-
Fototrend
Hasznos információk, fogalommagyarázat
Új hozzászólás Aktív témák
-
szumoo@gmail
tag
Motorra keresek kamerát.
Az elképzelés az, hogy 1-1 kisméretű vezetékes kamera lesz elöl - hátul, és egy darab rögzítő valahol belül.
Kijelző, akku, és egyéb díszek nem kellenek, amíg áramot kap addig rögzítsen és kész.
12 voltos üzem jó lenne akkor nem kellene átalakító sem.
Elég ha a kamerák vízállóak, a felvevő zárt helyen lesz.
Valós 720p a minimum, de lehet jobb is.
Létezik ilyen készen, vagy magamnak kell összelegóznom?
Esetleg nem is megoldható a két kamera képét egy egységgel felvenni?
Ha mást nem találok veszek egy Raspberry Pi-t meg két USB-s endoszkóp kamerát. -
szumoo@gmail
tag
Köszi az infót.
Mobius-t néztem már korábban, de nem vízálló.
Sisakkamera nem bírja egész nap a felvételt, max 1-2 órát.
Ráadásul ha oldalt van, nagy tempónál elcsavarja a szél a sisakot, az enyémen meg nem lehet felülre tenni.
Plexi mögé sem tehetem, mert sötétített, talán a lámpaburába betehetném, de csak a kamerát, mégsem szedhetem szét a fél motort, ha az SD kártyát ki akarom venni.
Sajnos 38 cm kevés, nincs két olyan pont a motoron egymástól 38 cm-re, ahol jó helyen lenne a kamera és a felvevő egység.
Ha az írási gyorsítótár ki vannak kapcsolva akkor nem vész el sok a felvételből akkor sem ha hirtelen szűnik meg az áramellátás, amit már felírt az SD az megmarad, csak a RAM tartalma vész el. -
szumoo@gmail
tag
válasz Gépötty #2369 üzenetére
Nem, nem érzem az ellentétet.
Amit eredetileg kerestem: egy kütyü ami tudja két kamera képét egyszerre menteni, lóg belőle két 720p-s vízálló kamera, 1,5 méteres kábelen, és 12 Voltról lehet táplálni.
Józan ésszel azt gondoltam hogy ha nem kell duplázni a felvevő részt, és nem kell saját akku, akkor olcsóbb lesz a végeredmény, de elfogadom ha nem létezik ilyen, meg azt is, ha túl drága.
Viszont nincsenek egymással ellentétes igényeim. (ha pl. md80 méretű fullHD kamerát keresnék egy hetes üzemidővel. és 200G beépített memóriával akkor jogos lenne az észrevétel)
A következő hozzászólásban a felajánlott megoldásokra reagáltam, hogy melyikkel mi a bajom. (Miért rövid a kábel, miért nem veszek sisakkamerát, miért fontos a vízállóság, ... etc.)
De tényleg köszi az infót meg a tippeket, ezzel is előrébb vagyok.
Mobius pl. jó lenne de nem vízálló, az általad linkelt kameráknak meg a kialakításával van bajom, az a jó ha a hasáb legkisebb oldalán van a lencse, úgy tudom szépen felszerelni.
Szóval elkezdek egy ilyet keresni, ha töltés közben tud felvenni akkor meg van oldva a probléma, viszek neki áramot az akkuról, ha az megszakad, akkor is megy tovább a saját akkujáról. -
szumoo@gmail
tag
válasz Wheelbarrow #2379 üzenetére
Nem kell annyira vízállónak lennie hogy búvárkodni lehessen vele, csak az eső, meg az útról felvert víz ne ártson neki.
Ezek a kamerák, ha USB-ről lehet őket tölteni akkor kb. 0,5 - 1 amper közt fogyasztanak.
Féklámpa, indexek, világítás. egyesével felvesznek 3-4 ampert, plusz az ECU, AC, műszerek fogyasztása.
Sacc per kb. 20 amper körül járunk.
Persze ez csak durva becslés, de 10% plusz terhelés nem hiszem hogy számít.
Most hogy mondod, lehet hátulra nem is kell, úgyis mindig a hátul haladó a hibás. -
szumoo@gmail
tag
A lámpa ködlámpa helyett nem jó, mert nincs annyi fénye, viszont ha szabályosan van felszerelve, és bekötve akkor nem kell járatni a tompítottat napközben.
Nagyobb baj, hogy négy körben, párosával vannak kötve a ledek benne, és az ellenállások ezért nagyon melegszenek, ami abban a szűk dobozban nem tesz jót a ledeknek.
Az enyémben konkrétan egy hét alatt kezdtek el pislogni, halványodni. :/
Most két körben 4-4 nagy fényerejű led van bekötve 1-1 ellenállással, így gyújtáson még épphogy megvan a nyitófeszültség, járó motornál viszont pont jó, és nem is melegszik.
Csak így pont háromszor annyiba került mint eredetileg, plusz egy napot elcsesztem forrasztással, ragasztással. -
szumoo@gmail
tag
Ha benne van az E jel, a rendőr nem mérlegelheti, hogy megérdemli-e a kütyü.
Fényerőcsökkentő elektronika nem kell bele, úgy kell bekötni, hogy gyújtásra világítson, helyzetjelzőre elaludjon, és máris szabályos. Egy darab relé kell hozzá.
A fényerő csökkentősökben más jelzés van azok helyzetjelzők is egyben, de ez csak nappali menetfény.
Amúgy sem kék, hanem fehér. -
szumoo@gmail
tag
-
szumoo@gmail
tag
Ha jól értem ez a "Power Magic Pro" nevű kütyü figyeli az akku állapotát és lekapcsolja a parkoló módban rögzítő kamerákat mielőtt lemerül az akku, plusz talán stabilizálja a feszt, amíg indítózol, hogy ne induljon újra a rádugott navi, kamera, miegymás.
Amúgy az említett DR500 kamerának több mint 60k darabja.Parking Mode
As with the DR500, the DR550 supports a parking mode but, in order for it to remain powered, you need an optional accessory called the 'Power Magic Pro' which willpower the camera when parked and automatically cut power if battery voltage falls below a preset level, or if the set time has been reached.
Six dip-switches on the box allow you to configure it for 12 or 24v, set the cut-off voltage and the timer. This black box will supply power when the vehicle is off, but protects your battery from becoming too discharged to start the car. If the voltage falls below the set level, the unit disconnects power. You can also configure it to provide power for between 6 and 120hours or to allow it to run indefinitely. -
szumoo@gmail
tag
válasz geza844 #2420 üzenetére
Bár a konkrét linkelt kamera lehet hogy nem jó minőség, de a kialakítása szerintem jó.
Tükörre kell felapplikálni, és plusz kamerát is tud fogadni.
http://www.ebay.com/itm/HD-1080P-2-7LCD-Dash-Cam-Video-Recorder-Rearview-Mirror-Car-Camera-Vehicle-DVR-/131252658264?pt=US_Surveillance_Digital_Video_Recorders_Cards&hash=item1e8f44a058
Nem rejtett, nem láthatatlan, de szvsz nem is túl feltűnő.[ Szerkesztve ]
-
szumoo@gmail
tag
Például mert kiforratlan, néha a kukásautó által felkavart falevelek, vagy arra repülő zacskó is beijeszti a rendszert, amitő az vészfékez, pont ezzel okozva balesetveszélyt.
Persze nem mindig hibázik, mert azt nyilván javítanák, de a csak néha előforduló téves reakciók javítása nagyon nehéz.
(Nem saját tapasztalat, totalcar-os cikkből van) -
szumoo@gmail
tag
válasz taboros #8306 üzenetére
Igazán nem akarlak megsérteni, de nyilván jobban hiszek egy autós újságnak, mint egy fórumozónak, pont az lenne a fura, ha inkább neked hinnék.
Természetesen elhiszem, hogy a tiéd tökéletesen működik, és sose jelzett be feleslegesen, egyszer volt nálam három napig egy kocsi amiben volt ilyen rendszer, egyszer fékezett mikor kellett, amikor nem kellett akkor sosem, de ez egyszerűen túl kicsi minta.
Egy autós újságíró többféle autót vezet, több kilométert tesz meg, ergo előbb észreveszi, ha valami nem úgy működik ahogy kellene, hiszen ez a szakmája.
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2016/08/18/mire_jo_az_automata_veszfek/
Most csak ezt találom, nem tudom melyik autónál írták, hogy a kukásautó felkavarta a faleveleket, a kocsi meg állóra fékezett ijedtében."A vészfékezésről meg valami követési távolság elnevezésű dolog jut az eszembe."
Hja, ha mindig mindenki minden szabályt betartana, nem lennének balesetek, ezekre a rendszerekre sem lenne semmi szükség, sőt autós kamerára, légzsákra, de még biztonsági övre sem.
Ha indokolatlanul ráfékez a nyílt úton az automatika és emiatt összetörik a kocsid, az nem fog vigasztalni, hogy majd egyszer fizet a biztosító, mert mindig a hátulról érkező a hibás.
Sőt, tovább megyek:
Ha van a háturól érkezőnél autós kamera, ami alapján tisztán látszik hogy indokolatlanul vészfékeztél, még meg is vádolhatnak közúti veszélyeztetéssel, hiszen minek vészfékeztél, csak nem büntetőfék volt?Hogy a topic tárgyánál maradjunk: ha működik a sávelhagyás jelző, az jó lehet, de ha minden sávváltásnál feleslegesen jelez, akkor hamar idegesítővé válik.
Ha ráfutásra figyelmeztet, mert elbambultam, akkor mire rájövök miért jelez, már rég összetörtem a kocsit.
Van egy SJ4000 kamerám, abban még a mozgásérzékelő is teljesen használhatatlan, egyenes úton, vagy ha megyek valaki mögött, folyton kikapcsol, gondolom nem változik eleget a kép és azt hiszi megálltam. -
szumoo@gmail
tag
-
szumoo@gmail
tag
válasz taboros #8318 üzenetére
A bejegyzés azon részében amit nem tettem offba, a kamerákba épített rendszerekről írtam.
Nem lehet egy mozdulattal kikapcsolni, nem tudja hogy indexelek-e, nem tud fékezni, csak jelezni.
Erre mondtam hogy szerintem haszontalan.
Az autóba épített rendszerekről meg azt, hogy többen is írják, hogy megbízhatatlan, ezért szerintem most még hiba lenne kötelezővé tenni.
Nem csak a totacar, hanem egyes tipusok tulajdonosi fórumai is.
Lehet a totalcart szeretni, vagy nem szeretni, de erről a fórumról sem ismerek senkit személyesen, szóval nem megbízhatóbb forrás ez sem. -
szumoo@gmail
tag
válasz taboros #8327 üzenetére
Egyszerű a válasz:
ez egy kamerás fórum, ha 72-en írjátok hogy X és Y kamera jól működik, Z meg nem, akkor nem veszek Z kamerát, mert jó esélyell igazatok van.
A szériahibák is kijönnek gyorsan, mert ide ír segítségért, akinek valami tönkrement a kamerájában.
Viszont ha ugyanezen a kamerás fórumon hárman, három különböző típusú saját autóban egy jól működő funkciót dícsérnek az nekem nem elég, mert eközben egy autós újság minden harmadik cikkében panaszkodik ugyanezekre a segédletekre (pont ma is olvastam egyett) , külföldi fórumokat, független teszteket is idézve, a saját véleményük mellé.
Ha az adott autó fórumában dícsérnék, és a többiek is bólogatnának hozzá, akkor varázsütésre megbízható forrássá válnának. -
szumoo@gmail
tag
válasz Sethdobaloah #8457 üzenetére
Még jó, hogy egy paypal bizonylat adatait nem lehet átírni és úgy kinyomtatni, mikor bekérik.
Főleg hogy nem férnek hozzá a tranzakció ID alapján úgy mint egy netbankos utaláshoz.
Pláne ha az ID is átíródik.
</irony>Viszont megjött a viofo A119 gearbestről, még tesztelgetem, de már sikerült neki pár olvashatatlan file-t gyártania. Az első út amit felvett 3 db 60mb-os file, de nincs benne se kép, se hang.
Amikor leállítottam a kocsit, és továbbmentem, onnantól megvannak a felvételek.
Lehet olyankor indítóztam mikor még nem tért magához, majd kiderül ahogy gyűlnek a tapasztalatok. -
szumoo@gmail
tag
Viofo A119 friss tapasztalatok.
Kb. 100-as tempónál, ami a szembe jövőhőz képest 180-200 attól függ mennyire tartja be a 90-et. (2x2 sáv, mindenki gyorshajt egy kicsit)
- 1440p 30fps: 3 autónyi távolságról kivehető a rendszám, és ahogy közeledik, még több, tisztább kocka is készül, ez tűnik a legjobb megoldásnak.
- 1080p 30fps: túl gyenge felbontás, nem olvasható a rendszám egyáltalán, hiába éles a kép.
- 1440p 200ms timelapse: túl kevés a kocka, az egyiken még távol van, a másikon már nincs a képen a szembejövő.Viszont a hozzá adott hosszú kábel hibás, pár napig működött, de volt 1-2 olvashatatlan file.
Később már be sem kapcsolt vele, most egy usb hosszabító+rövid kábel kombinációval használom, egyelőre jónak tűnik. -
szumoo@gmail
tag
válasz dohonyiz #8540 üzenetére
Nyomkövetett csomagom november vége óta várt a postán, 3 kézbesítő is aláírta, hogy nem vettem át, értesítőt nem kaptam.
Anyám nyugdíjas, otthon ül egész nap, nem csengetett senki.
December elején érdeklődtem e-mailben, januárban válaszoltak, hogy melyik postán vehettem át.
Ami nem volt nyomkövetett az ellopódott az ünnepi forgatagban. -
szumoo@gmail
tag
válasz denis.p #8586 üzenetére
Mit tudnak ezek a lejátszók amit más nem?
Csak mert én sima VLC-vel néztem vissza a felvételeket, nem kellett semmilyen speciális lejátszó hozzá.
A sebesség, a koordináták, az idő rá vannak égetve a képre.
Zoomolni, kockázni lehet, szóval nem értem mi szükség speciális fizetős szoftverekre. -
szumoo@gmail
tag
válasz Sethdobaloah #8604 üzenetére
Azért arra kiváncsi vagyok, ahogy egy közúti ellenőrzésnél ezt előadod az osztrák fakabátnak.
Remélem a német anyanyelvi szinten megy.
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone 15 Pro 128GB - full karcmentes, dobozos, 100% akku, garancia
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
- Dell G5 5590 15.6" FHD IPS i5-9300H GTX 1650 16GB 1TB magyar vbill ujjlolv új akku gar
- Xbox Series X 1TB - 9 hónap garancia, vállalkozástól!
- ESP8266 offline ETAHEN / GOLDHEN wifi modult
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen