Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • fuximaxi

    senior tag

    válasz Stelbi76 #31396 üzenetére

    Érdekes. Vidd vissza, és kérd a termék kicserélését, a javítása helyett. www.nfh.hu

    PTK 306. § (1):

    "A Ptk. idézett 306. § (1) bekezdése alapján a főszabály a következő: A vásárló, a fogyasztó (tehát nem a forgalmazó!) választhat, hogy kijavítást vagy kicserélést kér.

    Kivétel a főszabály alól /vagyis mégsem választhat a vevő/, amennyiben a vevő választott igényének
    teljesítése lehetetlen (pl. „kifutó” modellt vásárolt és nincs ugyanilyen másik raktáron, tehát kicserélésre nem kerülhet sor), vagy
    teljesítése a másik (nem választott) szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne (a forgalmazónak).

    A felek vitája esetén irányadó szabály szerint minden egyes esetben figyelembe kell venni a dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, az adott szerződésszegés súlyát és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget, és csakis mindezen körülmények gondos mérlegelése eredményeképpen állapítható meg, melyik fogyasztói igény (forgalmazó általi) teljesítése jogszerű (bírósági hatáskör)."

    Ha segítséget szeretnél kérni, akkor azt ne privátban tedd. Valószínűleg mások is tudnak segíteni illetve nem csak neked lehet szükséged az információra.

Új hozzászólás Aktív témák