Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz hackeeeee #128048 üzenetére

    Ugye, amit már 100+1 alkalommal kifejtettem... A HT esetén a szálak erőforrást lophatnak egymástól. Ami játékokban komoly hátrány lehet, ha nincs kellően optimalizálva. Kevésbé fontos részfeladatok így erőforrást vehetnek el a játék elől. Pl. nem tudod a háttérben futó böngésző folyamatait garantáltan a játék alá priorizálni, mert ha a fizikai mag másik szálára osztja be az ütemező, akkor osztozni fognak az erőforráson (fizikai magon) a másik programszállal, hiába fog ez drasztikusan rosszul hatni a játékod sebességére, és szoftveresen ez ellen kb. semmit nem tudsz tenni. Legfeljebb kikapcsolni a HT-t. Úgy gyönyörűen tud priorizálni az OS. :)
    Ami segíthet, ha teljesítménycentrikusra rakod az ütemezőt, mivel olyankor mindig igyekszik egy fizikai szálra csak egy folyamatot tenni, de ha több a folyamat, mint a fizikai szabad processzormag, akkor ez sem fog sokat segíteni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák