Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin_Shield
őstag
válasz padi68 #18731 üzenetére
Nem kell mindig mindent vinni...
De ha már ilyen szuperzúmokat nézegetsz jobban jász ha veszel a E-M5-re egy 14-150-et.
Súlyban és méretben ugyanott vagy mint ezekkel a masinákkal, képminőségen pedig néhány fényévvel előrébb. -
Tin_Shield
őstag
válasz gonger #19577 üzenetére
A Hoya és Kenko ugyanaz a cég, csak két márkanév. Egyforma paraméterek esetén nyugodtan megveheted az olcsóbbat. De vigyázz, az olcsóbb (pl Hoya G) szériák lyukas garast sem érnek, a drágábbakkal (Pro1, Digital stb) pedig nem árt óvatosnak lenni, előszeretettel hamisítják. Amúgy minden UV/Protect szűrő ront a képminőségen. A kérdés az, hogy észreveszed-e, a gagyi szűrőknél sokkal nagyobb az esély rá...
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz role_of_72 #19579 üzenetére
Én nem használok se UV, se Protector szűrőt. Igaz extrém környezetben nem is fotózok, minden másra meg ott az obisapka (és időnként a napellenző). Polár van, lineáris B+W, MILC-en tökéletes, meg két ND ha sok lenne a fény, ennyi nekem elég.
-
Tin_Shield
őstag
válasz jaktib #20622 üzenetére
A 45 f1.8-ból most visszajár 16e Ft, használtan (még hosszú garanciával) 65e környékén rendszeresen hirdetnek. A Sigma60 új ára ~50e . Nekem mindkettő van, mindkettő nagyon jó, nem is tudok dönteni, hogy melyik maradjon, így amíg nem kenyérre kell maradnak
A 45-150 A módban, nyitott blendével, közepes zoom állásban már elfogadható háttérmosást ad. Persze csak ha van némi térbeli elkülönülés az alany(ok) és háttér között. A legnagyobb probléma, hogy szűkebb térben nem könnyű ekkora gyutávval dolgozni. Én azt javaslom próbálj ki valami olcsó manuális objektívet (pl egy Heliost) adapterrel a videózásra, Olcsó, és ha nem jön be kb. árában ki is lehet belőle szállni. Ha meg ráérzel a fényerős "fílingre" és van igényed az AF-re, számtalan lehetőséged lesz továbblépni.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz szenesember #21498 üzenetére
Van igazság abban amit írsz, még ha nem is pontosan így igaz. A DSLR elvben még mindig előnyben lenne a fázis AF miatt, de a gyakorlat kicsit más. A belépő modellek elég egyszerűcske AF rendszert kapnak, a D3300-nak konkrétan egy keresztérzékelős fókuszpontja van. Ez azt jelenti, hogy a gyakorlatban mindent a középső fókuszponttal kell megcélozni, majd utána gyorsan átkomponálni a képet. És itt szokott elúszni a dolog, az átkomponálás miatt még a mozdulatlan gyerkőc is simán kicsúszhat a fókuszsíkból, arról nem is beszélve, ha még közben mozog is...A 35 f1.8 AF sebessége emlékeim szerint elég komótos, és annak is utána kell nézni, hogy viselkedik a D3300-on, mert elég nyűgös objektív.
Az LX100-zal nincs tapasztalatom, általánosságban igaz, hogy amit manapság a kontraszt AF-ből ki lehet hozni azt a Panasonic tudja a legjobban, kifinomult, gyors, megbízható és pontos. Az nagy szemétség a gyártótól hogy kihagyta az érintőképernyőt, gondolom szándékosan, kell valami az utódba is.
Én az LX100-ra szavazok[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz szenesember #21500 üzenetére
Kitobi körüli AF sebesség rémlik, nem használhatatlanul lassú persze, de manapság már bőven gyorsabb tempó a jellemző. A D90/D7000 időszakban rengeteget lehetett az AF mizériákról olvasni, nem tudom azóta mi a helyzet, akkoriban sokaknak meggyűlt vele a baja, nekem is, több más ok mellett ezért is váltam meg a Nikontól.
Arra lelkiekben készítsd fel magad, hogy a Pana jpg motor nem mindenkinek tetszik, lehet neked sem fog, könnyen raw lehet belőle. Bár ilyen szempontból a Nikon sem jobb semmivel, sőt. -
Tin_Shield
őstag
válasz Picturemaker #22207 üzenetére
Ha megteheted válaszd a 18-105-tel, általános célra az egy kellemes átfogású optika, kevesebbszer fogod azt érezni, hogy rövid, mint a 18-55 esetében.
Ezek a telék felejtősek a D3200 vázon, nem lesz autofókuszod (de amúgy is felejtősek, bármilyen vázon). Ha olcsó ás korrekt teleobjektívet szeretnél akkor válaszd a kitobjektív tele párját az 55-200VR-t, vagy ha hosszabbat akkor az 55-300VR-t. -
Tin_Shield
őstag
válasz KelemenUhr #22212 üzenetére
Túlaggódod szerintem
Tartsd tisztán a bajonettet és pucold meg időnként az érintkezőket, kb ennyi.
Szerintem a bajonettcserével nem éri meg vesződni, ha úgy érzed fém kell fel lehet hajtani olyat, nekem is az van, lényegében ugyanannyi volt mint a müa. változat, csak nem jár hozzá napellenző.(#22211) Papa-Het
A D3200 és a D3300 között leginkább videóban történt előbbre lépés, a többi szerintem elhanyagolható
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz nagybá #23270 üzenetére
A csak új és a 100 ezres árhatár egy értelmes gépre redukálja a lehetőségeket: Panasonic FZ200. Ugyan picike a szenzor, de jó minőségű és fényerős az optika. Értő kezekben - kültéren, kedvező fényviszonyok között - meglepően jó képeket lehet vele lőni, ajánlom figyelmedbe vond képeit a kezdő fotósok topikból.
Ha még lehetne kapni az Olympus Stylus1-et javasolnám.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz buci30 #23640 üzenetére
Canonra a legegyszerűbb jó teleobjektívet venni. Ha nem kell extranagytele akkor egy 70-200 "kályahcső" bőven jó, a legolcsóbb IS nélküli f4-es is. Ha szűkös a keret az 55-250 IS kittelék is korrektek az árukhoz képest. 3rd partyból jó ár-érték arányú a Tamron 70-300VC. Érdemes a használt piacon is szétnézni.
Ha fényerő kell akkor húzós lesz, azok drágák (és nagyok, és nehezek) -
Tin_Shield
őstag
Ha maradnál a Nikon vonalon:
Nekem is volt D80, azt az ISO100/200-at amit a CCD tudott vissza is sírom néha.
De sajnos magasabb érzékenységen durván zajosodik, bármelyik mai szenzor állva hagyja. Ha szereted a géped fogását, kezelhetőségét és a keresőjét akkor a D7x00 vonalon nézelődj, bár képminőségben a kisebb gépek is ugyanazt tudják.
Gondolm AF-D az ötvenes, ha megtartanád olyan váz kell amiben van AF motor. A 70-300-at csak akkor érdemes megtartani ha VR-es verzió, a többi kevés a mai nagyfelbontású szenzorokhoz. A 18-135 sem túl acélos darab, én eladnám a géppel és 18-105VR-et vennék helyette (esetleg 18-140VR, bár ez szvsz nem jobb annyival mint amennyivel drágább)[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Grga_Pitic #24491 üzenetére
Lehet az én 18-135-öm volt gyengébb darab, én jobban szerettem a 18-70-et.
-
Tin_Shield
őstag
válasz #04331520 #25166 üzenetére
50mm f2.8 kisfilmes = 35mm f1.8 APS-C = 25mm f1,4 mft.
Ebben az esetben kb egyforma a képkivágás és a DOF mértéke is.
Egyébként ugyanakkora tárgytáv esetén a 50mm f2.8 ugyanakkora DOF-ot eredményez - géptől függetlenül -, csak a képkivágás szűkül a kisebb érzékelőmérettel. Ez lehet hátrány és előny is, attól függ mi a cél.Létezik olyan, hogy dofsimulator itt kedvedre állíthatsz mindent, érzékelő méretet, gyutávot, rekeszt, tárgytávot.
Szerk: lassú voltam
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz #04331520 #25169 üzenetére
Ez megint csak attól függ mi a cél. Jó dolog a szűk dof némely esetben, máskor meg pont nem. Ügyesen alkalmazva hozzáad bizonyos képhez, de öncélúan "dofbuzulva" hamar unalmassá és a karikatúra jellegűvé válnak "a szeme éles, de az orra már homályos" típusú képek.
Ha a minél szűkebb DOF a cél akkor a nagyobb érzékelőméret a nyerő a cropossal szemben, szerencsére már elérhető árban is találni fullframe szenzoros gépet, használtan főleg. De az azért nem árt tudni, hogy az olcsó 1,4-es, 1,8-as fullframe objektívek nem éppen friss fejlesztések, a DOF ugyan kicsi lesz, de optikailag nem igazán érnek fel a modern tervezésű fényerős objektívekhez. Ha pedig igen akkor azok jellemzően nem olcsók. -
Tin_Shield
őstag
válasz Sidositanaka #25453 üzenetére
Panasonic LX15 (fényerősebb objektív, 4k videó, DFD autófókusz) vagy az LX100 (nagyobb szenzor, 4k videó, normális EVF, klasszikus felépítés és kezelőszervek) is érdekes lehet.
De van ennek a kérdésnek dedikált topikja. -
Tin_Shield
őstag
válasz Csokissüti #25462 üzenetére
Az a5100 nagyon melegszik nyáron pár perces snitt után képes kapitulálni (általános Sony nyűg a melegedés)
Az EOS-M család pedig nagyon gyerekcipőben jár a többi MILC-hez képest.
Én megfontolnék egy harmadik alternatívát is, Panasonic GX80.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz NandorHUN #25961 üzenetére
Az okostelefonok dicséretének az az alapja, hogy a legtöbb felsőkategóriás mobil automata üzemmódban, nem extrém körülmények között elégé eye-candy képeket köp ki. Sokaknak ennyi elég, egy gombyomás, mehet a fb-ra vagy az instára,de fullHD (vagy 4k) monitoron is többnyire elfogadhatók.
A Dpreview-en találsz néhány telefonról tesztet, vannak letölthető képek is. Meg egy csomó fényképezőgép tesztet is. Nézd meg és döntsd el magad mi az igazság ebből a mobil lenyomja a DSLR-t maszlagból.
Ha nagyon műszaki érdeklődésű vagy és a száraz adatok, tesztek érdekelnek a DXOmark oldalt is böngészheted. -
Tin_Shield
őstag
válasz Sidositanaka #26281 üzenetére
Mi az hogy jobb gép? Gépváz önmagában nem sokat ér, objektívvel együtt kell nézni. Egy példa, ha a6500-at a foscsi 16-50-nel használod, akkor azt az LX100-ad is lelépi, töredék pénzért. Ha az A7II-re felcsavarsz egy Zeiss 55-öt, azt nem sok gép szorítja meg, sokkal drágábban sem, ellenben ha itt is a gyengusz kitobit használod, akkor nem vagy beljebb mint pl. egy tetszőleges Fuji APS-C géppel.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz RexMaximus #26635 üzenetére
Az MFT topikban vannak Panások akik tudnak segíteni. De első körben raw és valamilyen neked tetsző színprofil is sokat lendíthet a dolgon. A Pana jpg itt még nem túl acélos, és ezen nem segít a motor alapbeállítasa sem.
(Jó kis D80, a mai napig szeretem amit az öreg CCD ISO 100-on művelt, feljebb hamar összecsinálta magát, de ott nagyon tudott) -
Tin_Shield
őstag
válasz Speeedfire #27005 üzenetére
Filléres noname szerintem. Nekem az első dolgaim egyike a gyári kupakok levétele. Az Oly nem tudom melyik dzsunkán gyártatja a sapkákat, de régebben is voltak vele problémák, nekem pl. a betű esett le...
-
Tin_Shield
őstag
válasz szemroni #27415 üzenetére
Az első képen bemozdultak a gyerekek, az 1/100s gyorsan mozgó témára nagyon hosszú záridő, rövidebb kell (asztal mellett rajzoló, vagy kisautóval játszóra elég lehet). S mód, ~1/500s, és ha nincs elég fény akkor az érzékenységet feltolni, itt 200-on maradt, ISO 800 körül ugyanilyen expo mellett elég rövid lett volna záridő. Az ISO-t teheted AUTO állásba is, mondjuk 1600-ig, és akkor ezzel sem kell foglalkozni, azt még elbírja az LX100 lapkája is. A második képen nem sok minden látszik nálam, talán kicsit előrébb van a fókusz. C-AF + témakövetés.
Egy tanács még. Eredeti felbontású és EXIF-et tartalmazó képeket tölts fel valamilyen tárhelyre és ide csak linkeld be. A leméretezett és a Ph motor által újratömörített képeken nem sok minden látszik.
-
Tin_Shield
őstag
válasz Florens02 #27455 üzenetére
A képedre próbaképpen rátettem egy kis élesítést, szerintem úgy teljesen rendben van.
Érdemes kicsit elszöszölni a jpg beállításokkal a vázban, főleg ha a manapság divatos kontrasztos, telített képek tetszenek, mert a Pana jpg motor nem ilyenre van hangolva. Vagy utólag számítógépen, az azért finomabban állítható.A stabi lencsetagja "kotyog" kikapcsolt állapotban.
-
Tin_Shield
őstag
válasz bghistvan #27809 üzenetére
Tisztességes minőségű mindkettő. Attól függ mekkora nagyítást szeretnél. Ha egy légy pontszemeit akarod megszámlálni akkor a DCR-250. De az ilyen nagyításhoz egy stabil állvány gyakorlatilag kötelező. Ha rákeresel találsz képeket FZ200/300+DCR kombóval.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Sly189 #28373 üzenetére
A szenzor kisebb, de a gyakorlatban általános célra elég, még az APS-C-hez szokott szemnek is. Az ár barátságos, gyakorlatilag ez egy E-M10mk1 csak EVF nélkül. Fényerős fixeket jó áron találsz a m4/3 rendszerben: Pana 14 f2.5, 20 f1.7, 25 f1.7, Oly 45 f1.8.
A kitobi viszont nem a legjobb rajzú, megéri lecserélni egy Pana 12-32-re.
De ez itt már elégé offtopik inkább a milyen cserélhető objektíves, vagy a kompaktos topikban kéne folytatni. -
Tin_Shield
őstag
válasz pibácsi #29164 üzenetére
A G1X nem lett a Canon sikerersorozata. Az első egy butáscska lassú gép volt a megjelenésekor, a második igéretesnek tűnt az előzetesek és specifikációk lapján, de kézbe véve és használva mégsincs meg a "wow" érzés, inkább csak a kihagyott helyzeteken és kapufákon lehet bosszankodni. A harmadik kiadás az APS-C szenzorral próbált nagyot gurítani, de a fényerőtlen objektíven elcsúszik, egy prémiumkompaktnak az ott is illik virítani valamit, mivel ugye nem cserélhető.
Szerintem az 1"-os szenzoros Canon kompaktok jobban sikerültek. -
Tin_Shield
őstag
Ez azért nem igaz, hogy csak halszem lenne MFT-re. Főleg a kicikínainak hála a teljesség igénye nélkül: Laowa 6mm f2 / 7.5mm f2 / 10mm f2, Meike 8mm f2.8, Panasonic 9mm f1.7, Plusz a zoomok: Oly 7-14 f2.8, 8-25 f4, Panasonic 7-14 f4, Panasonic 8-18 f2.8-4. És a halszemek. Csak ultranagylátózni mondjuk nem feltétlenül az MFT az optimális választás, de ha az egyéb előnyei miatt valaki ezt a rendszert választja akkor azért itt sem csak halszemből áll a világ.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
Értem én. Anno a milyen cserélhető objektíves gépet topikból is azért szálltam ki, mert ott mindenki a saját kattanását erőltette, a kérdezőt a legtöbbször meg sem hallgatva, néhol olyan abszurditásba hajló érveléssel, hogy mi van ha eléd ugrik egy szarvas, azt hogy kapod le X-szel. A kérdező meg csak nyaralási és családi fotókat szeretett volna az akkori mobiltoktól jobb minőségben. Kicsit most is ez az érzésem van. Nem ajánlottam az MFT-t, sőt írtam is, ha valakinek ez az elsődleges irány akkor nem optimális. Arra reflektáltam, hogy csak halszem létezik uwa kategóriában, mert ez konkrétan nem igaz.
-
Tin_Shield
őstag
18-135 +1. Relatíve kicsi és könnyű az átfogásához képest és mechanikus a zoom
A 18-105 villanyobi, inkább videós cucc szerintem. Az internal zoom és fix fényerő persze jó dolog, de (ez szubjektív) a orrnehéz ezeken a pici vázakon
18-200-ból van néhány variáns, némelyik rosszabb, némelyik jobb.
A Sony MILC topikban többeknek személyes tapasztalatuk is van ezekkel, érdemes ott is kérdezni szerintem
Új hozzászólás Aktív témák
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- AKCIÓKAMERA tartozékok - GoPro Hero 12/ 11/ 10, Inta360, DJI Osmo Action kiegészítők
- Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD (Nikonhoz)
- Sony Cyber-shot DSC-HX90 30 x ultra zoom, 18 megapixel, Sony bőr tok, új állapot
- Zenit ET + Helios M44M-4