-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Mauzes
őstag
Bakker, engem is elért az electric mode software glitch, legalább is net alapján nem ritka jelenség. G21-es 330e-ben be van állítva, hogy a default vezetési mód az Electric Individual legyen. Ehhez képest néha, ok nélkül, Hybrid módban indul el. Nincs lemerülve, nem kell hűteni-fűteni, stb. Néha úgy is csinálja, hogy reggeli első indítás Electric, megyek szépen, majd leállítás utáni újraindítás már Hybrid. Manuálisan át tudom kapcsolni, tehát nem az van, hogy valamiért a "rendszer" nem engedi az EV módot.
-
Mauzes
őstag
válasz chess001 #73921 üzenetére
Szerintem rosszul olvastad. Te azt írtad, hogy akkor éri meg az EV, ha van napelem. Én meg azt, hogy akkor is megérheti, ha nincs. Másképp fogalmazva, átlagos használatban irreleváns, hogy van-e.
Mire gondolok? Átlagosan mész 15 ezer km-t egy évben, átlagfogyasztás 22 kwh/100 km. Nincs napelem, otthoni töltés 70 ft/kwh. Akkor mindez kerül 231 ezer ft-ba az egész év alatt. Messze nem ez dönti el egy autó megérését (vs. vételár, amortizáció, egyéb költségek pl. biztosítás; ráadásul a napelemnek van egy nagy bekerülési költsége, stb).
-
Mauzes
őstag
Részben költői kérdés, de azt valaki meg tudja mondani, hogy miért olyan magas az elektromos fogyasztása a 330e-nek? Városi használatban 20 kwh alá szökőévente tudom csak levinni. Már örülök, ha 20-25 közé beesik, de általában 25-30 között van, hideg időben meg 30+.
Míg amit másoktól hallok EV-k esetén, hogy a városi terepen fogyaszt kifejezetten jól és a 15-20 közötti átlagos fogyasztás teljesen sima. És nem azért van, mert nekem nehéz a lábam, óvatosan vezetve sem tudom levinni. Illetve azt sem hiszem, hogy a hallott EV átlagok mindegyike tojással a láb alatt vezetés és kikapcsolt klímával szenvedés.
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73945 üzenetére
Ezek hasznosak, köszi! Valóban a 19-es kerék is dobhat rajta.
Majd megnézem én is a teljes/hosszabb távú fogyasztást, de az kicsit csalóka, mert egyben mutatja az elektromos és benzines fogyasztást. Külön-külön át lehet számolni, ha kettébontod az elektromos km-t és a benzinest. Én amúgy azt szoktam nézni, amikor töltéstől töltésig használom és 100% elektromos üzem (kb minden nap így megy).
Az a bajom, hogy ha olyan módon vezetnék, amit nagyon szeretek (nem agresszívan dinamikus, de azért dinamikus), akkor simán felmegy 35-40-re is az átlagfogyasztás. Pedig egy ilyen, súlya ellenére is agilis autót élvezet lenne agilisen hajtani.
-
Mauzes
őstag
válasz Shadowbull #73972 üzenetére
Szerintem akkor működne talán, ha még olcsóbb lenne ebben a konstrukcióban az autó és a bérlet is. De az a matek nem jön ki a gyártásra szerintem.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni. 330e típusú autómmal használtam a mybmw appot, és az app-ból szőrén szálán eltűnt a Remote Services (klimatizálás/ajtónyitás/stb). gomb illetve beállítások.
Amiket tapasztalok:
- a Connected Drive profilom szerint a Digitális szolgáltatások között aktív a BMW Távszolgáltatások
- ugyanitt a Beállítások között a Remote Services aktiválva van
- amikor a weboldalon megrendeltem a Távszolgáltatásokat, akkor az email-ben ez jött: "Ellenőrizze a járművében az online állapotot a BMW ConnectedDrive Áruházban. A szolgáltatások engedélyezése érdekében a ConnectedDrive Áruháznak internetkapcsolattal kell rendelkeznie a járműben." Viszont nem találok sehol ilyen opciót, hogy ConnectedDrive Áruház, nem tudom hogyan ellenőrizzem az online állapotot.
- az autóban a korábban jól működő Időjárás widget is beszart, azt írja, hogy "nem elérhető"
- most szűnt meg nemrég az "USB térképfrissítés" nevű digitális szolgáltatásra vonatkozó előfizetésem, de nem hiszem, hogy összefüggésnek kellene lennie a fentiekkel
- amit troubleshoot gyanánt próbáltam csinálni: iDrive fiókból autó törlése majd hozzáadása; mybmw app törlése majd újratelepítése; iDrive force restart-ja az autóban (hangerő gomb hosszú nyomás); weben a Connected Drive profilban a Remote Services ki majd visszakapcsolása. Ezek nem segítettek a problémánVan esetleg bárkinek ötlet? Ez volt kb. az egyik legfontosabb extra az autóban, hogy a hűtés/fűtés telóról is indítható legyen.
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #74040 üzenetére
Csoda történt, visszatért a Remote Services. Nem csináltam semmit... Az Időjárás app viszont továbbra sem működik.
-
Mauzes
őstag
válasz CharlieDrop #74179 üzenetére
Elég jó, de a grumpy face abrázat kicsit furcsa. Meg hogy miért kell vagy a maszknak vagy az oldalsó nyílásnak hatalmasnak lenni, mintha valami szabály lenne.
Itt "élőben" amúgy sokkal jobban látszik, hogyan is néz ki.
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #74189 üzenetére
Egyetértek M-es csomag és nagy felni kapcsán.
Előny:
- jobban néz ki, nem vitásHátrány:
- kevésbé komfortos rossz úton (ergo Mo. 90%-a)
- többet fogyaszt
- sok pénzbe kerülVan aki erre optimalizál, van aki meg arra, de ne gondoljuk már az egyik döntést felsőbbrendűnek.
-
Mauzes
őstag
válasz CharlieDrop #74426 üzenetére
Az idősek mondják mindenre, hogy az a jó, ha nehéz, mert akkor "van benne anyag".
-
Mauzes
őstag
Sziasztok, ez nem feltétlenül BMW specifikus kérdés, bár nekem BMW miatt releváns. Szóval a garancia vonatkozásában úgy tudom, hogy nem feltétele a garanciának a márkaszervizben történő szervizelés, hanem hogy (laikusan fogalmazva) a gyári időzítés és előírások és módszerek szerint végezzenek mindent.
Ezzel együtt azt gondolom, hogy az autó márkaszervizbe történő hordása annyiban megkönnyíti ezt a témát, hogy ilyen esetben a márkaszerviznek nem igazán van mérlegelési joga sem. Míg ha nem oda viszed, valamennyi többlet kockázatot mindenképpen futsz.
Na de a kérdés, hogy ha nem márkaszervizbe viszem, akkor:
1. Én mint tulaj honnan tudhatom, hogy az adott szerviz mindent előírásszerűen csinál és megmarad a garancia?
2. Hogyan fogom tudni ezt bizonyítani a márkaszerviznek későbbi Nekem így laikusként nehéznek tűnik olyan mértékig igazolni a gyári előírásokat, hogy az 100% bizonyító legyen.
3. Mik a tapasztalatok, mennyire szoktak ezzel szívózni a BMW-s márkaszervizek? A magyar mentalitással kapcsolatos tapasztalatok miatt sajnos inkább arra fogadnék, hogy mindent megtesz ilyenkor egy átlagos szolgáltató, hogy ne kelljen helytállnia, így addig fogja vitatni az előéletet, ameddig csak tudja. -
Mauzes
őstag
válasz Shadowbull #74530 üzenetére
Általánosságban válaszolok:
- Már több márka esetén hallottam, hogy van 1-2-pár kiemelkedő szakértelemmel bíró szerviz országosan, ahol nagy gondossággal és ügyfélközpontúsággal dolgoznak. Így egyszerűen várható alapon (azaz valószínűleg) itt jobb szolgáltatást kapsz, mint a márkaszervizben.
- Árak tekintetében nagy csodák nincsenek, ha tényleg minőségi a szerviz, de azért átlagosan a márkaszervizekhez képest várhatóan beljebb vagy.
- Ez csak eseti alapú, tehát nem statisztikai infó, de számos ismerősi esetet hallottam, hogy hiba esetén milyen alkatrész cserét akartak elvégezni a márkaszervizben és milyen horror összegért, majd utólag egy szakszerviz egy teljesen más fajta javítással megoldotta a hibát, olcsóbban.
- (Sokszor hallottam már olyan pletykát, hogy a márkaszervizben nem olyan ritka, hogy el se végzik az adott karbantartást, csak kiszámlázzák. Pl. szűrők, olaj. Nem tudom, hogy ez csak egy összeesküvéselmélet, ami elterjedt, de nem én találtam ki, és már olyantól is hallottam, aki márkaszervizben dolgozott).- Ha egyedül a garancia a szempont, akkor szerintem is a márkaszerviz a biztosabb választás.
-
Mauzes
őstag
Tőlem mehet arról is a vita nyugodtan (komoly, ez is érdekel), mennyire szarok a márkaszervizek, de azért az eredeti kérdésemre is érdekelne az elméleti válasz, azaz hogy a gyakorlatban hogyan érvényesül a garancia, ha nem márkaszervizbe viszed az autót.
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #74540 üzenetére
Köszi, ez jó tipp, hogy adhatnak a csomagra kedvezményt. Nekem az a bajom, hogy ~2-3 év múlva inkább eladom majd, így nem biztos, hogy megéri rá szerviz csomag. Főleg hogy 2 évente kell szervizelni...
-
Mauzes
őstag
válasz Tsebacsi #74553 üzenetére
Én a kétévenkénti szervizt a szervizcsomag vonatkozásában írtam. Hiszen a csomag a gyári szervizeket tartalmazza, az meg kétévente van, ezért írtam, hogy valószínűleg nem érné meg nekem.
Ettől függetlenül én sem tervezem gyakrabban a PHEV-vel, mint 2 év. Értem az olaj öregedését, de a jelen állás szerint nem hogy pár ezer, hanem kevesebb mint 1 ezer km-t megy a motor évente, annyira hangsúlyos az elektromos üzem. Tudom, legyen banánra is, de ennyi kockázatot bevállalok.
-
Mauzes
őstag
válasz Tsebacsi #74564 üzenetére
Azt is néztem (akartam), de végül PHEV-ből találtam egy nagyon jót használtan és megvettem. Aztán annyira megszerettem, hogy nem akartam EV-re cserélni még a pályázattal sem.
Ha BMW fronton nézzük, akkor sokkal olcsóbb volt, mint az EV-k (i4, ix3, stb.), mert azok újabbak és nincs még használt piaca. 3 év múlva a következő autóm már EV lesz valószínű, valami 3-4 éves használt. -
Mauzes
őstag
válasz chess001 #74703 üzenetére
Ha a verseny képességekre lősz, akkor lehet. De nagyon szubjektív, hogy ki mire optimalizál, és szerintem nagyon sok vevő van, aki egy 5N és M3P helyett is egyértelműen i4-et venne (és vesz is). Eléggé más azért a minőség érzet benne, és akkor arról még nem beszélve, hogy külsőleg 100 emberből hánynak tetszik ez vagy az jobban.
-
Mauzes
őstag
válasz chess001 #74717 üzenetére
Az én véleményem is egyezik kardkovacsiéval, hogy az új vs. használt egy sokkal meghatározobb elválasztás/szempont autóvásárlásnál.
Szóval nem az van, hogy nem lehet összehasonlítani, hanem hogy nem szoktuk, mert nem tartjuk relevánsnak bevenni egy 3 új autós sorba egy negyedik használtat.
De ezek csak vélemények valójában, statisztikánk meg nincs rá (pl. hogy az újautó vásárló milyen arányban tartja ugyanolyan értékajánlatnak egy 3-4 éves autó megvételét).
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #74784 üzenetére
Fura, amit mondasz, hogy a 330e gyorsabbnak érződik alacsony sebességnél, mint az i4. Igaz nekem G30 van, ami már 1,8T, és bőven-bőven elég az ereje, de nekem pont az az extra dinamizmus hiányzik, ami egy full EV-nél (elvileg) megvan. Magamtól azt feltételeztem, hogy ez azért van, mert a PHEV-ben csak 110 LE-s az elektromos motor, egyszerűen nem tud annyi erőt és nyomatékot leadni, mint egy nagyobb 250-300 LE-s elektromotor.
Mondom ezt úgy, hogy nem vezettem még i4-et, szóval nem tudom a különbséget. Meg én EV only üzemről beszélek, lehet te a sport módot mondtad a 330e esetén, nem tudom.
-
Mauzes
őstag
válasz Shadowbull #74787 üzenetére
Ezzel mondjuk pont egyetértek én is. Az online térben sokszor elvi alapon megy a panaszkodás meg a leszólás. És még ha van is igazság vagy racionalitás az elv mögött, a való életben a tényleges célközönség mégis megveszi a terméket és elégedetten használja.
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #74794 üzenetére
Ok, így már érthető. Én EV only használom, ehhez hiányzik nálam egy minimális többlet dinamika. De csak a "feeling" kedvért, normál közlekedésre bőven elég nekem is és gyorsabb, mint a legtöbb ICE az utakon.
-
Mauzes
őstag
válasz FIREBLADE78 #74802 üzenetére
Ez igazán tudományos mérés volt, érdemes konklúziót levonni...
-
Mauzes
őstag
FYI csak tájékoztatási céllal, 330e-vel most voltam 3 éves "nagyszervizen" a Wallis-nál, olajcsere, levegő- és pollenszűrő, gyújtógyertya, összesen 315 ezer Ft.
Tudom-tudom, majom és banán esete, de néhány tételnél azért igencsak vastagon fogott:
- 5 liter olaj: 60 ezer
- pollenszűrő, csak az alkatrész: 46 ezer (!)
- kötelező elem az ellenőrzés-diagnosztika-próbaút: 52 ezer -
Mauzes
őstag
válasz H.Ezredes #74823 üzenetére
Ez általánosságban teljesen jogos, gondolkodtam is rajta, még itt a topikba is bedobtam, ki hogy vélekedik róla.
Én egyedül azért nem mertem máshová vinni, mert az akksi még garanciás, és ne legyen semmilyen esélye b*szakodni a márkaszerviznek, ha esetleg a későbbiekben baja lenne (pármilliós tétel is lehet).
#74824kardkovacsi: ez az áprilisi szervized hol történt? Én a Wallisnál voltam és minden tétel jelentősen drágább volt (igaz, hogy G vs. F széria, de akkor is...). A 3 vagy 4 évet amúgy nem is tudom, nem is így számolja a BMW, hanem vagy km alapon vagy időintervalum alapon. 60 ezer km-nél voltam én.
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #74857 üzenetére
Az egyik előnye annak, ha nagyon gazdag az ember, hogy nem kell nézegetnie ilyen sokoldalas extra listákat, amiket a prémium gyártók csinálnak. Kér bele mindent és kész.
-
-
Mauzes
őstag
válasz KAMELOT #75104 üzenetére
Én 20 éve járok pótkerék nélkül és (eddig) még egyszer sem maradtam az út szélén defekt miatt. Ha egyszer mégis előfordulna, akkor majd hívok valami külső segítséget. Bevállalom ezt a kockázatot azért cserébe, hogy éveken át ne hordozgassak pótkereket. Számomra ez megéri.
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 11
- Projektor topic
- OLED TV topic
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Mesterséges intelligencia topik
- Az éj sötét és tele van Xiaomi 14T-vel
- Modding és elektronikai kérdések
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen