Új hozzászólás Aktív témák
-
avl
aktív tag
munka miatt többször - neha honapokra - voltam USAban,
1szer hobbibol, akkor volt nekem is SF - Avenue of Giants - Lassen volcanic NP - Lake Tahoe - Yosemite NP - Death Valley NP - (Bakersfield) - Kings Canyon + Sequioa NP - Clovis/Fresno - SF
egy Zion - Brice - Monument Valley illetve Colorado körre is beneveznek, persze Yellowstone-ra is, stb.
-
avl
aktív tag
válasz tboldi #12736 üzenetére
inkabb masoknak, de a hsz.-hoz kapcsolodva: ilyen egy turbofeltöltöben tipikusan hasznalt radialkompresszor jellegmezeje:
x tengely: terfogat vagy tömegaram (dimenziotlanitva, stb.)
y tengely: nyomasviszony
kagylo alaku zart görbek: allando hatasfokgörbek benne
görbek vizszintesszerü resszel mindket iranyba lekonyulva: allando fordulat görbekvaltaskor gazpedal felenged: fojtoszelep zar: levegötömegaram igen lecsökken; az elsö pillanatokban a töltö fordulatszama marad -> az allando fordulat görben gyorsan balra megy, a levalasi/pumpalasi területbe; ezt hivatott megszüntetni: a kompresszor "lásson" tömegáramot (amit a motor nem kér, tehat mashova kell jutnia = lefuvato szelepen "kifele)
a levalas/pumpalas hevessege különbözö mertekü lehet, függ az elötte/utana levö terfogatoktol stb. komoly nagy gepeken akár a lapátot is letöri; "kis mitugrasz turbotöltön" inkabb csak furcsa hang illetve mechanikai lenges: anyagfaradas, csapagyazas fokozott igenybevetele
[ Szerkesztve ]
-
avl
aktív tag
válasz FeRRaR1 #12777 üzenetére
??? elö van irva a tesztelesi hömerseklet
ujkoraban, a normak teljesitesehez a certifikacional teljesiteni kell az elöirasnak megfelelöen, ami a legtöbb alkalmazasnal tartalmaz hideg/elöirt alacsonyabb hömersekletet is
pl.1: off road-ra NRTC a teszciklus, hidegen es melegen is merve (a meleg is definialva van, hideg is), EU-ban 10%, USA-ban 5% a hideg sulyozasa az emisszios elöiras teljesitesehez, pl. [link] "The NRTC is run twice, with a cold and a hot start, with a 20-minute soak period between the tests. The cold start weighting factors are 10% in the EU and 5% in the United States."
pl.2: light duty: [link]
pl 3: US [link] "The weighting factors are 0.43 for the cold start phase, 1.0 for the ‘stabilized’ phase and 0.57 for the hot start phase."
"The 5-cycle results are calculated based on the results of two FTP tests—one regular and one cold temperature test, run at a lab temperature of 20°F (-6.7°C)—as well as the HWFET, US06 and SC03"pl 4: US HD: [link] "The cycle is run as both a cold- and a hot-start test. Typically, the engine is soaked overnight and a cold-start test is performed in the morning. The cold-start test is followed by a 20-minute soak period and a minimum of three consecutive hot-start tests, with a 20-minute soak period between each hot-start test. The composite, brake-specific FTP results are obtained by dividing the weighed emissions and fuel consumption (in grams) by the weighed mechanical work (in bhp-hr), using a weighing factor of 1/7 and 6/7 for the cold- and hot-start results, respectively"
az, hogy valosagban melyik milyen allapotban van, az egy masik kerdes ("kivette" a DPF-t stb.)
es ez eleg regota elö van irva ...ami nem egyszerü kerdeseket vet fel, a "dieselbotrany" kapcsan is, pl.: EGR csökkenti NOx-et ....de ha hideg van, akkor ott kondenzalodik a kipuf.gaz H2O-ja, ...ha elegendöen hideg van, akkor megfagy ...ez komoly gondokat okoz, ha utana jegdarab megy a motorba
...ezert van ahol valami hömerseklet alatt ki van véve ...de ezt is lehet emisszios norma megkerülesenek hivni, ezert a "dieselbotrany" utan bizonyos cegek ebben sokkal durvabbak lettek, sokkal alacsonyabb hömersekleten is teljes EGR mennyiseget mentek, stb. -
avl
aktív tag
válasz FeRRaR1 #12781 üzenetére
Persze: ezekkel joreszt egyetertek (megy a trükközés, a tesztciklus relevanciaja, leirokepessege, a dragulas, bonyolodas,…)
csak arra irtam, hogy bemelegedve érik el; hogy a certifikalashoz ez nem igy van … a fejlesztes soran (25 eve nulla, 15 eve mar igen, aztan egyre fokozodva) egyre több idő/gondolat/HW/SW/erőforrás megy a még be nem melegedett állapot emissziocsökkentesere (“thermomanagement”…en csak igy mondom: hatul legyen meleg = SCR, KAT, DPF akarmi az EATS-ben minel hamarabb erje el az elegendoen hatekony mukodesehez megfelelő hőmersekletet …ez meg energia, ami nem a főtengelyre hat, azaz a fajl. fogyi romlik)
-
avl
aktív tag
válasz szabonagyur #12979 üzenetére
Justy regota van, ahogy emlekszem volt, hogy Micra-szerü, volt, hogy Suzuki Swift szerü, volt hogy Ignis szerü kinezettel
-
avl
aktív tag
válasz szabonagyur #12981 üzenetére
Ausztriaban relativ gyakori volt (sokkal gyakoribb, mint Mo.-on)
-
avl
aktív tag
válasz tboldi #13116 üzenetére
nekem is szúrta a szemem, amire reagáltál:”a szívó motorokat. Nagy köbcentinek nincsen párja. Ott teljesen lineáris a gázpedál”
ez lehet így, de nem feltétlenül van így
nyilván régi full mechanikus, elektro nélküliekben -es mert akkoriban evvel nem jatszottak - inkabb van így
de ma, elektro korban, ahol ECU-ba 1 ( a sok közül) bemenet a pedálállás és a kimenet hogy mi legyen erre, az “kalkulált”; ott motorfajtától független, ~bármilyen motornál bármilyen közel vagy távol lehetne a lineáristól, rengeteg szürő, “karakterisztika”, függvények (x1, x2, x3…x20 -ra mi legyen Y) vannak ma
-
avl
aktív tag
válasz kelly416 #13121 üzenetére
en itt most csak a gazpedal karakterisztikajara ertettem
persze értem, amit mondasz
….2004-es Jazzt nem fenyegeti …es a nekem felesleges modernseg is visszatart egy “state of the art” tipustol
…”elszörnyedtem” mikor ismerős Yaris hybridjeben mentunk, megalltunk, leallitotta, de még beszélgettünk, aztan egyszercsak - gondolom pl. elektromos fogyaszto, venti, klima, akarmi fogyasztasa es beallitasa miatt - beindította a motort (a vezető barmilyen aktivitasa nélkül)a “netes” kapcsolat, hogy azt jelent a “nagyvilagba”, amit “akar”, ez mar nekem vegkepp sok
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Honda topik
- Nők, nőügyek (18+)
- Windows 10
- iPhone topik
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Horgász topik
- Lightyear - befektetési app
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen