-
Fototrend
Hasznos információk, fogalommagyarázat
Új hozzászólás Aktív témák
-
VaZso
senior tag
válasz sambenez #21350 üzenetére
Nem vagyok biztos benne, de korábban azt olvastam, csak az SoC változott... ennek fényében furcsa, hogy nagyon eltér a két videó színhőmérséklete, meg valahogy az A800-nál a sötétebb részek is látszanak.
Nem tudom, ez konfiguráció / szoftveres különbség, vagy végül cseréltek mást is az SoC-en kívül.
Mindenesetre szerintem ez még pre-production teszt volt és csak mostanság érkeznek majd a vevőkhöz a készülékek, addig még van / volt némi idő csiszolni a szoftverén.
Meg kell nézni majd a teszteket, esetleges későbbi összehasonlításokat - nem igazán kellene különböznie a két készüléknek szerintem, remélhetőleg nincs nagy számítási sebesség-különbség a két SoC között... -
VaZso
senior tag
"Az A800-addal persze hogy semmi gond, az még elég új. Az enyém meg a 70mai pro-ból az elsők között van, alacsony sorszámú indiegogo kampányos, az első kiszállításból megkaptam. Mikor az indiegogon csipogtak hogy az övék mikor lesz kiküldve, akkor én már használtam az enyémet. Majd 2 év múlva lehet hogy az A800-al is lesz gond."
Én szedtem szét A800-at a bekapcsológomb beragadása miatt (hidegben), kicsit reszeltem a házon lévő külső műanyag "gombból" (~0.2 mm-t).
Hátul, a címke alatt van két csavar, ezen felül elölről, a kijelző felől körmök tartják.Belül egy 14500-as Li-Ion akkumulátor van benne, ilyet lehet kapni, ill. Philips elektromos borotvában konkrétan cseréltem is már ugyanilyet.
Ha csak ez lesz a gondja, a cserét meg lehet oldani, csak kell valaki, aki szétszedi és kicseréli...
[ Szerkesztve ]
-
VaZso
senior tag
A leírásban 5V 2.4A kimeneti paramétereket ír, nem ennyit vesz fel - 12-30 V bemeneti feszültségtartomány mellett DC-DC konverter kell legyen benne.
Ha 12V a bemeneted és 100% a hatásfok, akkor 1A-t venne fel róla maximális (5V 2.4A) terhelésnél, mondjuk 85%-os hatásfok mellett ez ~1.18 A lesz,
13.5 V feszültségről pedig 1.05 A.
Ugyanez 11.4 V-ról (elvileg itt kapcsol le) 1.24 A áramfelvételnek felel meg.Ez utóbbi elvileg a legrosszabb eset, tehát a legkisebb bemeneti / akkufeszültséggel számolva, amiről elvileg még üzemel, és a legnagyobb terhelőárammal, amit a készülék elvileg felvehet róla... de normál üzem közben működik a generátor is, és 13V feletti feszültséget fog kapni...
A fentiek alapján szerintem nyugodtan mehet neki 2 A-es biztosító, nem kell nagyobb.
Ha jól sejtem, ez ugyanaz a hardver kit, amit az A800-hoz is kaptam, az a kapcsolt (gyújtás) szálat gyakorlatilag nem terheli (a fix tápról megy a saját tápja, a gyújtás csak ahhoz kell neki, hogy tudja, mikor van elindítva az autó).
[ Szerkesztve ]
-
VaZso
senior tag
válasz Vertigo18 #21701 üzenetére
Alapvetően akkor fog sokáig fent maradni, ha nem tud beszivárogni alá a levegő..
Ez alapján nagyjából három oka lehet szerintem:
- Koszos az ablaküveg
- Koszos a korong
- Elöregedett / roncsolódott a gumiFeltételezem, az első kettő ponton már túl vagy... kérdés, a gumit miként lehet esetleg felújítani (rugalmasabbá tenni) rajt.
Legrosszabb esetben nagyon jó kétoldalas ragasztókat is lehet kapni.
-
VaZso
senior tag
válasz solarix45 #21770 üzenetére
A800-at gombnyomásra át lehet váltani hátsó kamerára, de minden indítás után meg kell tenni.
Egyébként autó függő, hogy pontosan hová tudod elhelyezni a kamerát és mennyit lát onnan, de azért egy tolatókamera a lökhárító környékén szokott lenni, így mindent lát az autó mögött.
A menetrögzítő hátsó kameráját viszont a szélvédő belső oldalára szokták tenni, onnan nem biztos, hogy mindent látni fog (kombi hátsó ajtaja persze viszonylag függőleges szokott lenni).Arra vigyázz, ha van függönylégzsák, azt ne keresztezd a beépítésnél... két autóba is beletettem, abból az egyik kombi, sajnos a hátsó kamera vezetékét emiatt mindkét esetben toldanom kellett...
[ Szerkesztve ]
-
VaZso
senior tag
válasz morgulfz #21785 üzenetére
Speciális csatlakozója van a kábelnek, így muszáj adniuk hozzá.
A hátsó kamerának van egy talán fél méter körüli vezetéke, itt széthúzható (négy érintkezője van).A vezeték hosszabb része talán 5 méter körüli, ez megy az első kamerába és ennek is speciális csatlakozója van.
-
VaZso
senior tag
válasz mazsi70 #21787 üzenetére
A800-nál a gyújtás levétele után kapcsol le a készülék parkolás módba.
Nem tudom, a Pro plus-nál milyen releváns beállítás van....biztos jól be van kötve a "kapcsolt szál"?
A800, ha tápot kap hardver kit-en keresztül, akkor megy a "végtelenségig".
Ha "gyújtást észlel", akkor a gyújtás levétele után jelzi, hogy készenlétbe megy, és lekapcsol. -
VaZso
senior tag
válasz solarix45 #21791 üzenetére
Igen - vágás, forrasztás, és zsugorcső (külön az erekre és az egészre is) ment rá...
Nem tudom, pontosan milyen adatfolyam megy rajt, de a kábele három eret plusz árnyékolást tartalmaz... a toldást normálisabb USB2 kábellel csináltam, aminek árnyékolása is van.
[ Szerkesztve ]
-
VaZso
senior tag
válasz szabi86 #21899 üzenetére
Kérdés, mit jelent a laikus...
Kell neki keresni egy folyamatos 12V-ot (amit nem kapcsol le gyújtáslevételkor), és egy olyat, amit lekapcsol, ha leveszed a gyújtást.
Előbbi a piros, utóbbi a sárga vezetékre megy, terhelni a folyamatos 12V-ot fogja csak.Ezen felül a fekete vezetéket kell GND-re (testre) kötni.
Arra azért figyelj, hogy ne terheld túl azt a biztosítót, ahonnan a 12V--ot viszed.
Legjobb talán, ha olyan elosztót tudsz használni, amit be tudsz dugni egy biztosító helyére, az eredeti biztosítót be tudod tenni az "egyenes" (eredeti) ágba, és tudsz tenni egy másikat a kamera felé elmenő vezetéknek.
Ami fontos, hogy az autó függönylégzsákját (ha van ilyen), ne keresztezd a vezetékkel, mert esetleges baleset esetén baj lesz belőle. Gyakorlatilag az "A" oszlopnál ne vidd keresztbe a kábelt, elvileg könnyen le tudod vinni a szélvédő mellett és a műszerfal környékén...
Vélhetően forrasztani is kell hozzá, ill. kitalálni, a 12V-ot és kapcsolt 12V-ot a konkrét autónál honnan és milyen módon vidd...
Ha más csinálja meg, mondd neki, hogy kerülje ki a légzsákot...
Szerk.: Nem lapoztam, emiatt nem láttam az újabb hozzászólásokat...
Késő van már.[ Szerkesztve ]
-
VaZso
senior tag
válasz applefanboy #21954 üzenetére
Próbáld átállítani az időzónát.
A800-ba legalábbis az egyik utolsó frissítéssel beletették a GPS alapú időszinkronizációt.
GPS-ből neki gyakorlatilag egy GMT ideje van, ami nem változik télen vagy nyáron.Be lehet állítani az időzónát is, de nem tud téli/nyári átállást, így kerülő megoldásként az időzónát kell állítani GMT+1 (CET) vagy +2 (CEST)-re.
Függetlenül attól, milyen országot társít hozzá. -
VaZso
senior tag
válasz applefanboy #21955 üzenetére
"...majd az A-oszlopon keresztül..."
No ez az, amit nem mindegyik autónál szabad megcsinálni.
Nálam például az A oszlopnál indul a függönylégzsák (rá is van írva SRS Curtain-ként), és ez megy végig a C-oszlopig (ott szintén felirat jelzi).
Tehát a függönylégzsák még ezelőtt a pont előtt indul nálam, ahol a videón keresztülhúzza az A-oszlopon a vezetéket.Ahol nincs függönylégzsák, ott nem gond (a videón lévő autóban szerintem nincs), egyébként viszont vigyázni kell rá.
[ Szerkesztve ]
-
VaZso
senior tag
válasz sambenez #21962 üzenetére
Láttam, az A oszlop mögött hol indul nálam - ahol a két elem összeillesztése van, ott már tart, vagyis kábelt nem szabad áthúzni rajt.
Egyébként ez függönylégzsák, vagyis az autó első részétől a hátsóig tart, egy hosszú, egybefüggő valami.
Amúgy a fenti videónál linkelték ez a videót is.
Nem biztos, hogy azon a rögzítő valamin érdemes áthúzni, és nálam konkrétan az itt nem felszerelt részen is láttam még magát a légzsákot egy darabon......szóval de, ez konkrétan egy összefüggő dolog, sok egyéb légzsák mellett...
-
VaZso
senior tag
Ha az "1-es" szálat lekapcsolod, akkor nem lesz tápja.
A gyújtást figyelő szálat csak vezérlésként használja, nem terheli.Nyilván lehetne ilyen megoldást csinálni, de a hozzá adott HW-kit ilyet nem tud.
Ha beiktatsz egy kapcsolót, azzal le tudod kapcsolni hosszabb állásidőre, de nem szabad elfelejteni visszakapcsolni utána.
Nem mértem, mennyit fogyaszt pontosan készenlétben, de kétlem, hogy túl hamar lemerítené az autó akkumulátorát (ilyenkor nem rögzít, csak egy szenzor jelét figyeli).
Egyébként tudsz üzemmódot kapcsolni menüből vagy telefonról, de azt szintén vissza kell kapcsolni...
Amúgy, ha nagyon akarod, tudsz két áramkörös kapcsolóval olyan kapcsolást csinálni, ami egyik állásában mindkét szálra a kapcsoltat teszi (akkor nyilván azt is terheli), így nem lesz gyújtás nélkül egyáltalán tápja.
Másik állásában pedig a fix + kapcsolt tápot kapja meg, így lesz parkolási figyelés is.
Ennek viszont sok értelmét nem látom, mert egyrészt nem hinném, hogy túl sokat fogyaszt a figyelés (nem megy a rögzítés vagy a kamera), másrészt lekapcsolni sohasem lesz ideje fix táp nélkül, annak mindig a belső akkumulátoráról kell mennie --> azt amortizálja jobban.
Itt azért elkerülném a kapcsolóval a normál 12V és kapcsolt szál rövidre zárását - egyrészt van olyan kapcsoló, ami előbb bont és utána zárja a másik kapcsot (nem mindegyik ilyen), másrészt lehet, egy dióda nem árt ide...Amúgy 500mAh névleges kapacitású 14500-as LI-Ion akku van belül.
-
VaZso
senior tag
Nem igazán számítottam már rá, de kíváncsiságból ránéztem, van-e frissítés 70mai A800-hoz, és láss csodát, 2021-03-30 dátummal kijött egy.
Leginkább a "Fix some known problems" részletezésére lennék kíváncsi, de majd meglátjuk, változik-e valami.
Ami kevésbé tetszik, az az "Optimize video watermark style", aminek keretén belül a 70mai logó mellé bekerült az A800 felirat is inverzben, ami kitakar a képből, és eddig úgy volt beállítva nálam, hogy a 70mai i betűje épp' a karosszéria látható részét fedi, így a hasznos területből nem takar ki semmit... hát most az A800 felirat miatt kicsit lejjebb kellett állítanom a lencsét.
Ami nálam jelentkezett negatívumként korábban:
- Az első kamera 4k + hátsó kamera felállásban időnként "lag-olt", 1-2 másodpercnyi ugrások előfordultak. Ez vagy javítható némi buffer hangolással, vagy nem, de ennél gyorsabb kártyát nem igazán tudnék beletenni, így reménykedem, hogy van erre vonatkozó javítás (a kártya gyors).
Legrosszabb esetben visszaveszem 30 FPS-ről 25-re, esetleg formázom benne a kártyát, hátha segít.- Télen, hidegben, gyújtás ráadását követően többszöri újraindulás után indult csak el stabilan, a tápja felől némi "kapcsolási zajt" is hallottam ilyenkor "sistergés"-szerű zajként.
Tartok tőle, némileg kapacitásszegény a tápja, ami alacsony hőmérsékleten már problémát okozhat - néhány perc után ilyenkor is elindult és utána rögzített.
Ha jövő télen is gondom lesz vele, szétszedem és rakok némi puffert még a tápjának...- Szintén télen volt olyan problémám vele, hogy az oldalsó bekapcsoló gomb kb. 10 fok alatt egyre szorosabbá vált, először csak annyira, hogy érezhetően nem volt megnyomható a gomb, 0 fok körül viszont annyira, hogy éppen nem (simításra már gombnyomást észlelt), vagy konkrétan meg is nyomta azt, így, amíg nem melegedett fel az autó utastere, ki-be kapcsolgatott, vagy lényegében el sem indult, esetleg nem vett fel egész úton, mert éppen kikapcsolt állapotban szűnt meg a gomb nyomása.
Emiatt szétszedtem, és a bekapcsoló gomb külső műanyagjából pár tized millimétert lereszeltem, ezzel a probléma megszűnt teljesen.
Az ok nyilván a külső műanyag ház hőtágulása volt, helyesebben az "ment össze" kicsit hűvösebb időben, és emiatt lett szoros a bekapcsológomb és a külső műanyag gomb kapcsolata.Az igazsághoz hozzátartozik, hogy egy másik, azonos eladótól vásárolt A800-nál tudomásom szerint sem a tápprobléma, sem a bekapcsoló gomb probléma nem jött elő, így ez könnyen lehet egyedi hiba is...
A lényeg az A800 tulajok számára, hogy van frissítés.
...cirka két hete... -
VaZso
senior tag
válasz pakfong #21986 üzenetére
Kérdés, ez melyik probléma a kettőből.
Ugye nálam az egyik gondot a bekapcsoló gomb okozta, ami hidegben túl szoros volt, a másiknál pedig belső kapcsolóüzemű tápproblémára gyanakszom.
Ha az oldalsó bekapcsoló gombot meg tudod nyomni ilyenkor (mint normál esetben), akkor utóbbi lesz, amire vagy tudnak szoftveres workaround-ot (kisebb terhelés hidegben, esetleg védelem-szerűség, pl. brownout "hangolása"), vagy nem...
Néhány újraindulást követően meg szokott javulni ez a probléma.
Kíváncsi lennék azért, a szoftveres frissítés mit változtat(ott).
Én hangrögzítést nem használok, a hangszóróját is kikapcsolom.
-
VaZso
senior tag
válasz pakfong #21986 üzenetére
Visszanéztem a mai (szerdai) felvételeket, most nem láttam a videóban ugrást egyet sem (igaz, esős nap volt és nem verőfényes).
Ezen felül eddig voltak szerintem nem jól lezárt fájlok, ilyen sem volt közöttük.
Először azt hittem, két fájl hiányzik a felvételek közül, de megtaláltam őket az "Event" könyvtárban.
Rá is jöttem, miért lehet. Mindkét esetben volt egy nagyobb bukkanó - keresztirányú úthiba, ill. egykori sínek leaszfaltozott helye.
Utóbbi esetben az aszfalt nem igazán göröngyös, de "bukkan" az autó orra, előbbi esetben az út göröngyös, emiatt lassabb is a tempó, de szintén bukkan.Biztosan javítottak az "esemény" észlelésen (ahogy írták is), mert valószínűleg kisebb (enyhe) koccanásnál hasonló bukkanás észlelhető.
Írták a parkoló mód érzékenységének javítását is - ezt nem teszteltem eddig, de korábban volt, aki panaszkodott rá, hogy nem elég érzékeny.
Érdemes lehet frissítés után tenni vele egy próbát, mert az eseményészlelésen valóban javítottak.[ Szerkesztve ]
-
VaZso
senior tag
válasz pakfong #22004 üzenetére
Eszerint nem ugyanaz a firmware.
Egyébként más az SoC benne, így természetes, hogy az image különbözik.
Egyébként nekem gyanús, hogy az A800S-nél kevésbé látszanak a rendszámok mint az A800-nál, utóbbi képe részletgazdagabbnak tűnik.
...de lehet, csak rosszabb felvételeket néztem, esetleg a tükröződések miatt tűnt rosszabbnak...Elméletileg a szenzor azonos lenne bennük, bár kérdés, az SoC képességei mit engednek.
-
VaZso
senior tag
válasz bikfic1 #22046 üzenetére
Én próbáltam feltenni ezt az elektrosztatikus fóliát az A800 alá, de nálam nem tapadt meg (lehúzta az A800, hiába vártam vele)...
...igaz, télen próbáltam, valószínűleg nem túl ideális körülmények között...A hátsó kamerát később vettem, oda felkerült és fent is maradt, igaz, annak az üvegnek kicsit más a lejtése is (nincs annyira "hanyatt").
Itt azért nyugodtabb vagyok a hátsó szélvédő fűtése miatt, ha esetleg le kellene szedni, az első szélvédőnél emiatt nem izgulok.Egyébként nagyon óvatosan lehet melegíteni is, akkor könnyebben lejön (de a szélvédő sok hőt el tud vezetni és emiatt is csak nagyon óvatosan érdemes), a fent írt damilos módszer jó lehet. Nem szedném le emiatt.
Egyébként, ha a középső visszapillantó tükör tartóját sikerült leszednem (majd visszaragasztani) sérülés nélkül, akkor a menetrögzítő tartójának leszedését sem érzem annyira bonyolultnak.
Nekem A800-hoz adtak plusz ragasztót a csomagban.
[ Szerkesztve ]
-
VaZso
senior tag
válasz paolinho #22058 üzenetére
Nekem hidegben csinálta az A800-om kb. ugyanezt, ilyenkor némi "sistergést" is hallottam felőle, ill. újraindításkor egy "pattanást". Szerintem kapacitásszegény a belső kapcsolóüzemű tápjának szűrése.
Nálam viszont néhány újraindulást követően elindult ilyenkor is, ill. tavasz óta nem csinálja...
Nem lehetetlen szétszedni, bár én csak annyira szedtem szét, hogy a bekapcsoló gomb belső oldalához hozzáférjek (le kellett faragnom kicsit belőle) - ezzel gyakorlatilag a házát megbontottam.
Ha télen újra elkezdi, megpróbálom javítani...
Amúgy nekem is a visszapillantó takarásában van, de ezt a pattanást és "sistergést" azért hallottam.Garanciáról ezt írják:
" We provide a 1-year warranty for any quality issues. If you got any problem with the
normal use, please feel free to contact us at 70mai via help kukac 70mai.com, we’d love
to help you!"Szerintem kérdezd meg tőlük, miként gondolják a garanciáztatás kivitelezését.
-
VaZso
senior tag
válasz merqree #22115 üzenetére
No igen, Full-HD, esetleg 1-perces videóknál még működik valahogy a WLAN-on keresztüli átvitel, de 4k felbontás mellett 3-perces felvétel átvitelét kivárni... max, ha nagyon fontos.
SD-kártyát kiveszem, 70-80 megabyte/s sebességgel átmásolom, és nem csak a háromperces videót tudom hamar letölteni, hanem akár az egész utat is.
-
VaZso
senior tag
Én "sima" A800-ban használok 256 GB-os kártyát, bár 128-ast írtak maximumnak.
Jól működik vele, eddig nem láttam úgy, hogy gondja lenne ebből.Az .s_Front-ra csak tippelni tudok, de valószínűleg vagy akkor használja ezeket, amikor a készülék képernyőjén nézed vissza a történéseket, vagy akkor, amikor applikációból nézed vissza (nem emlékszem hirtelen, van-e ilyen opció), esetleg mindkettőnél.
Adott esetben egy 4k felvételt nem biztos, hogy valós időben át tud vinni vagy dekódolni tud...Én rendeltem CPL szűrőt, remélem, jól működik majd és nem csökkent annyit a fényerőn, ami már zavarna (este lesz érdekes)...
-
VaZso
senior tag
válasz morgulfz #22174 üzenetére
Én is direkt a visszapillantó mögé helyeztem el, hogy ne lássam vezetés közben, ne takarjon ki semmit.
Ha nagyon akarom, előre hajolva rá tudok nézni, meg kicsit kényelmetlenebb is a vezető ülésből (álló helyzetben) nyomkodni, de nem is igazán van szükség rá.
Lát mindent, amit kell, és normál körülmények között nem kell nyomkodni sem.
-
VaZso
senior tag
Tőle rendeltem 19.57 dollárért, olcsóbban és sem találtam.
Még nem érkezett meg, valahol Hollandia környékén lehet.Lassan eléggé necces lesz a megérkezés ÁFA terén, vagyis itt sem az ÁFA a fő gond, inkább a kezelési költség...
-
VaZso
senior tag
válasz FireFox1996 #22183 üzenetére
Mikori a Volvód?
Nekem 2010-es gyártású Toyotám van, az is fölé mér, és, úgy tudom, hogy kötelező is többet mutatnia, bár kérdés, mióta.
Egyébként tesztprogramjában van műszerfal teszt, ott végig lehet léptetni a sebességmutatót egyes értékeken, ez gyakorlatilag éppen annyival mutat fölé ezen a teszten is, amennyivel valós körülmények között teszi.
Lényegében tudja az autó, mennyivel megy a valóságban, mégis valamivel fölé van belőve.
[ Szerkesztve ]
-
VaZso
senior tag
Sejtésem szerint az időzóna van nálad rosszul beállítva (GMT + 2 jelenleg), egy ideje A800-ba legalábbis beletették a GPS alapú szinkronizálást, így ez az információ kell neki, hogy ne hülyeség legyen belőle.
Nyári időszámítást nem tud, tehát óraállítás esetén módosítani kell, de utána a GPS adatok alapján pontos marad.
-
VaZso
senior tag
Nekem valamiért az A800 1-1 utat (indítástól leállításig) kihagy...
...tegnap volt egy esetem, amikor én jobbra, szemből balra kanyarodtak rá ugyanarra a kétsávos (egy-egy forgalmi sáv), de amúgy forgalmas útra, és meg kellett állnom, hogy ne jöjjön nekem a balra kanyarodó (ő is megállt végül amúgy)... hát ezt kereshettem a felvételek között.
Ha nekem jön, akkor sem lett volna róla felvételem...
-
VaZso
senior tag
válasz JóGéza #22301 üzenetére
Nem - event és parking könyvtár is üres.
...de az egész út nincs meg, nem csak konkrétan ez a kereszteződés, ez kb. 20-30 perc volt szerintem. Előző parkoló megvan és a következő is, a köztes út sehol...
Egyébként ez feltűnt már korábban is, hogy egy-egy út egyszerűen hiányzik...
Télen volt olyan gondom vele, hogy alacsony hőmérsékleten valószínűleg tápprobléma miatt kikapcsolgat és csak sokadikra indul el. Most nem tűnt úgy, hogy lenne ilyen gondja, de néha valamiért nem készít felvételt.
Jó lenne kideríteni az okát, figyelni kellene minden indítás után, hogy elindul-e...
-
VaZso
senior tag
válasz sambenez #22303 üzenetére
Persze, erre írtam, hogy figyelni kellene minden indítás után.
Egyébként kikapcsolt kijelző mellett is látszik az alsó LED alapján, hogy be van-e kapcsolva, de most egyértelműen azt látom, hogy olykor nem indul el a felvétel....vagyis nem menet közben kapcsol ki, hanem el sem kezdi a felvételt - emiatt kellene figyelni induláskor.
-
VaZso
senior tag
válasz paolinho #22311 üzenetére
Ma kétszer is megfigyeltem a jelenséget, de egyik esetben sem jutott eszembe gyújtás ráadásnál nézni, csak úgy fél perccel később.
Első esetben ránéztem a készülékre, teljesen "halott" - az alsó LED sem világít.
Nyomkodtam a gombjait, nem reagált (elvégre ki volt kapcsolva), bekapcsoló gombra viszont elindult és elkezdett felvenni.
Ekkor állítottam le a motort, ezt észlelte és elment parkoló üzemmódba.
Újra gyújtás, bekapcsolt és működött.Második alkalommal ugyanígy jártam, ugyanazon a helyen indultam és ugyanott álltam félre.
Ekkor sem volt semmi aktivitás a kamerán, de most nem kapcsoltam be, csak szimplán leállítottam a motort, majd elindítottam újra, és mint a világ legtermészetesebb dolga, elindult a kamera és a felvétel.Nálad mi volt a konkrét jelenség?
Jelenleg, ha nem indul el, akkor azt az utat (gyújtás elvételig) egyáltalán nem veszi, ha viszont elindul, akkor gyújtáslevételig mindent vesz.Ez nem hiszem, hogy kártyaprobléma.
Egyébként reggel csináltam egy "format"-ot a kamerával.Nekem inkább tűnik "hardware kit" gondnak...
-
VaZso
senior tag
válasz paolinho #22316 üzenetére
Ez a mostani probléma valahol még a magas szintű szoftver tényleges indulása előtt állhat fenn', ezért gondolnék inkább a hardware kit-re... olyan, mintha a kapcsolt jelet nem kapná meg, de ennek ellentmond, hogy gyújtáslevétel után viszont észleli, és kézzel bekapcsolva észleli a gyújtáselvételt is - legalábbis ez volt ma.
...ugyanakkor be már nem kapcsol, akárhogy mozog az autó, valamint ugyanerről a jelről működő középső tükrön látom is, hogy meg kell kapja ezt a jelzést.Belegondolva akár szoftveres dolog is lehet (nem tudom, hogy van megoldva a gyújtási jel figyelése).
Amikor működik, akkor megvannak a 3 perces fájljaim.
Ugrálás viszont lehet azért, mert esetleg nem mindig tudja a kártya tartani az iramot a 4k + fullHD + GPS adatfájl kombinációval - bár elég jó sebességű kártyát használok, azért itt többé-kevésbé egy időben dolgozik legalább két fájlon.Az elkészült felvételek egyébként normálisan visszanézhetők, csak ugye időnként nem kapcsol be gyújtás ráadás ellenére sem, bár itt még szeretném egyszer látni, hogy tényleg ez a gond és nem elindul, majd lekapcsol jellegű a probléma.
Ezzel a kamerával volt olyan problémám télen, hogy hidegebb időben (valahol 10 fok alatt) nem tudott elindulni. A belső tápja felől hallottam "sistergés jelleggel" némi hangot, majd egy pattanást, ami a kényszerű újraindulás eredménye, majd újra ugyanezt, addig, amíg végül el nem indult.
Persze ilyenkor a kártyán lévő FAT fájlrendszert sem zárja le normálisan...
Szintén ezzel volt gondom alacsony hőmérsékleten a bekapcsoló gomb befeszülésével, emiatti leállásokkal és menet közbeni újraindulásokkal.
Nem állítottam még át 50 Hz-re a frissítést, azzal valószínűleg kicsit tehermentesíteni lehet a kártyát.
-
VaZso
senior tag
válasz netreg #22323 üzenetére
Én levettem minimumra, így nem került még felvétel az "event" könyvtárba.
Egyébként valóban gyanús esetekben kezdett oda felvételeket gyártani, sajnos elég sok a vacak út... pl. leaszfaltozott egykori sínek helyén csinál az autó egy bólintást, ezt előszeretettel begyűjtötte.
Más esetben az út keresztirányú kátyúja miatt állt elő hasonló jelenség, ezt is rögzítette korábban.
-
VaZso
senior tag
válasz simonjoe #22350 üzenetére
Szia!
Nagyjából annyi a különbség, hogy az A800s most is kapható, az A800 már nem, mivel túl drágának találták az SoC-t és váltottak.
Nagyságrendileg ugyanazt tudják elméletben.
Nekem A800-ban pillanatnyilag 256 GB-os kártya van, úgy tűnik, használja is gond nélkül.
Azt az értelmét látom, hogy hosszabb felvételt tud megőrizni körülfordulás előtt (4k + hátsó kamera azért igényel némi helyet), és ezzel együtt kicsit ritkábban fordul körbe (talán valamivel tovább bírja a kártya). -
VaZso
senior tag
válasz simonjoe #22426 üzenetére
Persze, a forgatással tudod változtatni, milyen fényt engedjen át.
Egyébként az LCD-k előtt is polarizált fényt látsz, ha elkezded forgatni a szűrőt akár egy LCD-s óra, számológép vagy TFT monitor előtt, az is el fog sötétedni.
Az A800 nálam is vett fel az event könyvtárba, de mióta visszavettem az érzékenységét legalacsonyabbra, ezek a felvételek megszűntek.
...viszont én mindegyik felvételen megtaláltam a lehetséges okát, amikor az autó orra "bólint egyet"... útegyenetlenségre fel, majd le. -
VaZso
senior tag
válasz dethroner #22431 üzenetére
Ha időnként ránézel és törlöd a felesleges felvételeket az "event" könyvtárban, akkor nem baj - ezeket magától nem törli.
Nekem úgy rémlik, hogy azonos hosszúságúak voltak a normál felvétellel (gyakorlatilag azt teszi az event könyvtárba, ha eseményt észlelt), de pl. leállítás előtt közvetlenül biztosan rövidebb lesz az adott felvétel.
Nekem most az tűnt fel, hogy egy-két esetben beteszi az indulást a "parking" események közé... nem tudom, a beülést észlelte-e eseménynek vagy kicsit "ferdén" állt az autó és az zavarta meg beülés / indítás környékén.
Milyen felbontásban veszel fel és milyen felbontású és képátlójú készülékkel nézed vissza?
Nekem nem tűnt zavaróan szemcsésnek, de 15.4 colos kijelzőn néztem csak 4k-ban.
Ha Full-HD-ban veszel fel, akkor nézd meg mindkét tömörítési beállítást.Egyébként minél kevesebb fény van, annál szemcsésebb a kép és annál kevésbé lesznek a rendszámok olvashatók - vannak fizikai korlátok, de ezen belül én nem éreztem zavaróan szemcsésnek, rendes nappali fénynél jó minőségű videót készít.
-
VaZso
senior tag
válasz dethroner #22440 üzenetére
Nekem "pöckölésre" elindult a parkolás mód.
...viszont leállítás után elvileg öt perccel kezdi csak figyelni, és azt is csak akkor, ha nem túl alacsony az akkufeszültség.
Ki is írja, hogy entering parking mode in 5 minutes (vagy valami hasonlót), alacsony feszültség esetén pedig csak a 70mai logo jelenik meg gyújtáselvételkor.Ha arra a szemcsésedésre gondolsz, ami a fenti képen is látszik, az szerintem a műszerfalad, és igen, ezen segít a polárszűrő, amit fent is linkeltek.
Én vettem a sajátomhoz, bár ennyire durván nem okozott gondot nálam a tükröződés.
Egyébként van a kamerához szoftverfrissítés - felkerült egy A800 felirat is, ami miatt kicsit tolakodóbb, de javítottak néhány dolgon.
-
VaZso
senior tag
válasz dethroner #22453 üzenetére
Így néz ki most az új firmware-rel:
Úgy látom, a fórum erősen csökkent a kép méretén / minőségén.
A koordinátákat elmostam, no nem mintha ettől nem ismernéd fel a helyszínt.A felvétel a két szivárvány miatt volt érdekes, élőben kicsit hosszabb, szinte már teljes is volt a jobb oldali, ahol szabadabb volt a kilátás.
Egyébként túlélesítést én is láttam, amikor út szélén a lámpaoszlopok mellett fehér vonalat rajzolt... viszont általánosságban a rendszámok egész jól látszanak a felvételen (hacsak nincs viszonylag sötét).
Pl. szürkületben látszik, hogy zajosabb valamennyire, és a rendszámok nem feltétlenül vagy nehezebben olvashatók.
Valószínűleg feljebb állítja a szenzor érzékenységét, ill. hosszabb ideig "gyűjti a fényt" ilyenkor...[ Szerkesztve ]
-
VaZso
senior tag
válasz dethroner #22464 üzenetére
Az Android programjukban van elrejtve (legalábbis ezt használtam)...
Aktív internet elérés mellett elindítod a programot, bal felül az "ember"-re böksz, majd "My device", az eszközöd neve, majd "Firmware update" - ekkor letölti a telefonra.
Utána lemész az autóhoz, kapcsolódsz hozzá WiFi-n, és szól, hogy akkor frissítené...
-
VaZso
senior tag
Néhány hozzászólással (4) feljebb írtam.
Valószínűsítem, hogy A500s-nél is hasonlóképpen működik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Apple notebookok
- Anime filmek és sorozatok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- További aktív témák...