Új hozzászólás Aktív témák

  • Zsu_

    senior tag

    Sziasztok!

    Azokhoz lenne kérdésem, akik otthon vannak lízing ügyekben.
    Azt szeretném, ha a cég, ahol dolgozom lízingelne nekem egy autót.
    Ez végülis egy béren felüli juttatás lenne, ami a cégnek is jó, mivel költség.

    Tehát azt szeretném, hogy amíg itt dolgozom, addig a cég fizetné a lízinget, viszont a végén az enyém lenne az autó. Ha pedig közben elmennék a cégtől (nem valószínű), akkor persze utána már én fizetném a lízing részleteket.
    Természetesen az üzemanyag költséget végig én állnám.

    Az a kérdésem, hogy milyen lehetőségek vannak erre?
    Bármilyen infót szívesen veszek!
    Előre is köszi!

  • Gh0sT

    addikt

    válasz Zsu_ #1 üzenetére

    Nem lenne egyszerűbb az a fajta megoldás, hogy Te lennél a lízingbevevő és kötnél a munkáltatóddal egy megállapodást, hogy amíg a cégnél dolgozol, addig béren kívüli juttatásként fizetik a díjakat?! Költségnek ez is költség, csak nem anyagjellegű, hanem személyi jellegű ráfordítás lenne. Könyveléstechnikailag talán még könnyebb is elszámolni, mert ebben az esetben nincsenek kamatköltségek. Más kérdés, hogy nem vagyok tisztában azzal, hogy ennek van-e valamilyen egyéb járulék vonzata, illetve mennyi az adható maximális összeg. Valamint mi van akkor, ha deviza alapú a finanszírozás? Ki viseli az árfolyamkockázatot, stb.

    Ha a munkáltatód lesz a lízingbevevő, akkor jó eséllyel bonitás vizsgálatnak lesz alávetve. Beszámolók, adatlapok, APEH, VPOP nullás igazolások és egy rakat papír, amit be kell nyújtani (rossz esetben). Időben ez sem két perc, persze ha van már finanszírozótok, akkor könnyebben mennek a dolgok.

    Ragaszkodsz a lízinghez? Miért nem kölcsön? Kölcsönnél az első esetben egyből Te lennél a tulajdonos. Magánszemélyeket mindig gyorsabban vizsgálnak be, esetleg ha a jövedelmed nem bírná el a lízingdíjakat, akkor benyújtod azt a szerződést, amiben a munkáltatód vállalja, hogy a futamidő alatt fizeti a díjakat. Mondjuk ilyenkor egyfajta kezesség lép fel, tehát őt is minősíteni fogják szerintem...

    Soha nem késő, hogy azzá válj, aki lehettél volna.

  • Zsu_

    senior tag

    válasz Gh0sT #2 üzenetére

    Bármi egyéb megoldás is érdekel. Igazából nem vagyok teljesen tisztában az egésznek a menetével, illetve a lehetőségekkel.
    A lényeg, hogy legyen nekem kocsi és a munkáltatóm pedig fizeti, de csak ha ő sem jár rosszul. Tehát pl neki előnyösebb, ha költségként elszámolhatja, mint pl, hogy nekem annyival több bért fizessen.
    (Egyébként van már lízingcég, akivel kapcsolatban áll a cég.)

    A kérdés az, hogy lehet-e olyat csinálni, hogy én leszek a tulaj, de mégis a cég fizeti?
    Amit írsz, azt nem pontosan értem. Ha én vagyok a lízingbevevő, attól még fizetheti a cég a költségeket? Azt ő hogyan tudja elszámolni, olyankor nem az én nevemre szól a számla?


    [Szerkesztve]

  • tkazmer

    addikt

    válasz Zsu_ #3 üzenetére

    Ha ragaszkodsz ahhoz, hogy tulajdonold az autót, akkor nem jó megoldás, de egyébként igen, több milliós nyereség is elérhető vele, a drágább autóban gondolkodsz.
    A lényeg, hogy szerintem nézegethetnéd a tartósbérletet, mint megoldást. Ezesetben ugyanis egyrészt a céged fizet mindent, és ami ugye fontos, ő elszámolhatja költségként a dolgot. Másrészt a lízingnél(és kölcsönnél) azértis olcsóbb, mert ha mondjuk egy németo-ban bejegyzett német cégtől bérled az autót, akkor az autó árát nem terheli a regadó, és ha jól tudom, a német áfa sem(és ugye a magyar sem, mert azt meg visszaigényli a céged). Az autó ugyan sosem lesz se a te, se a céged tulajdona, de a különböző adókból származó megtakarítások miatt pl egy 10millás autónál 2millió megtakarítás is elérhető vele a lízinghez képest.

    úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

  • Gh0sT

    addikt

    válasz Zsu_ #3 üzenetére

    Lízingnél nem Te leszel a tulajdonos, még csak nem is a munkáltatód, hanem a lízingtársaság. A tulajdonjog csak a teljes követelés visszafizetése után kerülhet át a lízinbevevőhöz. Értelemszerűen ilyenkor üzembentartó leszel Te, vagy a céged.
    Itt ugye két eset van.
    a.) A munkáltatód lízingel
    b.) Te leszel a lízingbevevő

    Az a.) eset a cég szempontjából nem túl kedvező. Ő fogja a könyveiben nyilvántartani az eszközt, azonban magát a kötelezettséget is, ami az eladósodottságát növeli. Jó hír viszont, hogy ilyenkor értékcsökkensét számolhat el utána ami a lízindíjakon kivül plusz tételt jelent, tehát ráfodításként jelenik meg az eredménykimutatásban. Magyarán csökkenhet az eredménye, ergo kevesebb adótt kell fizetnie, ugyanakkor a cash-flow oldalt csak a lízindíjak tőke és kamatrésze terheli. Egy példa, hogy szemléletes legyen.
    Lízingelnek neked egy 5 millió Ft-os autót 60 hónapos futamidőre, aminek mondjuk 65e Ft a havi törlesztő részlete. Tegyük fel, hogy az amortizációt 4 év alatt számolja el a céged az autó után, ez tehát azt jelenti, hogy éves szinten 1,25 millió Ft olyan költsége is jelentkezik, amit nem követ pénzmozgás.
    Vagyis: kifizeti a lízingdíjakat - 65x12e Ft = 780 e Ft
    Ez a tiszta költség (tőke + kamat).
    És elszámolhat évente még 1,2 millió Ft-ot grátiszba, ami vagy jó neki, vagy nem. Én személy szerint kedvelem az értékcsökkenést, mert kevesebb adót kell fizetni, de a cég megítélését ronthatja.
    Az autót Te használod, de szükséged lesz egy megállapodásra, hogy a munkaviszonyod megszűnésével a lízinget átvállalhasd. Ennyi.

    A b.) eset valamivel egyszerűbb. Itt ugye a cég nem játszik. Te fogsz lízingelni. A cégeddel kötsz egy megállapodást, de ettől függetlenül Te fogod fizetni a díjakat abból a többlet juttatásból, amit a szerződésben rögzítettetek. Téged vizsgálnak be, neked kell jónak lenned a lízingre. Ergo a lízingtársaságnak nem kell tudnia arról, hogy kapsz egyfajta támogatást, ezt egy háttérszerződéssel megoldhatod.
    Ebben az esetben a cégednek 780e Ft költsége fog keletkezni és nincs amortizáció, amit elszámolhatna, mert Te vagy az üzembentartó.
    Válaszolva a kérdésedre: ezt is el lehet számolni, csak éppen személyi jellegű ráfordításként. Függetlenül attól, hogy nem a cég nevére szól a számla/csekk.
    Viszont nem tudom, hogy ez járható út-e. Adható-e ilyen mértékű juttatás és ezt hogyan lehet kivitelezni.

    Harmadik eset az operatív lízing, vagy bérlet. Az autó tulajdonjoga a lízingtársaságnál marad és bérbe adja vagy neked, vagy a cégednek. Nem kedvelt konstrukció, főleg nem ilyen esetekben. Magas a kockázata, magasabbak a díjak. A munkáltatód szempontjából azért lenne jó, mert ez egy mérlegen kívüli kötelezettség és nehéz lenyomozni. Nem látszik sehol, csak a költségek között, nem rontja a mérlegszerkezetet, tehát ideális finanszírozási forma lenne. Ezért nem is szeretik... :)

    Másik gyakori konstrukció a kölcsön. Ebben az esetben a forgalmiba már bekerülhetsz akár Te is, mint tulajdonos. Gyakorlatilag ugyanaz, mint a lízing, de itt vételi joggal élhet a lízingtársaság a tulajdonjog hiánya miatt. Magánszemélyeknél ez a finanszírozási forma dominál leginkább.

    Remélem valamennyire azért érthető volt.

    Soha nem késő, hogy azzá válj, aki lehettél volna.

  • Gh0sT

    addikt

    válasz tkazmer #4 üzenetére

    A bérlet havidíjába bele vannak kalkulálva ezek a plusz költségek, ráadásul mint írtam nem egy kedvelt finanszírozási forma.

    Soha nem késő, hogy azzá válj, aki lehettél volna.

  • Gh0sT

    addikt

    válasz Gh0sT #5 üzenetére

    Hm, viszont lehet hogy csak a kamatrészt lehet lízingnél költségként elszámolni. Erre nem emlékszem pontosan.

    Soha nem késő, hogy azzá válj, aki lehettél volna.

  • tkazmer

    addikt

    válasz Gh0sT #6 üzenetére

    Hát nem tudom, hogy ezt a következtetést miből vontad le, de annyi bizonyos,, hogy van egy cég, amelyik ezzel foglalkozik, és mostanában már szinte naponta látok az utakon olyan autót, amelyiket tőlük béreltek....

    úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

  • tkazmer

    addikt

    válasz Gh0sT #6 üzenetére

    Jah, és mondjuk ha bérelsz, akkor(persze, tudom, hogy ezeket is bekalkulálták, már amit lehet, de akkorse rossz) szervízelés, téli gumi, szükség esetén csereautó, stb a bérbeadót terheli, így ezekkel a bérbevevőnek nem nagyon kell foglalkoznia, tehát a bérlet kényelmes megoldás is.

    úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

  • Zsu_

    senior tag

    válasz Gh0sT #5 üzenetére

    Értem. Köszönöm a hasznos infókat.
    És akkor Te mit ajánlanál? Melyik megoldás a legjobb? A cégnek? És nekem?
    Melyik az a megoldás, ami mindkét félnek ugyanannyira jó?

  • Gh0sT

    addikt

    válasz tkazmer #8 üzenetére

    Pontosítok: amit mondtam, az jellemzően akkor igaz, ha cégekről beszélünk.

    Az a tapasztalat, hogy azok a vállalkozások erőltetik ezt a fajta konstrukciót, akik nem túl nagyok, esetlegesen likviditási problémákkal küzdenek, vagy éppen csak néhány hónapra van szükségük járműre.

    A bérlet azért ''jó'', mert nem jelenik meg szintes semmi a könyveidben. Nem keletkezik kötelezettséged, nincs tárgyi eszköz bővülés, mindössze a bérleti díjat könyveled le. Kényelmes, egyszerű, de ennél fogva számomra magasabb kockázatot is jelent, mivel nehéz megfogni, kimutatni. És mivel magasabb a kockázata, magasabb kamatlábon kerül finanszírozásra.

    Persze ha szakosodott bérbeadó vagy, akkor ez nem probléma, mert van egy megfelelően nagy partnerköröd, nyomhatod le az árakat, pörögnek az autók.

    Soha nem késő, hogy azzá válj, aki lehettél volna.

  • Zsu_

    senior tag

    válasz Gh0sT #11 üzenetére

    Nálam inkább az a helyzet, hogy ez egy jól műkődő cég: sok bevétel, nyereség, stb.
    Viszont nem szeretnek sok kp-t kifizetni bérként, mert azt mondják, hogy azután a cégnek rengeteg sok fizetnivalója van még.
    Inkább mindig felajánlanak béren felüli juttatásokat: üdülési csekk, kaja-utalvány, stb...
    Én viszont azt mondtam, hogy nekem nincs szükségem évi sok ezer üdülési csekkre, stb.. hanem akkor inkább oldjuk meg valahogy azt, hogy legyen kocsim.
    Én is jól járok mert lesz kocsim, a cég is jól jár, mert nem bérként fizeti ki, hanem költségként számolja el.

    És erre kellene valami optimális megoldás, hogy mindenki a lehető legjobban járjon.

    [Szerkesztve]

  • Gh0sT

    addikt

    válasz Zsu_ #10 üzenetére

    Első körben annak kellene utánajárni, hogy van-e mondjuk flottátok, amit lízingeltek. Milyen finanszírozókkal vagytok kapcsolatban, van-e bejáratot bankotok, stb.? Ha van már finanszírozott autóparkotok, akkor talán érdemesebb ezt a kocsit is beletenni, mert vélhetően kedvezőbb ajánlatot kaptok rá, mintha egyedül menne.

    Én talán a következőt javasolnám: ha a cég vezetősége belemegy, akkor zártvégű konstrukcióban ők legyenek a lízingbevevők. Költségelés szempontjából talán ez a legjobb és legegyszerűbb megoldás (persze nem ismerem a céged helyzetét, nem tudom hogy gazdaságilag ez mennyire fér bele a keretbe). Mindenesetre én ezt csinálnám, mert így valamivel több ráforítást lehet elszámolni, mint az autó nettó vételára.

    Hogy bebiztosítsd magad, kötnél velük egy olyan munkaszerződés módosítást, hogy az XYZ rendszámú általad használt gépkocsi a munkaviszonyod megszűnésével a Te tulajdonodba kerül, és téged terhel mindennemű fizetési kötelezettség. Mivel magánszemély vagy, ezért jó eséllyel átrakják kölcsön konstrukcióba a lízinget és ott már Te leszel a tulajdonos. Ellenben lesz majd szerződésmódosítási díj és nehezíti a helyzetet, hogy Te a felmondási idődet fogod tölteni, ergo nem biztos hogy hitelképesnek minősítenek majd. Szóval erre is érdemes felkészülni, de talán járható út lehet végszükség esetén kezessel.

    Soha nem késő, hogy azzá válj, aki lehettél volna.

  • Gh0sT

    addikt

    válasz Zsu_ #12 üzenetére

    Ha jó a cég, akkor lízing. Bele fognak menni. Utána meg átvállalod, vagy megveszed az autót.

    Soha nem késő, hogy azzá válj, aki lehettél volna.

  • Gh0sT

    addikt

    válasz Zsu_ #12 üzenetére

    Még egy kérdés: az önerőt ki fogja megfizetni? Ezt tisztázzátok mindenképpen. Nem biztos, hogy örömünnep lesz, amikor azt mondják, hogy be kellene még tolni 500-600e Ft-ot önerő gyanánt. :)

    Soha nem késő, hogy azzá válj, aki lehettél volna.

  • Zsu_

    senior tag

    válasz Gh0sT #13 üzenetére

    Igen, van flotta.
    Oké, köszönöm szépen a segítségedet!

Új hozzászólás Aktív témák