasztaltam (pozitívan csalódtam :-D ) Valszeg nem véletlenül emlegetik többen is a megfelelő méretezésű tápkábelezést.
-
mortalwombat
tag
válasz Osynho #36451 üzenetére
Én onnan indultam ki, hogy nagyon sok szobai hifis tartja jó kábelnek az MC5000-est. Ez egy profi mikrofonkábel, kettős szövött árnyékolással, aminek csak egy szálját kötjük be. Métere nyolcszáz HUF körül van. Úgy okoskodtam, (meg végülis más is) hogy a profi hangosítás számára készült kábel jó minőségűnek kell, hogy legyen, mert ezen a területen nem lehet hasbaakasztós marketinggel mókusvakítani. (igaz, a nem a hangminőség, és a tonális balansz az elsődleges kritérium) szóval egy 5m-es Klotz kijön aszondja hogy 10×7xx + 4× 500Ft-ból, ami a kábel, és a dugók ára. Ennek elvileg jobban kell lennie, mint egy Audison kábelnek, ami mögött nagyobb marketing költségek vannak, meg ilyesmi...Van még egy kábele is a Klotz-nek, amit jobbnak találnak, ami egy csoportkábel, de sajnos az túl merev autóhifis felhasználásra....
Sajnos az autóhifi nem az a műfaj, hogy csak úgy kicserélek egy RCA, és hangfalkábelt, hogy meghallgassam, milyen a másik :-( sajnos a kábeleken rengeteg múlik, nem is hinné az ember-persze egy minőségi szint felett.Ismét 'sajnos' a rendszerem megmutatja az egyes felvételekközti különbséget, még egy válogatás/best of lemezen is. Remekül lehet hallani az egyes stúdió/hangmérnök közti különbséget, és vannak olyan felvételek, amiken a magasak kicsit idegesítőek, ezzel kellene majd valamit kezdeni a jövőben.
-
-
mortalwombat
tag
válasz zsolt19900 #36478 üzenetére
Itt vettem a 25-öst:
[link] -
mortalwombat
tag
Mi a megoldás akkor, ha túl soknak tartom a magasak szintjét-még akkor is, ha a keresztváltón a lehető legkisebb értékre van állítva? Azt nem szeretném, hogy az A oszlopba/ra úgy legyen elhelyezve, hogy rám szinte merőleges legyen. Az lenne jó, ha rám sugározna-csak halkabban. Gyanítom a váltó átépítése lenne a megoldás-ki vállalkozna erre? A hangszóró egy Rainbow SLX165DeLuxe
[ Szerkesztve ]
-
mortalwombat
tag
válasz Osynho #36492 üzenetére
NAgyon nem tudom variálni. Vagy rám néz, vagy az A oszlopra kerül, de akkor merőleges rám, ami nem jó, hiszen kikerülök a lesugárzási szögből. Most a műszerfalon van-gyanítom azért 'sok' mert a szélvédőről is rámverődik a hang-elég közel van a magasokhoz, pár centire csak.
-
mortalwombat
tag
válasz RAiN91 #36508 üzenetére
Sajnos a mélyhangok tünnek el először a menetzajban, még sajnosabb, hogy a nagyobb sebességnél fellépő menetzaj alatt is hallható mélyekért sokkal több erősítő teljesítmény szükségeltetik. Tehát a 30-nál hallható mélyszint megtartásához 60-nál nem kétszer akkora erősítő teljesítmény kell.
Szükséged lesz erősítőre, ahhoz kábelekre, és egy mélyádára. Tehát csak egy mélyláda vásárlásával nem úszod meg sajnos. Persze vannak aktív mélyládák, amik képesek hangszórószintű jel kezelésére, de arról itt a többség le fog beszélni. -
mortalwombat
tag
válasz RAiN91 #36511 üzenetére
Ha van türelmed, és széles körben nézelődsz, nagyon finom cuccokat lehet kapni 15e-ért. Én pl pont ennyiért vettem az Emphaser EA475-öst. De ez csak az erősítő. Kell egy láda-legyen 15/20e, meg kábelek, biztosíték és beszerelés-ami legyen egy huszas...sajnos egy probléma özönt indít el egy ilyen óhaj->több mély.
-
mortalwombat
tag
válasz Daywalker #36554 üzenetére
A második akkut miért kérded? Sokat hallgatnád álló helyzetben a zenét?
Csak azért kérdem, mert nekem elégnek tűnik a 25-ös (2×207W) és a 35-ös (1×400W) tápkábel a 45Ah-s akksi mellett. Féltem, h a gyári 60-as akksi helyett bent lévő 45-ös (így vettem az autót, és még nem volt kedvem lecserélni) kevés lesz, de semmi villogás, feszültség visszaesést nem észleltem. 25-ös mély van bent zárt ládában, és nekem elég a mély :-) A generátor 80A.
Bár nem tudom, te hogy hallgatsz zenét, meg milyen zenéket szeretsz, de támpontnak szerintem jó amit írtam. -
mortalwombat
tag
válasz kacsa7 #36665 üzenetére
Persze, akkor zárt lesz. A bibi csak ott van, hogy egy hangszórónak más literszám kell zárt ládába, és más basszreflexben. Persze, csak ha ideális környezetet szeretnél a hangszórónak. Kényszermegoldásként működhet, de nem lesz olyan, mint egy echte, kisebb zárt láda.
Fontos a megfelelő csillapítóanyag használata is még. -
mortalwombat
tag
válasz zsolt19900 #36676 üzenetére
Nálam is, amikor már megvolt minden cucc, de csak a fejegyéget pattintottam be ideiglenesen (Pio DEH77MP váltott valami Grundig csodát) a hangszórók MacAudio Street kisoválok voltak. szóval akkora javulást hozott, hogy csak pislogtam. Aztán bekerült a teljes rendszer, és lefo×tam a bokám :-D
-
mortalwombat
tag
Én voltam az ;-)
-
mortalwombat
tag
Jah, tanulságként: nem volt egyszerű beszerezni az akksi saruimat, mert személyesen akartam venni, nem akartam a postaköltséggel még megnövelni az árat. Közben meg elkezdett szorítani az idő, így asszem valami 5e-t vettem a kettőt: fogad egy 35-öst, egy 25-öst, meg két tizes kábelt.
Erre mit látok tegnap a dunakeszinél lévő Auchanban 1500 pénzért?! Szép SAL csomagolásban ugyanazt a kábelsarut. Álmomban nem gondoltam volna, hogy ilyen helyen nézzek autóhifihez cuccot... -
mortalwombat
tag
Ha valaki kicsi pénzért szeretne jó hangot, a facebook csoportokba felkerült egy Lanzar Vibe 425-ös kicsit karcos állapotban, de 13 pénzért. Érdemes megfontolni ;-)
-
mortalwombat
tag
válasz zsolt19900 #36963 üzenetére
Én is megtaláltam azt a zajcsillapításos amerikai oldalt, ahol csak kis darabokat tesznek a lemezfelületekre. Van benne valami, sőt biztos, de a saját tapasztalatom azt mutatja, hogy a 3mm vastag Hanno Protecto PF830as telibe ragasztva az ajtóra, plusz a fél ajtón a kárpit alá is, szóval nemcsak a rezgésekre van jó hatással, hanem hallhatóan megfogja a hangokat is-pl elhaladó szembeforgalom halkabb. Szóval telibe ragasztanám. Hőlégfúvóval szépen rá tudod simítani a kis ficakokra-ívekre is, ahhoz egy hajszárító kevés. Próbálj kölcsön kérni.
A linkeden található képen Dynamat szerű anyaggal van lefedve a kárpit alatti lemezfelület-elsősorban a kis furatok, nyílások. Ez autónként változó, valszeg a tied teljesen máshogy néz ki. Próbálj kifejezetten az autódra keresni több kifejezéssel is-elsősoran angolul.
A zsírtalanításhoz denszeszt ajánlanék, nitrót-és féktisztítót (ami szintén nitró úgy tudom) nem. -
mortalwombat
tag
válasz zsolt19900 #36968 üzenetére
Ööö...inkább bízd arra a hifisemberre. Mindenkinek az lesz a legjobb.
-
mortalwombat
tag
Igen, de jó lehet még pl az üveggyapot is- a vintage JBL L36-os dobozomban pl gyárilag az van (reflex kivitelű, 25-ös méllyel) Ez akkoriban készült ('78) amikor a JBL igencsak elől volt a hangsugárzó készítés terén. De amikor az Emphaser EG10 mélynyomómhoz néztem ládaterveket, akkor a gyári ajánlás is ír csillapítást mind a zárt, mind a reflex dobozhoz-sőt, még a band-passhoz is! Szerintem a szivacs kevés. De látom, másnak is kedvező tapasztalata van a vatelinnel.
Én nem vagyok egy mélyláda guru, de a szobai hifiben (amiben nagyobb tapasztalatom van) nem nagyon találni csillapítás nélküli dobozokat-akkor miért pont egy subwooferbe ne kellene belőle? -
mortalwombat
tag
Érdekes jelenséget tapasztaltam ma: az autónak támaszkodva a hátsó ajtó(k) jobban rezonálnak (nincs bennük hangszóró) mint az elsők-amikben van hangszóró.
Ebből arra következtetek,h jól sikerült a hangszóró felfogatása -> thx to Picipeti, és a Hanno prtotecto jól végzi a dolgát az ajtóban -
mortalwombat
tag
válasz PiciPeti #37075 üzenetére
Hm. Lehet le kellene cserélni az EA470-est? sok hangszeres zenét hallgatok.
De előtte asszem teszek egy kisérletet a Rainbow set lecserélével.
Hírdetnek egy Helix P620-ast (vagymit, fejből írom) ami igencsak mozgatja a fantáziám.
Gondolom jelentős előrelépés lenne minőségben.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- E-roller topik
- GoPro Topic
- Autós topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Villanyszerelés
- Windows 11
- LG LCD és LED TV-k
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...