Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kali

    legenda

    válasz #77877248 #361 üzenetére

    rosszul tudod, nézz utána pontosan, hogy mikor, mire és milyen feltételek mellett élnek a hazai jogszabályok, utána olvass bele itt a fórumon a kapcsolódó iphone...stb témákba, hogy milyen sok ember belefutott már ebbe a hibába.
    ügyvédek, jogászok...stb is nekifutottak már ennek, de nem jártak sikerrel, nem véletlenül...
    okkal olcsóbb a kintről rendelős gsm boltos, webshopos...stb, és annak az olcsóbbságnak kompromisszuma van, ellenkező esetben miért érné meg megvenni a drágábbat?
    ja, hogy mert arra rendesen kifizetve minden adó, jogdíj...stb, így jogilag is el lehet járni bármilyen vitás ügyben, ellentétben a kintről rendelt, esetlegesen szürkén/feketén behozott és kérdéses feltételekkel árusított termékekkel...
    reklamálni? azt lehet, csak épp azzal kell majd leboxolni, ahol a készüléket vásároltad, ők meg mossák majd kezeiket, mivel azért olcsóbb náluk a termék a hivatalos hazai forgalmazókénál, mert...
    amennyiben magad behozol legálisan egy apple terméket külföldről, amire "világgarancia" - hazánkban csak jótállás és szavatosság létezik jogilag - adott, és mondjuk az egy év gyártói jótállás utolsó napjaiban meghibásodik, ami miatt refurbished termékre cserélik, arra is csak maximum 3 hónap jótállást fogsz kapni, és azt is csak akkor, ha az eredeti termékre attól kevesebb volt már eredetileg, ellenkező esetben marad az eredeti termék jótállási intervalluma.
    azonos terméket itthon vásárolod meg hazai hivatalos viszonteladótól vagy kereskedelmi partnertől, akkor viszont a csere során a kicserélt termékre teljes egy év jótállást kapsz, függetlenül attól, hogy a meghibásodott készüléknek meddig érvényes a jótállása.
    ez nem a fogyasztók átverése, hanem te elsődlegesen azzal állsz szerződésben, akitől direktben vásároltál, vele harcolhatsz, de ha ő nem hazai hivatalos forrásból szerezte be a készüléket, hanem külföldi forgalmazótól, akkor arra az ottani jogszabályokat tudja/lehet csak érvényesíteni hivatalosan, és ő mint kis gsm bolt vagy webshop, nem ad olyat/többletet, amit a gyártó vagy hivatalos hazai/külföldi forgalmazó nem ad meg számára, meg aztán nem is azért adta olcsóbban, mint hazai hivatalos forgalmazók, hogy olcsóbban is olyan feltételekkel adja, mint ők.
    nem is kellene nagy címlet, csak ezresből kérnék annyit, ahány ilyen problémás ügyet láttam, tapasztaltam meg a hosszú évek során.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák