Aktív témák

  • drzsoo1

    aktív tag

    Aki szereti a nagy összeesküvés elméleteket az most figyeljen: A Pannon hálózatán tavaly április óta nem tudok rendesen telefonálni. A hibajelenség az alábbi: A telefonbeszélgetés bizonyos blokkjait a túloldal nem hallja. A kapcsolat nem szakad meg, azonban a beszélgetés egyes mondatai eltűnnek. Sima készülékhiba-gondolhatnánk-azonban ez nem az! A szokásos dolgok után-( szoftverfrissítés SIM csere)-vettem egy tipusazonos készüléket, a hiba ugyanaz maradt. Aztán vettem még egyet, még egyet, összesen van 6 egyforma készülékkel 4 féle ROM-mal ugyanaz a hiba. Figyelem, a hiba CSAK ÉS KIZÁRÓLAG GSM FREKVENCIÁN (900/1800) jelentkezik. A telefon tipusa MOTOROLA Q9h. A szervízben aztán kiderült hogy a hiba HSDPA képes egyéb MOTOROLA telefonokkal is előfordul. A Pannon természetesen hallani se akart róla hogy az ő hálózatában van a hiba. Több hónapos levelezés után irány a NHH. Hivatalos panaszbejelentés, helyszíni mérések után az alábbiak derültek ki. A Pannon tavaly 8 %kal csökkentette adótornyainak számát-ezzel 200 milló Ft.-ot spórolt. Közben bekapcsolta országosan a tornyain a DTX-et.[link] Ezzel még nem lenne baj, de mivel a spórolás miatt a terheltség nőtt a hálózaton, a beszélgetések kiszolgálására a telefonok nagyrészt csak HR kódolás [link] segítségével kommunikálnak a toronnyal. A kettő együtt (DTX és HR) viszont bizonyos készülékeken ütközést okoz, a fenti hibát idézve elő. Ezt azért tudom biztosan, mert a.) a Vodafone 5 éve kikapcsolta a DTX-et pont emiatt b.) a Pannon helyszini mérésnél lemodellezte és gyakorlatilag ők állapították ezt meg. Az egésznek a hátterében egy NOKIA rendszerkomponens hiba van, amit nem tudnak kijavítani, mert bázisállomást kellene cserélni hozzá. Ezek idáig tények. A gyanúm az hogy ez nem csak Motorolával fordul elő hanem más tipusokkal is: Nokia E52, és SonyEricsson W705 amiről hasonló hibajelenségeket hallottam. A hiba a következőképpen lenne elhárítható: a.) a Pannon a Vodához hasonlóan kikapcsolja a tornyain a DTX-et. Ez rövid távon az amúgy is megcsonkított rendszer összeomlásához vezetne. b.) azoknál akik ilyen hibával viszik a készülékeket szervízbe, szépen lekorlátozzák a telefonokat, nem engedik hogy HR codec-et használjanak. Ezáltal lényegesen javul a beszédhang minőség, a hibajelenség megszűnik. A HR kódolás azonban feleakkora kapacitást köt le, mint a jobb minőségű FR kódolás, tömeges méretekben szintén komoly problémákat okozhat a pannonnnak. Fontos még az, hogy a beszélgetés során a rendszer a terheltség függvényében a HR-t és a FR-t dinamikusan váltogatja, előfordul hogy egyik utcában rendszeresen előjön a hiba míg 2 utcával odébb soha Kérdésem az, hogy találkozott-e valaki hasonló hibajelenséggel Pannon hálózatán? A hírközlési hatóság akkor tud lépni, ha nem csak 1 tipuson tudom bizonyítani a hiba létezését, hanem különböző telefontipusokkal is tudom reprodukálni a hibát.

    [ Szerkesztve ]

    Csak Motorola, 29 éve: Int. 2000(1995)-MicroTac 7200-Flare-d460-cd930-Timeport T250-T720i-MPX200-Q9h-Milestone-Milestone2-Atrix-Moto G 4G-MotoZ Play-MotoZ2Force&Motorola Thinkphone

  • kaller1

    veterán

    válasz drzsoo1 #1 üzenetére

    Ezzel a dologgal menj a szolgáltató topikjába, ezért nem kell újat nyitni.

    .::> <::.

Aktív témák