Új hozzászólás Aktív témák
-
biker
nagyúr
válasz Whysperer #148277 üzenetére
Ne agyalj rajta, nem lesz. 100db volt az össz keret, egy óra alatt lefoglalták mind, + támogatási keret sincs, ha meg már nyertél nem tudod jövő nyáron felhasználni mert 90 nap egyszer hosszabbítható
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz Whysperer #148293 üzenetére
ha 2021-ben adhatsz le rendelést, akkor 6,5m nem 4m mert már rég nincs támogatás, nem tudni lesz-e még, és aki megnyerte, annak is lejár a 90+90nap mire leszállítják az első 100-at, és akkor hol az utórendelés?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Shokkolo
addikt
válasz Whysperer #148298 üzenetére
Ismerős, mármint az alkatrészár.
Van egy 2012-es crtdi passatom.
Köztudott, hogy a kettőstömegű lendkerék a rákfenéje, átlag 150-180e km után...
Én szerencsés vagyok, mert lassan 280e van benne a gyárival, de lassan engem is utólér.
elkezdtem érdeklődni, hogy mibe is fog nekem ez kerülni. (az előző PDTDI-mbe is cseréltettem, ott ~80 volt a komplett kuplungszett), most max kedvezménnyel 230.
Alapvetően szeretem a VW konstrukcióit, de ilyenkor elmorzsolok egy-egy könnycseppet.
Nagyon baráti alapon lesz ~300e a móka úgy, hogy 50e lesz "csak" a munkadíj. (100-150 alatt a legtöbb szerelő kiröhög).
Plusz ha lent lesz a váltó, akkor ugyebár illene egy váltóolajcsere is, az már csak egy elenyésző SzentistvánJövőre tervezek költözés, ha minden jól megy egy újabbacska kertes a terv.
Az első dolgom lesz azonnal felméretni és szereltetni is a napkollektort.
2. autónak pedig egy rohangálós tisztán elektromos autó.@Elvtársuram:
Gondold át, inkább az autó, mint a csaj, mert azzal percenként szedhetsz fel hasonlót,
viszont fordítva sajnos ritkán megy"A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz Whysperer #148293 üzenetére
Azért ez még igy is remek ár ha 6.5m és Dacia. Zsír új és full elektromos, verhetetlen ajánlat. Ha azt nézzük hogy a majdnem két éves RAV4-ért majdnem 8.5 milliót hagytam a kasszánál....és csak egy hybrid, nem full elektromos.
Esetleg számodra egy használt Nissan vagy Renault nem fér a keretbe? Vagy ha használt autó gondolom nulla támogatás rá.....
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
nagyúr
válasz Whysperer #148332 üzenetére
úgy legyen.
ha lemegy a GTX 1070 ára 50k-ra, veszek belőle még 2-őt.RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
-
norbert1998
veterán
válasz Whysperer #148351 üzenetére
Szerintem megint elbeszélte egymás mellett
A Spring 400 km-t nem 120-al tud (ha jól értem a felvetésed). 400-at talán tojáshéjas várossal tud, az én értekezésem szerint. 120-al meg cira 150-200-at.
DE még csak gyártói adatok vannak. Majd lesznek tesztek, amiket úgyis meg tudsz várni mert lecsusztál most, ha jól értelek, és emgtudsz mindent majd.[ Szerkesztve ]
-
Popes
őstag
válasz Whysperer #148354 üzenetére
Nem tudom hol nézed de én wltp-ben látok 225km hatótávot a springnél, és azt írják hogy Eco módban 100km/órára van korlátozva a 125km/h-ról. Akkor hogy jön ki a 130-al 400kilométer?
Na mindegy.🙂
https://www.google.com/amp/s/villanyautosok.hu/2020/10/15/bemutatkozott-az-olcso-elektromos-dacia/amp/Deus ex machina
-
biker
nagyúr
válasz Whysperer #148354 üzenetére
A spring végsebessége 125km/h így 130/al max tréleren mehet
És 125-nél kb 100km a hatótávja
És a zoe motorjának a harmada van benne[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
stratova
veterán
válasz Whysperer #148364 üzenetére
Csak azért és akkor "cseszeget", mert és amikor hagyod. Ne vedd ennyire komolyan.
Vigyázz mert a Dacia/Renault hivatkozhatna arra, hogy a pályára 60 km/h-tól már felmehetsz. emelkedőknél rendre ki is van téve 3 sávos szakaszokon a belsőre a 90-es középsőre a 70-es alsó limit (persze itthon a belsőben 90-nel meg is halhatna az ember, igaz ott annyival semmi keresnivalója, mert jobbra tarts van).
Az én agyamban is 130 km/h a pályatempó (még ha nem is annyival megyek, mert az én kocsimmal nem érdemes 110-115 az ideális hangban, fogyazstásban) hiszen 110 km/h az autóút és 90 km/h a lakott területen kívüli szakasz korlátozás nélkül.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Whysperer #148364 üzenetére
Az 5 ajtós, könnyed és kompakt kialakítású városi autó szériaváltozata gond nélkül képes a több mint 200 km-es hatótávra (WLTP*), így nyugodtan autózhat a városban, vagy akár azon kívül is.
*Az adatok tájékoztató jellegűek.
Dacia.hu
Én itt nem látom azt a 400-at. Vagy az emberke nem tudta mit beszél, vagy téed akart átvágni. Utóbbinak sok esélyét nem látom.
Az akkumulátor kapacitása a WLTP-mérés szerint 225 km-re lesz elegendő, míg tisztán városi forgalomban ez állítólag 295 km-re is felmehet. Az Eco mód használatával állítólag további 10% nyerhető: ez a motor teljesítményét 31 lóerőre korlátozza, az autó végsebességét pedig 125 km/h-ról 100 km/h-ra csökkenti.
Totalcar
Az akksi 26 kWh. 130-al (125-el) feltételezzük, hogy igénybe veszi a 44 lóerőt az autó.
Légellenállás legyőzéséhez szükséges motorteljesítmény 125-nél:
P=ρ/2*Cw*A*v^3=13503W.
ρ = 1,2928 kg/m (levegő sűrűsége)
Cw=0,22-0,27 (legyen 0,24)
A=szé*ma*0,85=1,62*1,51*0,85Ez 18 lóerő, szorozzunk a hatásfokkal is, legyen 90%. 20 lóerő. És nincs világítás, klíma, stb, Tartod a sebességet. Nem lassítasz, nem gyorsítasz. Nem szímolsz a gördülési ellenállással, semmi egyébbel. Ez 15 kW teljesítményfelvétel az aksiból, csak a légellenállás legyőzésére. Ezt már kapásból nem tudod 2 óráig (mivel két óra 120-al pont 400 km) fenntartani a 26 kWh-ból, nem beszélve annak bruttó/nettó kapacitásáról, merült állapotban lévő alacsony áramkibocsátási lehetőségeiről, hatásfokcsökkenésről.
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
válasz Whysperer #148364 üzenetére
"biker. Renault ban azt mondták autópálya sebességen bírja a közel 400-at. nekem az autópálya az 130"
Téged átba..tak. Nem kicsit, nagyon.
400km-t az 52kWh Zoe nem megy el, nemhogy ez a városi szekér. Ez 40-el nem megy el 400-atElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz Whysperer #148364 üzenetére
Most miért kell megsértõdni?! Hülyeséget beszélsz, megpróbálom kijavitani, poénkodni....te meg benyögög az ilyen "f@szom kivan Sas-al.hozzászólást" mint egy igazi vérparaszt.
Miért állsz qrvának ha zavar amikor b@sznak?!
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
Shokkolo
addikt
válasz Whysperer #148377 üzenetére
Ezzel óvatosan, ne tedd azt amit én
Mindenkinek van sz*rabb napja és félreért dolgokat.
Sas stílusa néha nyers, de jellemzően nem b*szogatni akar vele.
Anno beleszaladtam én is, elkapott egy rosszabb időszakomban, nem lett szép vége"A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"
-
Shokkolo
addikt
válasz Whysperer #148383 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy húzd meg magad, csak mérlegeld, hogy nem bántani akar, maximum csipkelődik.
Mondom, saját tapasztalat, engem is betalált egyszer hasonlóval a legrosszabb pillanatomban. És tényleg nem lett szép vége (gyanúsan egyikőnk sem élte akkor épp a legjobb napjait).Az meg, hogy kicsit nyers a stílusa, nem hiszem h újdonság. Őt speciel ilyennek kell elfogadni.
@#148384 Gyuri27:
Azért ne hagyd ki a képletből, hogy a benzinest is szerelni kell, és ott is bele lehet szaladni szép költségekbe. Kicsit azt érzem, hogy nagyon üldözöd a dieselt. Igenis megvan az az élethelyzet amikor jobb választás, mint a benzines.[ Szerkesztve ]
"A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"
-
Gyuri27
félisten
válasz Whysperer #148385 üzenetére
De számold ki pls.
A benzines pályán kb 8 liter. Vegyük azt hogy kb 20 forinttal drágább a nafta.
A dizel egyen pályán 5 litert. Ugye akkor 3 x 20 100 kilóméteren. 300 kilóméteren ez 180 ft. Legyen 200.
20 munkanappal számolva ez 4000 ft / hó. Az évi 48k. Legyen 50. Láthatod nagyon a dizelnek számolok.
Az két év alatt 100k. Ha használtan vetted az autót akkor a benzin vs dizel különbséget se termelte még ki. kb 300k a diffi? 200? 400?
Akkor számold ki hogy mikorra termeli ki csak a vételár különbséget.
Tételezzük fel, hogy egyszerre kell javitani, szervizelni az autókat.
A benzinest cakk-pakk 200k körül (majd aki benne van kijavit).
A dizelnél a 4 felujitott csúcs 100 (ha kijön) az új 200k körül. És akkor adagoló, turbó. A katalizátor bir annyit mint a benzinesnél? Drágább a dizelhez mint a benzineshez?
Eredendően maga az olajcsere is drágább.
A dizelben 15k kilóméter +1-1,5 liter olaj (+ szűrők).
A benzines vigan megy 20-25k kilómétert.Amikor a fusiont vettem szalonban ez az 1.4 volt 3 misi. A dizel + 450.
Leültem és végig sakkoztam. Nem jött ki sehogy a matek. + 180k-t karistoltam vele pesten. Akkor kellett a kuplunghoz nyúlni. Máshoz nem. Azért ezt egy dizellel nehéz lett volna megcsinálni.Nincs nekem bajom a dizel verdákkal. Csupán a matek a mérleg nyelve a számok tükrében nehezen billen arra.
És javits ki ha valamit rosszul számoltam.
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
Aljasvip
senior tag
válasz Whysperer #148444 üzenetére
Arról az RP-ről beszélünk aki szerint túl magas feszültségen leugrik az elektron és roncsderbit csinál a processzorban?
Olyan mintha a TheVR-t a hallanám a hardver tesztjeiken...A technológia jó lesz, de megvárom egy tesztelő mire megy vele. Addig is ez csak egy ígéret.
-
hokuszpk
nagyúr
válasz Whysperer #148446 üzenetére
azert ne szallj el, azt a ramot a cpu a pcie -n keresztul eri el, szoval igy nezve nem lesz 1600GB/s de annyi amugyse lenne, mert az az infinity cache sebessege nem a gddr6 -é.
szoval cpu felol nezve pcie4 mellett lehet szamolni mondjuk 20GB/s korul, de ez is hasrautesszeru annyi biztos, hogy pcie3 mellett feleannyilenneElső AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
hokuszpk
nagyúr
válasz Whysperer #148454 üzenetére
az egy dolog, hogy a driver a jatekokban ugy probalja intezni a memoriafoglalast, hogy abba az egysegbe keruljon, amelyik surubben dolgozik vele, lehet a valamelyik renderszoftverrel is mukodik, de tippre a te elkepzelesedhez eros szoftveroldali tamogatas is kellene.
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
Gyuri27
félisten
válasz Whysperer #148492 üzenetére
Nézd meg linux alatt mit megy az új 5xxx. Mondjuk 90%-ban a ryzen dominancia van linux alatt.
Nagyon nagyot megy.
Birom is mikor valaki benyögi, hogy azért kell ryzen alá 10 mert annak jó a feladatütemezője. Lol hát a jó gecire nem ilyen mint a 10-nél.Amd - Radeon - Ryzen
Új hozzászólás Aktív témák
- Le Mans Ultimate
- Nissan klub
- Az okosórák meghódítására készül a Galaxy AI
- Autós topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Automata kávégépek
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xbox tulajok OFF topicja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- További aktív témák...
- Eladó bontatlan AMD Ryzen 7 7800X3D processzor
- Új bontatlan Sandisk Ultra 3d SSD 4TB és Samsung 2.5 870 Evo 500GB SATA3 (MZ-77E500B)
- AkciÓ ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/512GB SSD Magyar bill Azonnal átvehető.
- ÉRKEZETT Bontatlan Új M2 M4 IPAD PRO 2022 11 128GB - 256GB Wi-Fi Azonnal Deák Térnél Átvehető.
- DeLL Precision 7740 workstation, üzletből, I7-9850H/32RAM/512GBSSD/NVIDIA QuadroRTX3000/17,3"FULLHD